groep 3 ! OMGEINZ111quote:Op maandag 9 maart 2009 10:29 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ik zoek het iets professioneler.
Gewone klei en glazuur moet je laten harden in een speciale oven, omdat je temperaturen nodig hebt die een huis-tuin-en-keuken oven niet kan leveren.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:30 schreef rulerofdeath het volgende:
klei en dan glazuur erover om het leuk af te maken?
tjah, dat is inderdaad wel nodig.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:37 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Gewone klei en glazuur moet je laten harden in een speciale oven, omdat je temperaturen nodig hebt die een huis-tuin-en-keuken oven niet kan leveren.
Hoe maak ik dan een mal?quote:Op maandag 9 maart 2009 10:35 schreef Kabolter het volgende:
Mal maken en beton gebruiiken?
Geen idee of het lukt, maar dan heb je iig wel iets anders dan klei..
Kan het niet in een gewone oven?quote:Op maandag 9 maart 2009 10:35 schreef hierissieweer het volgende:
Ik denk dat je geen klei oven hebt? Dus dan kom je op klei terecht die zelf redelijk uit hard. DAS klei is zoiets, gewoon te koop bij de bart-smit.
Qua verf, zal ik gewoon verf kopen die je bij de action kunt halen en dan bij de hobby zaak een goede lak/vernis halen die bestand is tegen water.
In de afwasmachine gaat je niet lukken.
Denk er verder aan dat je randen niet dikker mogen zijn dan 1cm anders droogt het nooit uit. En dat je klei vrij is van luchtbellen, anders zou hij nog wel eens makkelijk kapot kunnen springen.
quote:
quote:
van houtquote:
rond de 1000 graden moet je oven kunnenquote:[..]
Kan het niet in een gewone oven?![]()
Want van die harde klei vind ik echt niets! Kan het wel proberen, maar ik heb het idee dat het met die klei ontzettend lastig is om iets mooi te vormen en dat er barsten in de klei komen met het kneden basisschoolervaring
DAS-klei ook netzo goed te vormen als bijvoorbeeld een chamotte-klei. Als je indd een goede oven kan regelen dan kun je chamotte kopen(bij een hobbywinkel of de heutink) en dat bakken (op temperatuur van 1000graden C)quote:Op maandag 9 maart 2009 10:39 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Hoe maak ik dan een mal?
[..]
Kan het niet in een gewone oven?![]()
Want van die harde klei vind ik echt niets! Kan het wel proberen, maar ik heb het idee dat het met die klei ontzettend lastig is om iets mooi te vormen en dat er barsten in de klei komen met het kneden basisschoolervaring
Handig! Ga dan toch maar dan die zelfhardende klei bestellen, eens zien hoe dat gaatquote:Op maandag 9 maart 2009 10:59 schreef hierissieweer het volgende:
hier kun je zelfhardende klei halen:
http://www.hobbyhuis.nl/index1.html
dat kan in een keukenovenquote:Op maandag 9 maart 2009 16:19 schreef keepwalking het volgende:
Polymeer klei heeft zo'n 130 C nodig.
Dat is echt super!!!!quote:Op maandag 9 maart 2009 16:19 schreef keepwalking het volgende:
Polymeer klei heeft zo'n 130 C nodig.
Volgens mij kun je er prima sigaretten in leggen. Als je het bakt wordt het een soort plastic, dus is ook makkelijk af te nemen o.i.d. Als je het lakt wel oppassen dat je een lak op waterbasis gebruikt, lak op oliebasis reageert namelijk met de klei en breekt het langzaam af. Ook blijft olielak plakkerig.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:13 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dat is echt super!!!!!!!
Maar na het bakken is het ook geschikt om sigaretten in te leggen etc? Weet je dat?
En waar ik kan ik het krijgen? Vast niet bij de intertoys etc?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |