Het is inderdaad wel op die manier ontwikkeld dat een leek het ook kan gebruiken. Het grootte probleem in het begin zijn de mogelijkheden. Je kunt zo verschrikkelijk veel met zo'n terminal. Je kunt zelfs de nederlandse voetbalclubs met elkaar vergelijkenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:07 schreef UberPhreak het volgende:
kun je er ook pizza's mee bestellen?
Het lijkt een beetje een championship manager spel moet ik zeggen
ziet er indrukwekkend uit tho
Is het erg moeilijk om te gebruiken of is het een beetje als een patchkast voor een niet-ITer (erg ingewikkelde looks maar erg simpel om te gebruiken)
Ik ga er heen om dat het kan. De ruimte met de terminals is toegankelijk op zaterdag van 9 - 4.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gaaf zeg. Wat doe je daar in hemelsnaam op zaterdag, [AEX] bijlezen
?
Dat is precies waar ik ook tegen aan loop...de tickers om livestream data binnen te halen.quote:
Volgende week komt de geheime dienst je even een bezoekje brengenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:15 schreef superworm het volgende:
HAHAHAHAHA![]()
Sorry, ben een beetje aangeschoten. Point being, ik belde Obama's 'work phone number', lalala 001-etcetera. Ik wachten... prrrrt...
prrrt...
"White House?"![]()
Ik gooide 'm er van verrukking meteen weer op, maar dat is dus het tel. nr. van het Witte fucking House, whahaha!
Hahaha, sjaquote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:15 schreef superworm het volgende:
HAHAHAHAHA![]()
Sorry, ben een beetje aangeschoten. Point being, ik belde Obama's 'work phone number', lalala 001-etcetera. Ik wachten... prrrrt...
prrrt...
"White House?"![]()
Ik gooide 'm er van verrukking meteen weer op, maar dat is dus het tel. nr. van het Witte fucking House, whahaha!
Jip, je kunt ook gewoon bincken op de rechter scherm en statistieken volgen op de linker.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 01:37 schreef Crazy Harry het volgende:
kan je er eigenlijk een order mee plaatsen of is het puur statistieken browsen?
Ik gooi denk ik vandaag wel ff een topic over ING open, of gooi het bij het ING topic naar binnen. Ik ga overigens binnen een uur weer naar de terminal.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:19 schreef massachusetts_avenue het volgende:
zou je eventueel een inside informatie topic kunnen openen over bepaalde bedrijven zoals bijv. ING of GM? Omdat niet alle informatie via Bloomberg ook voor handen is via het internet.
Je hebt daar in ook wel gelijk. Het probleem is dat bloomberg alleen erg veel informatie te bieden heeft. Te veel eigenlijk, zo heeft het ook een backt-test simulatie systeem maar dat zag er nog wat te moeilijk uit.De mogelijkheden zijn eindeloos het is alleen de vraag hoe ik dit moet gaan uitbuiten ten opzichte van iemand die niet toegang heeft tot al deze informatie.. Maar ik heb in ieder geval de mogelijkheid om hier 6 dagen in de week gebruik van te maken en ik doe dat met veel plezier. Juist ook de mogelijkheid om dieper in bedrijven te gaan zoeken en te begrjipen hoe en waar inkomsten vandaan komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:19 schreef SeLang het volgende:
Tof hoor!
Maar nu het moeilijke gedeelte: wat ga je met al die data doen? Want als je twee bedrijven met elkaar vergelijkt dat is er wel wat meer dan alleen die getalletjes. Er zit een heel verhaal achter. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om diep in jaarverslagen te gaan graven als je echt wilt gaan stockpicken.
Ik heb trouwens nog wel een request: kun je eens de yieldcurve van NL staatsobligaties uitdraaien tov de Duitse (de spread dus eigenlijk).
Ik heb er inderdaad een introductie seminar gevolgd voor die Bloomberg terminal anders begrijp je er niks van. Maar ik betaal er niet persoonlijk voor, ik heb de permissie om het 6 dagen in de week te gebruiken. Overigens heb ik er wel een handleidingkje voor maar die is gemaakt door mijn universiteit. Anders sta je wat voor lul als je al de codes niet weet en je geen idee hebt hoe en wat je moet doen achter zon terminal.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:30 schreef Mendeljev het volgende:
Elfing, als je 1500-2000 dollar betaalt per maand krijg je dan niet een introductiecursus erbij? Ik vind het eerlijk gezegd een hoop geld, ook voor professionele traders. Het lijkt me zonde als je niet alle functies optimaal kunt benutten.
Dus geen onbekende knopjes indrukken.quote:Merrill schorst handelaar om 400 miljoen verlies
De Amerikaanse bank Merrill Lynch heeft een handelaar ontslagen die vermoedelijk verantwoordelijk is voor een verlies van meer dan 400 miljoen dollar (316 miljoen euro).
Noorse en Zweedse kroon
Dat meldde de Financial Times zaterdag. De krant baseert zich op informatie van ,,mensen die bekend zijn met de situatie''. De man die op het kantoor in Londen werkt, zou fouten hebben gemaakt met de handel in Noorse en Zweedse valuta.
Bank of America
Het verlies betekent een nieuwe klap in het gezicht van Bank of America, dat Merrill Lynch heeft overgenomen. Merrill Lynch kwam vorig jaar, zoals veel zakenbanken, in grote moeilijkheden door investeringen in onbetrouwbaar gebleken beleggingsproducten. De bank bespreekt de zaak momenteel met toezichthouders in Groot-Brittannië.
Backtest is eigenlijk wel de meest interessante applicatie omdat Bloomberg fundamentele data bevat. Alles wat met Technische Analyse e.d. te maken heeft kan iedereen zelf gemakkelijk thuis backtesten met Ninjatrader of Tradestation of zelfs met excel, en koersinformatie is natuurlijk makkelijk aan te komen. Maar een grote database met historische fundamentele data heb je thuis niet en is moeilijk aan te komen en te onderhouden. Historische fundamentele data mixen met intraday koersdata dat is echtquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:04 schreef sitting_elfling het volgende:
zo heeft het ook een backt-test simulatie systeem maar dat zag er nog wat te moeilijk uit.
Daar zou ik het dus niet voor gebruiken. Ten eerste is het beter de resultaten zelf te bekijken en als je het voorgekauwd wilt hebben, gebruik dan een meer 'intelligente' tool als Capital IQ of Factset. Ik ben met name een grote fan van die eerste, daar wordt door de accountants veel waarde toegevoegd doordat ze een enorme uitgebreid analyse doen van de resultaten en hieruit de onderliggende performance filteren, terwijl BB gewoon de headline numbers klakkeloos overneemt.quote:Zo wil ik morgen bijv. even kijken in hoeverre ik informatie kan invragen omtrent een bedrijf. Om zo tot een betere fundamentele analyse te komen hoe een bedrijf er echt voorstaat ipv. de resultaten die gewoon op internet staan. Bloomberg geeft je immers een voorrecht op meer informatie dan de particuliere beleggerat home met zn laptopje.
Hehe, het kon ook niet anders dat je zelf informatie gebruikt via Bloomberg. Je zit immers ook in de financiele wereld in londen. Ik heb overigens ook nog meerdere applicaties op de terminal zelf zitten. Waaronder een aantal tools die je zelf net opnoemt en nog wat andere. Maar ik heb daar nog niet zo verschrikkelijk veel tijd voor gehad om dat allemaal uit te zoeken omdat ik deze perikelen ook moet combineren met mn opleiding op de universiteit. Al zit je toch al snel zo'n 6 / 7 uur per werkdag puur gefixeerd zo te kijken op zo'n scherm. Maar m'n cijfers moeten er niet onder leiden anders kan ik New York shaken voor komend jaarquote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:56 schreef Drive-r het volgende:
Hier ook een dagelijks Bloomberg gebruiker. Ik zit echter niet in de equity of debt markets, dus het is meer een informatie bron, ben niet aan het handelen (gelukkig). Enfin, handige tool, maar het is zeker niet zaligmakend. Financiele data van bedrijf is over het algemeen ronduit slecht, daar zou ik het nooit voor gebruiken.
[..]
Daar zou ik het dus niet voor gebruiken. Ten eerste is het beter de resultaten zelf te bekijken en als je het voorgekauwd wilt hebben, gebruik dan een meer 'intelligente' tool als Capital IQ of Factset. Ik ben met name een grote fan van die eerste, daar wordt door de accountants veel waarde toegevoegd doordat ze een enorme uitgebreid analyse doen van de resultaten en hieruit de onderliggende performance filteren, terwijl BB gewoon de headline numbers klakkeloos overneemt.
Mijn tools zijn dus voornamelijk Capital IQ, Reuters Research, Factiva, Amadeus en Bloomberg. Verder nog wat andere specifiekere zaken als S&P LCD, Merger Market, Debtwire en logins voor de research van vrijwel alle grote equity research afdelingen bij de verschillende banken...
Maar Bloomberg is wel het stoerst - meer schermen is altijd beter
Dat valt opzich ook wel weer mee. Het grote voordeel van Bloomberg is dat je dus 2 schermen hebt en wat sneller informatie kan verwerken in plaats van op die computer of laptop thuis. Overigens is Bloomberg ook wel weer wat overrated, er zijn genoeg alternatieven al blijft het zoals gezegd door velen leuk speelgoed alleen blijft het voor veel mensen vrij lastig om er écht voordeel uit te halen.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit lijkt me echt een information overload
Twee is voor watjes; hoe meer schermen hoe beter! Zie je die lelijke kerel die op de gemiddelde handelsvloer tegenover je zit tenminste nietquote:Op zondag 8 maart 2009 15:18 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Dat valt opzich ook wel weer mee. Het grote voordeel van Bloomberg is dat je dus 2 schermen hebt en wat sneller informatie kan verwerken in plaats van op die computer of laptop thuis. Overigens is Bloomberg ook wel weer wat overrated, er zijn genoeg alternatieven al blijft het zoals gezegd door velen leuk speelgoed alleen blijft het voor veel mensen vrij lastig om er écht voordeel uit te halen.
Er zijn inderdaad mensen die 9 schermen op de werkvloer hebben, 3 op 3 op 3. Persoonlijk vind ik dat grote onzin. Meer dan 2 of 3 schermen heeft geen nut, je kunt moeilijk je informatie tegelijk oppakken via al die schermen. Overigens valt het qua lelijkheid op de beursvloer ook wel meequote:Op zondag 8 maart 2009 15:44 schreef Waterhouse het volgende:
[..]
Twee is voor watjes; hoe meer schermen hoe beter! Zie je al die lelijke kerel die op de gemiddelde handelsvloer tegenover je zit tenminste niet
Was ook niet heel serieus bedoeldquote:Op zondag 8 maart 2009 15:50 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad mensen die 9 schermen op de werkvloer hebben, 3 op 3 op 3. Persoonlijk vind ik dat grote onzin. Meer dan 2 of 3 schermen heeft geen nut, je kunt moeilijk je informatie tegelijk oppakken via al die schermen. Overigens valt het qua lelijkheid op de beursvloer ook wel mee
dat is toch voor als je 20 iphones naast elkaar legt?quote:Op maandag 9 maart 2009 09:24 schreef lammegiraf het volgende:
lijkt veel op de bloomberg app voor de Iphone
haha...inderdaad, dat dan weer wel. maar bedoelde meer de schermpjes an sich.quote:Op maandag 9 maart 2009 09:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat is toch voor als je 20 iphones naast elkaar legt?
Je hebt inderdaad een leuke 'export' knop om de gegevens op te slaan als een gif. of over te gooien op een excel of word format.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:42 schreef SeLang het volgende:
Kun je ook historische data downloaden en naar een excel file (of textfile) schrijven en mee naar huis nemen?
Kun je even de goudprijs (daily) vanaf 1870 ofzo ophalen en naar een excel file schrijven?quote:Op maandag 9 maart 2009 13:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad een leuke 'export' knop om de gegevens op te slaan als een gif. of over te gooien op een excel of word format.
Weet ik niet zeker, maar ik heb alleen daily data vanaf 1973.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Hmm, ik ben er nu al even mee bezig maar de applicatie werkt niet erg mee. De opties voor goud zijn vrij groot, maar heb nog niet veel ervaring met de mogeljkheden om commodities te onderzoeken. Ik krijg wel data te pakken 'per' dag maar alleen per periode van 2 jaar en dat per 8 pagina's omdat de lettertype erg groot is. ik blijf er nog wel even mee bezig desnoods vraag ik even iemand haha. Vanavond even stoeien met het backtest programma
Overigens had ik ook geen idee van het feit dat destijds de prijs eens per maand werd gedaan? Klopt dat wel ?
[ afbeelding ]
Overigens had ik ook nog een vraag, ik vroeg me af of deze grafiek klopt? In de zin van die platte lijn in het begin. Hoe kan het dat de comparative daar zo horizontaal is?
[ afbeelding ]
Hehe, dat geeft opzich niet. Het is leuk om dingen te ontdekken. Ik zal straks na het eten nog iig even opzoek voor die bondvergelijking waar je om vroeg. Dat moet wel lukken en hopelijk komt er dan nog ff iemand bij die even zegt hoe ik zo'n goud grafiekje kan fixen voor lange periodequote:Op maandag 9 maart 2009 14:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Weet ik niet zeker, maar ik heb alleen daily data vanaf 1973.
Vroeger met de goudstandaard had je natuurlijk wel gewoon een vaste goudprijs.
Maar steek er niet teveel tijd in, dat backtesten is toffer als je het onder de knie krijgt.
het is inderdaad gewoon een vaste prijs. Haha, ik had echt geen idee dat de prijs zo relatief stabiel is.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Weet ik niet zeker, maar ik heb alleen daily data vanaf 1973.
Vroeger met de goudstandaard had je natuurlijk wel gewoon een vaste goudprijs.
Maar steek er niet teveel tijd in, dat backtesten is toffer als je het onder de knie krijgt.
Kun je die grafiek ook corrigeren op inflatie?quote:Op maandag 9 maart 2009 17:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
het is inderdaad gewoon een vaste prijs. Haha, ik had echt geen idee dat de prijs zo relatief stabiel is.
[ afbeelding ]
ook vrij belachelijk de groei die de prijs van goud heeft doorgemaakt.
Dat kunnen we ook zonder Bloombergquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kun je die grafiek ook corrigeren op inflatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |