abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66953457
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef Moonah het volgende:
Fuente, kun je niet gewoon zeggen dat mama's een plasgaatje, een poepgaatje en een babygaatje hebben? Of vind je dat te ver gaan?
Heb ik ook aan zitten denken, maar Sara komt eigenlijk nog niet verder dan dat alles een bips is.

Misschien inderdaad eens een boek gebruiken, we komen best vaak in de bieb. Stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:57:37 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66953578
Wellicht kun je haar uitleggen dat in 'de bips' dus 3 gaatjes zitten.
Ze zal daar toch wel een keertje achter komen.
Om nou te zeggen dat een baby uit je bips komt is ook zoiets....
Maar ik huldig altijd de stelling dat kinderen vragen wanneer ze eraan toe zijn. Dan mag je ze imo ook eerlijk antwoorden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66953603
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:46 schreef Fuente het volgende:
Ach Kim toch

Hoe lossen jullie het volgende op? Sara dacht heel lang dat een baby uit een deurtje uit de buik komt. Dat kwam ons natuurlijk wel goed uit Nu heeft ze echter bedacht dat mijn buik helemaal geen deurtje is, en blijft ze dus vragen hoe Merel er nu uitkwam. Eerst bedacht ze dat het wel uit de navel moest komen, maarrrrr..(zoals ze nu zelf zegt) daar is Merel haar kop te groot voor
Dus nu wil ze weten hoe dat dan wel kwam, en deurtjes verhaal trapt ze niet meer in. Ze is 3,5 en ik vind haar eigenlijk te jong om het echt uit te leggen.
Dit hebben wij een paar maanden geleden ook aan de hand gehad. We zaten samen in bad en ik was toen nog zwanger. Ze wilde van alles weten over haar zusje die in mijn buik zat en natuurlijk ook hoe ze er dan uit kwam. Dus ik heb haar gevraagd hoe zij dacht dat ze eruit zou komen.

Verschillende opties kwamen naar voren, o.a. ook de navel. Ze had toch wel zoiets dat dat niet kon. Toen heb ik het haar gewoon verteld. In haar taal. Zij noemt een vagina altijd 'plaster', en ik heb uitgelegd dat babies uit je plaster komen. Daarmee was het ook klaar, ze nam dat aan en heeft er verder nooit meer naar gevraagd. Heel soms zegt ze nog wel eens iets als "Toen mijn zus geboren werd, kwam ze uit jouw plaster, he mam?" En dan zeg ik dat dat inderdaad klopt. Ik heb er nooit iets anders van gemaakt, zag daar ook geen reden voor eigenlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66953623
Dat is wel een goed uitgangspunt inderdaad. Ik ga 't haar gewoon uitleggen, met een boekje erbij.
Ik laat jullie nog wel weten hoe het ging
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66953686
Igraine, fijn dat het zo dus goed ging!
Stom, ik vind mezelf helemaal niet preuts ofzo, maar op de 1 of andere manier vind ik het toch raar dat mijn (kleine ) meiske dat zo allemaal straks weet. Maar goed, het hoort er ook bij..
Sara
Merel
Ukje
pi_66954075
Ik heb er nooit moeite mee gehad. Maar ik ben dan misschien ook wel erg nuchter in dat soort dingen. Zo is dood ook gewoon dood, weg, leeft niet meer. Maar iedereen is daar anders in.

Zo stond ik laatst met mijn buurvrouw te praten, die ook twee kinderen heeft van bijna 4. Zij had eerst twee hondjes, een bruine en een witte. Die witte is een paar maanden geleden overleden.
Zij staat daar met dat bruine hondje op haar arm en ineens zegt die van mij: "Die witte is dood hè?" Waarop mijn buurvrouw een beetje stamelde: "Eh ja, die heeft een ander huisje." Ok, ze weet niet precies wat het concept 'dood' inhoudt, maar waarom verzinsels vertellen?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66958763
Nou daar ben ik het wel mee eens ja. Mijn oma is laatst overleden en Sara hebben we toen echt wel uitgelegd dat ze dood was. Ze is ook meegeweest naar de begrafenis en ze heeft oma in de kist gezien.
Ze snapt dat ook heel goed: als je dood bent kom je niet meer terug en kun je niet meer praten.
Sara
Merel
Ukje
pi_66961385
Oeh dat lijkt me echt lastig om uit te leggen allemaal. Zowel het baby wordt geboren-verhaal, als dat er iemand dood gaat. Hopelijk blijven wij daar voorlopig nog even vrij van.

Ik had al bedacht dat we voorlopig de speen van Meike nog niet gingen wegdoen, na de reacties hier, en ik zag hoeveel kinderen er hier nog een speen gebruiken met slapen.
Alleen had mijn vriend daar andere ideeen over. Gister had ik een vergadering, en vlak voordat ik wegging deelde hij me mee dat Meike zonder speen ging slapen.
Toen ik terug kwam, ff Meike checken....ligt lekker te slapen MET speen!!!!
Hij vond het eigenlijk toch wel erg zielig dat ze moest huilen om de speen, whahahaha

Voorlopig heeft Meike dus nog mooi een speentje om lekker te kunnen slapen...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:13:22 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66961603
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hij vond het eigenlijk toch wel erg zielig dat ze moest huilen om de speen, whahahaha
Het lijkt me toch wel zo prettig (zowel voor Meike als voor jou...) om dat soort zaken consequent en sámen uit te voeren...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:58:49 #60
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66984191
Hahaha mannen, grote praatjes maar ondertussen...
Het afknippen van de speen werkte hier heel goed, zo met 1.5 jaar was Lotte van de speen af. Ik denk dat het nu wel moeilijker gegaan zou zijn.
Lotte heeft wel peuterdriftbuien, nee is hier een woord dat veel uit haar mond komt.
Ze wil ook graag op de grote stoel aan tafel zitten. Eten ging beter maar sinds Lola er is gaat dat minder. Ik hoop dat het wel weer komt...
(Ik zat laatste met 2 kinderen op schoot te eten, wel lastig hahaha maar ja ze willen allebei aandacht, en de rest van het gezin zat me uit te lachen mmmm)
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2009 @ 21:03:56 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66984483
Vandaag ben ik met Milo naar het consultatiebureau geweest en ik kwam helemaal trots er vandaan. Normaal gesproken doet hij helemaal niets wat hem gevraagd wordt, maar vandaag deed hij redelijk mee. De vormpjes in de blokkenstoof waren geen enkel probleem voor hem. Hij benoemde zelfs direct de kleuren en vormen erbij. Dat vond de arts toch wel erg slim van hem. Verder praat hij honderduit en kan al hele lange zinnen maken: "oma, wat een mooie paarse jas" of "na het eten gaan we nijnjte kijken". Dat schijnt ook al best snel te zijn voor een 2-jarige. Zie je mij glimmen van trots?

En vanmiddag waren we lekker op zolder aan het spelen. Ik had eerst de was opgehangen en ben toen naast hem gaan zitten in de vensterbank. Vervolgens pakte Milo de pedaalemmer en ging "werken". Hij gaf me een kusje en ging toen op pad om vervolgens een paar seconden later weer terug te keren. Dat heeft hij wel een keer of 6 gedaan. Echt zo'n gezellig spelletje en ik ben bedolven onder de kusjes vandaag. Mijn dag kan dus echt niet meer stuk

[ Bericht 0% gewijzigd door Slaapmeisje op 12-03-2009 22:24:13 ]
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66986178
Wat cool van Milo

Lis vroeg zich vanmorgen af of een varken ook een navel heeft. Toen stond ik even met mijn mond vol tanden. Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_66998019
Slaapmeisje, ik zie je hier nog glimmen hoor Super dat hij zo goed meedeed, je weet zelf natuurlijk prima wat hij wel en niet kan, maar dat hij dat op het moment supreme laat zien is wel natuurlijk!
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het lijkt me toch wel zo prettig (zowel voor Meike als voor jou...) om dat soort zaken consequent en sámen uit te voeren...
Nou ja....uh ja, misschien wel
Maar goed, als hij het wil proberen als ik er niet ben, en het werkt....dan hoor je mij niet klagen natuurlijk.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:29 schreef snoopy het volgende:

Lis vroeg zich vanmorgen af of een varken ook een navel heeft. Toen stond ik even met mijn mond vol tanden. Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
jeetje, hoe komt ze erbij? Wat was je antwoord???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:14:42 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66998114
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:29 schreef snoopy het volgende:
Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67007776
Ik heb gezegd dat een varken vast ook een navel heeft maar dat ik alleen niet wist waar die precies zat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 13 maart 2009 @ 21:42:02 #66
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67022865
gewoon op zijn buik... net als bij alle zoogdieren

Milo mama glimt..... en met recht. Jij lief knap kind. Maar vooral lief. Ik krijg geen kusjes .... in elk geval niet zo maar. Alleen als Maud zelf weggaat, maar als ik wegga krijg ik een: doooooeeeeeei mama en een big smile. Opa daarintegen is vandaag bedolven onder kroeltjes en kusjes. En opa volees was erg veel gehoord vandaag. Opa heeft dus bijna de hele boekenkast voorgelzen.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:12:02 #67
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67040137
Bijdehand? Na het kdv? Volgens mij ligt daar wel ergens een oorzaak, maar Simon is de laatste dagen gewoon alleen maar bijdehand! Of gewoon peuter natuurlijk

Wat een schrik voor Kim zeg, poe! Gelukkig niets ernstigs.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_67061129
Hier ook geen kusjes hoor voor mama hoor chacama, wel voor papa, opa en oom.... toen ze net door had dat ze kusjes kon geven werd iedereen er onder bedolven maar nu.... Als ik om een kusje vraag en papa is in de buurt dan moet die mij een kusje geven haha. ze zal wel denken een kus is een kus maar ik doe het niet!
pi_67062003
Ik zei toch laatst dat Sara zo ontzettend veel moest plassen? Het is inderdaad vanzelf beter geworden (zoals een paar van hier al zeiden). Ze plast nu echt nog maar om het uur ipv elk half uur We letten wel meer op hoevel ze drinkt, dat helpt vast ook. Maar ze kan het nu ook ophouden, als we bijvoorbeeld in de auto zitten en niet meteen kunnen stoppen
Sara
Merel
Ukje
pi_67071514
Wat goed van Sara.

We zijn dus bezig Kim zindelijk te krijgen, maar wil nog niet best lukken.
Paar dagen geleden de hele dag geen luier om, tig ongelukjes gehad. Maar wel 1x gepoept op de wc.
Maar nu wil ze niet meer zonder luier om. Dwingen lijkt me geen goed plan. Wat denken jullie?
Op de psz wil ze nu ook naar de wc, omdat de andere kindjes dat ook doen. En soms komt er ook wat. Dus dat gaat op zich wel goed. Vind het wel lastig om in te schatten wat de beste methode is zeg maar. Ook is het lastig als Tyler de fles krijgt en ze dan moet plassen bijvoorbeeld.
Snappen jullie het nog, of ben ik heel vaag?

Verder gaat het supergoed met haar! Kan nu heel goed praten. Is altijd vrolijk en nu ook heel zorgzaam voor haar broertje. Uiteraard soms ondeugend (altijd leuk in de supermarkt ...) maar luistert best goed. En kan lekker spelen, zowel alleen als met mij/ons. Gewoon een schatje is het!

Ohja, uit een beker drinken wil nog niet best. Ze is dan te druk, of wil te snel, let dan niet goed op en boem alles nat. Komt wel goed toch? Djeez dacht gisteren van niet, maar dat komt omdat zijn tijdschrift nat was geworden.
  zondag 15 maart 2009 @ 15:35:54 #71
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67071730
Ingrid, misschien heeft ze iets meer de ruimte nodig. Klinkt alsof er wel heel veel op haar bordje komt de laatste tijd. Telkens wisselende situaties thuis, opeens aandacht moeten delen en de zorgen van je ouders voelen vind ik nogal wat.
Komen jullie al een beetje in rustiger vaarwater?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_67074463
Ja ik zit enorm te twijfelen qua zindelijkheid. Juist omdat alles zo druk is geweest.

Het is nu wel een stuk rustiger gelukkig, sinds hij thuis is. Nouja, als ze maar zindelijk is als ze naar de basisschool gaat. Shit, moeten we ook maar eens achteraan.
Maar morgen naar de kinderarts, dinsdag psycholoog en dan ook nog eens de fysio. Woensdag psz, donderdag helemaal niks, lekker thuis, vrijdagmiddag psz en dan weekend. Soms best druk dus, alles bij elkaar.

Trouwens leuke avatar, komt me bekend voor.
  zondag 15 maart 2009 @ 19:58:44 #73
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67080052
Ingrid. Ik zou het gewoon wat meer loslaten. Het komt echt wel. Laat Kim nu maar net als jullie eers weer wennen aan de nieuwe situatie. Geef ze evt. luierbroekjes. Als ze dan zelf wil gaan plassen dat kan dit, maar het hoeft nog niet. En als ze het op de psz wel doet... alleen maar mooi.

En qua drinken. Fleur drinkt nu nog steeds het liefst uit een grote rietjesbeker, juist omdat ze dan minder kritisch hoeft op te letten. Ze kan het echt wel, want op school heeft ze gewoon een drinkbeker en als we op bezoek zijn ect. drinkt ze ook gewoon uit een glas.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:07:57 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67085016
Kent iemand dit?
Cas klaagde ineens over buikpijn, maar ik dacht dat het in een spelletje was (dat ik dan de dokter was en moest kijken) en nam het dus niet zo serieus.
's Avonds aan tafel wees hij op zijn navel en vroeg wat dat was. Dus gezegd dat dat zijn navel was en legde mijn hand erop. Vond dat het een beetje hard was.
Cas heeft een 'bobbeltjes-navel', dus die staat altijd wel iets uit. Manlief kleedde hem om en riep mij erbij. Zijn navel was inderdaad wat dik en er kwam een beetje pus uit.
Ge-googled natuurlijk, want waren bang voor een navelbreuk. Maar dat leek me wat laat. Kan ook een schimmelinfectie zijn. Morgen maar eens de echte dokter bellen.
Hebben jullie dit wel eens gehad bij jullie kinderen?
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:11:10 #75
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67085131
nooit gehad zoiets. wel even schrikken lijkt me!

een navelbreuk kan altijd komen, hoeft niet vroeg bedoel ik. maar bij een navelbreuk is er niks ontstoken aan de buitenkant. dat betekent gewoon dat het buikvlies bij de navel is gescheurd.
maar het kan wel zo zijn dat de 'vouwtjes' bij de navel zijn gaan ontsteken door achterblijvend vuil of vocht ofzo. het lijkt me iig eerder iets van de huid.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')