Juist. Next question!quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Verlof?
Goed !quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:54 schreef Frollo het volgende:
Niet dat ik de Nederlands versie ken, maar het zou Les Misérables kunnen zijn.
Ah, het liedje 'Master of the House' dus ('Baas van 't hele spul').quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Goed !
Stukje dat Thénardier (Carlo Boszhard) zingt.
Klopt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah, het liedje 'Master of the House' dus ('Baas van 't hele spul').
Carl Orff heeft dit stuk ook verwerkt.quote:Meum est propositum in taberna mori,
ut sint vina proxima morientis ori.
tunc cantabunt letius angelorum chori:
"Sit deus propitius huic potatori."
Ik ben van zins te sterven in de kroeg,
opdat de wijn nabij mijn stervende mond zal zijn,
Dan zullen de reien der engelen blijer zingen:
God erbarm u over deze dronkaard.
Willem Wilmink heeft het vertaald.quote:
Erg veel meer aanwijzingen met betrekking tot de naam kan ik toch niet geven.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:38 schreef Frollo het volgende:
Wilmink heeft wel meer middeleeuws spul vertaald, maar daarmee ben ik nog geen stap dichter bij de naam van de dichter.
Toch ben ik bang dat die nodig zullen zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Erg veel meer aanwijzingen met betrekking tot de naam kan ik toch niet geven.
Zijn naam vertaalt als ‘opper-dichter’ vanuit het Grieks en Latijn. Zijn stukken zijn werkelijk hoogtepunten uit de profane Latijnse dichtkunst van de middeleeuwen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Toch ben ik bang dat die nodig zullen zijn.
De Carmina Burana is samengesteld uit werken van meerdere dichters toch?quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:45 schreef Iblis het volgende:
Hoe wordt de 12e-eeuwse anonieme dichter van enkele van de bekendste liederen uit de Carmina Burana meestal aangeduid? Het beroemdst is zijn biecht van een vagant, de biecht is typisch voor de stijl van deze liederen: parodiërend op kerkelijke literatuur.
Even een citaat uit zijn biecht:
[..]
Carl Orff heeft dit stuk ook verwerkt.
Klopt. En het klopt ook dat de Carmina Burana is samengesteld van meerdere dichters, daarom vroeg ik ook naar de (anonieme) dichter van enkele van de liederen. Het bekendste werk van deze archipoeta is wel de biecht die ik aanhaalde.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:31 schreef Dunckie het volgende:
[..]
De Carmina Burana is samengesteld uit werken van meerdere dichters toch?
Afgaande op je hint over 'opperdichter' kom ik uit op Archipoeta, hoewel ik hem eerder zou verrtalen als 'aartsdichter'.
Knap hoor !quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt. En het klopt ook dat de Carmina Burana is samengesteld van meerdere dichters, daarom vroeg ik ook naar de (anonieme) dichter van enkele van de liederen. Het bekendste werk van deze archipoeta is wel de biecht die ik aanhaalde.
Verder komt aarts van het Griekse αρχι, dat opper- of hoofd- betekent. Een aartsbisschop is simpelweg een hoofdbisschop (of letterlijk hoofdopziener).
quote:
Houden we de score eigenlijk ook bij?quote:
Een beetje competitie is altijd leuk, maar zo'n situatie als in de Algemene Kennis Quiz trekt me ook weer niet, waar de hoogste twee deelnemers in het klassement twee keer zoveel punten hebben als de nummer 3 en dus feitelijk niet meer in te halen zijn, tenzij ze een jaar niet meedoen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Houden we de score eigenlijk ook bij?
Of maand lijstjes makenquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Een beetje competitie is altijd leuk, maar zo'n situatie als in de Algemene Kennis Quiz trekt me ook weer niet, waar de hoogste twee deelnemers in het klassement twee keer zoveel punten hebben als de nummer 3 en dus feitelijk niet meer in te halen zijn, tenzij ze een jaar niet meedoen.
Misschien kunnen we wel met punten doen, maar dan wel elk topic weer op 0 beginnen?
Geen idee. Tis wel een Rubensvrouwquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:31 schreef Dunckie het volgende:
[ afbeelding ]
Van wie (welke schilder) zien we hier een schilderij?
Ah, ik ben niet de enige die zo denkt als hij het woord ‘lullig’ leest. Ik zat te denken aan een besnijdenis die helemaal verkeerd ging.quote:
quote:
Nee en nee.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:22 schreef Iblis het volgende:
Ik zat te denken aan een besnijdenis die helemaal verkeerd ging.Maar het zal wel niet.
Dat begint er al op te lijken. Je moet alleen compleet aan de andere kant van zijn lichaam denken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ik reken hem goed, hoewel juist het 'hoe' het lulligste is: naar goed gebruik in die tijd dirigeerde hij door met een stok de maat te tikken op de vloer. Vol enthousiasme beukte hij een keer* op zijn voet, waardoor hij een ontstoken teen en uiteindelijk een dodelijk gangreen opliep.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:30 schreef Dunckie het volgende:
Nee het was nog 'Lullyger', hij verwondde zichzelf tijdens een optreden, aan de daaropvolgende ontsteking overleed hij. Hoe hij zichzelf verwondde weet ik zo niet meer.
De werkelijkheid is altijd vreemder dan welke fantasie dan ook. Hoe zou je zoiets nou moeten bedenken....quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik reken hem goed, hoewel juist het 'hoe' het lulligste is: naar goed gebruik in die tijd dirigeerde hij door met een stok de maat te tikken op de vloer. Vol enthousiasme beukte hij een keer* op zijn voet, waardoor hij een ontstoken teen en uiteindelijk een dodelijk gangreen opliep.
* Tijdens het dirigeren van een Te Deum, op 8 januari 1687, dat juist werd uitgevoerd om de genezing van de koning na een ziekte te vieren (bron)
Tussenstand maart 2009:
Bosbeetle 1
DaMart 1
Dunckie 5
Frollo 4
Iblis 1
innepin 1
Intxaurraga 4
Marble 1
Metus 1
No-P 1
PurePoisonPerfume 1
pyl 3
wyccie 1
Tussenstand maart 2009:quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:02 schreef Frollo het volgende:
The Taming of the Shrew, staat me vaag bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wacht met smart op de volgende vraag, ik hoop dat ik er ooit nog 1 weetquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag het alleen niet goed rekenen omdat het een kutvraag was.
Dito. Ik hoop dat Frollo in de rij bij de buurtsuper vooral geen musicalvraag staat te bedenken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wacht met smart op de volgende vraag, ik hoop dat ik er ooit nog 1 weet
Echt wel.quote:
Het is niet van Corneille, maar je hebt er wel kijk op, Lienekien.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg ook associaties met Corneille. Maar ik weet niet of die ook beelden maakte.
Dat artikel had ik gelezen inderdaad, maar was dat nog maar zo kort geleden, voor mijn gevoel al veel langer.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:55 schreef pyl het volgende:
Dat reken ik goed (Tajiri).
Tussenstand maart 2009:
Bosbeetle 1
DaMart 1
Dunckie 6
Frollo 5
Iblis 1
innepin 1
Intxaurraga 4
Marble 1
Metus 1
No-P 1
PurePoisonPerfume 1
pyl 4
wyccie 1
quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:00 schreef pyl het volgende:
Picasso?
Dat dacht je uiteraard helemaal goed, zes herdershonden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:07 schreef NoCigar het volgende:
Ik dacht een stelletje herders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jups.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:46 schreef Gellius het volgende:
Ik neem aan dat Googlen hier verboden is, hè?
Er staat toch nog een vraag van Frollo open?quote:Van welke filosofische stroming is de romanfiguur Bazarov een exponent, en in welke roman zien we deze figuur optreden?
Had hij die niet zelf beantwoord?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jups.
[..]
Er staat toch nog een vraag van Frollo open?
Overal waar ik kom beginnen dummies zich onmiddellijk te organiseren. Waar heb ik dat toch aan verdiend?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:53 schreef ShadyLane het volgende:
Van mij mag er nog een derde vraag komen: ik weet deze allebei niet. Als dit nog lang zo doorgaat overweeg ik het opstarten van een ".....voor dummies"-spinoff.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |