abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 17:33:12 #26
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_66866343
Zelfs in ons eigen FOK!-kookboek staat een recept voor gefrituurd ijs
*klik*
quote:
Gefrituurd ijs
Karper

Ingrediënten:
2 bollen ijs(smaak naar keuze, voorkeur gaat voor stevig ijs met een hoog vetgehalte)
4 eierdooiers
100 gram Kokosrasp

Benodigdheden:
Plaat die in de vriezer past.
IJsschep
2 bekkens
Pan 2.5 liter

Bereidingswijze:
Schep ijs bolletjes en plaats ze meteen weer in de vriezer
Maak in de tussentijd een bekken met kokos klaar de andere met eidooier
Haal de ijsbolletjes uit de vriezer en haal ze door de eidooiers heen
Leg ze in het kokos en rol de ballen voorzitting door het kokos en vries ze weer in.
Herhaal dit enkele malen tot het ijsbolletje van een dikke laag kokos zijn verzien
Frituur op het laatste moment het kokos-ijs bolletjes in heet frituur
Gebruik hiervoor geen frituur vet, maar zonnebloemolie.
Na 10 sec zijn de bolletjes voorzien van een mooie goudbruine laag karamel met heerlijke kokos er onder
Meteen serveren en laat je gasten versteld staan van je kunnen als magische kok/kokkin
Ik heb het vorig jaar een keertje gemaakt, en ondanks dat het een hoop geklieder is en best veel werk, is het wel erg leuk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 9 maart 2009 @ 18:03:06 #27
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_66867444
je hoeft geen kokosrasp te gebruiken, je kan ook gemakkelijk met tempure beslag of met chinese koe loe yuk beslag maken
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:56:25 #28
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_66883145
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:33 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen hier straks lukraak allemaal gegooglede recepten gaan neerkwakken, en dat van ons dan wordt verwacht dat we daar maar variaties op geven?

Ik ben helemaal niet zo moeilijk wat dat betreft hoor maar als iemand letterlijk iets copy/paste van een andere site, zonder enig vorm van commentaar of bronvermelding dan is het gewoon pure spam.

Maar omdat er toch een discussie aan het ontstaan is, ik heb wel eens wat gelezen over gefrituurd ijs waar het zelfs 3 maal werd gepaneerd en waar ook bv. kokos als paneer werd gebruikt. Heb er zelf geen ervaring mee ivm een algemene desinteresse in toetjes en het niet hebben van een frituur.
Er was gister iemand in een ander topic die niet geloofde dat het bestond dus heb ik er een apart topic van gemaakt om te laten zien dat het echt is, hoe je het moet maken....that's all!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:13:21 #29
236335 neen
schone schijn
pi_66883455
Ik heb het ook een keer gegeten in het buitenland, heerlijk was dat!

Ik eet zelf wel eens een pannenkoek (warm ja) met ijs erop
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:15:32 #30
88233 Steve
Still the best.
pi_66883482
Tegenwoordig wordt alles gefrituurd zeg. Ik heb al de gekste dingen langs zien komen.
Maar het klinkt wel lekker.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:19:48 #31
237059 Twerk
The Spurs
pi_66883545
Je moet minstens 1x in je leven gefrituurde pannenkoeken hebben gegeten..
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66889112
Oei, eens in de zoveel tijd moeten we een etentje verzorgd voor een aantal vrienden, en daarbij mag je er niet al te makkelijk vanaf komen.

Denk dat ik het recept uit het fok kookboek maar eens ga proberen want het klinkt lekker, ziet er in ieder geval leuk uit.
pi_66889494
quote:
Op maandag 9 maart 2009 07:21 schreef Metatron het volgende:

Het is juist ontzettend lekker! Lekker krokant deegje, met ijs er in. In Rotterdam kon je heel lekker gefrituurd ijs krijgen bij Tampoopo. (Helaas al een tijdje weg)
Bij Tampoopo was het volgens mij ook iets van kokosijs, zo lekker (en jammer dat die weg is..)

Ik heb het zelf nog nooit durven maken. Bij nieuwe frituurolie vind ik het zonde, ben bang dat ik het direct erna kan weggooien en met wat ouder frituurolie die al gebruikt is denk ik dat het ijs niet lekker meer smaakt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:58:12 #34
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_66906457
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij Tampoopo was het volgens mij ook iets van kokosijs, zo lekker (en jammer dat die weg is..)

Ik heb het zelf nog nooit durven maken. Bij nieuwe frituurolie vind ik het zonde, ben bang dat ik het direct erna kan weggooien en met wat ouder frituurolie die al gebruikt is denk ik dat het ijs niet lekker meer smaakt
sowieso,kokosijs
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_66912718
wel is gemaakt, heel erg lekker, het kan ook met opgeslagen eiwit trouwens, gewoon heel erg veel poedersuiker in het eiwit totdat je een soort negerzoen (geen idee hoe je ze nu moet noemen hoor, dus gewoon negerzoen) vulsel krijgt en daarmee het ijs bedekken..
pi_66916472
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:19 schreef Twerk het volgende:
Je moet minstens 1x in je leven gefrituurde pannenkoeken hebben gegeten..
hoe moet ik dat dan weer zien gefrituurde pannekoek? soort oliebol idee ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')