Heeft inderdaad wel wat weg van V8Stars, al heeft TTA het beter voor elkaar. TTA heeft steun van fabrikanten of in ieder geval Zweedse importeurs, waarbij in V8Stars alleen, als ik met niet vergis, de Passat een VW Passat genoemd mocht worden. De overige fabrikanten wilden hun logo niet op de wagens zien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef Sabata het volgende:
Hehe, nu is het wel handig dat ze een silhouet-klasse hebben gekozen, hoeft Saab tenminste geen motoren te leveren. Begint een beetje op de oude V8-Star klasse te lijken.
Het is dan ook een Zweeds kampioenschap.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:38 schreef Sabata het volgende:
Hmm, misschien dat Eurosport 2 het een keer oppikt, want op dit moment heeft de TTA een zeer Zweeds georiënteerde kalender:
01 Karlskoga May 12th, 2012
02 Anderstorp June 2nd, 2012
03 Göteborg June 16th, 2012
04 Falkenberg July 7th, 2012
05 Karlskoga August 18th, 2012
06 Anderstorp September 1st, 2012
07 Mantorp Park September 15th, 2012
08 Göteborg September 29th, 2012
Het was niet eens verremmen voor Tom, Tarquini remde steeds vroeger omdat zijn banden steeds slechter werden. Probleem voor Tom was alleen dat hij er niet voorbij kon, doordat er veel te weinig rechte stukken zijn en als hij een gaatje ziet dat weer hardhandig dichtgegooid wordt (door Menu, die hiervoor van de racelijn afging).quote:Op maandag 2 april 2012 13:16 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat het voornamelijk kwam door het vuistje van Tarquini, dat laat zien aan de stewards dat hij wel erg hard had aan geklopt, waar ik zelf overigens denk dat het een circuit is waar je je erg makkelijk verremt en er dus geen sprake was van opzet door Tom. Ook hier na de race de omhelzing met Coronel en Tarquini vervalt eigenlijk wel de waarschuwing en is alles weer opgelost.
Denk dat de rijders Tarquini, Coronel en Huff wel de slimsten op de grid zijn. Zij weten dat ze er niets aan hebben om na de race herrie te gaan schoppen en pakken de concurrenten later op de baan wel terug. Tom was na de 2e race best pissig op Menu en heeft na de race weer vriendjes gemaakt, maar ik denk wel dat Coronel hem terug gaat pakken op de baan in de komende races. Niet zozeer uit wraak, maar meer op de manier om te laten zien dat er met hem niet te sollen valt.
Ik vond het toch wel ver gaan van Menu, ergens moet je toch ook iemand er langs ´´laten´´ als hij er zo naast zit, want ze verdedigen wel heel erg. Vond ik ook bij Tarquini in race 1 tov Coronel. Ligt trouwens ook aan de baan, die niet echt geschikt is om in te halen lijkt het, al waren de races wel erg tof.quote:Op maandag 2 april 2012 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het was niet eens verremmen voor Tom, Tarquini remde steeds vroeger omdat zijn banden steeds slechter werden. Probleem voor Tom was alleen dat hij er niet voorbij kon, doordat er veel te weinig rechte stukken zijn en als hij een gaatje ziet dat weer hardhandig dichtgegooid wordt (door Menu, die hiervoor van de racelijn afging).
quote:Het WK voor Toerwagens is klaar om een nieuwe coureur en fabrikant te verwelkomen, beide zijn legendarisch bij de wereldwijde F1- en motorsportfans, Michel Vaillant en Vaillante. Zo zal de WTCC-serie namelijk samen met Michel Vaillant deelnemen in één van de nieuwste stripboeken. Die in de jaren ’50 tot leven is gebracht door de Belg Jean Graton.
Een team van auteurs van Jean Graton Editeur hebben namelijk een bezoek gebracht aan het openingsweekend van het WTCC in Monza, zo konden ze alles rondom dit kampioenschap bekijken, praten met coureurs en teams, en van dichtbij de wagens observeren.
Michel Vaillant en zijn Vaillante zullen hun grote debuut maken in het kampioenschap tijdens het raceweekend in Portimăo begin juni.
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 17:17 schreef Meike26 het volgende:
Race 2 in Marrakech gaat zo van start![]()
Race 1 ging niet geweldig voor Tom en werd door "MacDouw-wel" van de baan getikt. Kwam terug op P12 n in laatste 3 ronden teruggekomen naar P8 met wat geluk !
AutoGP in voorprogramma ook mooi, want Van Der Drift heeft 2e race op zijn naam gezet ! Daniël de Jong is gecrashed samen met iemand anders, terwijl hij voor P2 aan het knokken was... jammer en volgende keer beter.
Wel weer best of the rest. Toch leuk om Tom in de herfst van z'n carriere nog zo leuk mee te zien doen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
In de Telegraaf stond nog dat de strafgewichten bepaald worden aan de hand van de rondetijden. Dat weten de Chevy's en daarom houden ze zich in en doen niet meer dan nodig is. Daardoor krijgen ze niet zoveel strarfgewicht als eigenlijk zou moeten. Slim: jazeker. Maar toch jammer voor het kampioenschap.quote:Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |