Als de races langer worden dan is dat weer in het nadeel van de FWD wagens. Ik heb de indruk dat het nu goed in balans is. Overigens zou ik wel willen dat de races 5 a 10 minuten langer zijn, nu is het wel erg kort.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:46 schreef Sabata het volgende:
Na race 1 op de Hongaroring weet ik het zeker: de WTCC -races zijn te kort voor BMW. Daar zouden minstens drie tot vier rondjes bij moeten. Want pas halverwege de race, als de Seats hun banden wat oproken, zie je de BMW's terugkomen. Tom Coronel... applaus, groot applaus. Van "bog last" teruggekomen naar plek 6, al vraag ik me af of de stewards zich patriottisch gaan gedragen vanwege die wat ruwe inhaalmanoeuvre op Michelisz
Vooraan niks bijzonders te zien: Chevy 1-2-3
Toch blijft het een saaie baan vergeleken met Marrakech en zeker de Slovakiaring.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:54 schreef Meike26 het volgende:
Hij heeft nu anders bewezen dat er wel in te halen valt op de HungaroRing
Blijft kutquote:Op zondag 20 mei 2012 13:15 schreef Sinister-D- het volgende:
DilemmaOf de WTCC kijken op Eurosport, of MotoGP op de BBC, beide gelijktijdig
In ieder geval in de FIA GT1, maar daar blijkt het niet altijd goed te gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:41 schreef Meike26 het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat de FIA zo het hand boven Chevy houdt. Het maakt de sport gewoon kapot hoe machtig de fabrieks Chevy's zijn qua vermogen/snelheid.
Al eerder gezegd in dit topic door iemand hoe zij gedeeltelijk het strafgewicht omzeilen. Volgens mij moeten ze het gewoon zo doen dat één onafhankelijke testcoureur in een testweekend voor aanvang van het seizoen of event de auto's test. Te grote verschillen kunnen dan opgespoord en teruggeschroefd worden. Volgens mij word dat o.a. ook in DTM en GT3 gedaan.
quote:Het is jammer om te zien dat er dit jaar erg grote verschillen tussen de auto's zitten. Vorige twee seizoenen was de Balance of Performance erg goed, maar dit jaar met de nieuwe auto's heeft de FIA de plank flink mis geslagen. Het is namelijk niet mogelijk dat als je laatste start de race wint, zonder dat er vreemde dingen gebeuren, hetzelfde geldt voor het starten vanuit de pitstraat en derde finishen. Dan is er duidelijk iets mis met de reglementen....”
Zo tofquote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:10 schreef sasquatsch het volgende:
Volgende week hebben we een Vaillante aan de start van de race in Portimao.
[ afbeelding ]
aan het stuur Alain Menu die de rol van Michel Vaillant op zich neemt.
quote:Fictie wordt werkelijkheid. Michel Vaillant die in de legendarische comics van Jean Graton zovele races gewonnen heeft, won vandaag in de huid van Alain Menu in werkelijkheid in het Portugese Portimao. Menu had geen betere ode aan de vermaarde striptekenaar kunnen brengen.
Vanaf een tweede startplek kwam Menu uitstekend weg terwijl Coronel vanuit een zesde gridpositie fantastisch naar de derde plek katapulteerde. Ook Pepe Oriola moest er in dezelfde ronde nog aan geloven. De Spanjaard sloeg voor de Nederlander echter jammer genoeg direct terug. De Nederlander kreeg bij de Spanjaard geen tweede kans meer. Een uitstekende derde plek was een fraai resultaat.
Yvan Muller en Gabriele Tarquini leverden achter Coronel een verbeten strijd om de vierde plek. In de achtste ronde gingen beiden aan Coronel’s teamgenoot Cerqui voorbij. In het gevecht met Muller probeerde Tarquini zijn positie te behouden maar werd nogal hard op de curbs gelanceerd. De Italiaan verloor daardoor snelheid waardoor hij van achteren door Rob Huff’s Chevrolet geraakt werd. Daardoor kon de BMW van Alberto Cerqui aan beide Chevrolets voorbij gaan. Maar in de daarop volgende rondes moest hij zijn vierde plek toch weer aan de Chevrolet-mannen prijsgeven. Cerqui eindigde ten slotte als zesde. “Michel Vaillant” Alain Menu had aan de kop vrij baan en schreef de tweede wedstrijd van het weekend op zijn naam. Een mooiere beloning hadden Philippe en Jean Graton(de geestelijke vader van Michel Vaillant) zich niet kunnen wensen. Met 18 punten voorsprong op teamgenoot Rob Huff behoudt Yvan Muller de leiding van het WTCC in handen.
quote:Uitslag
1.”Michel Vaillant” Alain Menu Vaillante Chevrolet Cruze 1.6 T 11 ronden
2. Pepe Oriola Seat Leon WTCC + 3.200 secs.
3. Tom Coronel BMW 320 TC + 5.160 secs.
4. Robert Huff Chevrolet Cruze 1.6T + 6.961 secs.
5. Yvan Muller Chevrolet Cruze 1.6T + 8.280 secs.
6. Alberto Cerqui BMW 320 TC + 8.626 secs.
7.Alex MacDowell Chevrolet Cruze 1.6 T + 15.007 secs.
8. Tiago Monteiro Seat Leon WTCC + 15.874 secs.
9. Franz Engslter BMW 320 TC + 16.264 secs.
10.Norbert Michelisz BMW 320TC + 18.128 secs.
Inderdaadquote:Op zondag 3 juni 2012 19:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow ja, die was ook nog vandaag. bedankt Eurosport om wéér tennis uit te moeten zenden
quote:22:01
FIA WTCC: Portimao (Portugal) - Ronde 13
22:45
FIA WTCC: Portimao (Portugal) - Ronde 14
Ja lol, dat werd wel 22.45quote:
De verwachting is dat er één of meer privé teams met de Cruze gaan rijden, net zoals er privé-teams met de Seat Leon en BMW rijden. Dus waarschijnlijk staan er volgend jaar niet minder wagens aan de start.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:36 schreef Marks het volgende:
Chevrolet vertrekt als fabrikant na dit jaar uit WTCC
bron http://www.gpupdate.net/n(...)c-na-huidig-seizoen/
Hopelijk komt er wel een ander team voor in de plek.
quote:SEAT and BMW will benefit from a weight reduction in the next race at Curitiba, the World Touring Car Championship has announced.
Both the Leon WTCC and the 320 TC cars will be 30kg's lighter than in the previous race, during the championship races in Brazil next weekend.
The Ford Focus and SUNRED's SEAT Leon 1.6T will have a 20kg reduction of their minimum weight.
Meanwhile, the dominant Chevrolet Cruzes will be laden again with the maximum 40kg ballast.
quote:Het WTCC verwelkomt in 2013 een nieuw team: Munnich Motorsport. De Duitse renstal acteerde afgelopen seizoen in het GT1-kampioenschap. Het team veroverde daarin niet alleen de titel bij de rijders, maar ook bij de teams.
SEAT
Het is de bedoeling dat Munnich Motorsport volgend seizoen met drie SEATs Leon gaat rijden. De GT1-kampioenen Marc Basseng en Markus Winkelhock krijgen gezelschap van teameigenaar Rene Munnich.
zeer goed nieuwsquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Tom Coronel ook komend seizoen in het WTCC met een BMW van ROAL Motorsport.
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=8575
quote:FIA World Touring Car Championship – Monza 2013 Entry List
No – Driver – Nat – Team – Car
1 – Rob Huff – GBR – Münnich Motorsport – SEAT León WTCC
3 – Gabriele Tarquini – ITA – Honda Racing Team JAS – Honda Civic Super 2000 TC
5 – Norbert Michelisz – HUN – Zengõ Motorsport – Honda Civic Super 2000 TC
6 – Franz Engstler* – GER – Liqui Moly Team Engstler – BMW 320 TC
7 – Charles Ng* – HKG – Liqui Moly Team Engstler – BMW 320 TC
9 – Alex MacDowall* – GBR – bamboo-engineering – Chevrolet Cruze 1.6T
10 – James Thompson – GBR – LADA Sport Lukoil – Lada Granta
11 – Aleksei Dudukalo – RUS – LADA Sport Lukoil – Lada Granta
12 – Yvan Muller – FRA – RML – Chevrolet Cruze 1.6T
13 – Jean-Philippe Dayraut* – FRA – ANOME – BMW 320 TC
14 – James Nash* – GBR – bamboo-engineering – Chevrolet Cruze 1.6T
15 – Tom Coronel – NED – ROAL Motorsport – BMW 320 TC
17 – Michel Nykjaer* – DEN – Nika Racing – Chevrolet Cruze 1.6T
18 – Tiago Monteiro – POR – Honda Racing Team JAS – Honda Civic Super 2000 TC
19 – Fernando Monje* – SPN – Campos Racing – SEAT León WTCC
20 – Hugo Valente* – SPN – Campos Racing – SEAT León WTCC
22 – Tom Boardman* – GBR – Special Tuning Racing – SEAT León WTCC
23 – Tom Chilton – GBR – RML – Chevrolet Cruze 1.6T
25 – Mehdi Bennani* – MOR – Proteam Racing – BMW 320 TC
26 – Stefano D’Aste* – ITA – PB Racing – BMW 320 TC
37 – Rene Münnich* – GER – Münnich Motorsport – SEAT León WTCC
38 – Marc Basseng – GER – Münnich Motorsport – SEAT León WTCC
55 – Darryl O’Young* – HKG – ROAL Motorsport – BMW 320 TC
73 – Fredy Barth* – SUI – Wiechers-Sport – BMW 320 TC
74 – Pepe Oriola – SPN – Tuenti Racing Team – SEAT León WTCC
* = Eligible for the Yokohama Independents’ Trophy
Dudukaloquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:22 schreef Sabata het volgende:
Ze zijn nog maar met de eerste Quali bezig, maar het is nu al bal in Monza. Huff ligt er al uit na een half rondje; rijdt zijn ophanging stuk op Fredy Barth. En de Lada's solliciteren naar een "sukkel van de week trofee". Alexei Dudekalo mist totaal zijn rempunt en ramt zijn teammaat James Thompson vol in de flank. Beide kunnen de quali vergeten, wat vooral zuur is voor Thompson, die had net de 4e tijd gezet
Straks vanaf 17.00 op Eurosport 1:quote:Tarquini bezorgt Honda eerste pole in Marokko
Gabriele Tarquini heeft Honda de eerste pole-position in het WTCC weten te bezorgen. Op het circuit van Marrakech reed hij een tijd van 1.44.358, waarmee hij vijf honderdsten sneller was dan James Nash. Tom Coronel start als twaalfde, maar viel vooral op door een fout tegen het einde van het eerste kwalificatiedeel, waarin hij teamgenoot Darryl O’Young aanreed.
Zo daar is Boardman goed weggekomen.quote:Op zondag 7 april 2013 15:26 schreef Racerblade het volgende:
Harde crash Boardman tijdens warm-up sessie. Iedereen oke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |