abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2009 @ 19:53:48 #101
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_66835875
eendagskuikens
jagen in namibie
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  zondag 8 maart 2009 @ 20:18:08 #102
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66836711
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Eet jij geen kip?
Zeker wel. Daar zitten ook dergelijke stofjes in. Het is nog maar de vraag of je in de toekomst nog behandelbaar bent met peniciline of iets soortgelijks.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 8 maart 2009 @ 20:27:49 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66837048
Ik had 1 dags kuikens opgehaald bij iemand van fok uit Den Helder, voor mijn DA dr katten. Die katten hebben ook die kuikens eerst tig x door de kamer gemept

En later kwam er een gewonde roofvogel binnen, en die ging ook aan de kuikens
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 20:39:40 #104
236264 crew  capricia
pi_66837550
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:27 schreef Qwea het volgende:
Ik had 1 dags kuikens opgehaald bij iemand van fok uit Den Helder, voor mijn DA dr katten. Die katten hebben ook die kuikens eerst tig x door de kamer gemept

En later kwam er een gewonde roofvogel binnen, en die ging ook aan de kuikens
Geweldig!
Dus je hebt zo ongeveer een dierentuin gekregen in huis!
Ik geef die kuikens voornamelijk buiten op de patio. Dan kunnen ze er niet de hele buurt mee rond slepen (ik zie de kinderen in de buurt al kijken...). En in huis vind ik ook niet zo'n succes. Je kunt meteen de hele vloer gaan dweilen. Die beesten worden echt door de hele kamer heen gemept!
Maar de katten beleven er echt heel veel lol aan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 maart 2009 @ 21:19:35 #105
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_66874679
quote:
Op zondag 8 maart 2009 00:06 schreef capricia het volgende:
Wij kopen wel eens een zakje eendagskuikens voor de 2 katten die we hier hebben.
Ze zijn er helemaal dol op. Spelen (op het terras) er eerst een uur mee voordat ze de kuikens op gaan peuzelen.

Ik vraag me af hoeveel van die kuikens een kat per week mag?
Zit er evenveel voedingsstoffen in 1 kuiken als in 1 ei?
Wie heeft hier meer ervaring mee?
Je kunt je katten prima vaker kuikens geven, zolang ze er niet van gaan spugen o.i.d. . Ik geef mijn katten niets anders meer dan rauw vlees, maar wanneer je katten naast rauw ook nog brok- of blikvoer krijgen is hun maagzuur minder zuur (dit komt door de granen in brok en blik) en kunnen ze het rauwe vlees minder goed verteren. Dat kan problemen geven wanneer je rauw en brok/blik door elkaar voert.

Wanneer ze uitsluitend rauw vlees eten wordt hun maagzuur zuurder (de Ph-waarde van katten-maagzuur hoort geloof ik tussen de 1 en de 2 te zitten, hetgeen het geval is bij vleesetende katten, maar bij veel granen uit brok en blik is het maagzuur ergens rond de 3 ofzo), waardoor ze vlees beter kunnen verteren én ze véél minder kans op blaasgruis hebben.

Lees anders ook eens dit artikel:

http://www.natuurdietisten.nl/files/rauwvoer75356a5d.pdf

of kijk eens rond in de bibliotheek op www.barfplaats.nl

Mijn katten (althans, twee van de drie, de derde moet er niets van hebben) eten dagelijks een kuiken en worden er helemaal hieperdepieper van. Daarnaast geef ik ze zowel gemalen vlees (KVV) als 'gewoon' vlees.
quote:
Op zondag 8 maart 2009 01:37 schreef controlaltdelete het volgende:
ik vind het ook iets lugubers hebben, zeker omdat die diertjes levend ingevroren worden. Wreed zeg en respectloos. Kreeft eet ik niet trouwens. Ik heb ook katten maar als ze zonodig rauw vlees willen proeven dan gaan ze maar op jacht.
Het is ook helemaal niet leuk om te geven, maar die beestjes worden doodgemaakt ongeacht of ik ze aan mijn katten voer en de katten doen het er erg goed op. Op deze manier gaan die beestjes tenminste niet helemaal voor niets dood (er gaan ook genoeg ééndagskuikens levend de versnipperaar in, google maar eens op ééndagskuiken). Ik vind het juist erg logisch rauw vlees te geven aan carnivoren, i.p.v. ze derderangs graanprut te geven met smaakstofjes erin die vlees nabootsen.
quote:
Op zondag 8 maart 2009 10:12 schreef Sorella het volgende:
Die van mij was er gek op maar nadat er blaasgruis geconstatteerd was bij hem heb ik al het voer (wat ik net gekocht had, hart, kippevleugels, kuikentjes e,d, weg gedaan) maar vraag me soms toch wel eens af of het veel kwaad kan als ik hem 2 keer per week een kuikentje geef ?
o_o

Gaf je je kat alléén rauw voer, of daarnaast ook nog brok of blik? Eén van mijn katten heeft erge blaasgruis gehad, waardoor ik uiteindelijk juist ben overgestapt op rauw, vers vlees voor mijn drie katten en sindsdien hoor ik regelmatig een waterval als die bewuste kat op de bak zit.
3!
  maandag 9 maart 2009 @ 21:21:35 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66874765
quote:
Op zondag 8 maart 2009 10:12 schreef Sorella het volgende:
Die van mij was er gek op maar nadat er blaasgruis geconstatteerd was bij hem heb ik al het voer (wat ik net gekocht had, hart, kippevleugels, kuikentjes e,d, weg gedaan) maar vraag me soms toch wel eens af of het veel kwaad kan als ik hem 2 keer per week een kuikentje geef ?
Shirley, maar voornamelijk de katten, was je dankbaar hoor
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 21:26:10 #107
236264 crew  capricia
pi_66874948
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:19 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Je kunt je katten prima vaker kuikens geven, zolang ze er niet van gaan spugen o.i.d. . Ik geef mijn katten niets anders meer dan rauw vlees, maar wanneer je katten naast rauw ook nog brok- of blikvoer krijgen is hun maagzuur minder zuur (dit komt door de granen in brok en blik) en kunnen ze het rauwe vlees minder goed verteren. Dat kan problemen geven wanneer je rauw en brok/blik door elkaar voert.
[..]
Ik geef de katten Orijen als droogvoer. Omdat geen granen inzitten. Ik weet dat katten het niet zo hebben op granen en rijst enzo. In het wild zie je ook nooit een kat een graanveld leeg eten
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 maart 2009 @ 21:31:20 #108
95408 Incantrix
pi_66875189
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik geef de katten Orijen als droogvoer. Omdat geen granen inzitten. Ik weet dat katten het niet zo hebben op granen en rijst enzo. In het wild zie je ook nooit een kat een graanveld leeg eten
Ohja, daar heb ik ook wel eens van gehoord idd Nee, precies, toen ik deze 'stroming' tegenkwam was dat ook wel een foreheadslap-moment hoor, zó logisch is het. Volgens mij zouden jouw katten dan zéker geen probleem moeten hebben om vaker als een enkele keer per week een kuiken te eten. Heb je overigens ook wel eens iets anders geprobeerd? Het verschilt heel erg per kat hoor, maar Max (de blaasgruiskat) wordt bijv. ook helemaal blij van een kippenvleugel, daar blijft helemaal niets van over..
3!
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 21:42:46 #109
236264 crew  capricia
pi_66875802
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:31 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ohja, daar heb ik ook wel eens van gehoord idd Nee, precies, toen ik deze 'stroming' tegenkwam was dat ook wel een foreheadslap-moment hoor, zó logisch is het. Volgens mij zouden jouw katten dan zéker geen probleem moeten hebben om vaker als een enkele keer per week een kuiken te eten. Heb je overigens ook wel eens iets anders geprobeerd? Het verschilt heel erg per kat hoor, maar Max (de blaasgruiskat) wordt bijv. ook helemaal blij van een kippenvleugel, daar blijft helemaal niets van over..
Dat ga ik zeker eens proberen. Maar ik wil in mijn vriezer niet teveel van allerlei pluimage opslaan...er ligt tenslotte ook gewoon mijn brood in. Maar ik ben wel van plan om wat extra erbij te geven, zeker als ze het erg lekker vinden!
Kippennekken schijnen ook wel okay te zijn.
Wat geef jij nog meer?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 maart 2009 @ 21:56:31 #110
95408 Incantrix
pi_66876496
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ga ik zeker eens proberen. Maar ik wil in mijn vriezer niet teveel van allerlei pluimage opslaan...er ligt tenslotte ook gewoon mijn brood in. Maar ik ben wel van plan om wat extra erbij te geven, zeker als ze het erg lekker vinden!
Kippennekken schijnen ook wel okay te zijn.
Wat geef jij nog meer?
Haha, dat dacht ik in het begin ook.. Nu hebben we twee lades voor de katten en één voor onszelf, waar soms ook nog voor de katten inzit als we net besteld hebben Ooit, als we groter gaan wonen, wil ik een aparte vriezer voor kattenvoer, maar dat lukt nu nog even niet.

Wat wij geven verschilt per kat, maar ik geef ze Bandit Vismix, Bibi, Haaks Barf en daarnaast geef ik ze idd kippennekken, maar ook kippenmaagjes, kippenlevertjes, kippenharten en dus vleugels, kipfilet, ééndagskuikens, soms muis maar daar zijn ze niet zo dol op (en ze laten altijd de pootjes liggen ), kwartels (vinden ze ook heel erg hoera, is wel een hoop dweilen nadien), tartaar, biefstuk (maar dat is altijd maar heel weinig, want dat vind ik zelf veels te lekker ), soms eendenvlees, kalfsvlees, konijnenvlees of paardenvlees. Ik geef de twee katten die ook barf eten meestal 1x per dag een kuiken (of een ander prooidier), 1x per dag een barfje (afhankelijk van de percentages spiervlees, orgaanvlees of vlees op bot) en 1x per dag kant en klaar gemalen vlees of vis.

Over het algemeen valt gevogelte en konijn het beste hier Je kunt trouwens ook ingevroren konijnen en cavia's enzo kopen, maar dat kan mijn tere gemoed nog niet echt aan. Bij de kuikens moet ik soms al even heel erg slikken..
3!
  maandag 9 maart 2009 @ 21:57:47 #111
95408 Incantrix
pi_66876563
-sorry, foutje-
3!
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 21:58:42 #112
236264 crew  capricia
pi_66876606
Haaksbarf geef ik als 'natvoer'. Zijn ze dol op. Die kippenvleugels ga ik eens proberen. Je woont zeker niet toevallig in de buurt van Utrecht?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 maart 2009 @ 22:01:54 #113
95408 Incantrix
pi_66876747
Oh, kijk, daar worden die van mij ook heel blij van inderdaad Helaas heeft 1 van de 3 bij mij een hypergevoelige maag en die kan nauwelijks KVV's aan, maar die andere twee zijn echt superdol op Haaks.

Helaas, ik woon in Den Haag

Oh, ik merk trouwens wel flink verschil tusen kippenvleugels: wanneer ik vleugels geef van prooidieren-sites laat Max ze pertinent staan, maar van de vleugels die ik als slachtafval bij de plaatselijke halal-slager koop of de vleugels van de AH vind ik nog geen botsplinter terug.
3!
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 22:03:09 #114
236264 crew  capricia
pi_66876793
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:01 schreef Incantrix het volgende:
Oh, kijk, daar worden die van mij ook heel blij van inderdaad Helaas heeft 1 van de 3 bij mij een hypergevoelige maag en die kan nauwelijks KVV's aan, maar die andere twee zijn echt superdol op Haaks.

Helaas, ik woon in Den Haag

Oh, ik merk trouwens wel flink verschil tusen kippenvleugels: wanneer ik vleugels geef van prooidieren-sites laat Max ze pertinent staan, maar van de vleugels die ik als slachtafval bij de plaatselijke halal-slager koop of de vleugels van de AH vind ik nog geen botsplinter terug.
Ik ga gewoon eens wat van de AH meenemen! Eens kijken hoe ze het vinden.
Eentje is nog wat jong, 6 maanden en heeft dus nog kleine tandjes. Denk je dat dat een probleem is? Ze doet wel dapper mee met de pootjes van de kuikens...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 maart 2009 @ 22:10:36 #115
95408 Incantrix
pi_66877130
Hehe, volgens mij moet dat zéker geen probleem zijn, al heb ik die van mij op latere leeftijd overgezet. Mijn ervaring met de katten en honden van anderen is juist dat de kleintjes het vaak makkelijker naar binnen werken als de oudjes, omdat de kleintjes nog niet zo gewend zijn aan een bepaald soort eten en zich dus ook niet afvragen wat er nóu weer in dat vleesje zit. En de pootjes van de kuikens zijn volgens mij het taaist, dus als ze die naar binnen krijgt..

Ben benieuwd wat ze ervan vinden hoor, leuk om zo nog iemand te spreken die bewust nadenkt over de voeding van de katten. Veel mensen vinden deze manier van voeren maar raar, tót ze bij me thuiskomen, zich afvragen waar de kattenbakkenlucht is gebleven en ik ze vertel dat die toch écht al een week niet schoongemaakt zijn
3!
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 22:12:47 #116
236264 crew  capricia
pi_66877227
Ja, dat klopt. Sinds ik overgeschakeld ben met de eerste kat, is de kattenbaklucht verdwenen. De poepjes zijn compact en hard (en minder!). En ook de urine geeft een minder penetrante lucht af.
Ik ga morgen wel even wat halen, dan laat ik je mijn expirimenten weten!!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 maart 2009 @ 22:18:16 #117
95408 Incantrix
pi_66877461
Klopt, dat hebben de mijne ook Om over het mindere verharen nog maar te zwijgen

Ik hoor het graag, succes ermee! Nog een laatste ohja: laatst kwam ik bij de AH ook kippenharten tegen, dus die moeten hopelijk ook niet al te lastig te vinden zijn. GL
3!
pi_66877638
Ik lees dit met aandacht, maar ik vraag mij wel af.
Geven jullie ze dan als bijvoorbeeld kipfilet en kippemaagjes en hart, rauw of gekookt?

Ik geef mijn katten af en toe stukjes gekookte kipfilet aangezien ik ze het niet rauw durf te geven ivm bacterien, zoals salmonella.
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 22:23:45 #119
236264 crew  capricia
pi_66877724
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:22 schreef dino889 het volgende:
Geven jullie ze dan als bijvoorbeeld kipfilet en kippemaagjes en hart, rauw of gekookt?

Ik geef mijn katten af en toe stukjes gekookte kipfilet aangezien ik ze het niet rauw durf te geven ivm bacterien, zoals salmonella.
Katten hebben geen problemen met salmonella. Dat komt omdat hun magen zuurder zijn dan de onze.
Ik geef alles rauw (en natuurlijk geen varkensvlees, maar dat wist je waarschijnlijk al).
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 maart 2009 @ 22:34:23 #120
95408 Incantrix
pi_66878220
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:22 schreef dino889 het volgende:

Ik geef ook alles rauw. Je kunt je katten meestal niet één op één overzetten, dat kunnen hun magen niet direct aan als ze alleen graanvoer gewend zijn, maar als je ze gedurende een weekje langzaam overzet is rauw vlees geen enkel probleem en ook bot eten ze gewoon op (maar bot is écht heel gevaarlijk om gegaard te geven, omdat gaar bot hard is en scherpe splinters geeft, dus dat kun je alleen rauw voeren).

Salmonella is inderdaad geen probleem, katten-maagzuur is extreem zuur en daar overleeft geen bacterie het in. Een vriendin van mij geeft haar katten nu soms rauwe kipfilet of kippennekken naast hun brokjes en die doen het er prima op (en worden er echt superblij van).
3!
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 13:33:34 #121
236264 crew  capricia
pi_66894415
Vanmiddag wat kippenvleugels gehaald bij de AH. Zal vanavond eens wat gaan voeren.

Hier ook een mooi stukje over het voeren van eendagskukens aan ooievaars.
http://www.ad.nl/video/30(...)an_dode_kuikens.html
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66897694
Ik geef eigenlijk altijd al mijn vleesafval dat geen varken is rauw aan de kat, stukjes rundvlees, kip, laatst een keer stuk kalkoenpoot. Verder vangt ze af en toe zelf een muisje bij, die ze ook volledig met huid en haar opeet, ik vind nog niet eens een kopje terug. Ik ben alleen als de dood dat ze vandaag of morgen een muis te pakken krijgt die elders in de flat gif heeft gekregen.
Alleen mijn aquarium moet ze uitblijven, daar zitten dure visjes in
Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 15:14:44 #123
236264 crew  capricia
pi_66898154
Een rauw eitje op zijn tijd vinden ze ook erg lekker!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66898445
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:14 schreef capricia het volgende:
Een rauw eitje op zijn tijd vinden ze ook erg lekker!
O ja, dat ook, ik was laatst zo stom een rauw eiwit over de vloer te kieperen, daar was ook binnen no time iemand van aan het smikkelen.
Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator woensdag 11 maart 2009 @ 12:15:58 #125
236264 crew  capricia
pi_66930344
Gisteren heb ik wat kippenvleugels en kippepootjes bij de AH gehaald.
Gisteravond heb ik op het terras zo'n pootje neergelegd. Beide katten roken eraan en deden er helemaal niets mee.
Ik dacht, ach ze zullen wel geen honger hebben, ik laat dat kippepootje gewoon liggen. Het is toch koud 's nachts, even koud als mijn koelkast.
Dus vanochtend lag het er nog.
Nu is de kleinste, die van 6 maanden, de hele ochtend bezig geweest om het vlees van het kippepootje af te halen. Denk wel dat ze anderhalf uur bezig geweest is.
Uiteindelijk lag alleen het botje er nog, en heb ik inmiddels weggegooid.
Maar dit is wel leuk!
Vooral dat ze zo lang met haar eten bezig is.

Vanmiddag ga ik een half tartaartje proberen!
En oh ja: De brokjes laat ik natuurlijk gewoon staan...want dat is hun hoofdvoedsel.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')