Over het traumatiseren en onverantwoordelijke ggedrag van mensen bij het nemen van een kat, hadden we hier pasgeleden een dilemma-schets.
Vrijdag waren m'n vriend en ik wat aan het autorijden door de omgeving Maarssen/Utrecht. Van Maarssenbroek naar Maarssendorp staat er een appartement te koop, vlak langs de brug over het Amsterdams-Rijnkanaal.
De eigenaar van het appartement genoot duidelijk nog van zijn appartement, inclusief balkon-tijger die op de ballustrade van het balkon lag (wat een dare-devil, eenmaal in slaap gevallen kan het beesie zo 10 tot 12 meter naar beneden keilen).
Bij het zien van dat "üitzicht", stelde mijn vriend een dilemma op:
Wat zou jij doen, als iemand jouw huis wil kopen en diegeen heeft gezien dat jij een leuk poezebeest / huiskamertijgertje hebt. Hij stelt een eis: Ik heb wel intresse in je huis sterker nog, ik wil het wel kopen, maar dan wil ik die kat "Hoe heet hij eigenlijk" er ook bij hebben...
Niet dat dat in deze wereld zo snel zou gebeuren, maar stel dat iemand jou dat vraagt? Als je je huis/appartement daardoor kan verkopen? Of omdat je, in Smirnoff's geval bijvoorbeeld, weet dat hij een groter trauma overhoud aan verhuizen ipv als er een wisseling van de wacht/baasje plaatsvind ?
Zelf had ik het er wel moeilijk mee eerlijk gezegd..... Als je je huis door zo'n vreemde eis kan verkopen met misschien wel voor de vraagprijs, hoeveel waard is je je kat/poes dan?
Bij ons zou dat betekenen, als het zich al voordeed, dat we Bolle hier zouden achterlaten, en Meisje en Rooie, onafhankelijk van elkaar zouden we juist meenemen. Ze zijn ons alle 3 evenveel waard, maar Bolle verhuizen naar een ander huis is echt een huge problem. Dat zullen we hem echt niet aandoen.