Heeft inderdaad wel wat weg van V8Stars, al heeft TTA het beter voor elkaar. TTA heeft steun van fabrikanten of in ieder geval Zweedse importeurs, waarbij in V8Stars alleen, als ik met niet vergis, de Passat een VW Passat genoemd mocht worden. De overige fabrikanten wilden hun logo niet op de wagens zien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef Sabata het volgende:
Hehe, nu is het wel handig dat ze een silhouet-klasse hebben gekozen, hoeft Saab tenminste geen motoren te leveren. Begint een beetje op de oude V8-Star klasse te lijken.
Het is dan ook een Zweeds kampioenschap.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:38 schreef Sabata het volgende:
Hmm, misschien dat Eurosport 2 het een keer oppikt, want op dit moment heeft de TTA een zeer Zweeds georiënteerde kalender:
01 Karlskoga May 12th, 2012
02 Anderstorp June 2nd, 2012
03 Göteborg June 16th, 2012
04 Falkenberg July 7th, 2012
05 Karlskoga August 18th, 2012
06 Anderstorp September 1st, 2012
07 Mantorp Park September 15th, 2012
08 Göteborg September 29th, 2012
Het was niet eens verremmen voor Tom, Tarquini remde steeds vroeger omdat zijn banden steeds slechter werden. Probleem voor Tom was alleen dat hij er niet voorbij kon, doordat er veel te weinig rechte stukken zijn en als hij een gaatje ziet dat weer hardhandig dichtgegooid wordt (door Menu, die hiervoor van de racelijn afging).quote:Op maandag 2 april 2012 13:16 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat het voornamelijk kwam door het vuistje van Tarquini, dat laat zien aan de stewards dat hij wel erg hard had aan geklopt, waar ik zelf overigens denk dat het een circuit is waar je je erg makkelijk verremt en er dus geen sprake was van opzet door Tom. Ook hier na de race de omhelzing met Coronel en Tarquini vervalt eigenlijk wel de waarschuwing en is alles weer opgelost.
Denk dat de rijders Tarquini, Coronel en Huff wel de slimsten op de grid zijn. Zij weten dat ze er niets aan hebben om na de race herrie te gaan schoppen en pakken de concurrenten later op de baan wel terug. Tom was na de 2e race best pissig op Menu en heeft na de race weer vriendjes gemaakt, maar ik denk wel dat Coronel hem terug gaat pakken op de baan in de komende races. Niet zozeer uit wraak, maar meer op de manier om te laten zien dat er met hem niet te sollen valt.
Ik vond het toch wel ver gaan van Menu, ergens moet je toch ook iemand er langs ´´laten´´ als hij er zo naast zit, want ze verdedigen wel heel erg. Vond ik ook bij Tarquini in race 1 tov Coronel. Ligt trouwens ook aan de baan, die niet echt geschikt is om in te halen lijkt het, al waren de races wel erg tof.quote:Op maandag 2 april 2012 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het was niet eens verremmen voor Tom, Tarquini remde steeds vroeger omdat zijn banden steeds slechter werden. Probleem voor Tom was alleen dat hij er niet voorbij kon, doordat er veel te weinig rechte stukken zijn en als hij een gaatje ziet dat weer hardhandig dichtgegooid wordt (door Menu, die hiervoor van de racelijn afging).
quote:Het WK voor Toerwagens is klaar om een nieuwe coureur en fabrikant te verwelkomen, beide zijn legendarisch bij de wereldwijde F1- en motorsportfans, Michel Vaillant en Vaillante. Zo zal de WTCC-serie namelijk samen met Michel Vaillant deelnemen in één van de nieuwste stripboeken. Die in de jaren ’50 tot leven is gebracht door de Belg Jean Graton.
Een team van auteurs van Jean Graton Editeur hebben namelijk een bezoek gebracht aan het openingsweekend van het WTCC in Monza, zo konden ze alles rondom dit kampioenschap bekijken, praten met coureurs en teams, en van dichtbij de wagens observeren.
Michel Vaillant en zijn Vaillante zullen hun grote debuut maken in het kampioenschap tijdens het raceweekend in Portimão begin juni.
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 17:17 schreef Meike26 het volgende:
Race 2 in Marrakech gaat zo van start![]()
Race 1 ging niet geweldig voor Tom en werd door "MacDouw-wel" van de baan getikt. Kwam terug op P12 n in laatste 3 ronden teruggekomen naar P8 met wat geluk !
AutoGP in voorprogramma ook mooi, want Van Der Drift heeft 2e race op zijn naam gezet ! Daniël de Jong is gecrashed samen met iemand anders, terwijl hij voor P2 aan het knokken was... jammer en volgende keer beter.
Wel weer best of the rest. Toch leuk om Tom in de herfst van z'n carriere nog zo leuk mee te zien doen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
In de Telegraaf stond nog dat de strafgewichten bepaald worden aan de hand van de rondetijden. Dat weten de Chevy's en daarom houden ze zich in en doen niet meer dan nodig is. Daardoor krijgen ze niet zoveel strarfgewicht als eigenlijk zou moeten. Slim: jazeker. Maar toch jammer voor het kampioenschap.quote:Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
Menu is 48, Muller is 42 en Huff is de benjamin van het team met 32. De oudsten in het veld zijn Tarquini en Engstler, allebei 50quote:Op zondag 15 april 2012 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel weer best of the rest. Toch leuk om Tom in de herfst van z'n carriere nog zo leuk mee te zien doen.
Geldt trouwens ook voor de Chevrolet rijders. Hou oud is die Menu nu al?
En ik zag net dat ze dit jaar voor het eerst naar de Salzburgring gaan! Dat is tenminste een circuit ! Tof dat ze niet alleen superveilige banen bezoeken, maar ook nog echte circuits.quote:Op maandag 16 april 2012 13:57 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd doet het mij niet zoveel of er wel/geen bekende namen aan mee doen. Dan krijg je een beetje zelfde symptoom als in DTM, waar coureurs zowat meer werden aangenomen om hun beroemdheid dan om hun talent.
Als ik kijk naar het huidige WTCC vind ik het een leuk kampioensschap om te zien en om te volgen, uitgezonderd de dominante Chevy's dan. Vorig jaar vond ik Robert Dahlgren leuk om te volgen naast Coronel en Tarquini, dit jaar wederom Tarquini en Coronel natuurlijk en ben ik ook opnieuw voor de underdog: De Fordjes !
Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:quote:Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Sabata het volgende:
[..]
Menu is 48, Muller is 42 en Huff is de benjamin van het team met 32. De oudsten in het veld zijn Tarquini en Engstler, allebei 50
Leuk om te zien dat er ook gewoon geraced kan worden in Marokko, maar één safetycar dit keer. James Nash heeft volgens mij lessen in verdedigen gevolgd van Trulli, want dat deed ie toch erg netjes.
Wauw!quote:Op maandag 16 april 2012 16:15 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:
Die Campana kan ook prima verdedigen.
quote:Op maandag 16 april 2012 13:57 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd doet het mij niet zoveel of er wel/geen bekende namen aan mee doen. Dan krijg je een beetje zelfde symptoom als in DTM, waar coureurs zowat meer werden aangenomen om hun beroemdheid dan om hun talent.
Als ik kijk naar het huidige WTCC vind ik het een leuk kampioensschap om te zien en om te volgen, uitgezonderd de dominante Chevy's dan. Vorig jaar vond ik Robert Dahlgren leuk om te volgen naast Coronel en Tarquini, dit jaar wederom Tarquini en Coronel natuurlijk en ben ik ook opnieuw voor de underdog: De Fordjes !
quote:Op maandag 16 april 2012 16:15 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:
Die Campana kan ook prima verdedigen.
Zeker niet, integendeel! Ik vind juist dat DRS weinig met racen te maken heeft. Het kan het spannend maken als het stuk waar het gebruikt mag worden precies lang genoeg is, maar voor de rest is het nogal kunstmatig wat mij betreft.quote:Op maandag 16 april 2012 19:28 schreef Fiorano het volgende:
Je hebt geen DRS nodig voor mooie actie's
Rijden de WTCC en de Auto GP weer tegelijk? Volgens de kalender op de website van de Auto GP zijn de volgende races in het weekend van 5 en 6 mei.quote:Op maandag 16 april 2012 19:26 schreef Meike26 het volgende:
Helaas de races van de Auto GP gemist, maar dit is inderdaad mooi staaltje autosport. En zoals al gezegd, over 2 weken Slovakia-ring en ik verwacht van zowel WTCC als ook de AutoGP opnieuw mooie races
Slovakia ring ziet er inderdaad ook tof uit. Ken ik verder niet, rijden ze daar ook voor het eerst?"quote:Op maandag 16 april 2012 19:40 schreef Meike26 het volgende:
Ah, ik dacht dat AutoGP sowieso alle Europese weekenden samen reden, maar geen AutoGP in Slowakije dus?
quote:Tom Coronel is er niet in geslaagd een goede startpositie voor de eerste race in Slowakije te behalen. De Nederlander viel in het eerste kwalificatiedeel net buiten de boot door een rode vlag aan het einde van de sessie. De pole-position voor de eerste race ging verrassend naar Norbert Michelisz, Aleksei Dudukalo werd tweede.
In het eerste kwalificatiedeel stond Coronel op een dertiende plaatst op het moment dat Franz Engstler spinde en in de grindbak eindigde. De rode vlag ging uit en de sessie werd niet herstart, waardoor de Nederlander niet meer de top-twaalf wist te bereiken. Bij de start krijgt hij gezelschap van diezelfde Engstler, die naast hem op de zevende startrij zal staan.
Voor de verandering wisten de Chevrolets de kwalificatie niet te domineren in het tweede deel. Yvan Muller was met een zesde startplek de beste coureur van het Amerikaanse automerk. Teamgenoot Rob Huff werd zevende, Alain Menu negende. Norbert Michelisz profiteerde hiervan en pakte de pole-position, voor Aleksei Dudukalo en Gabriele Tarquini.
James Nash toonde aan dat de vorm van Ford in Marokko geen toevalstreffer was en kwalificeerde zich als vierde, voor Tiago Monteiro en de Chevrolets van Muller en Huff. Pepe Oriola, in het eerste kwalificatiedeel nog de sterkste, trainde zich naar de achtste startplek, voor Menu. Stefano d’Aste completeerde de top-tien en zal de tweede race vanaf pole-position vertrekken.
Race 1 start zondag om 14.20 uur.
Weer leuke en spannende races op een toffe baan!quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:49 schreef Michael_Moore het volgende:
Coronel valt net buiten de boot in kwalificatie
[..]
quote:Op maandag 30 april 2012 10:00 schreef Marks het volgende:
[..]
Weer leuke en spannende races op een toffe baan!
En weer prima van Coronel, wel bijzonder hoeveel beter hij in race 2 leek te gaan...
quote:Het team van Chevrolet heeft de teleurstellende kwalificatiesessie van vorige week in Slowakije zaterdagmiddag goed gemaakt in Hongarije. De drie Chevrolet-coureurs veroverden onder leiding van Yvan Muller de eerste drie startplekken voor de eerste race op zondag.
Muller was teamgenoten Rob Huff en Alain Menu te snel af. Gabriele Tarquini bleek de snelste van de rest en kwalificeerde zijn Seat Leon op de vierde positie. Nederlander Tom Coronel kwam niet verder dan de negentiende startplaats voor de eerste race.
Franz Engslter pakte de tiende plaats en daarmee de pole-position voor de tweede race op zondag.
quote:Voor Tom Coronel, die zich aanvankelijk behoorlijk teleurstellend als 19e gekwalificeerd had, was het drama met zijn matige rondetijd nog niet compleet: omdat een monteur van het team in het parc fermé een laptop aan de auto van onze landgenoot aansloot, wat uiteraard verboden is, werden alle tijden van Coronel uit de kwalificatie geschrapt. Daarmee moet hij van achteraan starten.
bronquote:“Het liep voor geen meter”, meldde Coronel in niet mis te verstane bewoordingen vanaf de Hungaroring. “Al in de vrije trainingen had ik gemeld dat ik niet tevreden was met de balans van de auto. Er zat te weinig constantheid in: de ene keer deed hij dit, de andere keer deed hij dat. Daar kan ik niks mee, en in de kwalificatie ging het op nieuwe banden helemaal niet. Pijnlijk maar waar. En inhalen kun je hier wel vergeten. Dat heb ik vorig jaar wel gemerkt, toen ik achter O’Young vast hing en wel veel sneller was, maar er gewoon niet voorbij kwam. Dus ik denk dat we dit keer niet op een goed resultaat kunnen rekenen.” Zoals gemeld werden de tijden van Coronel uit de kwalificatie geschrapt vanwege het parc-fermé-incident. Ook zijn ROAL-teamgenoot Alberto Cerqui zag al zijn tijden geannuleerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |