Mijn zus moet voor haar opleiding wat informatie hebben over kinderen met dove ouders. Jonge kinderen van 0 t/m 7 jaar ongeveer. Nu zullen jullie die leeftijd ook wel te boven zijn, maar ik ben (voor haar) opzoek naar mensen/jongeren die ervaring hiermee hebben, die er wat over willen vertellen.
Wellicht kun je me verwijzen naar een site of iets dergelijks, alle hulp is welkom.
quote:Das oostindisch doof...
Op donderdag 04 april 2002 22:46 schreef HobGoblin het volgende:
Mijn ouders wilden nooit naar mij luisteren!
Kom ik dan ook in aanmerking?
BTW ik heb er geen ervaring mee.
dove ouders hebben gebarentaal. Kinderen van dove ouders krijgen al meteen gebarentaallessen van ouders. ze communiceren wel met ouders. het verloopt dus gene probleem maar het is wel belang dat kinderen moeten weten dat dove ouders zijn. Ze hebben eigen dovencultuur. horende kinderen moeten wel wennen in dovencultuur.
quote:tnx
Op donderdag 04 april 2002 22:53 schreef edwtie het volgende:
even informatie .... (serieuze informatie)dove ouders hebben gebarentaal. Kinderen van dove ouders krijgen al meteen gebarentaallessen van ouders. ze communiceren wel met ouders. het verloopt dus gene probleem maar het is wel belang dat kinderen moeten weten dat dove ouders zijn. Ze hebben eigen dovencultuur. horende kinderen moeten wel wennen in dovencultuur.
(er vanuit gaand dat het om horende kinderen gaat)
wat dacht je ervan dat kinderen van dove ouders als eerste taal dus gebarentaal leren en daardoor dus een achterstand opbouwen ten opzichte van kinderen van horende ouders?
en het feit dat de kinderen overal mee naar toe moeten met hun ouders om maar even als tolk te dienen en dus heel vaak in situaties komen die voor hun leeftijd absoluut niet normaal zijn.
ik ben zelf kind van 1 dove ouder en heb dus niet echt veel coda (child of deaf adults) problemen gehad maar het geeft wel degelijk zeer vaak een hoop problemen.
quote:is die term CODA een officiele term? klinkt logisch. als je misschien wilt zou je me dan wat meer ervaringen kunnen mailen? personalpatrick@hotmail.com
Op donderdag 04 april 2002 23:14 schreef AndY_422 het volgende:
geen problemen??............kind van 1 dove ouder en heb dus niet echt veel coda (child of deaf adults) problemen gehad maar het geeft wel degelijk zeer vaak een hoop problemen.
hoeft niet hoor....
GGZ de Riethorst, afdeling Doven en Slechthorenden
Willy Brandtlaan 20
6716 RR Ede
teksttelefoon: (0318) 433 689
fax: (0318) 433 600
e-mail: I.Balk@ggzderiethorst.nl
dove kinderen hebben ook problemen met horende ouders..
EN horende kinderen hebben ook problemen met dove ouders?!!!
Omgekeerde wereld:
horende kinderen zijn soort gehandicapten voor dovenwereld?!
quote:da's een toffe link (alleen kutkleuren) tnx
Op donderdag 04 april 2002 23:40 schreef edwtie het volgende:
Goed.. dan kunnen jullie al in doven.startkabel.nl
quote:wat dan wel? t' is voor d'r school
Op donderdag 04 april 2002 23:47 schreef Breuls het volgende:
Dit is niet echt S&S material.
[Dit bericht is gewijzigd door Kleinebehuizing.nl op 05-04-2002 00:00]
Het moet meer informatie voor verslag. Het is nodig.
We geven uitgebreide informatie over doven en horende kinderen in dovenwereld.
Het is noodzakelijk.
quote:
Op donderdag 04 april 2002 23:59 schreef edwtie het volgende:
Ze moet links te vinden voor haar verslag.Het moet meer informatie voor verslag. Het is nodig.
We geven uitgebreide informatie over doven en horende kinderen in dovenwereld.
Het is noodzakelijk.
quote:Ja .maar gebarentaal is niet echt moeilijk. Jonge kinderen leren al snel met gebarentaal. Alleen voor horende volwassen is gebarentaal wel moeilijk.
Op vrijdag 05 april 2002 00:14 schreef StefanFM het volgende:
Als je ouders doof zijn... ...dan moet je gebaren taal gaan leren
De gebarentaal is visual gerichte taal. je zie gebarentaal om te begrijpen.
doven hebben eigen gebarentaal. zodat we kunnen elkaar gemakkelijker communiceren.
quote:ik ben bang van niet p@
Op vrijdag 05 april 2002 00:27 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:
NOG IEMAND NUTTIGE INFORMATIE OF ERVARINGEN?
Ik heb dat altijd willen leren gebarentaal, maar het is niet zo makkelijk om dat ergens te leren. In buurthuizen kun je in ieder geval niet terecht.
en op http://doven.pagina.nl zijn nog wel meer dovenstichtingen te vinden waar cursussen gegeven worden
quote:Sjezis man, ik ben niet doof.
Op vrijdag 05 april 2002 00:27 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:
NOG IEMAND NUTTIGE INFORMATIE OF ERVARINGEN?
quote:
Op maandag 08 april 2002 22:24 schreef DemonBox het volgende:
Sjezis man, ik ben niet doof.
Daar hebben jullie veel vragen over doofheid. De doofheid is niet alleen gehandicapt maar heeft ook andere cultuur gecreerd.
Ik zie toevallig dit topicje.. en je hebt mzzl jonge ![]()
Ik heb namelijk dove ouders.. (als je me niet gelooft, dan niet he).
Neem maar contact op met me via msn ofsow.. (winamp14@hotmail.com)
www.wezodo.nl is een dove stichting in zoetermeer! (ik kom daar wel eens is wel lachuh daarso)
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 23:27 schreef AMDFreak het volgende:
Hoi,Ik zie toevallig dit topicje.. en je hebt mzzl jonge
Ik heb namelijk dove ouders.. (als je me niet gelooft, dan niet he).
Neem maar contact op met me via msn ofsow.. (winamp14@hotmail.com)
www.wezodo.nl is een dove stichting in zoetermeer! (ik kom daar wel eens is wel lachuh daarso)
En ik weet wel. daar kan je naast dit fok forum ook onze Doven-forum verder discussieren
Tja.. Dovenforum is een forum voor doven. Daar kan je veel doven ontmoetenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:48 schreef Patricia1968 het volgende:
Hallo allemaal
Ik ben dove moeder van 36 jaar en heb horende dochter van 6 jaar en als je meer wilt weten dan kun je altijd vragen......
groetjes Patricia
Zo gek is dat niet hoor! Doven voelen zich toch het meeste thuis bij andere doven. Zo onstaan er ook relaties met doven. Afhankelijk of er sterke erfelijke genen aanwezig zijn worden er dove en/of horende kinderen geboren. Horende kinderen bij dove ouders is helemaal zo erg nog niet. Het kind krijgt bij de geboorte af gewoon de gebaren mee. Op school en bij vrienden zal het horende kind dan spraak leren. Uiteindelijk beheerst het horende kind naast de gesproken taal ook gebarentaal, das wel zo handigquote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:20 schreef rotskibo het volgende:
Ik ken een gast waarvan beide ouders doof zijn (1 helemaal, en 1 voor 90 %)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |