Jij hebt helemaal gelijk ASSpirine. Siu is inderdaad klein. Nou ja... dan heet ik maar vetwater.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:40 schreef ASSpirine het volgende:
Denk dat het dan siu of siew moet zijn, dat betekent klein
Sui klinkt meer als water of stout
Denk een beetje een mix-up
Waar woon je in Hong Kong?
Is je vriendin in NL geboren?
Maar toch geen permanente?quote:Op zondag 24 mei 2009 16:42 schreef static het volgende:
Zelfs ik heb een HK ID card.
Daar zijn we nog niet achter; het is een pasje met foto en vingerafrduk, staat geen verval datum op in ieder geval.quote:
Bij een permanente staat er het woord "permanent" op de achterkant geloof ikquote:Op zondag 24 mei 2009 17:22 schreef static het volgende:
[..]
Daar zijn we nog niet achter; het is een pasje met foto en vingerafrduk, staat geen verval datum op in ieder geval.
Het is deze: http://www.smartid.gov.hk/en/index.html
Achterkant is leeg, behalve wat Chinese teksten en de vlag van HK.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:52 schreef cheukert het volgende:
[..]
Bij een permanente staat er het woord "permanent" op de achterkant geloof ik
Je hebt verschillende HK-ID's. Voor de "locals" heb je een ID kaart met drie sterren erop. Dat betekent een permanente ID kaart voor "locals" alleen.quote:Op zondag 24 mei 2009 16:21 schreef ASSpirine het volgende:
Ik denk eerder stoute dikke
Heb je moeite gehad om daar een HK-ID te krijgen? Wat ik nog weet, is dat je 7 jaar moet werken in HK voordat je een permanent HK-ID krijgt. Weet niet of dat tegenwoordig zo is.
Door één of andere stomme wetgeving krijg ik mijn HK-ID niet, dus als ik die wil hebben moet ik er gaan werken of trouwen met iemand met HK-ID ofzo.
Het bevalt je wel goed in HK zeker?
Dan moet dat geen probleem zijn, als jij later met je vriendin gaat trouwen. Hoe lang woon je vriendin in Nederland?quote:Op maandag 25 mei 2009 09:31 schreef Yi-Long het volgende:
Mijn vriendin heeft ook gewoon een HK ID card (vroeger had ze dubbele nationaliteit), dus mochten we eventueel ind e toekomst trouwen en daar willen wonen, zou dat hopelijk voor mij ook geen probleem zijn (is een beetje lullig als je iedere 3 maanden even naar Macau' ofzo moet voor die verlenging. Nu is dat geen ramp natuurlijk, maar liever niet.
Ik ga begin juni naar Hong Kong.
Was een beeje plotseling opeens, want we waren net vorig jaar geweest, en dit jaar gaan we helaas ook niet zo lang (4 weekjes maar), maar ik kijk er uiteraard wel weer naar uit![]()
McWIngs!!!!
Ik hoef gelukkig ook niet zoveel te kopen dit keer, want heb vorige zomer al veel ingeslagen. Gewoon wat DVDs, games en artbooks waarschijnlijk, en heel misschien wat nieuwe schoenen als ik mooie zie.
Ik ga gewoon weer met een lege koffer heen en koop daar wel wat kleding bij Bossini enzo.
McWings vind ik heerlijk (wanneer ze vers zijn natuurlijk, maar gelukkig is dat in HK veel vaker het geval dan hier in NLquote:Op maandag 25 mei 2009 11:05 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
Dan moet dat geen probleem zijn, als jij later met je vriendin gaat trouwen. Hoe lang woon je vriendin in Nederland?
Hehe Bossini, dat is inderdaad cheap, maar wel lekker gunstig. Helaas heeft Bossini niet mijn maar. SiuFeiFei remember.
McWings?? Vind je die zo geweldig dan?
SiuFeiFei...quote:Op maandag 25 mei 2009 11:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
McWings vind ik heerlijk (wanneer ze vers zijn natuurlijk, maar gelukkig is dat in HK veel vaker het geval dan hier in NL
Sowieso is de Mac in HK briljantWe gaan natuurlijk ook naar allemaal andere restaurants, maar als je even snel wat betaalbaars en lekkers wilt eten, waarbij je weet wat je kunt verwachten: McDonalds!
![]()
Mijn vriendin woont haar hele leven al in NL, maar heeft een paar jaar geleden haar HK ID aangevraagd en gekregen. Ze had eerst dubbel paspoort (NL-Brits), maar dat is natuurlijk na '97 veranderd ofzo. Ik weet het allemaal niet zo precies
En Bossini vind ik echt ideaal. Ze hebben van die heerlijke prima passende 'Chino's', 2 voor 170HKD ofzo... en die zijn echt perfect. Kreukvrij, en zelfs na een paar jaar nog een prima kwaliteit. Ik had er vorig jaar weer 4 gekocht, en wellicht dit jaar dat ik er weer een paar meeneem. Ook de Tshirts zijn van uitstekende kwaliteit.
Wel vreemd dat ze je maat dan niet hebben, want ze kunnen gewoon gratis je broek enzo aanpassenDan koop je gewoon een zo'n wijd mogelijke broek en laat je die verstellen
In Sha Tin zit een heerlijk vietnamees restaurant beneden in die mall (nieuwe, dure gedeelte gedeelte). Daar gaan we waarschijnlijk wel weer zo'n goedkope lunch doenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:32 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
SiuFeiFei...Ik moet meestal naar Mark en Spencer.
Maar je eet ook bij de Sun Siu Kee's restaurants (of zoiets)? Ik persoonlijk eet graag bij een Vietnamees restaurant of een sushi bar, heerlijk. Daarnaast vind ik de Shanghai style heerlijk.
Ik moet maar eens gaan pitten, want ik krijg honger.
Is dat waar je ook Pokka cafe hebt zitten (Sha Tin) en nog meerdere restaurants, zeg maar op de begane grond?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In Sha Tin zit een heerlijk vietnamees restaurant beneden in die mall (nieuwe, dure gedeelte gedeelte). Daar gaan we waarschijnlijk wel weer zo'n goedkope lunch doen
En bij ons op de hoek in Tai Po zit een Shanghai-style tentje, die een heerlijke nasi had
Ik verheug me echt vooral op het eten. Moet natuurlijk ook wel weer een paar speelgoedspulletjes etc halen, zoals een nieuwe router, een nieuwe camera, art-books, etc etc... maar straks lekker weer overal kunnen eten wat je wilt en overal naar toe met dat perfecte OV.... GENIETEN!!!
Marks en Spencer loop ik soms wel even naar binnen, maar vind het eigenlijk veels te duurHet is natuurlijk gewoon een westerse winkel en ze vragen ook westerse prijzen. Tja... dan loop ik liever naar een andere winkel met soortgelijke kleding en ook prima kwaliteit, maar met HK prijzen
Giordano ook wat spulletjes gekocht vorig jaar (bij de outlet in Tung Chung), maar eerlijk gezegd nog niet echt veel gedragen, afgezien van 1 t-shirt voor in bed. Het meeste zit eigenlijk nog in een tas, samen met een zooi Esprit en Bossini shirts
Wie woont er in Yuen Long?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:54 schreef ASSpirine het volgende:
Ik heb liever kleren van Giordano dan Bossini
Voordeel is ook, als jouw maat er niet is. Dan ga je maar gewoon een paar straten verder en er staat opnieuw een winkel van dezelfde keten
Of je bent bv in Wanchai en je moet je broek laten inkorten, wat idd gratis is, maar je woont in Yuen Long. Dan kan je dat gewoon naar die winkel laten opsturen
En dat binnen een week meestal, geweldig is dat.
Gaf maar als voorbeeldquote:Op woensdag 27 mei 2009 04:12 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
Is dat waar je ook Pokka cafe hebt zitten (Sha Tin) en nog meerdere restaurants, zeg maar op de begane grond?
OV Hong Kong is uitstekend. Je hebt gewoon geen auto nodig hier. Mijn ouders vinden het geweldig in HK en die komen meestal met een leeg koffer aan en gaan weer met een volle koffer terug.![]()
Ik had laast nog een nieuwe camera gekocht in MongKok, je kan daar nog een beetje met de prijzen spelen.
Helaas heb ik niet zoveel keuze als het om kleding gaat. Meestal is Mark en Spencer de enige optie om een broek te kopen en een shirt.
[..]
Wie woont er in Yuen Long?![]()
Ik kijk ook wel eens in een outlet in Wan Chai. Die hebben soms wel wat kleding wat goedkoop is en wat toevallig ook nog eens past.
Ik spreek een heel klein beetje cantonees, maar niet goed genoeg om te onderhandelen. Op de meeste plekken staat er echter gewoon duidelijk een prijs op de artikelen (bij winkels enzo)quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:11 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Hoe doen jullie Nederlanders het eigenlijk met de taal als ik vragen mag? Bij het kopen van een camera bijvoorbeeld. De locals gaan de prijzen toch ver omhoog duwen als ze zien dat je geen Chinees bent? Of nemen jullie elke keer je vrouw mee? En hun engels is toch ook niet om over naar huis te schrijven?
Oh ok,quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:24 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Gaf maar als voorbeeld
Het feit dat de je broeken gewoon naar een andere filiaal kan worden verstuurd is gewoon geweldig
Het is inderdaad handig als je een "local" bij je hebt. Geloof ook nooit de prijzen die op de pricetags staan. Zelfs bij Fortress en bij Broadway zijn de prijzen lager, maar dan kan je beter naar MongKok gaan. Daar is de competitie groot tussen de shops. Ik heb daar laatst mijn camera gekocht bij Cam2 (wil geen relkame maken, gewoon als vb). Service was goed, prijs was goed en de mensen spreken Chinglis (Engels op z'n Chinees), dus dat is geen probleem.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:11 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Hoe doen jullie Nederlanders het eigenlijk met de taal als ik vragen mag? Bij het kopen van een camera bijvoorbeeld. De locals gaan de prijzen toch ver omhoog duwen als ze zien dat je geen Chinees bent? Of nemen jullie elke keer je vrouw mee? En hun engels is toch ook niet om over naar huis te schrijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |