abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67321639
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 01:37 schreef Xenia het volgende:
lief poezebaasje
Ik trek mijn woorden in.
Dat beestje heeft niet veel geluk tot nog toe. Twee ongeschikte eigenaren en nog niet eens een jaar oud. Ik hoop dat het beestje het nu wel getroffen heeft... Verhandeld via marktplaats of all places. En dan nog dit:
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:52 schreef Segafreak het volgende:
<knip> .... en die probeer ik te pakken te krijgen, om te vragen hoe het gaat met het beestje .
Sinds wanneer zit dat beestje eigenlijk bij die nieuwe eigenaar? En hoezo 'probeer je die te pakken te krijgen'. Je hebt toch neem ik aan wel een telefoonnummer? Of nemen ze ineens niet meer op?

Ga je dan in ieder geval aan die nieuwe eigenaren melden dat je een baasje voor hem hebt gevonden die weet hoe ze met katten om moet gaan, mocht het bij hun niet lukken?

Ik vind de communicatie van TS wel erg summier sinds deze plotselinge wending. Ik vermoed zelfs dat hij het helemaal hier niet had willen melden.

Erg jammer dit. Arm beestje, hij was al zo bang en overduidelijk getraumatiseerd.

pi_67322606
Over het traumatiseren en onverantwoordelijke ggedrag van mensen bij het nemen van een kat, hadden we hier pasgeleden een dilemma-schets.

Vrijdag waren m'n vriend en ik wat aan het autorijden door de omgeving Maarssen/Utrecht. Van Maarssenbroek naar Maarssendorp staat er een appartement te koop, vlak langs de brug over het Amsterdams-Rijnkanaal.

De eigenaar van het appartement genoot duidelijk nog van zijn appartement, inclusief balkon-tijger die op de ballustrade van het balkon lag (wat een dare-devil, eenmaal in slaap gevallen kan het beesie zo 10 tot 12 meter naar beneden keilen).

Bij het zien van dat "üitzicht", stelde mijn vriend een dilemma op:

Wat zou jij doen, als iemand jouw huis wil kopen en diegeen heeft gezien dat jij een leuk poezebeest / huiskamertijgertje hebt. Hij stelt een eis: Ik heb wel intresse in je huis sterker nog, ik wil het wel kopen, maar dan wil ik die kat "Hoe heet hij eigenlijk" er ook bij hebben...

Niet dat dat in deze wereld zo snel zou gebeuren, maar stel dat iemand jou dat vraagt? Als je je huis/appartement daardoor kan verkopen? Of omdat je, in Smirnoff's geval bijvoorbeeld, weet dat hij een groter trauma overhoud aan verhuizen ipv als er een wisseling van de wacht/baasje plaatsvind ?

Zelf had ik het er wel moeilijk mee eerlijk gezegd..... Als je je huis door zo'n vreemde eis kan verkopen met misschien wel voor de vraagprijs, hoeveel waard is je je kat/poes dan?
Bij ons zou dat betekenen, als het zich al voordeed, dat we Bolle hier zouden achterlaten, en Meisje en Rooie, onafhankelijk van elkaar zouden we juist meenemen. Ze zijn ons alle 3 evenveel waard, maar Bolle verhuizen naar een ander huis is echt een huge problem. Dat zullen we hem echt niet aandoen.
  maandag 23 maart 2009 @ 13:48:24 #263
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67322834
Ik ga een kat als Smirnoff echt niet zomaar bij de eerste de beste achterlaten

Wat een non discussie, heeft er ook zoveel mee te maken zeg
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 23 maart 2009 @ 14:33:28 #264
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67324400
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Niet dat dat in deze wereld zo snel zou gebeuren, maar stel dat iemand jou dat vraagt? Als je je huis/appartement daardoor kan verkopen? Of omdat je, in Smirnoff's geval bijvoorbeeld, weet dat hij een groter trauma overhoud aan verhuizen ipv als er een wisseling van de wacht/baasje plaatsvind ?
Ik zou er niet aan denken! Mijn katten gaan gewoon met mij mee. Tot nu toe zonder problemen. Mijn oude kater Remie (de poezenheere hebbe zijn ziel) is 4 keer verhuisd; hij vond het best (als ik er maar bij was, vond hij alles prima).

Kortom: onder geen voorwaarde zou ik mijn poezen verkopen. Mocht ik onverhoopt allergisch worden, dan ga ik wel aan de pillen. Als ik niet meer voor ze zou kunnen zorgen, dan heb ik twee opties: zowel binnen als buiten de familie heb ik een adres waar ze zondermeer naartoe mogen. En daar zou ik ze dan met een - pijnlijk, maar - gerust hart achterlaten.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 23 maart 2009 @ 14:40:06 #265
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67324634
Als mijn kat echt weg moet leg ik hem in een mandje bij Elisa voor de deur
  maandag 23 maart 2009 @ 15:03:10 #266
33954 ElisaB
pi_67325399
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:40 schreef Harajuku. het volgende:
Als mijn kat echt weg moet leg ik hem in een mandje bij Elisa voor de deur
Moet je wel ff aanbellen, want wij gebruiken de voordeur nooit
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 maart 2009 @ 15:06:51 #267
163650 Greys
pi_67325517
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Moet je wel ff aanbellen, want wij gebruiken de voordeur nooit
Verhongert ie alsnog
Sta je daar met je goeie bedoelingen Hara!

Nou! Greys! Dat is niet om te lachen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 23 maart 2009 @ 15:28:04 #268
33954 ElisaB
pi_67326253
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:06 schreef Greys het volgende:
Verhongert ie alsnog
Sta je daar met je goeie bedoelingen Hara!

Nou! Greys! Dat is niet om te lachen!
Maar dat zou mooi gebeuren Wij gebruiken de voordeur alleen als er pizza wordt gebracht
  maandag 23 maart 2009 @ 15:29:12 #269
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67326295
Altijd even naar de stoep kijken als er zomaar ineens een pizzaguy voor de deur staat vanaf nu dan
pi_67337818
Ik vind het sneu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')