Juist. Next question!quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Verlof?
Goed !quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:54 schreef Frollo het volgende:
Niet dat ik de Nederlands versie ken, maar het zou Les Misérables kunnen zijn.
Ah, het liedje 'Master of the House' dus ('Baas van 't hele spul').quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Goed !
Stukje dat Thénardier (Carlo Boszhard) zingt.
Klopt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah, het liedje 'Master of the House' dus ('Baas van 't hele spul').
Carl Orff heeft dit stuk ook verwerkt.quote:Meum est propositum in taberna mori,
ut sint vina proxima morientis ori.
tunc cantabunt letius angelorum chori:
"Sit deus propitius huic potatori."
Ik ben van zins te sterven in de kroeg,
opdat de wijn nabij mijn stervende mond zal zijn,
Dan zullen de reien der engelen blijer zingen:
God erbarm u over deze dronkaard.
Willem Wilmink heeft het vertaald.quote:
Erg veel meer aanwijzingen met betrekking tot de naam kan ik toch niet geven.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:38 schreef Frollo het volgende:
Wilmink heeft wel meer middeleeuws spul vertaald, maar daarmee ben ik nog geen stap dichter bij de naam van de dichter.
Toch ben ik bang dat die nodig zullen zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Erg veel meer aanwijzingen met betrekking tot de naam kan ik toch niet geven.
Zijn naam vertaalt als ‘opper-dichter’ vanuit het Grieks en Latijn. Zijn stukken zijn werkelijk hoogtepunten uit de profane Latijnse dichtkunst van de middeleeuwen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Toch ben ik bang dat die nodig zullen zijn.
De Carmina Burana is samengesteld uit werken van meerdere dichters toch?quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:45 schreef Iblis het volgende:
Hoe wordt de 12e-eeuwse anonieme dichter van enkele van de bekendste liederen uit de Carmina Burana meestal aangeduid? Het beroemdst is zijn biecht van een vagant, de biecht is typisch voor de stijl van deze liederen: parodiërend op kerkelijke literatuur.
Even een citaat uit zijn biecht:
[..]
Carl Orff heeft dit stuk ook verwerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |