abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109082097
Hehe, nu is het wel handig dat ze een silhouet-klasse hebben gekozen, hoeft Saab tenminste geen motoren te leveren. Begint een beetje op de oude V8-Star klasse te lijken.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_109090375
Vind het tot nu toe wel een klasse om waarschijnlijk te gaan volgen, op wat voor een manier dan ook. Robert Dahlgren volg ik al op twitter, wieweet ook nog wat teams en hopelijk weet Eurosport of MotorsTV er aandacht aan te besteden ^O^
pi_109091169
Hmm, misschien dat Eurosport 2 het een keer oppikt, want op dit moment heeft de TTA een zeer Zweeds georiënteerde kalender:

01 Karlskoga May 12th, 2012
02 Anderstorp June 2nd, 2012
03 Göteborg June 16th, 2012
04 Falkenberg July 7th, 2012
05 Karlskoga August 18th, 2012
06 Anderstorp September 1st, 2012
07 Mantorp Park September 15th, 2012
08 Göteborg September 29th, 2012
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_109099330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef Sabata het volgende:
Hehe, nu is het wel handig dat ze een silhouet-klasse hebben gekozen, hoeft Saab tenminste geen motoren te leveren. Begint een beetje op de oude V8-Star klasse te lijken.
Heeft inderdaad wel wat weg van V8Stars, al heeft TTA het beter voor elkaar. TTA heeft steun van fabrikanten of in ieder geval Zweedse importeurs, waarbij in V8Stars alleen, als ik met niet vergis, de Passat een VW Passat genoemd mocht worden. De overige fabrikanten wilden hun logo niet op de wagens zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:38 schreef Sabata het volgende:
Hmm, misschien dat Eurosport 2 het een keer oppikt, want op dit moment heeft de TTA een zeer Zweeds georiënteerde kalender:

01 Karlskoga May 12th, 2012
02 Anderstorp June 2nd, 2012
03 Göteborg June 16th, 2012
04 Falkenberg July 7th, 2012
05 Karlskoga August 18th, 2012
06 Anderstorp September 1st, 2012
07 Mantorp Park September 15th, 2012
08 Göteborg September 29th, 2012
Het is dan ook een Zweeds kampioenschap. ;) De TTA is opgericht door 4 teams die voorheen uitkwamen in het STCC.
pi_109310091
Waren weer mooie races van Tommie op monza!!! Best of the rest!
Kimi for wdc 2012
pi_109737483
Hij heeft zich voor morgen voor de 3e en 7e positie gekwalificeerd, had liever gezien dat hij de 7e tijd had gereden en bij de 2e race van plek 3 kon starten, maar helaas.

Denk wel dat we morgen sowieso mooie races gaan zien ! :Y
pi_109737532
Tja, Tom had in Q1 maar 1 rondje gereden... haha... Prachtig om te zien dat het team binnen 15 minuten even een driveshaft vervangen :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_109740662
Verrassende uitslag van kwalificatie.
pi_109771189
En goede uitslagen van Tom in de races.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109771815
Race 1 niet gezien, race 2 was wel leuk.

Met een 3e en 2e plek een goed weekend voor Coronel. Hij staat nu 3e in het klassement.
pi_109772304
Tommy *O*
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 1 april 2012 @ 18:23:25 #162
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_109772523
Beide races gemist maar top resultaat Tom ^O^
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
pi_109772682
Wat een race !!

Die actie van Menu vond ik wel weer typisch iets voor hem, vind hem wat dit betreft toch wel een arrogant en onsportief figuur. Tom was in de uitloopronde nog wel pissig op hem, maar heeft het erg slim opgelost in parc fermé en het akkefietje hiermee heeft opgelost Van die 2e plaats kan hij nu wel zeker zijn !

Op naar Marrakech, wel typisch FWD baantje, maar Tom is wel erg tactisch en berekenend bij dit soort races. En de week er na, dan word het feest met die Slovakia-Ring *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Meike26 op 01-04-2012 19:14:40 ]
pi_109796787
Wel heel typisch trouwens dat Coronel in de eerste race een waarschuwing krijgt omdat ie een paar keer aanklopt bij Tarquini, maar dat er in race 2 overal auto's tegen elkaar aanrijden en dat de stewards ineens geen sjoege geven.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_109801369
Denk dat het voornamelijk kwam door het vuistje van Tarquini, dat laat zien aan de stewards dat hij wel erg hard had aan geklopt, waar ik zelf overigens denk dat het een circuit is waar je je erg makkelijk verremt en er dus geen sprake was van opzet door Tom. Ook hier na de race de omhelzing met Coronel en Tarquini vervalt eigenlijk wel de waarschuwing en is alles weer opgelost.

Denk dat de rijders Tarquini, Coronel en Huff wel de slimsten op de grid zijn. Zij weten dat ze er niets aan hebben om na de race herrie te gaan schoppen en pakken de concurrenten later op de baan wel terug. Tom was na de 2e race best pissig op Menu en heeft na de race weer vriendjes gemaakt, maar ik denk wel dat Coronel hem terug gaat pakken op de baan in de komende races. Niet zozeer uit wraak, maar meer op de manier om te laten zien dat er met hem niet te sollen valt.
pi_109803216
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:16 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat het voornamelijk kwam door het vuistje van Tarquini, dat laat zien aan de stewards dat hij wel erg hard had aan geklopt, waar ik zelf overigens denk dat het een circuit is waar je je erg makkelijk verremt en er dus geen sprake was van opzet door Tom. Ook hier na de race de omhelzing met Coronel en Tarquini vervalt eigenlijk wel de waarschuwing en is alles weer opgelost.

Denk dat de rijders Tarquini, Coronel en Huff wel de slimsten op de grid zijn. Zij weten dat ze er niets aan hebben om na de race herrie te gaan schoppen en pakken de concurrenten later op de baan wel terug. Tom was na de 2e race best pissig op Menu en heeft na de race weer vriendjes gemaakt, maar ik denk wel dat Coronel hem terug gaat pakken op de baan in de komende races. Niet zozeer uit wraak, maar meer op de manier om te laten zien dat er met hem niet te sollen valt.
Het was niet eens verremmen voor Tom, Tarquini remde steeds vroeger omdat zijn banden steeds slechter werden. Probleem voor Tom was alleen dat hij er niet voorbij kon, doordat er veel te weinig rechte stukken zijn en als hij een gaatje ziet dat weer hardhandig dichtgegooid wordt (door Menu, die hiervoor van de racelijn afging).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109807430
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het was niet eens verremmen voor Tom, Tarquini remde steeds vroeger omdat zijn banden steeds slechter werden. Probleem voor Tom was alleen dat hij er niet voorbij kon, doordat er veel te weinig rechte stukken zijn en als hij een gaatje ziet dat weer hardhandig dichtgegooid wordt (door Menu, die hiervoor van de racelijn afging).
Ik vond het toch wel ver gaan van Menu, ergens moet je toch ook iemand er langs ´´laten´´ als hij er zo naast zit, want ze verdedigen wel heel erg. Vond ik ook bij Tarquini in race 1 tov Coronel. Ligt trouwens ook aan de baan, die niet echt geschikt is om in te halen lijkt het, al waren de races wel erg tof.
pi_109811605
Het schijnt inderdaad een erg moeilijk baantje te zijn.

Tarquini is sowieso iemand die niet makkelijk opgeeft, dus als Tom er al naast was, dan had hij het ook wel moeilijk gehad om zijn plek te behouden. Ik vind hem als coureur en als persoon wel een leuk iemand om naar te kijken, veel charisma en vaak op de limiet van zijn kunnen (of dat van de wagen).

Alain Menu vind ik persoonlijk just een erg naar persoon. Heeft heel gemene truukjes en kan erg onsportief reageren/rijden. In het BTCC had hij in de jaren 90 ook niet echt de rol van favoriete persoon op de grid, veel onnodige crashes en beukpartijen gehad met o.a. Rydell en Frank Biela. Wel vuurwerk ^O^ , maar zijn stijl/manier van rijden maakte het mij al snel makkelijk om voor de ander te zijn.
pi_110177681
Michel Vaillant in WTCC
quote:
Het WK voor Toerwagens is klaar om een nieuwe coureur en fabrikant te verwelkomen, beide zijn legendarisch bij de wereldwijde F1- en motorsportfans, Michel Vaillant en Vaillante. Zo zal de WTCC-serie namelijk samen met Michel Vaillant deelnemen in één van de nieuwste stripboeken. Die in de jaren ’50 tot leven is gebracht door de Belg Jean Graton.

Een team van auteurs van Jean Graton Editeur hebben namelijk een bezoek gebracht aan het openingsweekend van het WTCC in Monza, zo konden ze alles rondom dit kampioenschap bekijken, praten met coureurs en teams, en van dichtbij de wagens observeren.

Michel Vaillant en zijn Vaillante zullen hun grote debuut maken in het kampioenschap tijdens het raceweekend in Portimão begin juni.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110193602
Peter Kox wordt teamgenoot van James Moffat bij Dick Johnson Racing tijdens de Gold Coast 600 later dit jaar. *O* *O* *O*
pi_110356997
Race 2 in Marrakech gaat zo van start :)

Race 1 ging niet geweldig voor Tom en werd door "MacDouw-wel" van de baan getikt. Kwam terug op P12 n in laatste 3 ronden teruggekomen naar P8 met wat geluk !

AutoGP in voorprogramma ook mooi, want Van Der Drift heeft 2e race op zijn naam gezet ! Daniël de Jong is gecrashed samen met iemand anders, terwijl hij voor P2 aan het knokken was... jammer en volgende keer beter.
pi_110367765
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:17 schreef Meike26 het volgende:
Race 2 in Marrakech gaat zo van start :)

Race 1 ging niet geweldig voor Tom en werd door "MacDouw-wel" van de baan getikt. Kwam terug op P12 n in laatste 3 ronden teruggekomen naar P8 met wat geluk !

AutoGP in voorprogramma ook mooi, want Van Der Drift heeft 2e race op zijn naam gezet ! Daniël de Jong is gecrashed samen met iemand anders, terwijl hij voor P2 aan het knokken was... jammer en volgende keer beter.
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 15 april 2012 @ 21:10:33 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110368033
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
Wel weer best of the rest. Toch leuk om Tom in de herfst van z'n carriere nog zo leuk mee te zien doen.

Geldt trouwens ook voor de Chevrolet rijders. Hou oud is die Menu nu al :')?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110374098
Vind het rijdersveld ook wel erg zwak in het wtcc.
pi_110386333
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
In de Telegraaf stond nog dat de strafgewichten bepaald worden aan de hand van de rondetijden. Dat weten de Chevy's en daarom houden ze zich in en doen niet meer dan nodig is. Daardoor krijgen ze niet zoveel strarfgewicht als eigenlijk zou moeten. Slim: jazeker. Maar toch jammer voor het kampioenschap.
pi_110386514
Erg Erg jammer indd als Chevrolet zo aan het strafgewicht ontkomt !
pi_110391459
quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2012 21:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wel weer best of the rest. Toch leuk om Tom in de herfst van z'n carriere nog zo leuk mee te zien doen.

Geldt trouwens ook voor de Chevrolet rijders. Hou oud is die Menu nu al :')?
Menu is 48, Muller is 42 en Huff is de benjamin van het team met 32. De oudsten in het veld zijn Tarquini en Engstler, allebei 50

Leuk om te zien dat er ook gewoon geraced kan worden in Marokko, maar één safetycar dit keer. James Nash heeft volgens mij lessen in verdedigen gevolgd van Trulli, want dat deed ie toch erg netjes.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_110394299
Eerlijk gezegd doet het mij niet zoveel of er wel/geen bekende namen aan mee doen. Dan krijg je een beetje zelfde symptoom als in DTM, waar coureurs zowat meer werden aangenomen om hun beroemdheid dan om hun talent.

Als ik kijk naar het huidige WTCC vind ik het een leuk kampioensschap om te zien en om te volgen, uitgezonderd de dominante Chevy's dan. Vorig jaar vond ik Robert Dahlgren leuk om te volgen naast Coronel en Tarquini, dit jaar wederom Tarquini en Coronel natuurlijk en ben ik ook opnieuw voor de underdog: De Fordjes !
pi_110394363
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:57 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd doet het mij niet zoveel of er wel/geen bekende namen aan mee doen. Dan krijg je een beetje zelfde symptoom als in DTM, waar coureurs zowat meer werden aangenomen om hun beroemdheid dan om hun talent.

Als ik kijk naar het huidige WTCC vind ik het een leuk kampioensschap om te zien en om te volgen, uitgezonderd de dominante Chevy's dan. Vorig jaar vond ik Robert Dahlgren leuk om te volgen naast Coronel en Tarquini, dit jaar wederom Tarquini en Coronel natuurlijk en ben ik ook opnieuw voor de underdog: De Fordjes !
En ik zag net dat ze dit jaar voor het eerst naar de Salzburgring gaan! Dat is tenminste een circuit ! Tof dat ze niet alleen superveilige banen bezoeken, maar ook nog echte circuits.
pi_110394967
Dan moet je over 2 weken kijken, dat is pas een circuit :D

WTCC & Slovakia-Ring =


Ongeveer net zoiets _O_ ^O^
pi_110399736
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Sabata het volgende:

[..]

Menu is 48, Muller is 42 en Huff is de benjamin van het team met 32. De oudsten in het veld zijn Tarquini en Engstler, allebei 50

Leuk om te zien dat er ook gewoon geraced kan worden in Marokko, maar één safetycar dit keer. James Nash heeft volgens mij lessen in verdedigen gevolgd van Trulli, want dat deed ie toch erg netjes.
Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:


Die Campana kan ook prima verdedigen. :P
  maandag 16 april 2012 @ 16:21:15 #182
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110399962
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 16:15 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:


Die Campana kan ook prima verdedigen. :P
Wauw! :D
The truth was in here.
pi_110406055
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:57 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd doet het mij niet zoveel of er wel/geen bekende namen aan mee doen. Dan krijg je een beetje zelfde symptoom als in DTM, waar coureurs zowat meer werden aangenomen om hun beroemdheid dan om hun talent.

Als ik kijk naar het huidige WTCC vind ik het een leuk kampioensschap om te zien en om te volgen, uitgezonderd de dominante Chevy's dan. Vorig jaar vond ik Robert Dahlgren leuk om te volgen naast Coronel en Tarquini, dit jaar wederom Tarquini en Coronel natuurlijk en ben ik ook opnieuw voor de underdog: De Fordjes !
:Y
Volgend jaar Honda en waarschijnlijk SEAT terug als fabrieksteams en dan zal Chevrolet niet meer zo dominant zijn. Overigens zijn fabrieksteams voor mij niet noodzakelijk, als het maar spannende en leuke races zijn.
pi_110406595
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 16:15 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:


Die Campana kan ook prima verdedigen. :P
^O^ Kijk dit is reclame voor de autosport.
Het viel me gisteren op dat er weinig crashes waren. Is in het verleden wel anders geweest.
pi_110407381
Helaas de races van de Auto GP gemist, maar dit is inderdaad mooi staaltje autosport. En zoals al gezegd, over 2 weken Slovakia-ring en ik verwacht van zowel WTCC als ook de AutoGP opnieuw mooie races :9
  maandag 16 april 2012 @ 19:28:00 #186
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110407459
Je hebt geen DRS nodig voor mooie actie's :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_110407995
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:28 schreef Fiorano het volgende:
Je hebt geen DRS nodig voor mooie actie's :)
Zeker niet, integendeel! Ik vind juist dat DRS weinig met racen te maken heeft. Het kan het spannend maken als het stuk waar het gebruikt mag worden precies lang genoeg is, maar voor de rest is het nogal kunstmatig wat mij betreft.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:26 schreef Meike26 het volgende:
Helaas de races van de Auto GP gemist, maar dit is inderdaad mooi staaltje autosport. En zoals al gezegd, over 2 weken Slovakia-ring en ik verwacht van zowel WTCC als ook de AutoGP opnieuw mooie races :9
Rijden de WTCC en de Auto GP weer tegelijk? Volgens de kalender op de website van de Auto GP zijn de volgende races in het weekend van 5 en 6 mei.
pi_110408144
Ah, ik dacht dat AutoGP sowieso alle Europese weekenden samen reden, maar geen AutoGP in Slowakije dus? -O-
pi_110411864
En gisteravond kwam ik op motors tv toevallig de samenvattingen van de Engelse F3 races tegen, van vorige week. Met daarin ook Hannes van Asseldonk! In mijn ogen een van de grootste talenten. Dat liet hij in de eerste race zien (zijn eerste race ooit daar !) met een snelste race ronde! Alleen crashte hij wel 2 van de 3 races, maar hij laat wel zien snel te zijn. Iets meer ervaring en die komt er wel.
En dit weekend waren er races op Monza met deze klasse, hopelijk komt dat ook binnenkort op motors tv...
pi_110412313
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:40 schreef Meike26 het volgende:
Ah, ik dacht dat AutoGP sowieso alle Europese weekenden samen reden, maar geen AutoGP in Slowakije dus? -O-
Slovakia ring ziet er inderdaad ook tof uit. Ken ik verder niet, rijden ze daar ook voor het eerst?"
Bij de Salsburgring is er 1 enorm ''recht'' glooiend stuk (vergelijkbaar met de oude Veenslang op Assen), gevolgd door een snelle lange rechterbocht. Vlak voor die bocht gaan ze ZO hard...
pi_110909215
Coronel valt net buiten de boot in kwalificatie

quote:
Tom Coronel is er niet in geslaagd een goede startpositie voor de eerste race in Slowakije te behalen. De Nederlander viel in het eerste kwalificatiedeel net buiten de boot door een rode vlag aan het einde van de sessie. De pole-position voor de eerste race ging verrassend naar Norbert Michelisz, Aleksei Dudukalo werd tweede.

In het eerste kwalificatiedeel stond Coronel op een dertiende plaatst op het moment dat Franz Engstler spinde en in de grindbak eindigde. De rode vlag ging uit en de sessie werd niet herstart, waardoor de Nederlander niet meer de top-twaalf wist te bereiken. Bij de start krijgt hij gezelschap van diezelfde Engstler, die naast hem op de zevende startrij zal staan.

Voor de verandering wisten de Chevrolets de kwalificatie niet te domineren in het tweede deel. Yvan Muller was met een zesde startplek de beste coureur van het Amerikaanse automerk. Teamgenoot Rob Huff werd zevende, Alain Menu negende. Norbert Michelisz profiteerde hiervan en pakte de pole-position, voor Aleksei Dudukalo en Gabriele Tarquini.

James Nash toonde aan dat de vorm van Ford in Marokko geen toevalstreffer was en kwalificeerde zich als vierde, voor Tiago Monteiro en de Chevrolets van Muller en Huff. Pepe Oriola, in het eerste kwalificatiedeel nog de sterkste, trainde zich naar de achtste startplek, voor Menu. Stefano d’Aste completeerde de top-tien en zal de tweede race vanaf pole-position vertrekken.

Race 1 start zondag om 14.20 uur.
Feel free to ignore my comments.
pi_110957662
quote:
Weer leuke en spannende races op een toffe baan!
En weer prima van Coronel, wel bijzonder hoeveel beter hij in race 2 leek te gaan...
pi_110961300
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 10:00 schreef Marks het volgende:

[..]

Weer leuke en spannende races op een toffe baan!
En weer prima van Coronel, wel bijzonder hoeveel beter hij in race 2 leek te gaan...
:Y Mooie baan inderdaad.

Gezien de slechte kwalificatie een goed resultaat.
pi_110963237
Tom is zijn achtste plek uit race 1 kwijt. Hij is als schuldige aangewezen van een crash waarbij ook Frans Engstler en Charles Ng bij betrokken waren. Hij kreeg 30 seconden tijdstraf en valt terug naar plek 14

http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7538
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_110966538
Jammer
pi_111175127
Chevrolet oppermachtig in kwalificatie Hongarije

quote:
Het team van Chevrolet heeft de teleurstellende kwalificatiesessie van vorige week in Slowakije zaterdagmiddag goed gemaakt in Hongarije. De drie Chevrolet-coureurs veroverden onder leiding van Yvan Muller de eerste drie startplekken voor de eerste race op zondag.

Muller was teamgenoten Rob Huff en Alain Menu te snel af. Gabriele Tarquini bleek de snelste van de rest en kwalificeerde zijn Seat Leon op de vierde positie. Nederlander Tom Coronel kwam niet verder dan de negentiende startplaats voor de eerste race.

Franz Engslter pakte de tiende plaats en daarmee de pole-position voor de tweede race op zondag.
Feel free to ignore my comments.
pi_111175547
Bij Coronel liep het voor geen meter. Vorige week ook al niet. Vraag me toch af wat daar aan de hand is.
pi_111176214
quote:
Voor Tom Coronel, die zich aanvankelijk behoorlijk teleurstellend als 19e gekwalificeerd had, was het drama met zijn matige rondetijd nog niet compleet: omdat een monteur van het team in het parc fermé een laptop aan de auto van onze landgenoot aansloot, wat uiteraard verboden is, werden alle tijden van Coronel uit de kwalificatie geschrapt. Daarmee moet hij van achteraan starten.
:|W

quote:
“Het liep voor geen meter”, meldde Coronel in niet mis te verstane bewoordingen vanaf de Hungaroring. “Al in de vrije trainingen had ik gemeld dat ik niet tevreden was met de balans van de auto. Er zat te weinig constantheid in: de ene keer deed hij dit, de andere keer deed hij dat. Daar kan ik niks mee, en in de kwalificatie ging het op nieuwe banden helemaal niet. Pijnlijk maar waar. En inhalen kun je hier wel vergeten. Dat heb ik vorig jaar wel gemerkt, toen ik achter O’Young vast hing en wel veel sneller was, maar er gewoon niet voorbij kwam. Dus ik denk dat we dit keer niet op een goed resultaat kunnen rekenen.” Zoals gemeld werden de tijden van Coronel uit de kwalificatie geschrapt vanwege het parc-fermé-incident. Ook zijn ROAL-teamgenoot Alberto Cerqui zag al zijn tijden geannuleerd worden.
bron




[ Bericht 9% gewijzigd door Michael_Moore op 05-05-2012 19:40:50 ]
Feel free to ignore my comments.
pi_111198077
Na race 1 op de Hongaroring weet ik het zeker: de WTCC -races zijn te kort voor BMW. Daar zouden minstens drie tot vier rondjes bij moeten. Want pas halverwege de race, als de Seats hun banden wat oproken, zie je de BMW's terugkomen. Tom Coronel... applaus, groot applaus. Van "bog last" teruggekomen naar plek 6, al vraag ik me af of de stewards zich patriottisch gaan gedragen vanwege die wat ruwe inhaalmanoeuvre op Michelisz

Vooraan niks bijzonders te zien: Chevy 1-2-3
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_111198233
Hij heeft nu anders bewezen dat er wel in te halen valt op de HungaroRing :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')