Maar stel je wilt een appartement kopen ipv huren, mag je het geld daarvoor gebruiken?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:43 schreef static het volgende:
Allowance is voor het apartement op zich, daarnaast komen de kosten voor gemeubileerd, serviced, etc.
Bij ons wel voor een bepaalde tijd, dus dat is ook weer een hoop poen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:31 schreef ASSpirine het volgende:
Zou je van je housing allowance eigenlijk ook mogen kopen?
En jij weet niet wat de reden daarvan is?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:52 schreef cheukert het volgende:
[..]
Bij ons wel voor een bepaalde tijd, dus dat is ook weer een hoop poen.
oftewel: ik heb geen housing allowance, terwijl mijn collega die precies hetzelfde doet als ik, dat wel heeft, verdient in z'n carierre een dikke flat meer dan ik.
Idem dito, ik ben ook aangenomen op een local contract. Ik werk dan wel toevallig voor een Nederlands bedrijf, maar dat is vanwege dat ik begon te zoeken bij Nederlandse bedrijven in HK.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:42 schreef cheukert het volgende:
Nou, ik ben aangenomen op een local contract. En m'n collega's op een expat contract. Simpel, maargoed. Mijn contract is voor de rest wel markt conform.
De meesten blijven tot hun pensioen in HK.
Sorry, wou mijn ervaringen even vermelden.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 06:21 schreef static het volgende:
dat gesmak, geboer en nog meer van dat spul (gedrag in/bij de liften bijvoorbeeld) is uitgebreid aan bod gekomen in de vorige topics (zie startpost).
Erg smerig idd. Eén van onze PA's - een schattig fragiel klein meiske - liet gisteren een boer die volgens mij in Beijing te horen was.
Ik zou dus later best bij een bedrijf beginnen in NL, BE of whatever. Daarna aankaarten dat ik graag in HK zou willen werken. Daar een expat contract verkrijgen en hulp krijgen bij het kopen van een appartementquote:Op vrijdag 12 juni 2009 05:38 schreef SuiFeiFei het volgende:
[..]
Idem dito, ik ben ook aangenomen op een local contract. Ik werk dan wel toevallig voor een Nederlands bedrijf, maar dat is vanwege dat ik begon te zoeken bij Nederlandse bedrijven in HK.
Mijn directe baas, die ook uit Nederland komt, heeft ook een expat contract voor drie jaar.
Cheukert, hoe lang zit jij al in HK?
In Hong Kong kan je het zeer goedkoop houden of je kan het echt te gek maken. Dat is ook het mooie van Hong Kong. Je kan hier super goedkoop eten, tenminste als je het met Nederland vergelijkt, maar je kan het ook behoorlijk duur dineren. Het is maar wat je wilt uitgeven.
Trouwens wat mij wel eens stoort tijdens het eten in een restaurant is het gesmak van sommigen mensen. Van de week ook tijdens het lunchen in een sun siu kee restaurant. Zit een man tegenover mij heerlijk te kaauwen, mond open. Yummie.![]()
Of of of... als je naar een McDonald gaat, ja sorry soms is het wel eens lekker hoor vooral nu je de quarterpounder weer kan nemem. Je staat in de rij en dan heb je een figuur met bonnetjes, dan proberen die mensen ook nog eens te onderhandelen of de mensen weten nog niet precies wat zij willen nemen bij de kassa. C'mon, het is geen luxe restaurant, het is een "fast"food tent.![]()
@illusions: Ik vind HK$1200 best wel een boel geld voor een rijbewijs. Waarschijnlijk ben ik nu meer gewend aan de HK "normen en waarden" qua bedragen.
Well, dat gaat niet bij de meeste bedrijven. Het is trouwens al een uitzondering dat je mag kopen van je housing allowance. Mocht je je hypotheek afbetaald hebben, dan zou het misschien kunnen. Ligt echt aan het bedrijf. Mijn baas is vergeleken met andere bedrijven al vrij riant hier in.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:09 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik zou dus later best bij een bedrijf beginnen in NL, BE of whatever. Daarna aankaarten dat ik graag in HK zou willen werken. Daar een expat contract verkrijgen en hulp krijgen bij het kopen van een appartement
Zou wel mooi zijn![]()
En dan evt bij familie inwonen en het "gekochte" huis onderverhuren, whehe
.....
Ik heb nog nooit met KLM naar HK gevlogen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:25 schreef static het volgende:
Yep. Was vanochtend ca. 05:00 in A'dam.
KLM heeft het schema omgegooid; normaal gesproken kom je op de terugvlucht naar HK om ca. 10:00 aan, nu is dat rond 15:00. Vervelend.
Hmm, ten eerste omdat mijn schoonouders in Chai Wan wonen en die zorgen voor ons zoontjem wanneer mijn vrouw en ik moeten werken. Ten tweede,quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:57 schreef cheukert het volgende:
Ik zit hier sinds februari, tussendoor een weekje in Nederland geweest. Ik zit hier op een contract van onbepaalde tijd, dus wellicht zit ik hier ook tot m'n pensioen. Er zijn zat expat collega's die hier al 20+ jaar zitten trouwens.
Het leuke van m'n bedrijf is dat je niet overgeplaatst wordt, maar je zelf overplaatsingen moet aanvragen. Dus als je eenmaal senior genoeg bent(ik nog niet) kan je mits er plek is de overplaatsing aanvragen.
O, laten we het maar niet over de manieren van Honkies.. dan kunnen we wel uren doorgaan
Hoe zijn jullie erop gekomen trouwens om "in de stad" te wonen? en geen andere plekken zoals Saikung, DB, HK Southern district ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |