abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69945283
Zou je van je housing allowance eigenlijk ook mogen kopen?
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:43:11 #277
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_69945678
Allowance is voor het apartement op zich, daarnaast komen de kosten voor gemeubileerd, serviced, etc.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_69946010
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:43 schreef static het volgende:
Allowance is voor het apartement op zich, daarnaast komen de kosten voor gemeubileerd, serviced, etc.
Maar stel je wilt een appartement kopen ipv huren, mag je het geld daarvoor gebruiken?
Zelfs al zou je maar een jaar in HK blijven, maar je bent van plan er vaak terug te komen.
pi_69946037
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:31 schreef ASSpirine het volgende:
Zou je van je housing allowance eigenlijk ook mogen kopen?
Bij ons wel voor een bepaalde tijd, dus dat is ook weer een hoop poen.
oftewel: ik heb geen housing allowance, terwijl mijn collega die precies hetzelfde doet als ik, dat wel heeft, verdient in z'n carierre een dikke flat meer dan ik.

[ Bericht 18% gewijzigd door cheukert op 11-06-2009 19:04:52 ]
Ik steek je moeder in de fik!
pi_69947453
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:52 schreef cheukert het volgende:

[..]

Bij ons wel voor een bepaalde tijd, dus dat is ook weer een hoop poen.
oftewel: ik heb geen housing allowance, terwijl mijn collega die precies hetzelfde doet als ik, dat wel heeft, verdient in z'n carierre een dikke flat meer dan ik.
En jij weet niet wat de reden daarvan is?
Of is hij maar tijdelijk in HK? Hij kan mss zomaar naar een andere plaats worden gestuurd?

Want dat is anders wel geweldig
pi_69950605
Nou, ik ben aangenomen op een local contract. En m'n collega's op een expat contract. Simpel, maargoed. Mijn contract is voor de rest wel markt conform.

De meesten blijven tot hun pensioen in HK.
pi_69961900
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:42 schreef cheukert het volgende:
Nou, ik ben aangenomen op een local contract. En m'n collega's op een expat contract. Simpel, maargoed. Mijn contract is voor de rest wel markt conform.

De meesten blijven tot hun pensioen in HK.
Idem dito, ik ben ook aangenomen op een local contract. Ik werk dan wel toevallig voor een Nederlands bedrijf, maar dat is vanwege dat ik begon te zoeken bij Nederlandse bedrijven in HK.

Mijn directe baas, die ook uit Nederland komt, heeft ook een expat contract voor drie jaar.

Cheukert, hoe lang zit jij al in HK?

In Hong Kong kan je het zeer goedkoop houden of je kan het echt te gek maken. Dat is ook het mooie van Hong Kong. Je kan hier super goedkoop eten, tenminste als je het met Nederland vergelijkt, maar je kan het ook behoorlijk duur dineren. Het is maar wat je wilt uitgeven.

Trouwens wat mij wel eens stoort tijdens het eten in een restaurant is het gesmak van sommigen mensen. Van de week ook tijdens het lunchen in een sun siu kee restaurant. Zit een man tegenover mij heerlijk te kaauwen, mond open. Yummie.

Of of of... als je naar een McDonald gaat, ja sorry soms is het wel eens lekker hoor vooral nu je de quarterpounder weer kan nemem. Je staat in de rij en dan heb je een figuur met bonnetjes, dan proberen die mensen ook nog eens te onderhandelen of de mensen weten nog niet precies wat zij willen nemen bij de kassa. C'mon, het is geen luxe restaurant, het is een "fast"food tent.

@illusions: Ik vind HK$1200 best wel een boel geld voor een rijbewijs. Waarschijnlijk ben ik nu meer gewend aan de HK "normen en waarden" qua bedragen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 06:21:46 #283
15080 static
pi_69961945
dat gesmak, geboer en nog meer van dat spul (gedrag in/bij de liften bijvoorbeeld) is uitgebreid aan bod gekomen in de vorige topics (zie startpost).

Erg smerig idd. Eén van onze PA's - een schattig fragiel klein meiske - liet gisteren een boer die volgens mij in Beijing te horen was.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_69963112
Ik zit hier sinds februari, tussendoor een weekje in Nederland geweest. Ik zit hier op een contract van onbepaalde tijd, dus wellicht zit ik hier ook tot m'n pensioen. Er zijn zat expat collega's die hier al 20+ jaar zitten trouwens.

Het leuke van m'n bedrijf is dat je niet overgeplaatst wordt, maar je zelf overplaatsingen moet aanvragen. Dus als je eenmaal senior genoeg bent(ik nog niet) kan je mits er plek is de overplaatsing aanvragen.

O, laten we het maar niet over de manieren van Honkies.. dan kunnen we wel uren doorgaan

Hoe zijn jullie erop gekomen trouwens om "in de stad" te wonen? en geen andere plekken zoals Saikung, DB, HK Southern district ofzo?
pi_69964185
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 06:21 schreef static het volgende:
dat gesmak, geboer en nog meer van dat spul (gedrag in/bij de liften bijvoorbeeld) is uitgebreid aan bod gekomen in de vorige topics (zie startpost).

Erg smerig idd. Eén van onze PA's - een schattig fragiel klein meiske - liet gisteren een boer die volgens mij in Beijing te horen was.
Sorry, wou mijn ervaringen even vermelden.

Beijing kan dat wel aan.
pi_69978489
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 05:38 schreef SuiFeiFei het volgende:

[..]

Idem dito, ik ben ook aangenomen op een local contract. Ik werk dan wel toevallig voor een Nederlands bedrijf, maar dat is vanwege dat ik begon te zoeken bij Nederlandse bedrijven in HK.

Mijn directe baas, die ook uit Nederland komt, heeft ook een expat contract voor drie jaar.

Cheukert, hoe lang zit jij al in HK?

In Hong Kong kan je het zeer goedkoop houden of je kan het echt te gek maken. Dat is ook het mooie van Hong Kong. Je kan hier super goedkoop eten, tenminste als je het met Nederland vergelijkt, maar je kan het ook behoorlijk duur dineren. Het is maar wat je wilt uitgeven.

Trouwens wat mij wel eens stoort tijdens het eten in een restaurant is het gesmak van sommigen mensen. Van de week ook tijdens het lunchen in een sun siu kee restaurant. Zit een man tegenover mij heerlijk te kaauwen, mond open. Yummie.

Of of of... als je naar een McDonald gaat, ja sorry soms is het wel eens lekker hoor vooral nu je de quarterpounder weer kan nemem. Je staat in de rij en dan heb je een figuur met bonnetjes, dan proberen die mensen ook nog eens te onderhandelen of de mensen weten nog niet precies wat zij willen nemen bij de kassa. C'mon, het is geen luxe restaurant, het is een "fast"food tent.

@illusions: Ik vind HK$1200 best wel een boel geld voor een rijbewijs. Waarschijnlijk ben ik nu meer gewend aan de HK "normen en waarden" qua bedragen.
Ik zou dus later best bij een bedrijf beginnen in NL, BE of whatever. Daarna aankaarten dat ik graag in HK zou willen werken. Daar een expat contract verkrijgen en hulp krijgen bij het kopen van een appartement
Zou wel mooi zijn

En dan evt bij familie inwonen en het "gekochte" huis onderverhuren, whehe

Ben vorige zomer (het is al bijna een jaar geleden , wat vliegt de tijd voorbij zeg ) voor 4 weken gegaan. Niet naar de McDonalds gegaan, maar de keer daarvoor (nog eens 4 jaar ertussen) wel. Wat me toen wel opviel, is dat ze de engelse namen van de burgers niet kennen. Mc Chicken, Filet-O-Fish etc...
moest iedere keer nummertje zeggen

Ik kan nog niet zoveel chinese karakters lezen, is redelijk beperkt.
pi_69986899
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:09 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Ik zou dus later best bij een bedrijf beginnen in NL, BE of whatever. Daarna aankaarten dat ik graag in HK zou willen werken. Daar een expat contract verkrijgen en hulp krijgen bij het kopen van een appartement
Zou wel mooi zijn

En dan evt bij familie inwonen en het "gekochte" huis onderverhuren, whehe
.....
Well, dat gaat niet bij de meeste bedrijven. Het is trouwens al een uitzondering dat je mag kopen van je housing allowance. Mocht je je hypotheek afbetaald hebben, dan zou het misschien kunnen. Ligt echt aan het bedrijf. Mijn baas is vergeleken met andere bedrijven al vrij riant hier in.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 03:35:52 #288
15080 static
pi_69993395
Voor welke bedrijven werken jullie?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:42:04 #289
15080 static
pi_69998534
Bye HK, tot over twee weken.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 13 juni 2009 @ 12:51:12 #290
22592 crew  Ole
pi_69998838
Veel plezier in Amsterdam
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:54:30 #291
15080 static
pi_69998935
Zelfs een kleine crewmeet volgende week.
pi_70004337
Je hebt waarschijnlijk de nachtvlucht vanuit HK, die zijn wel de beste
Heb je meer kans om in slaap te vallen (niet dat het ooit fatsoenlijk lukt...)
  zondag 14 juni 2009 @ 23:25:18 #293
15080 static
pi_70010549
Yep. Was vanochtend ca. 05:00 in A'dam.

KLM heeft het schema omgegooid; normaal gesproken kom je op de terugvlucht naar HK om ca. 10:00 aan, nu is dat rond 15:00. Vervelend.
pi_70014637
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:25 schreef static het volgende:
Yep. Was vanochtend ca. 05:00 in A'dam.

KLM heeft het schema omgegooid; normaal gesproken kom je op de terugvlucht naar HK om ca. 10:00 aan, nu is dat rond 15:00. Vervelend.
Ik heb nog nooit met KLM naar HK gevlogen.

Cathay Pacific
Lufthansa
Swiss Air

Dit zijn de maatschappijen waarmee ik doorgaans vlieg. Cathay toch de betere vond ik, als kind kreeg je toen speelgoed. Een modelvliegtuigje van cathay, boekjes met puzzels en kleurpotloden om te kleuren. Geweldig was dat

Wat me nu ook opvalt, je krijg tegenwoordig bijna niks meer. Vroeger zat alles in een zakje bij elke stoel, nu zit er niks meer. Krijg je nog wel een tandenborstel tegenwoordig
  maandag 15 juni 2009 @ 12:41:05 #295
15080 static
pi_70021819
In business class krijg je een soort doosje waar vanalles inzit, tandenborstel, tandpasta, lipbalsem, oordopjes, sokken, zo'n ding wat je over je ogen doet zodat je geen licht ziet (geen idee hoe dat heet), etc.
pi_70027911
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 08:57 schreef cheukert het volgende:
Ik zit hier sinds februari, tussendoor een weekje in Nederland geweest. Ik zit hier op een contract van onbepaalde tijd, dus wellicht zit ik hier ook tot m'n pensioen. Er zijn zat expat collega's die hier al 20+ jaar zitten trouwens.

Het leuke van m'n bedrijf is dat je niet overgeplaatst wordt, maar je zelf overplaatsingen moet aanvragen. Dus als je eenmaal senior genoeg bent(ik nog niet) kan je mits er plek is de overplaatsing aanvragen.

O, laten we het maar niet over de manieren van Honkies.. dan kunnen we wel uren doorgaan

Hoe zijn jullie erop gekomen trouwens om "in de stad" te wonen? en geen andere plekken zoals Saikung, DB, HK Southern district ofzo?
Hmm, ten eerste omdat mijn schoonouders in Chai Wan wonen en die zorgen voor ons zoontjem wanneer mijn vrouw en ik moeten werken. Ten tweede, DB?? Dat is behoorlijk duur zeg. Ik verdien niet zoveel en mijn vrouw verdien zelfs meer dan moi, helaas nog niet genoeg zodat ik als huisman kan functioneren.

Was het maar waar dat ik ander werk kon vinden in de IT, daar zijn helaas genoeg mensen voor in HK.

In welk regio woon jij dan?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:09:32 #297
15080 static
pi_70028528
Hebben jullie tips m.b.t de stranden?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:31:10 #298
15080 static
pi_70029375
Deze is zowat vol.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:31:23 #299
15080 static
pi_70029381
Nieuwe staat klaar.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:31:40 #300
15080 static
pi_70029389
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')