abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67113826
Laat even weten hoe het verloopt!
  maandag 16 maart 2009 @ 20:37:35 #27
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_67114366
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:26 schreef folie het volgende:
Het probleem met een klantenservice van elke ISP is dat je goede en minder goede agents hebt.
Dit kan je goed zien in de test die gedaan worden. Hier krijgen HetNet en Planet altijd een heel ander cijfer,
terwijl het exact de zelfde klantenservice is. Kortom je moet mazzel hebben wie je aan de telefoon krijgt.

Van elke provider hoor je wel afschrik verhalen, mijn advies neem gewoon een provider, het verschil is echt niet zo groot. Ben jij onderdeel van de ongeveer 1% die echt hele vage problemen steeds heeft? Stap over.
Ik werk bij een ISP en kan alleen maar zeggen dat dit 100 % waar is. Ik zie zelf ook wat voor kneuzen er bij ons lopen. Echter 2e lijns zijn allemaal wel slimme mensen die er echt wel vanaf weten hoe het allemaal werkt.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:03:42 #28
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67171463
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:21 schreef Man_Made_God het volgende:
Laat even weten hoe het verloopt!
Okee
Stop the world, I want to get out.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:05:35 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_67171518
Ik heb ook tele2, ben redelijk tevreden, weinig echte storingen op de lijn, maar de router Davolink 201 oid, is echt bagger. Moet regelmatig gereset worden en vindt het dan leuk om alle PC's weer van andere Ip nummers te voorzien. Maar verder is het prima en redelijk goedkoop .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_67175534
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:05 schreef HeatWave het volgende:
vindt het dan leuk om alle PC's weer van andere Ip nummers te voorzien.
Dan stel je handmatig een ip nummer in op je pc.
Overigens worden die ips uitgedeeld door een algemeen protocol (DHCP)

Leesvoer voor als je je verveeld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:10:03 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_67175635
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:05 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Dan stel je handmatig een ip nummer in op je pc.
Overigens worden die ips uitgedeeld door een algemeen protocol (DHCP)

Leesvoer voor als je je verveeld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol
Goh, echt? .

Alleen jammer dat je dan helemaal geen connectie meer krijgt met je router op dat takke ding.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_67175869
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Goh, echt? .

Alleen jammer dat je dan helemaal geen connectie meer krijgt met je router op dat takke ding.
Ik heb hier 4 pc's, 3 laptops en 2 multimedia apparaten handmatig geconfigureerd en ze werken allemaal perfect.




I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:23:00 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_67175923
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:20 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Ik heb hier 4 pc's, 3 laptops en 2 multimedia apparaten handmatig geconfigureerd en ze werken allemaal perfect.


[ afbeelding ]

Dan heb jij een andere router dan ik.

Ik werk al 17 jaar professioneel met routers en switches .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_67176013
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan heb jij een andere router dan ik.

Ik werk al 17 jaar professioneel met routers en switches .
Softwarematig zijn alle routers van Tele2 hetzelfde

I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:27:14 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_67176037
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:25 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Softwarematig zijn alle routers van Tele2 hetzelfde

Hij doet het toch echt niet . En hij heeft wel meer kuren zoals na reboots helemaal geen adres uitdelen aan 1 client.

Dus hup hup, buiten spelen weer, ding is kut.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_67176134
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hij doet het toch echt niet . En hij heeft wel meer kuren zoals na reboots helemaal geen adres uitdelen aan 1 client.

Dus hup hup, buiten spelen weer, ding is kut.
Dan moet je eens kwalitatief spul kopen ipv kut sweex dingetjes
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_67176196
Je kan je trouwens afvragen wat je al 17 jaar in de IT sector doet als je niet eens je spul handmatig kan instellen
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_67176412
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:33 schreef mudkipzz het volgende:
Je kan je trouwens afvragen wat je al 17 jaar in de IT sector doet als je niet eens je spul handmatig kan instellen
Jij hebt er dan blijkbaar geen idee van wat voor modem de Davolink is waar HeatWave het over heeft. Dat ding is behoorlijk dichtgetimmerd door Tele2 waardoor je sommige dingen niet makkelijk of niet in kan stellen.
pi_67176512
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:43 schreef CasB het volgende:

[..]

Jij hebt er dan blijkbaar geen idee van wat voor modem de Davolink is waar HeatWave het over heeft. Dat ding is behoorlijk dichtgetimmerd door Tele2 waardoor je sommige dingen niet makkelijk of niet in kan stellen.
Alles is preconfigured voor de gebruiker, wil je toch iets veranderen bel je Tele2 ff op...Ik zie trouwens geen reden waarom je de overige opties nodig zou moeten hebben om een pc handmatig te moeten instellen
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_67176545
Hmm raar. Ik heb mijn pc en xbox ook statisch ingesteld op dat ding en dat werkt prima.

Pak je wel IP's van buiten de DHCP range?

Mijn DHCPrange loopt van 192.168.1.10 tot .50 en heb .2 en .3 in gebruik voor pc en xbox, dat werkt prima...
pi_67190427
192.168.1.2 en 192.168.1.3 zijn gereserveerd voor de digitale decoders...
dus als je vanaf 192.168.1.6 begint zou het moeten werken...
pi_67234601
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:26 schreef folie het volgende:
Het probleem met een klantenservice van elke ISP is dat je goede en minder goede agents hebt.
Dit kan je goed zien in de test die gedaan worden. Hier krijgen HetNet en Planet altijd een heel ander cijfer,
terwijl het exact de zelfde klantenservice is. Kortom je moet mazzel hebben wie je aan de telefoon krijgt.

Van elke provider hoor je wel afschrik verhalen, mijn advies neem gewoon een provider, het verschil is echt niet zo groot. Ben jij onderdeel van de ongeveer 1% die echt hele vage problemen steeds heeft? Stap over.
Ik heb 2 jaar zeer tevreden van Tele2 Compleet gebruik gemaakt (Internet + Bellen) beide producten waren zeer stabiel en goed. Van met name telefonie kun je dat niet zeggen over college provider Telfort. Zit nu bij Alice en werkt ook prima.

Grootste voordeel van Tele2 is ook dat je tegen lokaal tarief belt kunnen andere providers nog wat van leren met hun 0,10 - 0,15 of zelfs 0,30 of 0,70 ct/pm bij mijn ouders liepen de kosten met name op als ze noodgedwongen mobiel moesten bellen naar telfort als de vaste lijn er weer eens uit lag terwijl internet werkte.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:24:41 #43
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67248196
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:21 schreef Man_Made_God het volgende:
Laat even weten hoe het verloopt!
Ik heb afgelopen week een brief ontvangen ter bevestiging van m'n bestelling. Moet wel lang wachten, in ieder geval tot 22 april. Nu maar hopen dat mijn onbekende buur zijn onbeveiligde netwerk in de tussentijd niet gaat dichttimmeren..
Stop the world, I want to get out.
pi_67255142
Heb als student goede ervaringen met Tele2 internet Met m'n twee huisgenoten betaal ik 25 euro per maand (20 + 5, want we hebben geen vaste KPN lijn) en we halen ongeveer 9 mbit/s. Dat is niet te vergelijken met andere aanbieders voor zover ik weet
pi_67590594
In tegenstelling tot een aantal positieve berichten, heb ik veel problemen met Tele2. De verbinding valt regelmatig weg. Ook probeer ik de helpdesk el een tijd te vertellen dat hun modem bepaald verkeer (VPN-tunnel) tegen houdt. Wanneer je echter bij de helpdesk de term VPN laat vallen, willen ze meteen niet meer helpen; "Dit wordt niet ondersteund meneer!".

Ik ben vanavond kwaad geworden op een helpdeskdame, met als resultaat dat ze bovenstaande zin 4 x herhaalde en me vertelde dat ze zo'n toon niet van me pikte. Ook op verzoeken om me door te schakelen naar de technische dienst ging ze niet op in.

Ik zit er sterk aan te denken om Tele 2 eruit te gooien en over te stappen op Fiberpower van UPC.

Iedereen sterkte met Tele2.
pi_67592397
Ik heb al 4 jaar Tele2 zonder problemen..
Whoop whoop, politie.
pi_67592674
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:40 schreef albertvandam het volgende:
In tegenstelling tot een aantal positieve berichten, heb ik veel problemen met Tele2. De verbinding valt regelmatig weg. Ook probeer ik de helpdesk el een tijd te vertellen dat hun modem bepaald verkeer (VPN-tunnel) tegen houdt. Wanneer je echter bij de helpdesk de term VPN laat vallen, willen ze meteen niet meer helpen; "Dit wordt niet ondersteund meneer!".

Ik ben vanavond kwaad geworden op een helpdeskdame, met als resultaat dat ze bovenstaande zin 4 x herhaalde en me vertelde dat ze zo'n toon niet van me pikte. Ook op verzoeken om me door te schakelen naar de technische dienst ging ze niet op in.

Ik zit er sterk aan te denken om Tele 2 eruit te gooien en over te stappen op Fiberpower van UPC.

Iedereen sterkte met Tele2.
Natuurlijk zeggen ze "Dir wordt niet ondersteund meneer"...Het is geen VPN helpdesk maar Tele2 helpdesk.
Ze helpen je met je verbinding niet met wat je er mee doet.
Dit is netzoiets als zeuren dat torrents niet werken en dan Tele2 helpdesk gaan bellen

Overigens heb ik gewoon VPN verbindingen kunnen gebruiken met Tele2 zonder probleempjes
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:43:24 #48
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_67595783
Mijn ervaring: Precies 3 jaar geleden overgestapt van ziggo (@home) naar tele2, tot vandaag nooit down geweest bij mij. Enige nadeel is dat je externe ip af en toe veranderd, is jammer als je bestanden via ftp deelt.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_67600106
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:43 schreef Draganta het volgende:
Mijn ervaring: Precies 3 jaar geleden overgestapt van ziggo (@home) naar tele2, tot vandaag nooit down geweest bij mij. Enige nadeel is dat je externe ip af en toe veranderd, is jammer als je bestanden via ftp deelt.
Heb ik nog nooit gehad, alleen sinds ik een nieuw modem heb, heb ik een nieuw IP-adres.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:54:01 #50
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68321497
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:21 schreef Man_Made_God het volgende:
Laat even weten hoe het verloopt!
Heb sinds eergisteren verbinding. Was makkelijk aan te sluiten, geen problemen. De verbinding is zeker geen 20 Mbit, maar minder dan de helft daarvan. Ga ik misschien nog oproer over kraaien, want ik woon midden in de stad en zie geen reden voor zoveel signaalvermindering. Aan de andere kant gaat alles gewoon lekker snel (behalve Fok ), dus waarom zou ik gaan klagen.

Klein minpuntje is dat mijn jarenlang gekoesterde firewall Sygate conflicteert met het Tele2-modem. Als ik de firewall aan heb staan, kan ik geen mailtjes versturen met Outlook en blokkeren bepaalde webpagina's of zijn ze erg sloom. Hotmail bijvoorbeeld is dan onbruikbaar. Na uitschakelen van Sygate werkt alles wel.

Tele2 houdt je erg goed op de hoogte van de status van de bestelling. Via hun website, maar ook via sms'jes. En ze hebben hun planning prima gehaald. Goed gedaan.
Stop the world, I want to get out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')