abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66836946
Voorgerecht; nacho's
Hoofdgerecht: goed stukje vlees (ossenhaas ofzo) met een saus, groenten en een aardappelgratin
Nagerecht: Tiramishu/dame blanche
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66837352
Voor: stokbrood met kruidenboter
Hoofd: gegrilde kip of lam (met genoeg groente!)
Toe: crème caramel of chocolademousse of citroentaart
  zondag 8 maart 2009 @ 22:03:06 #18
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_66841196
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:37 schreef Silver_Shark het volgende:

[..]

on Topic blijven bitch! invullen of opbokken!
Ok:

Etiquette m.b.t. de 3 gangen:

Voorgerecht: met je buitenste bestek
Hoofdgerecht: de ober hoort netjes te vragen of je er nog iets te drinken bij wilt
Nagerecht: niet zomaar weglopen zonder te betalen

*Think outside the box*
pi_66841857
Etiquette:
Voorgerecht: met bestek eten
Hoofdgerecht: met bestek eten (behalve als het kipkluifjes zijn)
Nagerecht: met bestek eten

Niet boeren of smakken en na het eten moet je het servet gebruiken om je mond af te vegen. Niet je mouw.

Duidelijk zo?

Succes met je examen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66846169
voorgerecht: gebonden soep, moet in 1x in je mond, bij niet gebonden is beschaafd slurpen toegestaan

en als het een examen is, en je zit op een koksschool, dan zou je toch wel iets zelf moeten kunnen bedenken?

† In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 03:54:00 #21
34726 Fratz
Max
pi_66848920
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:25 schreef rene90 het volgende:
Voorgerecht; nacho's
Hoofdgerecht: goed stukje vlees (ossenhaas ofzo) met een saus, groenten en een aardappelgratin
Nagerecht: Tiramishu/dame blanche
nachos als voorgerecht?
wat moet je daar precies mee doen behalve vanuit de zak in een bakje pleuren?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 9 maart 2009 @ 04:06:04 #22
238900 Koekz
Der Meister
pi_66848935
Voor: Soepie, groente of tomaat, liever tomaat.
Hoofd: Biefstukkie met goeie saus, maakt niet uit welke saus, zolang hij maar lekker is.
Na: Dame blanche
Na: Koffie
  maandag 9 maart 2009 @ 04:07:04 #23
237059 Twerk
The Spurs
pi_66848937
Voorgerecht: Bier
Hoofdgerecht:patatje sate+mayo + mexicano
Nagerecht: Softijs.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  maandag 9 maart 2009 @ 04:07:55 #24
237059 Twerk
The Spurs
pi_66848938
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:35 schreef golfer het volgende:
Etiquette???
jaja, men neemt zichzelf graag serieus.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  maandag 9 maart 2009 @ 04:19:12 #25
84524 Morwen
I got life
pi_66848950
quote:
Op maandag 9 maart 2009 03:54 schreef Fratz het volgende:

[..]

nachos als voorgerecht?
wat moet je daar precies mee doen behalve vanuit de zak in een bakje pleuren?
Pepertjes erover, uitjes, kaas en dan in de oven. Daarna zure room, guacamole en salsa eroverheen Kan prima als voorgerecht.

OT:

Voorgerecht: Iets lichts zoals een salade, heldere soep. Veel honger neem ik meestal iets van brood met boter of kruidenboter (bij de griek tzaziki of melitzana salade)

Hoofdgerecht: Vlees, liefst een biekstuk of een mixed grill met iets van patat/aardappelen en salade of groentes

Nagerecht: Koffie, ik ben geen toetjesiemand. In de zomer vind ik vers fruit wel lekker na.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  maandag 9 maart 2009 @ 04:26:25 #26
237059 Twerk
The Spurs
pi_66848953
Wat mij zo stoort aan allerlei restaurants is het gebrek aan degelijke frituur. Als je goed zoekt kun je wel een kindermenu vinden met wat frikandelletjes en misschien een hamburger, maar ik mis dan toch wel zaken als een mexicano, kroketten, bamischijven of shaslicks etc.

Een ander probleem zijn de karige bakjes mayo. Met veel geluk kunnen ze nog een verdwaalde fles ketchup uit een stoffig kastje inn de keuken toveren, maar degelijke hoeveelheden sate saus, joppiesaus of cocktailsaus etc. lijken niet tot de mogelijkheden te behoren.
  maandag 9 maart 2009 @ 04:38:31 #27
84524 Morwen
I got life
pi_66848964
quote:
Op maandag 9 maart 2009 04:26 schreef Twerk het volgende:
Wat mij zo stoort aan allerlei restaurants is het gebrek aan degelijke frituur. Als je goed zoekt kun je wel een kindermenu vinden met wat frikandelletjes en misschien een hamburger, maar ik mis dan toch wel zaken als een mexicano, kroketten, bamischijven of shaslicks etc.

Een ander probleem zijn de karige bakjes mayo. Met veel geluk kunnen ze nog een verdwaalde fles ketchup uit een stoffig kastje inn de keuken toveren, maar degelijke hoeveelheden sate saus, joppiesaus of cocktailsaus etc. lijken niet tot de mogelijkheden te behoren.

Maar de mayo is idd wel vaak van een dusdanig lage hoeveelheid dat men er direct een extra portie van bij kan bestellen. En dan maar hopen dat het de eigengemaakte variant is en niet een willekeurige pot uit de koeling.
Only Human
  maandag 9 maart 2009 @ 04:54:12 #28
237059 Twerk
The Spurs
pi_66848996
quote:
Op maandag 9 maart 2009 04:38 schreef Morwen het volgende:

[..]

Maar de mayo is idd wel vaak van een dusdanig lage hoeveelheid dat men er direct een extra portie van bij kan bestellen. En dan maar hopen dat het de eigengemaakte variant is en niet een willekeurige pot uit de koeling.
Wat is de hele gedachtengang nou achter deze waanzin? Serieus zijn ze in staat om 1 bakje mayo neer te zetten voor 4 personen. Een schrijnende hoeveelheid waar ik op zaterdag nog niet eens genoeg aan zou hebben om 1 frikandel mee van saus te voorzien.

Ook de patat is natuurlijk veel te weinig. Ook hiervoor geldt dat het eigenlijk een hoeveelheid is voor bijv. 4 man waar ik op zaterdagavond nog niet voor de helft genoeg aan zou hebben.

Ok, nu kun je zeggen dat je ook al een voorgerecht kunt eten en dat het voornamelijk om het hoofdgerecht draait, maar de manier waarom de meeste restaurants hierin doorslaan is betreurenswaardig te noemen.
  maandag 9 maart 2009 @ 05:05:32 #29
84524 Morwen
I got life
pi_66849011
quote:
Op maandag 9 maart 2009 04:54 schreef Twerk het volgende:

[..]

Wat is de hele gedachtengang nou achter deze waanzin? Serieus zijn ze in staat om 1 bakje mayo neer te zetten voor 4 personen. Een schrijnende hoeveelheid waar ik op zaterdag nog niet eens genoeg aan zou hebben om 1 frikandel mee van saus te voorzien.

Ook de patat is natuurlijk veel te weinig. Ook hiervoor geldt dat het eigenlijk een hoeveelheid is voor bijv. 4 man waar ik op zaterdagavond nog niet voor de helft genoeg aan zou hebben.

Ok, nu kun je zeggen dat je ook al een voorgerecht kunt eten en dat het voornamelijk om het hoofdgerecht draait, maar de manier waarom de meeste restaurants hierin doorslaan is betreurenswaardig te noemen.
Kom niet aan de creaties van de chef!!!!

Foei, mayo eroverheen gooien, dat kan natuurlijk niet En dan ook nog extra bestellen

Misschien een idee voor TS: Geef voldoende saus náást de gerechten. We zijn echt competent genoeg om in te schatten of we dat lichamelijk dan wel/of niet geestelijk aankunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morwen op 09-03-2009 05:12:38 ]
Only Human
  maandag 9 maart 2009 @ 05:07:17 #30
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_66849012
V: Kalfsmuis
H: Pasta met verse spinazie en zalm
N: Gefrituurd ijs
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')