Mijn lieve kleine schattige Mila moet weg.
Twee weken heb ik nu een geweldig poesje. In die korte tijd ben ik echt van haar gaan houden en zij van mij. Ik geef haar heel veel liefde en aandacht. Ik ben haar heel bewust aan het opvoeden. Ze is niet bang van mijn vrienden, ze speelt met iedereen en vooral met mij. Als ik wakker word, begint ze meteen mijn voeten te likken en blijft ze achter me aanlopen. Ze knuffelt, speelt, dolt, geniet, knort, spint, rauscht, slaapt.... Alles, echt ALLES is geweldig aan het beestje....
En nu moet ze weg. Want ik ben zwaar allergisch voor haar.
KUT.
Ik vind het zo oneerlijk. Ik ben zo enorm PISSED.
Maar er is geen andere oplossing. Ik ben net bij de huisarts geweest en hij zei dat het niet anders kan. Ik heb nu al erg veel last (blaren op mijn ogen, snotneus, kriebelkeel, jeuk aan mijn huid). Oke, daar zou ik nog wel hooikoortspillen tegen kunnen slikken. Maar ik krijg het ook benauwd, piepende adem en slijm ophoesten. Mila kan dus ontwikkeling van chronische astma uitlokken.
Onvoorstelbaar. Onvoorstelbaar oneerlijk. Ik heb er echt verdriet van.
moontje toch, arm meiske
*knuffel geeft*
Krijgt ze wel een goed huisje?
Uhm... heb je al een kennis of zo waar Poes heen kan?
En hoe oud is Poes eigenlijk?
quote:Ik ben bezig met zoeken... Heb net een goede vriend gemaild, die was helemaal dol op haar, en zei (voor de grap??) dat hij haar wel wil...
Op vrijdag 05 april 2002 11:34 schreef DarkElf het volgende:
Ach goderWat zielig
Wat oneerlijk
![]()
moontje toch, arm meiske
*knuffel geeft*
Krijgt ze wel een goed huisje?
quote:Ze is acht weken.
Op vrijdag 05 april 2002 11:35 schreef Eriksie het volgende:
Zwaar klote.
Uhm... heb je al een kennis of zo waar Poes heen kan?
En hoe oud is Poes eigenlijk?
quote:Ik hoop dat je een goed huisje voor haar vindt.
Op vrijdag 05 april 2002 11:37 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik ben bezig met zoeken... Heb net een goede vriend gemaild, die was helemaal dol op haar, en zei (voor de grap??) dat hij haar wel wil...
Wat een teleurstelling meid
Ik leef met je mee hoor, zorg dat je het een goed tehuis geeft (dat je soms ff kan komen knuffelen )
quote:Kut hey...
Op vrijdag 05 april 2002 11:38 schreef Moonah het volgende:[..]
Ze is acht weken.
Ik leef met je mee, ik weet hoe het voelt als een poesje weg gaat/ moet.
Ik neem nu al afstand van Mila. Alsof ik mezelf wil beschermen. Zo van: Dan is het niet zo erg als ik haar straks weg moet brengen.
MAAR DAT WIL IK HELEMAAL NIET.
IK WIL GEWOON OM HAAR KUNNEN HUILEN.
Ik wil nog met haar spelen en knuffelen zo lang als het kan. Maar op een of andere manier komt er een oud beschermingsmechanisme omhoog die als het ware een soort muurtje optrekt.
Dank je wel voor jullie lieve reacties...
quote:Waarom zo aggressief???
Op vrijdag 05 april 2002 11:41 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Flikker op
*meeleeft*
Zorg je wel voor een goed huisje ?
quote:Onnodige reactie, plaats dan niets ?
Op vrijdag 05 april 2002 11:42 schreef Barthezz1 het volgende:[..]
Waarom zo aggressief???
quote:1. het is geen onnodige reactie
Op vrijdag 05 april 2002 11:43 schreef Mukie het volgende:[..]
Onnodige reactie, plaats dan niets ?
quote:Wil je hier weggan?
Op vrijdag 05 april 2002 11:44 schreef Barthezz1 het volgende:[..]
1. het is geen onnodige reactie
2. Heb je er dan last van???
quote:Idd zou echt een mooie oplossing zijn
Op vrijdag 05 april 2002 11:45 schreef Tinkerbell het volgende:
Moonah, het zou wellicht erg fijn zijn als die vriend Mila zou willen hebben. Dan verlies je d'r niet helemaal uit het oog
Ik hoop dat je heel snel een goed tehuis voor Mila vindt, misschien bij een bekende, zodat je haar toch nog eens een keer op kan gaan zoeken.
quote:Ja...
Op vrijdag 05 april 2002 11:45 schreef Tinkerbell het volgende:
Moonah, het zou wellicht erg fijn zijn als die vriend Mila zou willen hebben. Dan verlies je d'r niet helemaal uit het oog
quote:Heej ik post waar ik wil posten.
Op vrijdag 05 april 2002 11:44 schreef Moonah het volgende:[..]
Wil je hier weggan?
Tnx.
quote:1. zeker is het onnodig, want het gaat eerder om raad geven, dan om je gal te spuien
quote:1. het is toch klaagbak
Op vrijdag 05 april 2002 11:47 schreef Mukie het volgende:[..]
1. zeker is het onnodig, want het gaat eerder om raad geven, dan om je gal te spuien
2. ja, merk je dat dan niet
quote:Jij gaat verder in Onzin.
Op vrijdag 05 april 2002 11:46 schreef Barthezz1 het volgende:[..]
Heej ik post waar ik wil posten.
Omdat ik het zeg.
En nu kappen.
quote:Wat een ongelofelijk vervelende situatie...
Op vrijdag 05 april 2002 11:46 schreef Moonah het volgende:[..]
Ja...
Dat zou wel een goede oplossing zijn...
Zoals ik in dat andere topic al zei... ik ben dus wel van plan een poes te nemen... (shmoopy, dat is echt waar!!!)
Dus als die vriend haar niet wil of kan verzorgen, dan wil ik het wel doen... .
quote:Ach ja ik ben al weg. Moet toch werken.
Op vrijdag 05 april 2002 11:50 schreef shmoopy het volgende:[..]
Jij gaat verder in Onzin.
Omdat ik het zeg.
En nu kappen.
quote:Zout op man, ga je moeder pesten. Dat meisje heeft verdriet, ga jij ook mensen lopen treiteren op een begrafenis?
Op vrijdag 05 april 2002 11:46 schreef Barthezz1 het volgende:[..]
Heej ik post waar ik wil posten.
[Edit]Mooi, hij's al weg. Thanx shmoopy. [/Edit]
[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 05-04-2002 11:53]
quote:Ik zal het onthouden...
Op vrijdag 05 april 2002 11:50 schreef mvdlubbe het volgende:[..]
Wat een ongelofelijk vervelende situatie...
.
Zoals ik in dat andere topic al zei... ik ben dus wel van plan een poes te nemen... (shmoopy, dat is echt waar!!!)Dus als die vriend haar niet wil of kan verzorgen, dan wil ik het wel doen...
.
quote:grbml
Op vrijdag 05 april 2002 11:48 schreef Barthezz1 het volgende:[..]
1. het is toch klaagbak
2. Wil jij dan a.u.b. ook niet meer posten. Daar heb ik ook last van.
Meestal heb je het nog niet door, totdat de kat echt weggaat cq je moet hem/haar brengen...
Dan komen de tranen met tuiten
Veel sterkte iig
quote:Dank je
Op vrijdag 05 april 2002 11:55 schreef Mukie het volgende:
Meestal heb je het nog niet door, totdat de kat echt weggaat cq je moet hem/haar brengen...
Dan komen de tranen met tuitenVeel sterkte iig
Shmoopy trouwens ook bedankt voor het wegjagen van zo'n aandachttrekkende eikel....
You've got my sympathy....
ik leef echt met je mee ... ocharmpkes toch ...
heb je de film cats & dogs gezien??? misschien kan die professor jou helpen om iets voor katten te vinden
quote:Jammer! is jammer genoeg niks aan te doen. Spijt me voor je.
Op vrijdag 05 april 2002 11:32 schreef Moonah het volgende:
Mag ik even ongelooflijk balen hier![]()
Twee weken heb ik nu een geweldig poesje. In die korte tijd ben ik echt van haar gaan houden en zij van mij. Ik geef haar heel veel liefde en aandacht. Ik ben haar heel bewust aan het opvoeden. Ze is niet bang van mijn vrienden, ze speelt met iedereen en vooral met mij. Als ik wakker word, begint ze meteen mijn voeten te likken en blijft ze achter me aanlopen. Ze knuffelt, speelt, dolt, geniet, knort, spint, rauscht, slaapt.... Alles, echt ALLES is geweldig aan het beestje....
KUT.
![]()
Maar er is geen andere oplossing. Ik ben net bij de huisarts geweest en hij zei dat het niet anders kan. Ik heb nu al erg veel last (blaren op mijn ogen, snotneus, kriebelkeel, jeuk aan mijn huid). Oke, daar zou ik nog wel hooikoortspillen tegen kunnen slikken. Maar ik krijg het ook benauwd, piepende adem en slijm ophoesten. Mila kan dus ontwikkeling van chronische astma uitlokken.
In ieder geval een dikke knuf R.:}
Mila ligt nu lekker op mijn schoot te spinnen. Ik ben haar aan het kroelen. Heel vreemd...
Het is zoooo'n liefie
quote:Tja...
Op vrijdag 05 april 2002 12:09 schreef doopey1 het volgende:
Dag moppie, ik vind het echt zwaaaaaaar KUT voor je.
Heb je eindelijk zo'n lief klein katje, moet ze weg.
Hoop voor je dat je er een beetje mee kan leven.
In ieder geval een dikke knuf R.:}
*knufffffff*
het hangt er een beetje vanaf wat precies de allergische reacties veroorzaakt; de vacht van de kat, een geur die de kat achterlaat, iets anders?
Nogmaals sterkte en bedenk: Erom huilen is helemaal niet erg ofzo!!!
Weet het, is ook een hele schrale troost maar toch.
quote:[offtopic]
Op vrijdag 05 april 2002 12:16 schreef doopey1 het volgende:
Weet je, je moet gewoon proberen om haar in ieder geval niet uit het oog verliezen.Weet het, is ook een hele schrale troost maar toch.
quote:Ik ben allergisch voor de huidschilfers
Op vrijdag 05 april 2002 12:14 schreef daniman het volgende:
ik hoop voor je dat je anders straks een diertje kan nemen waar je niet allergisch voor bent, misschien een tam vogeltje of hamster of hond...het hangt er een beetje vanaf wat precies de allergische reacties veroorzaakt; de vacht van de kat, een geur die de kat achterlaat, iets anders?
Nogmaals sterkte en bedenk: Erom huilen is helemaal niet erg ofzo!!!
En een ander dier... pff, moet ik nu echt niet aan denken hoor, ook al weet ik wel dat je het goed bedoelt .
Is er geen andere oplossing? Is de dokter heel erg zeker in zijn diagnose??
Als kind had ik ook last van katten, maar nu al jaren niet meer. Kan een anti-allergie-middeltje zoals Zyrtec jou niet helpen?
quote:Werk-ze
Op vrijdag 05 april 2002 12:20 schreef doopey1 het volgende:
Heb pauze
quote:weet ik, maar ik bedoel ook niet nu of over een week, maar meer ergens in de toekomst als je hier over heen bent...
Op vrijdag 05 april 2002 12:20 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik ben allergisch voor de huidschilfers
.
En een ander dier... pff, moet ik nu echt niet aan denken hoor, ook al weet ik wel dat je het goed bedoelt
.
quote:Bestaat dat dan toch ?
Op vrijdag 05 april 2002 12:23 schreef KingShakur het volgende:
hey Moonah, wat naar zegIs er geen andere oplossing? Is de dokter heel erg zeker in zijn diagnose??
Als kind had ik ook last van katten, maar nu al jaren niet meer. Kan een anti-allergie-middeltje zoals Zyrtec jou niet helpen?
Zou een aanrader zijn voor een vriendin van me, kan ze vaker langskomen zonder "slierten" in dr ogen te krijgen
quote:Heb al Triludan geslikt. Helpt dus wel tegen de hooikoorts-achtige verschijnselen, maar niet tegen de astmatische.
Op vrijdag 05 april 2002 12:23 schreef KingShakur het volgende:
hey Moonah, wat naar zegIs er geen andere oplossing? Is de dokter heel erg zeker in zijn diagnose??
quote:Anti-histamine. Werkt tegen allergische verschijnselen. Merknamen: Triludan, Zyrtec, Claritine, terfenadine.
Op vrijdag 05 april 2002 12:26 schreef Mukie het volgende:[..]
Bestaat dat dan toch ?
Zo'n anti-antikattenallergie middel ?Zou een aanrader zijn voor een vriendin van me, kan ze vaker langskomen zonder "slierten" in dr ogen te krijgen
Maar koppig als ik ben, heb ik 3.5 weken afgezien van de rode ogen, keel/neus vol snot en brubbeltjes op mijn armen, maar stilletjes aan voelde ik dat ik het beter en beter begon te verdragen.
Nu, bijna 2 jaar later, heb ik er geen last meer van.
Misschien zal dat bij jou ook zo zijn? Je moet misschien je lichaam de tijd geven om antistoffen op te bouwen?
PS: ik hoop dat ik nie te laat ben met deze post, het is namelijk mijn eerste, maar ik werd zo gegrepen door je verhaal, dat ik mij ook maar ging registreren
PS: ik hoor je spreken van astmatische ziekte enzo: ik heb ook astma, want vroeger, toen ik in dierenstallen kwam, hield ik het niet langer uit dan een half uurtje.
quote:Ik heb al twee weken mij kop in het zand gestoken, ben ook eigenwijs. Maar dokter zei dat die allergie zich ws alleen maar opbouwt. En vriendin die medisch biologe is zei dat ook. Ik kijk het nog heel ff aan...
Op vrijdag 05 april 2002 12:30 schreef DiEana het volgende:
Maar koppig als ik ben, heb ik 3.5 weken afgezien van de rode ogen, keel/neus vol snot en brubbeltjes op mijn armen, maar stilletjes aan voelde ik dat ik het beter en beter begon te verdragen.
quote:Lief
PS: ik hoop dat ik nie te laat ben met deze post, het is namelijk mijn eerste, maar ik werd zo gegrepen door je verhaal, dat ik mij ook maar ging registreren
quote:nu je het zegt. Ik heb eek keer paard gereden en toen kreeg ik ook piepende adem en benauwd. Was ik vergeten.
Op vrijdag 05 april 2002 12:30 schreef DiEana het volgende:PS: ik hoor je spreken van astmatische ziekte enzo: ik heb ook astma, want vroeger, toen ik in dierenstallen kwam, hield ik het niet langer uit dan een half uurtje.
quote:Net zoals ik dacht: je zal dezelfde ziekte hebben als ik (piepende geluiden enz..)? Natuurlijk zal iedere mens anders reageren, maar ik vond het het vermelden waard
Op vrijdag 05 april 2002 12:37 schreef Moonah het volgende:[..]
nu je het zegt. Ik heb eek keer paard gereden en toen kreeg ik ook piepende adem en benauwd. Was ik vergeten.
PS: nog een "testje": pak eens een doek, of een kussen ofzo, waar veel stof in zit, en begin daar tegen te kloppen, zodat 'al' het stof in je gezicht vliegt: als je dan dezelfde symptonen krijgt, ben ik wel zeker
Dan ben je dus allergisch voor stof en huismijt (en beesten met pels zitten nu eenmaal vol stof), en uit ervaring met mijzelf en vrienden: dat gaat na een tijd, door er voortdurend geconfronteerd mee te worden, gedeeltelijk tot perfect doenbaar over.
Net wat telefoontjes gepleegd (en gehad, naar aanleiding van dit topic). Lucht wel op .
Ik ga ff de stad in, kleren kopen... .
Oftewel, oneigenlijke troost zoeken
Overigens kreeg ik net bericht dat ik haar maandag naar die vriend kan verhuizen. Dat is wel een goed adres. Daar kan ze lekker buiten spelen, in de polder. En ik kan haar regelmatig bezoeken.
Nah, da's dan toch het beste naar omstandigheden...
quote:Heee....
Op vrijdag 05 april 2002 11:32 schreef Moonah het volgende:
Mag ik even ongelooflijk balen hier![]()
KUT.
![]()
Sorry om te horen, maarre.... ik ben opzoek naar een leuk katje....
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 16:43 schreef Dash het volgende:
ik ben opzoek naar een leuk katje....
quote:Moet je nog ff doorzoeken...
Op vrijdag 05 april 2002 16:41 schreef Moonah het volgende:
Overigens kreeg ik net bericht dat ik haar maandag naar die vriend kan verhuizen. Dat is wel een goed adres. Daar kan ze lekker buiten spelen, in de polder. En ik kan haar regelmatig bezoeken.Nah, da's dan toch het beste naar omstandigheden...
Ms wist je dit al, maar er zijn ook haarloze katten, Sphynx genaamd. Als je dus puur allergisch bent voor kattenharen zou dit ras iets voor jou kunnen zijn. Ben je echter allergisch voor huidschilvers van katten dan zal ook de sphynx allergische reacties oproepen
Je kunt Mila hiermee niet vervangen, maar ms is het wel de enige manier om een katje in huis te hebben. Wellicht zou je een keertje langs kunnen gaan bij een fokker van dit soort katten om te kijken of je allergie weer de kop opsteekt. Tis maar een idee
Sterkte..
quote:Lief van je Meaghan
Op vrijdag 05 april 2002 20:33 schreef Meaghan het volgende:
Wat ontzettend vervelend voor je dat je Milla weg moet doen. Misschien een schrale troost, maar ze zal het vast wel naar haar zin krijgen bij haar nieuwe baasje en je kunt haar daar nog vaak genoeg zien. Voor jou blijft het natuurlijk zwaar kl*te..Ms wist je dit al, maar er zijn ook haarloze katten, Sphynx genaamd. Als je dus puur allergisch bent voor kattenharen zou dit ras iets voor jou kunnen zijn. Ben je echter allergisch voor huidschilvers van katten dan zal ook de sphynx allergische reacties oproepen
![]()
Je kunt Mila hiermee niet vervangen, maar ms is het wel de enige manier om een katje in huis te hebben. Wellicht zou je een keertje langs kunnen gaan bij een fokker van dit soort katten om te kijken of je allergie weer de kop opsteekt. Tis maar een ideeSterkte..
quote:Asje..
Op vrijdag 05 april 2002 20:49 schreef Moonah het volgende:[..]
Lief van je Meaghan
. Tnx.
Maar eerlijk gezegd lijkt zo'n haarloze kat me niets....
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je een haarloze kat niet zo ziet zitten.
Kheb nog wel een geinige foto gevonden van zo'n beessie..
Wel een verschil met die Sphynx...
quote:Ach gossie, wat een hompie.
Op vrijdag 05 april 2002 22:26 schreef Moonah het volgende:
Meaghan, dit is MilaWel een verschil met die Sphynx...
![]()
quote:Moonah
Op vrijdag 05 april 2002 16:41 schreef Moonah het volgende:
Zo. Weer de halve H&M leeggekocht...
Ik voel me heel mat. Kleren kopen helpt ook niet echt tegen verdriet.
Ik ga dadelijk met een potje thee maar eens buiten (op mijn terras) met Milaatje spelen, wellicht dat de tranen dan komen.Overigens kreeg ik net bericht dat ik haar maandag naar die vriend kan verhuizen. Dat is wel een goed adres. Daar kan ze lekker buiten spelen, in de polder. En ik kan haar regelmatig bezoeken.
Nah, da's dan toch het beste naar omstandigheden...
quote:Tnx
Op vrijdag 05 april 2002 22:34 schreef ALTER-EGO het volgende:[..]
Moonah
Wat erg voor je dat je Mila weg moet doen. Heel naar dat te lezen, je was zo dolblij met haar.
Gelukkig dat je Mila bij een vriend kwijt kan, zo kun je haar toch blijven zien en blijf je goed op de hoogte hoe het met haar gaat.
Een hele dikke knuffel Moen!
quote:
Wat vreselijk voor je, Moonah!
Veel sterkte maandag.
Als je maar zeker weet dat hij Milaatje niet neemt alleen om jou te behagen.
arme Moonah
Ik heb zelf ook een heeeel lief poesje en die wil ik nooit kwijt.
Er staan tussen de reakties al een paar oplossingen (medicijnen). Ik zou echt aanraden om die te proberen. Verder verandert je bloed elke 7 jaar, het zou best kunnen dat je volgend jaar nergens last meer van hebt.
heel veel sterkte
*kan niet tegen afscheid *
sterkte
Vanochtend heb ik afscheid van haar genomen. Afschuwelijk, alsof je zo'n beessie naar de slachtbank brengt. Ik heb een T-shirtje meegegeven met mijn geur, ze heeft haar speeltjes, haar favoriete closetrolletje .
De schat...
Mijn hemel, wat ben ik ontzettend veel gaan houden van dat liefie in die paar weken.
Ze is nu bij die vriend van me. Ik heb hem de kattenboeken uit de bieb gegeven, allerlei 'instructies', en toen heb ik Milaatje nog heel errug geknuffeld.
Die vriend zei dat hij haar ms een andere naam wil geven. Dat doet zo'n pijn... Alsof 'Mila' niet meer mag bestaan.
Zojuist kreeg ik een mailtje dat het goed gaat. Ze speelt en rauscht, ze eet goed, ze loopt achter haar nieuwe baasje aan als hij naar de keuken gaat en ze hebben al 'ruzie' gehad over de favoriete plek op de bank .
Tja, ze heeft daar wel een goed plekkie...
Maar ze heeft ook een plekje in mijn hart...
Zo lief en zo onschuldig. Ik ben zelf ook allergies voor katten... de docter kan je er toch wel een middeltje voor geven? Ook al ben ik allergies ik blijf ze toch knuffellen en aaien... na verloop van tijd ging de allergie spontaan weg... maar houdt het katje asjeblief nog een paar weekjes.
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 09-04-2002 00:49]
Maar ik begrijp dat het niet anders kan. Veel sterkte toegewenst in de komende tijd.
Ik leef heel erg met je mee. Ik heb sinds kort (half jaartje) een dikke kater van 4 jaar oud (Levi) en die is zoooo lief. Ik zou me ook al geen huis zonder Levi voor kunnen stellen. Hij is echt mijn maatje en ik kan veel om hem lachen (hij heeft x-beentjes als tie hard loopt).
Wel een k*&*te streek om die foto in het forum te zetten! Toen ik die ontzettende lieverd zag, zat ik te snikken. Hij ziet er zo lief uit dat hij bijna niet echt lijkt (dat klinkt raar maar het is goed bedoeld).
Heeel erg veel sterkte. Enne, ik zou toch flink bezwaar maken als die 'vriend' van je de naam gaat veranderen. Mila is een hele leuke naam en hij zou jou pijn doen als hij de naam zou veranderen.
quote:wat een snoepje van een kat is dat!!
Meaghan, dit is MilaWel een verschil met die Sphynx...
![]()
kan me heel goed voorstellen dat je die niet kwijt wilt...
zowiezo wel eigenlijk...
Die vriend mailde dat hij haar toch Mila blijft noemen. Gelukkig!
Ik heb twee foto's in een lijstje gedaan. Maar da's eigenlijk ook best gek, wij hadden vroeger thuis altijd ingelijste portretten van mensen die dood waren. En daar doen die foto's me de hele tijd aan denken .
Wees blij dat jeje katje nog kunt zien.. dat is beter dan het lieve beestje helemaal uit je leven.. nu kan je haar tenminste nog opzoeken..
sterkte ermee nog
quote:Volgens mij heb jij last van een kater ...
Wat ongelofelijk rot voor je zeg . Heb ontroerd het hele verhaal gelezen.
Gelukkig gaat het bij die vriend van je zo goed, dat moet een hele troost zijn. En misschien kun je haar af en toe nog eens zien...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |