Voor 2009 kun je bij het opstellen van je aangifte ook zelf weer bepalen of je wilt kiezen voor fiscaal partnerschap.quote:Op zondag 22 maart 2009 12:58 schreef Marloes het volgende:
Nog even een vraagjeJe mag dus per jaar bepalen of je fiscaal partner wordt. Ik moet, als wij voor 2008 fiscaal partners worden, mijn zorgtoeslag terugbetalen. Maar als ik nou voor 2009 ook weer fiscaal partner wil worden kan ik er dan ook gewoon voor kiezen om de zorgtoeslag daarna weer terug te betalen of krijg ik dan uberhaupt geen zorgtoeslag meer
als je over 2008 kiest voor fiscaal partner ben je over 2008 ook toeslagpartner voor de zorgtoeslag.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voor 2009 kun je bij het opstellen van je aangifte ook zelf weer bepalen of je wilt kiezen voor fiscaal partnerschap.
Dit staat los van de toeslagpartner die geldt bij de zorgtoeslag.
Dit gaat neem ik aan over 2009.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:16 schreef Blik het volgende:
Vraagje over voorlopige aanslag. Heb zojuist de voorlopige aanslag ingevuld omdat we een huis hebben gekocht en dus flink wat meer aftrekposten hebben. Krijg je dit standaard maandelijks op je rekening gestort of moet je daarvoor nog iets extra's invullen?
Je hebt gelijk, sorry.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
als je over 2008 kiest voor fiscaal partner ben je over 2008 ook toeslagpartner voor de zorgtoeslag.
Dus als je over 2008 niet elkaar als toeslagpartner hebt aangegeven en dat ook rechtmatig is zou ik niet kiezen voor fiscaal partnerschap.
Alleen vraag ik mij wel af of het wel rechtmatig is dat je voor 2008 niet elkaar als toeslagpartner hebt aangemerkt.
Als je langer dan 6 maand een gezamelijke huishouding voert ben je namelijk elkaars toeslagpartner als er geen eerstegraads band is.
Ja, aan de hand van deze drie bedragen kunnen we dat wel verklaren.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:47 schreef Zwansen het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom ik voorgaande jaren altijd wel rond de 500 euro terugkreeg en dit jaar slechts 59 euro?
Ik ben student en heb vorig jaar wel meer dan 10k verdiend. Is dat de grens ofzo?
Ok.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, aan de hand van deze drie bedragen kunnen we dat wel verklaren.![]()
Ik hoop dat je een paar dagen geduld hebt want dan heb ik mijn glazen bol terug.
Dat veroorzaakt nogal wat verwarring in dit topic onder de mensen die er verstand van hebbenquote:Op zondag 22 maart 2009 14:53 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, sorry.
Fiscaal partner is automatisch toeslagpartner.
Toeslagpartner hoeft niet automatisch fiscaal partner te zijn.
Toeslagen,...
85%???quote:
Nou hadden wij amper aftrekposten (geen eigen huis, geen leasebak etc.), behalve dus de ziektekosten, die, sinds wij getrouwd zijn, niet meer aftrekbaar waren omdat we die drempel niet haalden... en nu welquote:Op zondag 22 maart 2009 13:23 schreef ManAtWork het volgende:
De drempel is inderdaad sterk verlaagd. Staat tegenover dat een boel aftrekposten zijn geschrapt.
Die gedachte alleen is al een apart topic waardquote:Op zondag 22 maart 2009 16:00 schreef ManAtWork het volgende:
(Ik denk dat ik dan niet onder de gemiddelde NL-er val.)
Daarmee doe je je naam weer eer aanquote:Op zondag 22 maart 2009 16:56 schreef richbitch het volgende:
relaxed, net IB 08 ingevuld. inloggen via DigiD en alle gegevens van m'n werkgever enzo staan er al.
krijg 35 E terug
Heb je een idee voor mijn probleem? Heb alle getallen in mn post staan.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:48 schreef ManAtWork het volgende:
Ik vind het best.
Dit topic is toch bijna vol.
Thnx. Maar ik dacht altijd dat ik de voorgaande jaren altijd vrijwel alle ingehouden loonheffing terugkreeg. Eigenlijk altijd zonder aftrekposten. Zit ik nu net boven een grens ofzo?quote:Op zondag 22 maart 2009 17:20 schreef ManAtWork het volgende:
Heb je in 2007 aftrekposten opgevoerd?
Als dit het enige is wat er ingevuld moet worden, komt dit nagenoeg neer op 'loonheffing is eindheffing'.
Hoe het kan dat je in 2007 nu een verschil hebt, weet ik ook niet. Ik zou de aangifte er nog maar eens bij pakken en nazien of je niet meer hebt ingevuld dan je nu aangeeft.
In ieder geval niet standaard. Maar als je daar nog iets anders bij hebt zoals lenzen of een bril, ben je in Nederland 2008 toch al snel chronisch ziek (waaronder ik dus)quote:Op zondag 22 maart 2009 16:00 schreef ManAtWork het volgende:
Geen idee of de gemiddelde NL-er met een aanvullende verzekering een aftrekpost kan opvoeren.
(Ik denk dat ik dan niet onder de gemiddelde NL-er val.)
Vreemd dat je over 2007 alle ingehouden belasting terug hebt gekregen, Als ik snel even reken zou je over je loon ad ¤ 8.905 een kleine drieduizend belasting kwijt zijn, minus de heffingskortingen blijft over te betalen ¤ 590. Er was ¤ 613 ingehouden dus een kleine teruggaaf. Hoe je op ¤ 613 teruggaaf terecht bent gekomen (zonder aftrekposten) is mij een raadsel.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Thnx. Maar ik dacht altijd dat ik de voorgaande jaren altijd vrijwel alle ingehouden loonheffing terugkreeg. Eigenlijk altijd zonder aftrekposten. Zit ik nu net boven een grens ofzo?
Maar is er niet zoiets meer als een soort van belastingvrije voet van rond de 10.000 euro?quote:Op zondag 22 maart 2009 17:29 schreef Serinde het volgende:
[..]
Vreemd dat je over 2007 alle ingehouden belasting terug hebt gekregen, Als ik snel even reken zou je over je loon ad ¤ 8.905 een kleine drieduizend belasting kwijt zijn, minus de heffingskortingen blijft over te betalen ¤ 590. Er was ¤ 613 ingehouden dus een kleine teruggaaf. Hoe je op ¤ 613 teruggaaf terecht bent gekomen (zonder aftrekposten) is mij een raadsel.
Die 53 euro over 2008 klopt wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |