abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66835087
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Leonardo was echt dra-fucking-matisch. Met als dieptepunt dood gaan van de pijn alsof hij zijn been breekt, en nog geen 10 seconden later weer lekker rondhuppelen. Echt compleet gehad met dat kutjong .

Sno was ook echt bizar slecht, en had geluk dat ie geen twee keer geel kreeg. Lindgren kan je in dit soort wedstrijden trouwens ook beter niet opstellen.
Ik vind het belachelijk dat er naar spelers individueel wordt gekeken. Als je niet van den haag kan winnen, dan heeft het hele team een wanprestatie geleverd. Blijkbaar is Suarez toch wel heel erg belangrijk voor dit team.

Wel mooi dat Dario weer inviel.
pi_66835114
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Leonardo was echt dra-fucking-matisch. Met als dieptepunt dood gaan van de pijn alsof hij zijn been breekt, en nog geen 10 seconden later weer lekker rondhuppelen. Echt compleet gehad met dat kutjong .
Dat Leo donderdag de winnende maar weer mag maken!
  zondag 8 maart 2009 @ 19:32:31 #228
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66835115
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik heb niks gezien, maar is Leo nu hier weer de gebeten hond?
Omdat hij heel erg slecht was. Zelfs Colin speelde elke wedstrijd uitstekend in vergelijking met Leonardo vandaag.
quote:
Als we niet van fucking den haag kunnen winnen, ligt het aan het hele team. PUNT!
Dat is waar, maar het helpt niet als je met 10 man speelt.
pi_66835154
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:32 schreef peaceman het volgende:

[..]

Omdat hij heel erg slecht was. Zelfs Colin speelde elke wedstrijd uitstekend in vergelijking met Leonardo vandaag.
[..]

Dat is waar, maar het helpt niet als je met 10 man speelt.
Ik heb liever dat Marco de volgende wedstrijd met 10 begint dan dat ie Leonardo opstelt.
pi_66835178
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik heb niks gezien, maar is Leo nu hier weer de gebeten hond?
Als we niet van fucking den haag kunnen winnen, ligt het aan het hele team. PUNT!
Niks punt. Die Leonardo is een arrogant knulletje die jankt omdat hij geen vaste basisplaats heeft. Tegen Volendam was hij kut, tegen ADO was hij kut, tegen Fiorentina had hij geluk en tegen HSV was een prachtactie. Daar houdt zijn waarde wel bij op. Hij lijkt te denken door verdedigers heen te kunnen lopen/spelen.

Dit elftal speelt kut, maar Leonardo breekt werkelijk alle records. Ik heb nog liever Kennedy in de basis dan hem. Die pracht pass van Aissati wist hij ook leuk naar de filistijnen te helpen.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:35:12 #231
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66835198
Deze reactie bevestigt mijn opmerking:
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:33 schreef toma het volgende:

[..]

Ik heb liever dat Marco de volgende wedstrijd met 10 begint dan dat ie Leonardo opstelt.
pi_66835229
Ok!

Tyfus Leo, door jou hebben we verloren.

Ik heb de wedstrijd nu wel goed samengevat?
pi_66835276
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ok!

Tyfus Leo, door jou hebben we verloren.

Ik heb de wedstrijd nu wel goed samengevat?
Je vergeet Lindgren!!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_66835311
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:37 schreef denthemen het volgende:

[..]

Je vergeet Lindgren!!
En net bij de samenvatting hadden ze het over Sno. Wat is het nou?
pi_66835328
Leonardo, Sno en Lindgren waren stuk voor stuk drama.

Waar puntverlies zonder Enoh. Raar eigenlijk.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_66835371
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

De tijd dat Ajax het wereldvoetbal domineerde is echt voorbij en dat heeft met veel facetten te maken. Midden jaren negentig was het Bosman-arrest nog niet gewezen. Voor veel Hollandse jongens was het nog geen schande om je voetballeven te slijten in Nederland bij één club. Tegenwoordig is iedere twintiger na een goed seizoen 'klaar om de grote stap te maken'

De misére van Ajax heeft toch te maken met het feit dat we gearriveerde topspelers niet kunnen aantrekken. Dat heeft te maken met geld (te hoge transfersommen, te hoog salaris) en een zwakke, onaantrekkelijke competitie.
Wij moeten het dus hebben van het zelf opleiden en het aantrekken van topspelers in spé. Dat gebeurt op zich ook wel. Neem een Sneijder, van der Vaart, Babel, Suarez, Ibrahimovic en Chivu. Maar beide categorieën spelers zijn slechts passanten. Zo beschouwen ze zichzelf ook. Voor die jongens lonkt het 'grote' buitenland altijd.

Gelukkig wordt de Nederlandse competitie voor veel getalenteerde spelers uit Scandinavië, België en Zuid-Amerika nog altijd beschouwd als ideale springplank voor de Europese top, waardoor er ook nog genoeg te genieten valt. En je incidenteel een aardige lichting hebt waardoor je in Europa een klein succesje kunt boeken. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat Nederland en Ajax slechts een tussenstop zijn voor de ploegen die je jaarlijks ziet schitteren in de Champions League. Als de jonge Litmanen vandaag bij Ajax had gespeeld was hij na twee seizoenen alweer vertrokken.
Mee eens, maar we zullen zien hoe grondig Ajax het beleid gaat hervormen. Momenteel zitten we nog met de puinhopen van Van Geel (lees: Kennedy, Leonardo, Luque, Rommedahl, etc). Ajax had vroeger een goede jeugdopleiding (nog steeds, maar weinig doorstroming van echt talent) en het had een goed scoutingsapparaat.

Dat scoutingsapparaat maakt het verschil. Ik hoop dat Blind in de zomer met jong talent zal komen voor de posities die onmogelijk zijn om te bezetten met reeds ontdekt talent en dus astronomische bedragen moeten kosten. Daarnaast moet er een lange-termijn beleid komen: deze zomer moet de vervanger voor Suarez al aangetrokken worden. Clubs zoals Groningen, Heerenveen en Twente weten al wie ze gaan kopen door effectieve scouting terwijl het bij ons de afgelopen jaren maar afwachten was wie er zou komen.

Ik vind het hard om te zeggen, maar het beleid bij AZ, Twente en Heerenveen lijkt mij momenteel effectiever en professioneler bij Ajax. De zomer zal uitwijzen of Blind en Van Basten werkelijk aan de verwachtingen gaan voldoen.
pi_66835390
Donderdag winnen!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_66835393
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

En net bij de samenvatting hadden ze het over Sno. Wat is het nou?
Gewoon hun 3 doen, hebben we een échte neger, een Zweed en Leo, lijkt me genoeg
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_66835405
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:46 schreef Morendo het volgende:
De tijd dat Ajax het wereldvoetbal domineerde is echt voorbij en dat heeft met veel facetten te maken. Midden jaren negentig was het Bosman-arrest nog niet gewezen.
Het Bosman-arrest biedt ook kansen. Netto is het wel nadelig, maar je moet niet achterover leunen en klagen dat het niet meer zo is als het was. Er is nog van alles mogelijk sinds Bosman, dat laten andere niet rijke clubs ook zien.
quote:
Voor veel Hollandse jongens was het nog geen schande om je voetballeven te slijten in Nederland bij één club. Tegenwoordig is iedere twintiger na een goed seizoen 'klaar om de grote stap te maken'
Het lijkt mij dat als je spelers Champions League biedt, goede kansen op nationale prijzen en een club waarbij ze veel leren en het prettig voetballen is, dat er dan best spelers zijn die niet meteen voor het meeste geld gaan, maar die pas weg willen bij Ajax als ze er echt aan toe zijn.
quote:
De misére van Ajax heeft toch te maken met het feit dat we gearriveerde topspelers niet kunnen aantrekken.
Dat heeft nooit gekund.
quote:
Dat heeft te maken met geld (te hoge transfersommen, te hoog salaris) en een zwakke, onaantrekkelijke competitie.
Wij moeten het dus hebben van het zelf opleiden en het aantrekken van topspelers in spé. Dat gebeurt op zich ook wel. Neem een Sneijder, van der Vaart, Babel, Suarez, Ibrahimovic en Chivu. Maar beide categorieën spelers zijn slechts passanten. Zo beschouwen ze zichzelf ook. Voor die jongens lonkt het 'grote' buitenland altijd.
Sneijder had ook al aardig wat tijd erop zitten, daar had je best 3 jaar goed mee kunnen presteren. Voor Babel was geen positie bij Ajax waar hij paste, Ibrahimovic had best nog een jaar kunnen blijven maar was klaar met Koeman, Van der Vaart zat ook in de knoop. Chivu was er ook echt aan toe.

Vroeger gingen spelers ook op een gegeven moment naar het buitenland. Nu iets eerder, het verschil is of ze Ajax zo snel mogelijk willen ontvluchten, of dat ze weggaan voor de hoogst haalbare club. Nu maken ze vaak een tussenstap, of gaan ze een jaar 'te vroeg' weg. Ik denk niet dat Suarez nog een jaar wil blijven. Kun jij hem ongelijk geven? Wat heeft nog een jaar dit Ajax hem te bieden als hij best nog een jaar zonder enorm salaris wil doen? Als je één jaar langer blijft, en daardoor in hogere salarisschaal terechtkomt bij een topclub, dan levert dat meer geld op dan meteen weg.
quote:
Gelukkig wordt de Nederlandse competitie voor veel getalenteerde spelers uit Scandinavië, België en Zuid-Amerika nog altijd beschouwd als ideale springplank voor de Europese top, waardoor er ook nog genoeg te genieten valt.
Precies, maar Ajax is op dit moment nou niet echt een lekkere springplank.
quote:
En je incidenteel een aardige lichting hebt waardoor je in Europa een klein succesje kunt boeken. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat Nederland en Ajax slechts een tussenstop zijn voor de ploegen die je jaarlijks ziet schitteren in de Champions League. Als de jonge Litmanen vandaag bij Ajax had gespeeld was hij na twee seizoenen alweer vertrokken.
Nee hoor. Litmanen juist niet. Tenminste niet om vandaag, wel om dit Ajax.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:41:10 #240
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66835410
Ik zal sinds jaaaaren eindelijk weer eens naar de ArenA (laatste keer was tegen Heerenveen, toen Mido nog scoorde!). Ik zal Ajax - AZ gaan bezoeken:) Nou dacht ik van, laat ik ook maar s ff een Shirt van Ajax gaan kopen.

Kun je op sommige sites met Ajax shirts ook een Iris cheque verzilveren??
pi_66835424
Ik blijf het te gek voor woorden vinden dat we het over individuën hebben, terwijl niet van fucking den haag kunnen winnen. Lijkt mij dat het hele team faalt.

En dat er nooit gezeken wordt op Dikki Sulejmani dat snap ik helemaal niet trouwens.
pi_66835480
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:40 schreef Noshiba het volgende:
Donderdag winnen!
Juist!
Hopelijk maakt Leo de winnende!
  zondag 8 maart 2009 @ 19:45:39 #243
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66835572
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:40 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Mee eens, maar we zullen zien hoe grondig Ajax het beleid gaat hervormen. Momenteel zitten we nog met de puinhopen van Van Geel (lees: Kennedy, Leonardo, Luque, Rommedahl, etc).
Kennedy verdedigt tenminste nog mee. Een pré ten opzichte van Leo die denkt dat hij alleen voorin staat.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:47:51 #244
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66835658
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik blijf het te gek voor woorden vinden dat we het over individuën hebben, terwijl niet van fucking den haag kunnen winnen. Lijkt mij dat het hele team faalt.
Het team faalt omdat je niet met z'n 11-en speelt.
quote:
En dat er nooit gezeken wordt op Dikki Sulejmani dat snap ik helemaal niet trouwens.
Daar wordt ook wel eens op gezeken hoor. Bijvoorbeeld op zijn corners en vrije trappen, maar hij werkt zich in elk geval nog de pleuris!
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Juist!
Hopelijk maakt Leo de winnende!
Moet ie wel als invaller gebruikt worden, anders staan we tegen die tijd dat hij scoort al met 3-0 achter.
pi_66835660
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:

Waarom mag je niet zeggen dat Pietje of Keesje meer kut speelde dan Jantje?

Ja, het hele team was kut. Ja, er was echt nul kans dat we daar drie punten gingen pakken met de instelling van het grootste gedeelte van de spelers. Er werden amper kansen gecreëerd, er werd amper gevoetbald, er werd amper een duel gewonnen.

Aissati was een heeel klein lichtpuntje in de malaise, terwijl Oleguer, Wielaert en Vermaelen ook niet heel erg faalden. De rest was echt gewoon ver, maar dan ook ver onder de maat, waarvan Leonardo, Sno, Lindgren en Sulejmani echt dikke onvoldoendes haalden.

Sorry hoor, maar als je eindelijk een kans krijgt om je te laten zien, en in de basis te spelen, of in ieder geval dat je bij de selectie hoort, dan mag je echt wel wat meer verwachten dan wat er nu werd laten zien. Het is ook niet zo raar dat er dan iets meer op je gelet wordt en dat als je met zo'n instelling en zo'n houding op het veld loopt, dat supporters zich dan iets meer aan je gaan ergeren dan dat het in ieder geval nog lijkt of je er voor wilt gaan.

Leonardo is gewoon keer op keer op keer op keer hetzelfde verhaal, en het zal me echt de pleuris zijn dat ie twee keer leuk tegen een bal trapte op Europees niveau. Hij zorgt voor te veel balverlies, te weinig rendement en te veel gejank. Daarmee benadeel je als individu het collectief.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:48:30 #246
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66835678
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik vraag me af of er met al die klassespelers die voor miljoenen kwamen maar bij Ajax ineens niet meer konden voetballen (van Machlas tot Kennedy, noem ze allemaal maar op) exit-interviews gehouden worden.
Elk goed bedrijf doet dat om er zelf sterker van te worden.
Wellicht zit er een bepaalde lijn in hun verhalen waar het management wat mee kan.
Goed idee maar veel te professioneel voor voetbal. Daar blijft het toch doorkneuteren lijkt het.
Life is what you make it.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:49:41 #247
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66835726
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

Sorry hoor, maar als je eindelijk een kans krijgt om je te laten zien, en in de basis te spelen, of in ieder geval dat je bij de selectie hoort, dan mag je echt wel wat meer verwachten dan wat er nu werd laten zien. Het is ook niet zo raar dat er dan iets meer op je gelet wordt en dat als je met zo'n instelling en zo'n houding op het veld loopt, dat supporters zich dan iets meer aan je gaan ergeren dan dat het in ieder geval nog lijkt of je er voor wilt gaan.

Leonardo is gewoon keer op keer op keer op keer hetzelfde verhaal, en het zal me echt de pleuris zijn dat ie twee keer leuk tegen een bal trapte op Europees niveau. Hij zorgt voor te veel balverlies, te weinig rendement en te veel gejank. Daarmee benadeel je als individu het collectief.
Amen!
pi_66835809
Het zla je de pleuris zijn dat hij twee keer leuk tegen een bal aantrapte op Europees niveau?

Verder heb ik (nogmaals) geen moer gezien, maar voorlopig kan Leo bij mij even niet kapot. En inderdaad, omdat hij die bal achter Frey trapte. Sowieso boeit de competitie me weinig meer. Vol voor de UEFA Cup gaan wat mij betreft.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:55:50 #249
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66835942
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Het zla je de pleuris zijn dat hij twee keer leuk tegen een bal aantrapte op Europees niveau?
Dat telt toch niet vandaag? En wat heeft Leo dit seizoen nou laten zien behoudens die 2 wedstrijden(waarvan de 2e nog stom geluk was ook) in Europa?
Maar goed, laten we hopen dat ie donderdag de winnende maakt, zodat we weer wat vergevingsgezinder worden voor alle slechte wedstrijden die hij gespeeld heeft.
pi_66835956
1-1 is nog goed, AZ verloor 3-0 bij ons

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')