Oh, absoluut waar hoor. Alleen word je er zo af en toe een beeeeetje kriegel van als je zelfs als Rotterdammer die 2-3 keer in de week in het centrum komt, weer tegen een hek aan loopt/rijdt omdat de doorgaande wegen weer eens omgegooid zijn.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
idd. Den Haag is ook niet heul erg veel beter. Maaruh? Wat is er tegen bouwputten? zonder dat ook geen BOUWPUTTENFESTIVAL
Rotterdam zonder bouwputten is als Amsterdam zonder Vondelpark. Helemaal NIETS
Dat is inderdaad typisch Rotterdams,quote:Op maandag 9 maart 2009 00:05 schreef Koewam het volgende:
[..]
Hier was 10 jaar geleden overigens ook echt sprake van, maar dit is om voor mij onduidelijke redenen afgeketst door het GVB.
Maar ook weer typisch dat er weer allemaal Rotterdammers zijn die hun stad gaan verdedigen.
Omdat:quote:Op maandag 9 maart 2009 00:05 schreef Koewam het volgende:
Maar ook weer typisch dat er weer allemaal Rotterdammers zijn die hun stad gaan verdedigen.
quote:Die zielloze, kille, koude typering komt voornamelijk af van mensen die vanaf CS naar het zuiden kijken, en niet verder.
ga es doodquote:
Inderdaad laat de witte de withquote:Op maandag 9 maart 2009 00:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
nou... elke keer als ik het Kruisplein opfiets dan gaat er echt weer een vlammetje branden in mij .. en dat is echt niet omdat ik me de longen uit t lijf trap
quote:Op zondag 8 maart 2009 23:51 schreef Metatron het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ja, er zijn wel wijken die een flinke impuls kunnen gebruiken, maar er wordt hier ook heel veel gedaan. Denk aan Noordereiland, kop van Zuid, Oude haven. De oude havengebieden die tegen het centrum aan liggen worden in rap tempo aangepakt.
[..]
Mwah, het na de oorlog (rap)opgetrokken nieuwe centrum kun je een betonnen jungle noemen, maar zelfs daar zijn mooie plekken. En de ring om het centrum heen, zeker aan de noordkant stikt van de mooie plekken. (Blijdorp bijvoorbeeld) Die zielloze, kille, koude typering komt voornamelijk af van mensen die vanaf CS naar het zuiden kijken, en niet verder.
[..]
Ik heb ruim 10 jaar in Eindhoven gewoond, vlak tegen het centrum aan, en ik zou echt niet meer terug willen. Klein en bekrompen. En alle toffe kroegen op het Stratumseind zijn langzaamaan ook al weg. Ook daar heerst de middelmatigheid. En maar krampachtig die zondagssluiting vasthouden. Kom op zeg, als inmiddels 5e stad van Nederland is nog steeds alles dicht, op 1 zondag in de maand na. Avondwinkels? zijn die er nu inmiddels?
Amsterdam is an sich niets mis mee, maar het is niet mijn stad. De mentaliteit trekt me niet. En al is het op zich leuk toeven in het centrum met al z'n pleintjes, toch mis ik iets. Het 'is er wat te doen' gevoel blijft een beetje steken op gezapig op een terrasje of in een kroeg zitten. Zelfs al is een 'dance parade' niet aan mij besteed, dat soort festivals geven wel wat sjeu in een centrum. En zeker in de zomer heb je in R'dam een sloot aan dat soort zaken.
Het is absoluut zo dat (voor mij i.i.g.) het in Rotterdam wat lastiger is om 'je weg' te vinden, maar uiteindelijk is het toch de 'doen!'-sfeer, de 'handen-uit-de-mouwen'-mentaliteit die ik heel erg waardeer hier. En ja, ook ik kanker op de eeuwige bouwputten, het aftandse materieel van de RET, het stadhuisplein met z'n overvloed aan house/hakkuh-barren. Maar ik ken ook de leuke plekken, de goede initiatieven.
Kankertent.quote:
Delft en Breda ben ik nooit geweest, maar waarom noem je zwolle? Noem eens één leuk ding aan die sfeerloze kutstad.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:56 schreef Agorias het volgende:
Ik klaag over Rotterdam omdat het gewoon een uitstralingloze stad is. Rotterdam zal zich nooit kunnen meten met gezellige steden zoals DelftBreda
Zwolle
Helemaal mee eens, Rotterdam lelijk noemen en dan Delft als mooie stad noemenquote:Op maandag 9 maart 2009 09:18 schreef SuperMocio het volgende:
Delft is buiten de binnenstad en een stukje noord nou ook niet bepaald pittoresk. Mensen die Rotterdam lelijk en kil noemen moeten eens wat verder kijken dan de lijnbaan op koopzondag.
De stad leeft wel degelijk. Ga maar eens op een warme vrijdagavond naar de witte de with, de nieuwe binnenweg of naar de pannekoekstraat als dat je ding is.
Er zijn ook genoeg mooie plekken als je niet van moderne architectuur houdt, die kom je alleen niet tegen als je alleen maar voor de H&M komt.
Jezusquote:Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef wise het volgende:
Tja Rotterdam. Daar zijn ze nog steeds aan het bouwen sinds de bommen uit de lucht kwamen vallen 55 jaar geleden. Rotterdam is een put. Een gore stinkende put. Komt het niet door de bouwvallen dan wel door de mengelmoes van culturen.
En uitgaan? ja, "leuke" tenten zoals hollywood en de baja-beach club, Dat "volk" wat daar komt haha. Nee daar moet je trots op zijn. En dan heb ik het nog geen eens over het klootjesvolk dat met bloed, moord en brand "hun club" feyenoord verdedigd tegen jan en alleman. Maar ja, das Rotterdam he, bloed en moord gebeurd daar vaker.
Rotterdam komt geen stap vooruit, mede te danken aan hun mentaliteit en denkvermogen die ze achtergelaten hebben tijdens die ene nacht ergens in de jaren 40.
Ha, Rotterdam, hadden de duitsers maar beter hun best gedaan
Rekenen is niet jouw sterkste vak hč? of is dat geschiedenis?quote:Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef wise het volgende:
Tja Rotterdam. Daar zijn ze nog steeds aan het bouwen sinds de bommen uit de lucht kwamen vallen 55 jaar geleden. Rotterdam is een put. Een gore stinkende put. Komt het niet door de bouwvallen dan wel door de mengelmoes van culturen.
En uitgaan? ja, "leuke" tenten zoals hollywood en de baja-beach club, Dat "volk" wat daar komt haha. Nee daar moet je trots op zijn. En dan heb ik het nog geen eens over het klootjesvolk dat met bloed, moord en brand "hun club" feyenoord verdedigd tegen jan en alleman. Maar ja, das Rotterdam he, bloed en moord gebeurd daar vaker.
Rotterdam komt geen stap vooruit, mede te danken aan hun mentaliteit en denkvermogen die ze achtergelaten hebben tijdens die ene nacht ergens in de jaren 40.
Zo zie je maar, dat ze tóch de belangrijkste stad hebben gebombardeerdquote:Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef wise het volgende:
Eenschquote:
Of ze vonden gewoon de kans te groot zo'n pleurisboot vol duitsers te raken. Die hebben we hier gelukkig niet.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zo zie je maar, dat ze tóch de belangrijkste stad hebben gebombardeerd
en Amsterdam links hebben laten liggen.
Want Amsterdam..wat valt daar nou te halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |