abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2009 @ 01:11:33 #226
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_67967621
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:40 schreef julian6 het volgende:

[..]

Mijn vroegere school had ook een 'intranet' waar je via internet heen moest gaan om in te loggen.. maar ik denk niet dat de baas het goed vind als ik tussen het vakkenvullen door even achter de pc kruip.. voor je 't weet krijgt ie een hardstilstand als de stress hem te veel word
Kijk dan even na het werk, of als hij er niet is
Meestal gaat dat toch gemakkelijk, inloggegevens zijn meestal ook simpel (maar ja die ga ik hier niet vermelden).
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_67970753
Vinden jullie die vulkarretjes werken?
Bij ons vind niemand ze fijn
Maar als de SM er is werken we er toch maar mee
  maandag 13 april 2009 @ 11:48:14 #228
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67971911
Vulkarretjes? Die hebben we hier niet. Zijn dat die dingen die een paar jaar terug al geïntroduceerd werden, gewoon een rolcontainer met een plank bovenin?
pi_67974285
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:48 schreef morgane het volgende:
Vulkarretjes? Die hebben we hier niet. Zijn dat die dingen die een paar jaar terug al geïntroduceerd werden, gewoon een rolcontainer met een plank bovenin?
Nee een dolly met een paar kratjes, waar je ook je plastic en je restanten in moet doen en dan bovenop zo'n grijze deksel.
Daar moet je dan de dozen die binnen een paar meter bij elkaar staan opzetten zodat je niet heel de tijd terug hoeft naar je kar
  maandag 13 april 2009 @ 13:38:37 #230
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67974864
Oow, dolly's! Die hebben we al jaren, maar ik dacht dat dat iets was dat ze bij ons uitgevonden hadden. Heb ze verder nog nergens gezien. Ik zweer erbij, het scheelt een hoop heen en weer geloop. Als je er een beetje aan gewend bent is het echt heel handig vind ik. Wat wel jammer is is dat ze enorm in de weg staan in het magazijn
pi_67975046
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:38 schreef morgane het volgende:
Oow, dolly's! Die hebben we al jaren, maar ik dacht dat dat iets was dat ze bij ons uitgevonden hadden. Heb ze verder nog nergens gezien. Ik zweer erbij, het scheelt een hoop heen en weer geloop. Als je er een beetje aan gewend bent is het echt heel handig vind ik. Wat wel jammer is is dat ze enorm in de weg staan in het magazijn
Ik vind ze dus echt niet fijn! maar bij ons zijn ze verplicht omdat het in andere winkels ook goed werkt dus daarom vroeg ik me af of het in andere winkels ook echt werkt
Ik weiger ze te gebruiken
  maandag 13 april 2009 @ 13:58:22 #232
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67975301
Hoe kun je dolly's nu niet fijn vinden?Je hoeft je colli niet zelf meer te dragen, je kunt vaak meerdere colli in één keer meenemen wat tijd uitspaart, het is makkelijk als je de bovenste vakken moet bijvullen...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 13 april 2009 @ 14:23:22 #233
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_67975949
Hm die dolly's hebben we al 4 jaar, maar ik vind het echt ondingen. Ze zijn alleen handig als je restanten moet tellen (want dan zit alles in grote kratten). Ik gebruik veel liever een winkelwagen, past veel meer in . Zolang de SM er niet is doe ik dat ook gewoon. Maar ja, wij gebruikten eerst gewoon van die grijze dolly's (van die halve rolly's dus), maar nu hebben we van die blauwe onderstellen die veel relaxter rijden.
- Thucydides
pi_67976534
Wij gebruiken ook die dolly's en ik vind ze erg handig. Je kunt er veel dingen tegelijk op zetten en makkelijk verplaatsen, 't is ook veel minder vermoeiend..
pi_67979270
Ik vond dolly's in het begin ook niet fijn, niemand volgens mij, maar als je ze vaker gebruikt ga je ze vanzelf fijn vinden. Wij moeten altijd 3 dingen meenemen als we beginnen; een vuldolly, winkelwagentje en restante krat. Afval in dolly's mag niet meer.
pi_67980042
Ja maar als je dan restanten hebt van je eerste doos hoe doe jij die restanten dan in het krat eronder?
Toen ik dat vorige week wou doen kantelde mijn dolly bijna.
Tevens zijn wij niet zo'n hele grote winkel en als je dan met zijn 2en vult heb je je container, een restantenkar en 2 dolly's in een pad waardoor het al heel snel vol staat.
Ik vind het handiger om gewoon een doos van de container te pakken en het zo vullen. Naar mijn gevoel gaat dit ook veel sneller.
  maandag 13 april 2009 @ 17:30:40 #237
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67980408
Bij ons worden de restanten niet in de krat gedaan. Je haalt dan dus alleen de hoeveelheid die in het vak pakt eruit en de rest laat je erin zitten. Dit herhaal je tot je alle colli op je dolly hebt gehad en dan breng je ze naar een restantenkrat. Lijkt me veel handiger dan ze in zo'n krat op de dolly stoppen.
pi_67980551
Met KW is een vuldolly geniaal, maar met vers vind ik het nogal onhandig.
pi_67982164
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:35 schreef duncannn het volgende:
Mee eens.
Wij vullen ook geen vers met vulkarretje, behalve zuivel dan. Houdbaar wordt wel gewoon netjes gevuld met vulkar.
Zonder wrijving geen glans
pi_67982177
Ze zijn bij ons ook al een tijdje met die vuldolly's bezig. Het enige waar ik ze eigenlijk voor gebruik is bij de wijn, daar pak je niet zomaar meer dan 1 colli van mee zo met de handen.

Verder vind ik ze echt niets. Van wat ik vul is denk ik 80% diepvries en daar zuigen ze enorm. In die tijd dat ik zo'n ding heb volgeladen met 3 á 4 colli, er naartoe gereden, neergezet en uiteindelijk ga vullen, ben ik zonder dolly al lang en breed weer terug bij mn container. Ik loop veel liever een tandje harder en floep tussen de klanten door dan dat ik met zo'n onding dus eigenlijk achter die levende fossielen (klanten) moet gaan aansluiten.

Sowieso ben ik tegen heel wat van die ''o zo leuke vernieuwinkjes'' die ze nu telkens invoeren met dat project, of whatever dat ook is. Afbalken hebben we bijv. ook een tijdje gedaan, stond op het lijstje van veranderingen. Ik was één van de eersten die voorspelde dat die ging afvallen na een paar weken. Sinds een week of 3 of 4 doen we dat dus ook niet meer Die vuldolly's zullen ook wel snel volgen. Laat ze die 16jarige mannetjes nou maar gewoon wat meer gewennen, meer trainen zodat ze gewoon vanuit zichzelf harder vullen, ipv telkens tijdkostende hulptechnieken in te voeren.
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_67982954
No way dat die vuldollys weer geschrapt worden.
Ze worden hier al jaren gebruikt. Als je eenmaal paar keer mee heb gewerkt is het toch echt wel effectiever dan constant heen en weer lopen.
  maandag 13 april 2009 @ 20:10:03 #242
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_67984383
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:18 schreef Mixio het volgende:
No way dat die vuldollys weer geschrapt worden.
Ze worden hier al jaren gebruikt. Als je eenmaal paar keer mee heb gewerkt is het toch echt wel effectiever dan constant heen en weer lopen.
Mwah ligt eraan hoe groot je gang is en hoe je container gesplitst is. Als je een kleine gang hebt, of als je container netjes gesplitst is (bijv. bij Internationaal: eerst Italiaans, dan Conimex, dan sauzen etc) dan kan je gewoon met je container telkens verschuiven en zonder dolly werken. Bij zware dingen zoals wijn idd. zijn ze wel handig. Alhoewel ik dus bij de fris en zuivel een winkelwagen relaxter vind. Afbalken hebben we trouwens 4 jaar lang gedaan maar is al snel weer afgeschaft omdat wij onze restanten altijd tellen na het einde van een shift.
- Thucydides
  maandag 13 april 2009 @ 20:15:06 #243
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67984532
Netjes gesplitste containers, dat zou ik graag nog eens meemaken. Het komt hier nog wel eens voor dat een container onderweg naar de gang volledig instort. (niet door mij, werk tegenwoordig op bakkerij dus heb gelukkig niets meer met rolcontainers te maken )
Ik vond splitsen eigenlijk altijd wel leuk, ik zie het als een uitdaging om alles zo stabiel mogelijk neer te zetten. De meesten hebben hier er een hekel aan, wat nogal terug te zien is in de manier waarop het opgestapeld is.
pi_67984720
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:15 schreef morgane het volgende:
Netjes gesplitste containers, dat zou ik graag nog eens meemaken. Het komt hier nog wel eens voor dat een container onderweg naar de gang volledig instort. (niet door mij, werk tegenwoordig op bakkerij dus heb gelukkig niets meer met rolcontainers te maken )
Ik vond splitsen eigenlijk altijd wel leuk, ik zie het als een uitdaging om alles zo stabiel mogelijk neer te zetten. De meesten hebben hier er een hekel aan, wat nogal terug te zien is in de manier waarop het opgestapeld is.
Wheh moeite met opstapelen is toch geen reet aan of ben ik zo handig .
Als je klaar bent dat ding gewoon goed aan spannen.
  maandag 13 april 2009 @ 20:26:48 #245
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67984886
Toch lijkt men er hier de grootste moeite mee te hebben ik snap waarom het kwaliteitsteam zo vaak opgeroepen wordt. Ik vond het vooral een uitdaging omdat ik om moest gaan met de opstapeltalenten van mn collega's
  maandag 13 april 2009 @ 21:11:11 #246
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_67986163
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:15 schreef morgane het volgende:
Pff zo irritant is dat, laatst reed ik met 2 rolcontainers tegelijk door de magazijndeuren heen. Ging allemaal prima, totdat iemand per ongeluk tegen de achterste kar aan liep (moet kunnen toch..). Lekker slim gestapeld allemaal , kleine potjes kruiden en Oosterse sauzen onderop, met van die grote flessen Grand d'Italia pastasaus bovenop. Boem. Kapot. Lekker zo bij de ingang van het magazijn .

Overigens is er bij het lossen wel eens gruwelijk wat misgegaan bij ons, 2 toetjeskarren zuivel en 1 met grote pakken vielen gewoon letterlijk van het laadplatform af 1 meter boven de grond, omdat dat platform ineens stopte door kortsluiting ofzo toen het naar beneden ging. Resultaat: 3000 euro aan vernietigingen (gewoon 2,5 container weggescand) en een enorm spoor van melk, yoghurt en andere troep richting het afvoerputje.
- Thucydides
  maandag 13 april 2009 @ 21:22:44 #247
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_67986497
Dat zijn ook wel echt rampscenario's ja ik kom ook nog wel eens plassen melk tegen als ik het OG-terrein oploop.
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 22:27:00 #248
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67988992
Bij ons gaat het eigenlijk wel als een gestoomde machine overal... Wij hebben geen klagen.

Alleen waren zaterdag wel de papierzakken op voor in de vermaler... In een uurtje tijd stond het halve magazijn vol met karren vol papier !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 13 april 2009 @ 23:08:38 #249
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67990675
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:35 schreef duncannn het volgende:
Voor vacuüm, maaltijden, panklaar en groente worden bij ons ook geen vuldolly's gebruikt, voor verkoopklaar en zuivel is het inderdaad verdomd handig. Ik vrees de dag dat ik zonder dolly frisdrank moet gaan vullen.

Wat maf trouwens, je rotzooi in je vuldolly doen. Wij hebben van die kartonrekjes voor op de container en plastic zakken die we aan de zijkant hangen waar al het plastic in kan. Restantkratje kan gewoon voor de container staan dus die neemt ook weinig ruimte in.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_68000929
Bij ons zijn vuldolly's aan het begin van dit jaar ingevoerd en in het begin vond ik het vreselijk, maar nu gebruik ik 'm wel regelmatig. Ik sta vaak op koekjes/koffiepad en dan kan je wel veel colli in een keer opladen. Maar als er 1 doosje met thee staat dan pak ik dat gewoon op om te vullen, daarvan ga ik niet door m'n rug. En onze restanten stoppen we in eerste instantie in onze vuldolly. Wel onderaan beginnen anders valt de boel om.
Alleen op zaterdagmiddag kan ik dat ding niet gebruiken, dan staat er te veel volk in mijn pad en rijd ik steeds iemand aan, paden bij ons zijn niet zo breed helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')