Dubai zou ik niet zo 1-2-3 als toerist naartoe gaan eerlijk gezegd. Mede-toeristen vind je daar bijna niet. En al is de stad zelf wel heel erg up-to-date, is het verblijf daar ontzettend duur / niet voor toeristenprijzen.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:08 schreef Schut85 het volgende:
Dubai
je gaat toch niet op reis voor de mede-toeristen?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:19 schreef boyv het volgende:
[..]
Dubai zou ik niet zo 1-2-3 als toerist naartoe gaan eerlijk gezegd. Mede-toeristen vind je daar bijna niet.
Geweldig natuurgebiedquote:Op maandag 9 maart 2009 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ommen
ik heb me daar 'vraag niet hoe' meerdere jaren vermaakt
ja en een ijscozaak waar iedereen voor in de file gaat staanquote:
Puntpopquote:Op maandag 9 maart 2009 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ommen
ik heb me daar 'vraag niet hoe' meerdere jaren vermaakt
Parijs vind ik echt niet hetzelfde als NY.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:34 schreef Falco het volgende:
Parijs, Berlijn
zo bedoel ik het ook niet echtquote:Op maandag 9 maart 2009 16:26 schreef Ruud het volgende:
[..]
je gaat toch niet op reis voor de mede-toeristen?
Daar heb ik krang nog wel gezienquote:
Speel daar waarschijnlijk dit jaar zelfquote:Op maandag 9 maart 2009 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar heb ik krang nog wel gezientof was dat
Nou, daar is nog best veel interessants te zien. Ik vond het een boeiende stad, maar niet boeiend genoeg voor twee weken.quote:
Uhhh, weet je zeker dat je in Oslo geweest bent? Het stuk dat "luxe" is heb je binnen 2 uur wel gezien. In Oslo hou je het als tourist echt geen 2 weken uit, veelste weinig te doen en zien daar.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:34 schreef Individual het volgende:
Grote steden die op NYC lijken? In welk opzicht?
algemene cultuur en diversiteit: London
moderne architectuur: Dubai (ben nog niet in Hong Kong, Shanghai of Kulala Lumpur geweest)
geschiedenis: Berlijn (oud), Lissabon (ouder), Rome (nog ouder), Jerusalem (oudst)
muziek: Barcelona (alto), Wenen (klassiek), Buenos Aires (Tango)
mode: Parijs, Milaan
betonrot, depressie en afbraak: Mexico Stad
(gezellige) chaos: Mumbai, Jakarta
in VS: Los Angeles
vermaak en alom gekheid: Las Vegas
kwaliteit en luxe: Oslo
avontuurlijk: Bagdad (ook nog niet geweest)
dus... wat wil je?
Ik ben bevooroordeeld ............ maar Bangkok bevalt me echt beter dan NYC, en in beide steden heb ik toch redelijk wat tijd doorgebracht, en niet alleen vakanties. OK, Hong Kong zou ook wel kunnen maar echt 2 weken vakantie in één stad, kan ik me echt alleen maar in Bangkok voorstellen.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:49 schreef StijnH het volgende:
Natuurlijk is er geen stad die te vergelijken is met New York. Vorig jaar zomer heb ik mij 2 wekenlang perfect kunnen vermaken in New York. Is er een stad ter wereld waar dit nog meer zou lukken? Welke stad heeft een vergelijkbare uitstraling, overweldiging, entourage etc..
Ik denk zelf aan Hong Kong en misschien Tokio? Shanghai?
Depressie en afbraak? Stond je hotel in Tlatelolco ofzo?quote:Op maandag 9 maart 2009 17:34 schreef Individual het volgende:
muziek: Barcelona (alto), Wenen (klassiek), Buenos Aires (Tango)
Eerder Chicago. Los Angeles en New York lijken echt in de verste verte niet op elkaar. Ik woon tijdelijk in LA en het is echt absoluut niet te vergelijken.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:34 schreef Individual het volgende:
in VS: Los Angeles
quote:Op maandag 9 maart 2009 17:34 schreef Individual het volgende:
Ik was er ook maar 2 + 1 nachten en verbleef in de Radisson en dineerde in een restaurant in een soort van galleria op de hoofdweg richting het paleis. Tis maar net hoe je stemming is en hoe je de trip organiseert. Ik had er wel een goed gevoel bij iig.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Uhhh, weet je zeker dat je in Oslo geweest bent? Het stuk dat "luxe" is heb je binnen 2 uur wel gezien. In Oslo hou je het als tourist echt geen 2 weken uit, veelste weinig te doen en zien daar.
Er waren wel mooie plekjes hier en daar en leuke dingetjes gedaan, maar had niet echt een goede vibe daar. Veel plekken voelde soviet en onpersoonlijk aan. We zaten wel in een posh hotel ergens in het noorden geloof ik. Ik was ook zwaar verkouden dus dat kan er wat mee te maken hebben gehad maar 2 weken daar moet ik niet aan denken. Soms klikt het soms niet. Mexico Stad klikt niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Depressie en afbraak? Stond je hotel in Tlatelolco ofzo?
Mexico City is bovenal chaos, cultuur en eten!
Alleen de Zócalo, plaza Garibaldi en de parken zijn al genoeg voor twee weken.
Je hebt gelijk. NYC en LA zijn beide grote steden in de VS, maar daar houdt de vergelijking idd op. Beide vind ik het hele speciale steden, maar op een heel andere manier. Chicago lijkt idd veel meer op NYC. Het staat wel ergens op mijn verlanglijstje.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:14 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Eerder Chicago. Los Angeles en New York lijken echt in de verste verte niet op elkaar. Ik woon tijdelijk in LA en het is echt absoluut niet te vergelijken.
Radisson Plaza is een leuk hotel, de Radisson op Holbergplass is stukken minder. Restaurants aan Karl Johan zijn over het algemeen wel OK, en enkelen zelfs zeer goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik was er ook maar 2 + 1 nachten en verbleef in de Radisson en dineerde in een restaurant in een soort van galleria op de hoofdweg richting het paleis. Tis maar net hoe je stemming is en hoe je de trip organiseert. Ik had er wel een goed gevoel bij iig.
Dubai heb je in 2 a 3 dagen wel gezien, althans ik was er met 2 dagen klaar mee! kosten in Dubai vallen wel mee, zolang je maar weg blijft van die grote hotels langs de kust! Dubai is leuk om een middagje te skieen en shoppen, verder is er niet veel! een ritje over de sjeik zahyd road is ook nog wel leuk!quote:Op maandag 9 maart 2009 16:19 schreef boyv het volgende:
[..]
Dubai zou ik niet zo 1-2-3 als toerist naartoe gaan eerlijk gezegd. Mede-toeristen vind je daar bijna niet. En al is de stad zelf wel heel erg up-to-date, is het verblijf daar ontzettend duur / niet voor toeristenprijzen.
Wow, erg nuttig antwoord!quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:57 schreef Hik het volgende:
Qua sfeer te vergelijken is nogal moeilijk natuurlijk. Steden die kosmopolitisch zijn, veel energie hebben die veel steden ineen zijn en waar je makkelijk (meer dan) twee weken kan doorbrengen zijn er gelukkig meer dan genoeg.
Wat dacht je van...Buenos Aires, met een vleugje melancholie en bijna Parijse charme (maar dan zonder vervelende Fransen ), heel veel mooie parken en hemelsbreed verschillende wijken, leuk uitgaan en lekker eten
Rio, met voor iedere dag van de week een ander strand, dansen op straat en in dure poshy tenten, veel gekte op de Copacabana en ultieme gekte tijdens het voetbal. Caïro, met gekmakend verkeer, te veel bezienswaardigheden op op te noemen, ontzettende chaotische wijken om in te verdwalen (Islamistische én Christelijke), en bazaars ter grootte van een wijk. London, van posh Londen, tot hip London, tot multi-culti London; van stappen, tot musea, tot Parlement, tot mode, tot lekker eten, tot gekke buitenwijken...
Ook geen straf voor meer dan twee weken: Beirut, Quito, Cape Town, Amsterdam, Satiago de Cuba, Bogotá.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |