Waar wil je naartoe? Vakanties zijn lekker goedkoop te regelen vanuit Hong Kong. Even een paar daagjes Thailand ofzo?quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:55 schreef static het volgende:
Moet echt even weg hier, gaat je niet in de koude kleren zitten 17 uur per dag werken.
en vervolgens niet meer terug kunnen komenquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waar wil je naartoe? Vakanties zijn lekker goedkoop te regelen vanuit Hong Kong. Even een paar daagjes Thailand ofzo?
Hoe weet jij dat?quote:
quote:
1+1=2?quote:Op woensdag 1 april 2009 06:35 schreef static het volgende:
Eindelijk. En nee, geen 1 april-grap, ik was erbij en keer ernaar.
[..]
http://4g-wirelessevoluti(...)09/03/31/4099252.htm
http://news.alibaba.com/a(...)d%2527s-fastest.html
http://www.foxbusiness.co(...)-network-1521692566/
Thailand is in de ban; er gaan niet eens meer vluchten vanuit HK geloof ik vanwege de onrustige situatie.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waar wil je naartoe? Vakanties zijn lekker goedkoop te regelen vanuit Hong Kong. Even een paar daagjes Thailand ofzo?
Thanks. Daar zullen we volgende keer dan even naar informeren, want we nemen eigenlijk altijd Cathay wanneer we naar HK gaan. En Japan is zeer zeker het bezoeken waard. Waarschijnlijk het mooiste en 'fijnste' land waar ik ooit geweest ben, maar de laatste jaren gewoon te duur.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:38 schreef ASSpirine het volgende:
Ik heb gehoord van iemand, als je met cathay naar HK gaat en je betaald 100 of 200 extra, dan kon je een andere vlucht naar een aziatische land naar keuze nemen dacht ik. Iig interessant genoeg om later eens te bekijken.
Japan is dan zeker een optie om ooit te doen.
Ik ben het fijne ervan vergeten. Maar had het afgelopen zomer gehoord toen ik in HK zat. Vroeger zaten we ook altijd bij Cathay, maar Lufthansa is ook zeker de moeite waard, swiss air in mindere mate. Ik kijk altijd wel naar de prijs... Het is al duur genoeg.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Thanks. Daar zullen we volgende keer dan even naar informeren, want we nemen eigenlijk altijd Cathay wanneer we naar HK gaan. En Japan is zeer zeker het bezoeken waard. Waarschijnlijk het mooiste en 'fijnste' land waar ik ooit geweest ben, maar de laatste jaren gewoon te duur.
Yeah, mijn vriendin's ouders komen uit Hong Kong. Ze is zelf gewoon hier geboren, maar uiteindelijk blijft er natuurlijk die band met Hong Kong.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:53 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik ben het fijne ervan vergeten. Maar had het afgelopen zomer gehoord toen ik in HK zat. Vroeger zaten we ook altijd bij Cathay, maar Lufthansa is ook zeker de moeite waard, swiss air in mindere mate. Ik kijk altijd wel naar de prijs... Het is al duur genoeg.
Hoe vaak ga jij naar HK eigenlijk? Jouw vriendin is toch een Chinese he?
Ik ben in 2001, 2004 en 2008 geweest. Normaal is het zo'n 3 jaar ertussen voordat ik eens ga. Altijd een leuk jaar wanneer ik naar HK kan gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Yeah, mijn vriendin's ouders komen uit Hong Kong. Ze is zelf gewoon hier geboren, maar uiteindelijk blijft er natuurlijk die band met Hong Kong.
Ik ben er nu sinds 2001 3x geweest. De eerste keer met chinese vrienden uit de buurt, en de 2de en 3de keer met mijn vriendin, en dan bij haar oma in huis logeren. Volgende keer als we weer heen gaan, gaan we waarschijnlijk gewoon een tijdelijk appartement huren, maar we moeten nog even zien hoe we dat allemaal moeten regelen.
Is sowieso pas weer volgend jaar ofzo wanneer we die kant op gaan, alhoewel er misschien sprake is van een bezoek van 1-2 weken aan een vriend uit NL die deze herfst stage loopt in Shanghai.
Als het aan mij zou liggen, zouden we zovaak mogelijk naar Hong Kong gaan, of er wellicht zelfs gaan wonen, maar mijn vriendin zit nog met haar werk hier. Het beste zou zijn als zij voor een NL/westers bedrijf in Hong Kong zou kunnen werken, en dan kan ik daar in principe wel als freelancer aan de slag waarschijnlijk.
Vormgever, maar wanneer ik daar heen ga dan wil ik verschillende dingen doen qua freelance, dus zowel vormgeven, maar ook schrijven, fotografie, design, etc. Ik wil gewoon zoveel mogelijk afwisselend werk doen wat ik zelf leuk vind, en wat ik uitdagend vind.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:32 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik ben in 2001, 2004 en 2008 geweest. Normaal is het zo'n 3 jaar ertussen voordat ik eens ga. Altijd een leuk jaar wanneer ik naar HK kan gaan.
Ik verblijf meestal bij familie of in onze eigen plaats, maar afgelopen zomer ben ik met mijn vriendin geweest. Voor haar was het maar de 2e keer dat ze er was, dus geen band met haar familie. Heeft ze samen met haar zus en moeder een appartement gehuur in Causeway bay, zit je wel ineens dicht bij de drukkere plaatsen maar is wel redelijk duur. Maar het is wel te doen. Mij lijkt het ook fantastisch om in HK te wonen ooit, altijd aanpassen wanneer ik terug ben in Belgie.
Wat voor freelance werk doe je dan?
Kzal het nog eens navragen, het was iig voor 1 maand, 2 kamers, 1 dubbelbed en een enkelbed.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vormgever, maar wanneer ik daar heen ga dan wil ik verschillende dingen doen qua freelance, dus zowel vormgeven, maar ook schrijven, fotografie, design, etc. Ik wil gewoon zoveel mogelijk afwisselend werk doen wat ik zelf leuk vind, en wat ik uitdagend vind.
Hoe duur was het om een appartementje in Causeway Bay te huren? Was dat inclusief TV enzo? Persoonlijk vond ik dat 'westerse' gedeelte van Hog Kong niet zoveel aan, en zou zelf liever een appartement in Tai Po, Yuen Long, Tin Shui Wai of whatever prefereren. Ik hoef niet zonodig tussen alle andere kaaskoppen te zitten, en des te verder je van dat rijkere gedeelte je zit, des te goedkoper het ook allemaal is qua eten enzo.
We zaten in 2005 en 2008 in Tai Po, en dan kon je iedere morgen gewoon lekker voor een paar euro eten bij de foodcourt boven de Fishmarket, of je ging wat eten bij een restaurantje met breakfast maaltijden, of je ging even langs een goedkoop bakkertje, en vervolgens ben je binnen een paar minuten bij de trein of bij een bus om ergens anders heen te gaan. Was ideaal.
Thanks, ik ben wel benieuwd naar de prijzenquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:21 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Kzal het nog eens navragen, het was iig voor 1 maand, 2 kamers, 1 dubbelbed en een enkelbed.
Tv was voorzien samen met dvd speler, je had ook een kabel verbinding en internet verbinding (geen wifi) maar je moest er wel voor betalen. En dacht 2 a 3 keer in de week kwam er iemand schoonmaken. Keuken en badkamer in goede staat, alles was voldoende ruim wat je in HK niet altijd kan verwachten.
Ik zit zelf ook liever in NT, heb daar vroeger altijd gezeten tijdens onze vakantie in het verleden. En zeer zelden ging ik naar HK island. DIt keer zat ik vaker in HK island dan in NT.
Wat is het eerste voedsel dat je hier gaat kopen wanneer je weer terug bent!?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:22 schreef static het volgende:
1 Juli kom ik twee weken terug naar Amsterdam, moet er echt tussenuit. Reizen naar andere landen zie ik niet zo zitten, heb ik al genoeg gedaan de afgelopen jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |