abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2009 @ 12:56:55 #1
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_66822197
Ik heb nog geen enkele leraar Engels gehad die Amerikaans Engels praat, en daar blijft het meestal niet bij. Want niet alleen praten ze Brist Engels, ze leggen het al te vaak ook gewoon op. Beetje jammer, aangezien de meeste mensen gewoon het Amerikaanse accent veel beter beheersen, en het bekt ook gewoon vlotter.

Ik vraag me dan af of de Britse economie dan echt zo veel belangrijker is voor ons (België). Zijn de Britten echt zo'n belanrijke handelspartners ten opzichte van de Amerikanen?

Kennen jullie dat probleem ook? Of praat je gewoon liever Brits Engels (kan naturrlijk ook). En kent iemand de exactie cijfers (liefst mbt België) ivm economisch belang van GB en de USA?
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2009 @ 12:58:56 #2
230491 Zith
pls tip
pi_66822259
Omdat daar de taal ontstaan is?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_66822272
Bij mij op school moet je ook Brits praten, als je iets op zijn Amerikaans uitspreekt flipt de lerares hem en verbetert je

[ Bericht 0% gewijzigd door pfefferkatze op 08-03-2009 13:05:29 ]
pi_66822295
Brits Engels klinkt ook mooier dan Amerikaans
  zondag 8 maart 2009 @ 13:00:40 #5
222384 Bonzai.
pi_66822305
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:58 schreef Zith het volgende:
Omdat daar de taal ontstaan is?
Ja, maar noch in Amerika, noch in GB praat men vandaag de dag nog Engels zoals het oorspronkelijk gesproken werd natuurlijk
waarin de stenen rusten,
pi_66822320
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:59 schreef RacerDKB het volgende:
Bij mij op school moet je ook Brits praten, als je iets op zijn Amerikaans uitspreekt flipt de lerares hem en verbeterd je
Zal ik je dan maar niet verbeteren
  zondag 8 maart 2009 @ 13:03:47 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66822398
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:01 schreef geelkuikentje het volgende:

Op zondag 8 maart 2009 12:59 schreef RacerDKB het volgende:
Bij mij op school moet je ook Brits praten, als je iets op zijn Amerikaans uitspreekt flipt de lerares hem en verbeterd je

Zal ik je dan maar niet verbeteren
Fail
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66822403
Mijn lerares spreekt alles op z'n Nederlands uit. Echt heel overdreven.
pi_66822413
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef eleusis het volgende:

[..]

Fail
uh nee
  zondag 8 maart 2009 @ 13:04:53 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66822428
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:04 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

uh nee
Ooit gehoord van stam+t?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 8 maart 2009 @ 13:05:23 #11
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_66822445
Kap eens met die discussie over spelling.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_66822465
Valt wel mee. Mijn leraar spreekt wel Brits Engels, maar niet overdreven. Als je het op z'n Amerikaans uitspreekt is het ook gewoon goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 08-03-2009 13:12:58 ]
  zondag 8 maart 2009 @ 13:06:20 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66822479
Wel raar TS, wordt het dan fout gerekend als je color schrijft ipv colour?

Shit, geen discussies over spelling
pi_66822513
Sorry je hebt gelijk.
Ontopic: Leraren focussen zich waarschijnlijk om Brits Engels omdat wat chiquer klinkt. Ja ik kan ook niks verstaan van Welsh of een andere variant maar volgens mij valt Welsh niet onder Engels.
pi_66822550
zo wordt dat hen aangeleerd op de opleiding. Been there. Je uitspraak wordt daar gewoon in het Brits Engels geleerd. Readers met fonetisch schrift is ook helemaal afgestemd op het Brits. Heb zelf tijdje Engels (leraar) gedaan en het stoorde me toen idd ook. Had ook liever het Amerikaans Engels.

Maar tussen beide is ruimte natuurlijk... Je hebt het kakkerig engels en het Texas Amerikaans
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 8 maart 2009 @ 13:12:07 #16
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_66822698
In de eerste klassen werd de nadruk wel gelegd op brits accent. Alleen wanneer we nu engels praten moeten we of consequent Amerikaans accent gebruiken of consequent een Brits accent. Dus bij ons op school is het wel veranderd naarmate je in een hogere klas zit.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_66822921
Je maakt de fout te denken dat er in het Amerikaans-Engels geen verschillen bestaan en in het Brits-Engels ook geen verschillen. Een Schot spreekt woorden heel anders uit dan een Cockney.

Received Pronunciation zoals het ideale Engels wordt genoemd is de enige en echte mogelijke uitspraak van het Engels, de rest zijn slechts varianten daar op.
  zondag 8 maart 2009 @ 13:20:53 #18
222384 Bonzai.
pi_66823015
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:18 schreef Spitstand het volgende:
Received Pronunciation zoals het ideale Engels wordt genoemd is de enige en echte mogelijke uitspraak van het Engels, de rest zijn slechts varianten daar op.

In de praktijk is dat natuurlijk anders. Ik heb nog nooit een Amerikaanse newslezer (of welke Amerikaan dan ook) met een Brist Received Pronunciation accent horen praten...
waarin de stenen rusten,
pi_66823070
De reden dat de meeste (jonge) Nederlanders meer in de richting van Amerikaans Engels dan Brits Engels spreken, is de series en films die uit de VS komen. Daarin wordt Amerikaans Engels gesproken en dat wordt (al dan niet bewust) nageaapt.
Brits Engels klinkt zoveel sjieker en 'sophisticated'. Ik vind Brits Engels veel mooier.
Het verschil tussen bv. het Britse can't en het Amerikaanse can't is enorm. De Amerikaanse versie is

Of leraren leerlingen negatief moeten beoordelen als ze Amerikaans Engels spreken, weet ik niet. Zolang het begrijpbaar blijft, en niet in elke zin drie keer "like" voorkomt ("That is, like, you know, the best song, like ever, of that, like, singer, that I've ever heard, you know." ), dan vind ik het nog wel ok.
Maar liever Brits Engels
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_66823131
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:20 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

In de praktijk is dat natuurlijk anders. Ik heb nog nooit een Amerikaanse newslezer (of welke Amerikaan dan ook) met een Brist Received Pronunciation accent horen praten...
Ik heb ook nog nooit een Surinaamse/Belgische lezeres ideaal ABN (Haarlems) horen praten.
pi_66823180
Een maat van mij spreekt Engels met een Sovjet accent. Eigenlijk zouden we dat voor de grap met z'n allen moeten gaan spreken. Gewoon om die Amerikanen te kutten.
pi_66823259
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:22 schreef spijkerbroek het volgende:
De reden dat de meeste (jonge) Nederlanders meer in de richting van Amerikaans Engels dan Brits Engels spreken, is de series en films die uit de VS komen. Daarin wordt Amerikaans Engels gesproken en dat wordt (al dan niet bewust) nageaapt.
Brits Engels klinkt zoveel sjieker en 'sophisticated'. Ik vind Brits Engels veel mooier.
Het verschil tussen bv. het Britse can't en het Amerikaanse can't is enorm. De Amerikaanse versie is

Of leraren leerlingen negatief moeten beoordelen als ze Amerikaans Engels spreken, weet ik niet. Zolang het begrijpbaar blijft, en niet in elke zin drie keer "like" voorkomt ("That is, like, you know, the best song, like ever, of that, like, singer, that I've ever heard, you know." ), dan vind ik het nog wel ok.
Maar liever Brits Engels
Dat voorbeeld met 'like' is wel afschuwelijk idd .
Ik vind niet dat je als leraar een leerling negatief mag beoordelen omdat ze een andere uitspraak hebben. Zolang het begrijpbaar is dan vind ik het oké .
pi_66823331
Meisjes met een Valley-girl accent
  zondag 8 maart 2009 @ 13:29:53 #24
222384 Bonzai.
pi_66823342
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:24 schreef Spitstand het volgende:

[..]

Ik heb ook nog nooit een Surinaamse/Belgische lezeres ideaal ABN (Haarlems) horen praten.
Gelukkig maar, want jullie Nederlanders hebben jullie eigen taal behoorlijk verkakt

Nee serieus, dat is natuurlijk een vergelijking van niets, aangezien het Amerikaans Engels gewoon veel meer internationaal aanvaard is dan het Surinaams Nederlands. Zo leert men in Japan (toch ook niet de minste) gewoon Amerikaans Engels, als ik het me goed herinner...
waarin de stenen rusten,
pi_66823404
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:29 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Gelukkig maar, want jullie Nederlanders hebben jullie eigen taal behoorlijk verkakt

Nee serieus, dat is natuurlijk een vergelijking van niets, aangezien het Amerikaans Engels gewoon veel meer internationaal aanvaard is dan het Surinaams Nederlands. Zo leert men in Japan (toch ook niet de minste) gewoon Amerikaans Engels, als ik het me goed herinner...
Japan is ook gevormd naar Amerikaans model na de Tweede Wereldoorlog. Niet erg verbazingwekkend dat ze daar Amerikaanse Engels leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')