De achtergrond: Neefje wordt 1. Tsja, wat ga je daar nou voor kopen. Loopwagentje? Beetje afgezaagd, en heeft-ie ook al. Goed, niet te veel getreurd, we vragen zuslief gewoon eens wat er nog mist in het leven van hun oogappeltje.
Eeehhh... Een speeltje voor in bad.
Okay, hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon iets leuks waar een jochie van 1 lekker mee kan spetteren. Moet te doen zijn, toch? Nou... Da's best een uitdaging voor deze aleenstaande, zelf geen kinderen bezittende oom.
Eerste gok. Er zit een grote Toys'r'us hier. Hoewel, die is omgebouwd naar een 'Toys XL', en had toevallig vandaag z'n (her)opening. Eens even naar binnen. Voor mijn gevoel hebben ze de helft van het assartiment dat ze eerst hadden, en ligt de nadruk (nog) meer op batterij-verslindende bliep-bliep speeltjes. Voorheen was de winkel duideijk verdeeld in leeftijds-categorieen, nu staat alles door elkaar. Na een kwartiertje rondslenteren kom ik tot de treurige conclusie dat er voor een 1-jarige weinig anders te vinden is dan de standaard loop-kar. Okay, daar hebben ze dan 6 modellen van, maar het blijft allemaal hetzelfde. Iets simpels, om lekker mee te spetteren in bad? Forget it.
Het centrum in dan maar. Bijenkorf. Een speelgoed-afdeling waarvan de tranen in je ogen springen. Geen fuck. Een rack lego, een rack playmobil, een rack bordspelen. En dan de standaard bliep-zooi. Ergens verscholen in een hoekje nog wat kleiner speelgoed. Water-speeltjes? Nou ja, fantastische mega-giga glijbanen en speelmatten waar je een gemiddelde villawijk-tuin mee vol kan bouwen. Maar iets simpels om in bad mee te spelen? Een bad-eendje. En een Sesamstraat Ernie met moddervlkjes die verdwijnen als je hem in het water zet. Right. Ik weet het niet, maar zelfs mij als kinderloze noob lijkt me dat nou niet echt iets waar een kind van 1 enthousiast van wordt.
V&D? Idem. Het is bliep-tuut wat de klok slaat. Oh, en knuffels natuurlijk. De afdeling pluche-meuk is zo mogelijk nog groter dan die voor al het andere speelgoed bij elkaar.
What The Fuck? Wat is er nou mis met spul waar je 'gewoon' lekker mee in bad kan spetteren? Een bootje? Een waterrad? IETS?
Ligt het nou aan mij? Waar is het 'normale' speelgoed gebleven?
Why women still aren't funny.Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.