abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66869888
Deze zomer overwegen om wellicht naar de Azoren te gaan. Walvissen kijken, natuur, steden, naar het strand etc. Eigenlijk alles dus. Ik was benieuwd of er Fokkers zijn die hier wel 'ns naartoe zijn geweest.

Is het de moeite waard? En ik heb het idee dat je beter een aantal eilanden kunt bezoeken voor de afwisseling, klopt dat? En wat zijn verder nog tips? Dat zijn een beetje de vragen...
pi_66869936
K*t, er was toch al een topic.
Even aan mod: moet ik die kicken? of gaan we verder in een nieuw topic?
  maandag 9 maart 2009 @ 19:38:28 #3
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_66870744
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_66882381
Echt een geweldige locatie voor zo'n feest ja.
Ben je er wel 'ns geweest?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 10:35:18 #5
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_66888469
nee! ik sta al een tijdje te springen!
ken dat soort feestjes en dat soort omgevingen wel. De combinatie alleen nog niet meegemaakt
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_67004503
Ik ga 24 augustus voor twee weken naar de Azoren! We hebben een hotel geboekt in de buurt van Villa Franca do Campo op het eiland Sao Miguel, vlak naast het strand (redelijk weinig van op de Azoren).

Ik kan je er verder vrij weinig over vertellen, maar ik wil je wel aanraden een eventuele walvis-excursie op voorhand te boeken omdat het redelijk druk kan zijn en het is natuurlijk zonde om het te moeten missen als je er eenmaal bent.

Ook hebben wij ervoor gekozen om voor de gehele periode een auto te huren. Ik heb de indruk dat openbaar vervoer niet zo heel ontwikkeld is en de leuke plaatsen liggen toch wel een stukje uit elkaar.
Mai am un singur dor. În liniştea serii să mă lăsaţi să mor
pi_67547717
Walvissen kijken kan je het beste via Pico eiland doen. Op andere eilanden kan je ook trips maken maar de kans om walvissen te zien is het grootst op Pico. Seizoen begint zo ongeveer weer

Ben zelf in oktober geweest en alhoewel het seizoen dan eigelijk al afgelopen is heb ik daar nog een walvis kunnen aanschouwen en gezwommen met dolfijnen.

Pico is wel een vrij rustig eiland en echt veel te doen is er niet. Voor natuurliefhebbers is het wel een schitterend eiland. Je kan daar de gelijknamige vulkaan beklimmen, als het weer tenminste meezit.

Het nabij gelegen Faial is een stuk kleiner en daar ben je denk ik binnen 2 dagen al uitgekeken. Als je op Pico een eilandtrip boekt, een walvissen excursie en zwemmen met dolfijnen kan je er wel een dag of 5 vertoeven. Zelf een week op Pico geweest, daarmee ook de kans vergrotend dat je daadwerkelijk walvissen te zien krijgt.

Heb alles via internet geboekt en via http://www.cwazores.com/ heb je op Pico 1 van de meest actieve organisaties te pakken. Er zijn andere agencies maar die hebben niet het hele seizoen door een actieve basis op Pico.

Een zelf samengesteld package zal je rond de ¤ 850,- per week (voor 2 personen) kosten waarbij je twee trips kan maken op zee (1 keer zwemmen met dolfijnen/ 1keer walvissen kijken), 1 trip kan maken naar de hoogste berg van Portugal of een dagtrip over het eiland en een trip naar een uitkijkpost. Daarbij zit de accomodatie inbegrepen voor een week.

Je kan ook geen eilandhoppen maar dan moet je wel rekenen op kosten voor vluchten tussen sommige eilanden aangezien niet alle eilanden een onderlinge bootdienst hebben.
pi_67555444
Wat voor walvis heb je gezien Ericr?
  maandag 30 maart 2009 @ 21:03:17 #10
40566 Ericr
Livewrong
pi_67558624
Een potvis, de soort die je een groot gedeelte van het jaar rond Pico en andere Azoren eilanden kan vinden.

Blauwe vinvis, gewone vinvis, baleinwalvis etc kan je ook vinden maar daarvoor moet je echt in het seizoen gaan. April t/m Juni zijn de beste maanden om meerdere soorten te zien maar ook dan moet je eigenlijk wel minimaal een week uitrekken om een goede kans te maken op meerdere succesvolle trips. Het weer kan namelijk snel omslaan op de Azoren en dan wordt er meestal niet uitgevaren.

Zwemmen met dolfijnen is ook cool, ook al kom je (gelukkig) niet in direct contact met de dieren. Je wordt met een bootje naar de oceaan gebracht en tussen een school dolfijnen mag je dan het water in. Heb zelf de dolfijnen op 1 1/2 meter onder me door zien zwemmen. Met snorkel zie je alles goed in het zeer heldere water en je hoort de dolfijnen ook met elkaar communiceren.

Voor nachtleven hoef je overigens niet op Pico te zijn. Alleen Sao Miguel en Terceira hebben iets wat daar op lijkt. Pico en Faial zijn relatief stil en de andere eilanden zijn nog een stuk stiller en leger. Op Pico heb je wel een Braziliaanse bar vlakbij de haven en in het weekend zijn er nog wat meer opties. Maar echt tot leven komen zal het niet snel.
pi_67559996
Thnx voor je post.
Een blauwe vinvis zou ik zo geweldig vinden.
Dat zwemmen met dolfijnen klinkt ook tof.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:22:32 #12
40566 Ericr
Livewrong
pi_67563701

Genomen vanaf Pico kijkend richting Faial.

Voor de blauwe vinvis moet je volgens mij in mei gaan. Dania Tesei van Cwazores weet van de meeste soorten wanneer ze gespot kunnen worden rond Pico. De kans op een bepaalde soort is overigens wel klein, ze varen uit als er een walvis of meerderen zijn gespot. Als je dan pech hebt zie je alleen dolfijnen omdat de walvis net even besluit om een paar kilometer te duiken. Maar dat laatste komt gelukkig weinig voor, als er tenminste een goede spotter wordt gebruikt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ericr op 30-03-2009 23:30:00 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:22:47 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67568555
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:22 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Genomen vanaf Pico kijkend richting Faial.
HDR?

oh, een baleinwalvis is geen soort. Bedoel je een bultrug ofzo?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:42:04 #14
40566 Ericr
Livewrong
pi_67569069
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

HDR?

oh, een baleinwalvis is geen soort. Bedoel je een bultrug ofzo?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mysticeti

Baleen whale in het Engels.

Nope geen HDR, wel bewerkt met Lightzone.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:54:13 #15
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67569476
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:42 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mysticeti

Baleen whale in het Engels.

Ja klopt, er zijn alleen 16 soorten

"De baleinwalvissen (Mysticeti of Mystacoceti) of grote walvissen vormen een onderorde van de orde van walvissen (Cetacea)"
pi_68516236
Ik heb cwazores.com gemaild.
Morgen gaan we waarschijnlijk boeken. Wel een gezeik met die vliegtuigen zeg.
pi_68516863
Je kunt vanaf Dusseldorf met Air Berlin volgens mij.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_69023733
Zo, ik ga in juli naar Terceira, Pico en Sao Miguel.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:25:48 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69047687
Huilen dan.
pi_69082704
De Azoren zijn zeker de moeite waard. Twee jaar geleden ben ik op Sao Miguel geweest. Alles is er te doen; natuur, steden, strand. Vooral met een bootje de oceaan op gaan om walwissen/dolfijnen te spotten is aan te raden.
Verder is het een vulkanisch eiland, dus er zijn ook nog zwavelbronnen te bezoeken en een of ander natuurlijk verwarmd zwembad (met waterval!), een soort subtropisch zwembad alleen dan 'echt' dus. Misschien een nadeeltje is het weer, het kan erg mooi weer zijn, maar regelmatig regen, niet te warm, wat wel te verwachten is voor een eilandengroep midden in de oceaan.
“Wer Heilt hat Recht."
August Bier
pi_69086227
Verkapt terugvindeiland
pi_69139455
ik ben naar terceira geweest, spectaculair is het woord niet maar het is wel erg rustig en een weekje kan je je er best vermaken, het eten is ook erg lekker. angra do heroismo is mooi en je kan er goed wandelen. ik was er tijdens het festival van "san joan", welke heilige dat dan ook mag zijn, het was in ieder geval in de zomer en ze verschoten rond middernacht zo te zien 50% van het bruto binnenlands product van de hele archipel aan vuurwerk en daarna was er een gezellig feest enzo.

het is absoluut niets voor je als je graag aan het strand ligt, de meeste stranden zijn kunstmatig en klein maar goed daar had ik zelf ook gewoon geen behoefte aan, je kan verder walvissen en dolfijnen gaan kijken wat altijd cool is, en er zijn grotten waar je in kan.
pi_69140784
Terceira vond ik qua natuur ook het minst spectaculair. Het is ook het 'oudste' eiland (eerst bewoond), dus ook voor het grote deel gecultiveerd.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  maandag 18 mei 2009 @ 08:48:44 #24
40566 Ericr
Livewrong
pi_69140902
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:05 schreef Toad het volgende:
Zo, ik ga in juli naar Terceira, Pico en Sao Miguel.
Nog activiteiten geboekt? Veel plezier alvast.
  maandag 18 mei 2009 @ 09:25:15 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69141612
quote:
Op maandag 18 mei 2009 02:18 schreef DrPwn het volgende:
ik ben naar terceira geweest, spectaculair is het woord niet maar het is wel erg rustig en een weekje kan je je er best vermaken, het eten is ook erg lekker. angra do heroismo is mooi en je kan er goed wandelen. ik was er tijdens het festival van "san joan", welke heilige dat dan ook mag zijn, het was in ieder geval in de zomer en ze verschoten rond middernacht zo te zien 50% van het bruto binnenlands product van de hele archipel aan vuurwerk en daarna was er een gezellig feest enzo.

het is absoluut niets voor je als je graag aan het strand ligt, de meeste stranden zijn kunstmatig en klein maar goed daar had ik zelf ook gewoon geen behoefte aan, je kan verder walvissen en dolfijnen gaan kijken wat altijd cool is, en er zijn grotten waar je in kan.
Terceira vond ik landschappelijk gezien het minst interessant eigenlijk. Sao Miguel is wat dat betreft een stuk spectaculairder te noemen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')