Als de races langer worden dan is dat weer in het nadeel van de FWD wagens. Ik heb de indruk dat het nu goed in balans is. Overigens zou ik wel willen dat de races 5 a 10 minuten langer zijn, nu is het wel erg kort.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:46 schreef Sabata het volgende:
Na race 1 op de Hongaroring weet ik het zeker: de WTCC -races zijn te kort voor BMW. Daar zouden minstens drie tot vier rondjes bij moeten. Want pas halverwege de race, als de Seats hun banden wat oproken, zie je de BMW's terugkomen. Tom Coronel... applaus, groot applaus. Van "bog last" teruggekomen naar plek 6, al vraag ik me af of de stewards zich patriottisch gaan gedragen vanwege die wat ruwe inhaalmanoeuvre op Michelisz
Vooraan niks bijzonders te zien: Chevy 1-2-3
Toch blijft het een saaie baan vergeleken met Marrakech en zeker de Slovakiaring.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:54 schreef Meike26 het volgende:
Hij heeft nu anders bewezen dat er wel in te halen valt op de HungaroRing
Blijft kutquote:Op zondag 20 mei 2012 13:15 schreef Sinister-D- het volgende:
DilemmaOf de WTCC kijken op Eurosport, of MotoGP op de BBC, beide gelijktijdig
In ieder geval in de FIA GT1, maar daar blijkt het niet altijd goed te gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:41 schreef Meike26 het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat de FIA zo het hand boven Chevy houdt. Het maakt de sport gewoon kapot hoe machtig de fabrieks Chevy's zijn qua vermogen/snelheid.
Al eerder gezegd in dit topic door iemand hoe zij gedeeltelijk het strafgewicht omzeilen. Volgens mij moeten ze het gewoon zo doen dat één onafhankelijke testcoureur in een testweekend voor aanvang van het seizoen of event de auto's test. Te grote verschillen kunnen dan opgespoord en teruggeschroefd worden. Volgens mij word dat o.a. ook in DTM en GT3 gedaan.
quote:Het is jammer om te zien dat er dit jaar erg grote verschillen tussen de auto's zitten. Vorige twee seizoenen was de Balance of Performance erg goed, maar dit jaar met de nieuwe auto's heeft de FIA de plank flink mis geslagen. Het is namelijk niet mogelijk dat als je laatste start de race wint, zonder dat er vreemde dingen gebeuren, hetzelfde geldt voor het starten vanuit de pitstraat en derde finishen. Dan is er duidelijk iets mis met de reglementen....”
Zo tofquote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:10 schreef sasquatsch het volgende:
Volgende week hebben we een Vaillante aan de start van de race in Portimao.
[ afbeelding ]
aan het stuur Alain Menu die de rol van Michel Vaillant op zich neemt.
quote:Fictie wordt werkelijkheid. Michel Vaillant die in de legendarische comics van Jean Graton zovele races gewonnen heeft, won vandaag in de huid van Alain Menu in werkelijkheid in het Portugese Portimao. Menu had geen betere ode aan de vermaarde striptekenaar kunnen brengen.
Vanaf een tweede startplek kwam Menu uitstekend weg terwijl Coronel vanuit een zesde gridpositie fantastisch naar de derde plek katapulteerde. Ook Pepe Oriola moest er in dezelfde ronde nog aan geloven. De Spanjaard sloeg voor de Nederlander echter jammer genoeg direct terug. De Nederlander kreeg bij de Spanjaard geen tweede kans meer. Een uitstekende derde plek was een fraai resultaat.
Yvan Muller en Gabriele Tarquini leverden achter Coronel een verbeten strijd om de vierde plek. In de achtste ronde gingen beiden aan Coronel’s teamgenoot Cerqui voorbij. In het gevecht met Muller probeerde Tarquini zijn positie te behouden maar werd nogal hard op de curbs gelanceerd. De Italiaan verloor daardoor snelheid waardoor hij van achteren door Rob Huff’s Chevrolet geraakt werd. Daardoor kon de BMW van Alberto Cerqui aan beide Chevrolets voorbij gaan. Maar in de daarop volgende rondes moest hij zijn vierde plek toch weer aan de Chevrolet-mannen prijsgeven. Cerqui eindigde ten slotte als zesde. “Michel Vaillant” Alain Menu had aan de kop vrij baan en schreef de tweede wedstrijd van het weekend op zijn naam. Een mooiere beloning hadden Philippe en Jean Graton(de geestelijke vader van Michel Vaillant) zich niet kunnen wensen. Met 18 punten voorsprong op teamgenoot Rob Huff behoudt Yvan Muller de leiding van het WTCC in handen.
quote:Uitslag
1.”Michel Vaillant” Alain Menu Vaillante Chevrolet Cruze 1.6 T 11 ronden
2. Pepe Oriola Seat Leon WTCC + 3.200 secs.
3. Tom Coronel BMW 320 TC + 5.160 secs.
4. Robert Huff Chevrolet Cruze 1.6T + 6.961 secs.
5. Yvan Muller Chevrolet Cruze 1.6T + 8.280 secs.
6. Alberto Cerqui BMW 320 TC + 8.626 secs.
7.Alex MacDowell Chevrolet Cruze 1.6 T + 15.007 secs.
8. Tiago Monteiro Seat Leon WTCC + 15.874 secs.
9. Franz Engslter BMW 320 TC + 16.264 secs.
10.Norbert Michelisz BMW 320TC + 18.128 secs.
Inderdaadquote:Op zondag 3 juni 2012 19:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow ja, die was ook nog vandaag. bedankt Eurosport om wéér tennis uit te moeten zenden
quote:22:01
FIA WTCC: Portimao (Portugal) - Ronde 13
22:45
FIA WTCC: Portimao (Portugal) - Ronde 14
Ja lol, dat werd wel 22.45quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |