abonnement Unibet Coolblue
pi_66771855
Zoals sommige weten zit ik sinds een poosje 5 dagen in de week achter zo'n bloomberg terminal. Eigenlijk 6 dagen want ik kom op zaterdag ook altijd ff langs . Vandaar dit topic voor degene die misschien zelf professioneel trader willen worden zul je met professioneel apparatuur moeten gaan werken. Waaronder deze bloomberg terminal.

Wat is een Bloomberg terminal en waarom zou je het willen gebruiken?
Een bloomberg terminal is een gewoon normale computer met windows waarop de applicatie bloomberg is op geinstalleerd. Deze applicatie kost rond de 1500 - 2000 dollar per maand. Je maakt gebruik van 2 schermen die op elkaar overlopen. Je kunt dus iets slepen van scherm 1 naar scherm 2. Erg handig! ( foto's van de plek waar ik zit komen vanavond wel ) Deze applicatie geeft real time / live koersen aan van over de hele wereld. En je hebt verschillende news - tickers zoals die van Reuters zodat je 24 uur per dag op de hoogte kan blijven van het nieuws ( zoals de lijst met veroordeelde inmates in Amerika en wie er het gevang in moet ). Je kunt zo goed als alle informatie van deze terminal afhalen wat je wilt!


Zoals je ziet heeft de bloomberg terminal 2 schermen. En een toetsenbord met gekleurde toetsen. Het is een normaal toetsenbord alleen heb je een speciaal schermpje rechtsboven en mis je de F1 / F2 etc. toetsen. Daarvoor in de plaats heb je nu groene, rode, oranje, paarze toetsen. Het zijn puur hotlinks, om dus nog sneller van pagina naar pagina te switchen. Tijd is geld immers

Hoe zien de plaatjes er dan uit?
Hier heb je de functie 'WEI'. Het geen wat je dus moet doen om op die pagina te komen is puur WEI te typen in de applicatie en dan op enter te drukken.


Hier heb je een grafiek van de AEX. Zoals je ziet is het mooi verdeeld in sectoren zodat je kunt zien welke sectoren het goed doen. Uiteraard kun je de weging van de verschillende sectoren ook zien!


En als je dan bijvoorbeeld op 1 van die sectoren klikt, krijg je weer een onderverdeling!
onderverdeling financials AEX

Je kunt bijvoorbeeld ook alle markten op de wereld met elkander vergelijken. Om zo te kijken welk wereld deel beter presteert dan andere wereld delen. Uiteraard valt dit ook weer verder te controleren op jaar basis bijvoorbeeld.


Maar je kunt bijvoorbeeld ook alleen West Europa bekijken!

En zou kun je ook ingaan op de financials in west europa, rond de 900 securities



Of je vergelijkt de financials met elkaar hoe ze het doen qua koersstijging ( in dit geval daling )


De amerikaanse markten!
Uiteraard zijn ook de amerikaanse markten interessant om te zien!

De Dow Jones

en zie hier de weging van de sectoren

De verdeling van de S&P 500


Nu gaan we eens kijken naar een specifiek aandeel. ING


de ratios van ING


geografische segmentatie van ING


De concurrenten van ING op de aandelen markten. Zoals je ziet is Citi de slechtste.


Om verder te gaan op de 500 grootste bedrijven puur op market capital


Politiek, je kunt met bloomberg veel meer dan alleen informatie ophalen. Zo staan ook alle economische en politieke gegevens van elk land in de terminal!



om even een voorbeeldje te geven van onze vriend Obama


De US bonds en treasury market overzichtje!


Market capitalisatie van de wereld


Om af te sluiten met hoe een grafiek er uit ziet. Voorbeeldje is uiteraard ' onze ' AEX


Het is natuurlijk prachtig om te Fokken, te traden en live data op je pc te hebben! Alles in 1!
Mochten er nog requests zijn met betrekking tot bepaalde informatie die ik van Bloomberg kan halen, een bond/treasury/yield yadayada vergelijking met iets anders laat het ff weten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:04:40 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66771989
ziet er erg tof uit!

leuk topic ik ga het zeker volgen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_66772077
kun je er ook pizza's mee bestellen?


Het lijkt een beetje een championship manager spel moet ik zeggen
ziet er indrukwekkend uit tho

Is het erg moeilijk om te gebruiken of is het een beetje als een patchkast voor een niet-ITer (erg ingewikkelde looks maar erg simpel om te gebruiken)
And then there were syntax-errors
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:11:37 #4
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66772219
Gaaf om te zien!


Request:
livestream data?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:12:06 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_66772233
Nice.. wat een cockpit!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_66772249
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:07 schreef UberPhreak het volgende:
kun je er ook pizza's mee bestellen?


Het lijkt een beetje een championship manager spel moet ik zeggen
ziet er indrukwekkend uit tho

Is het erg moeilijk om te gebruiken of is het een beetje als een patchkast voor een niet-ITer (erg ingewikkelde looks maar erg simpel om te gebruiken)
Het is inderdaad wel op die manier ontwikkeld dat een leek het ook kan gebruiken. Het grootte probleem in het begin zijn de mogelijkheden. Je kunt zo verschrikkelijk veel met zo'n terminal. Je kunt zelfs de nederlandse voetbalclubs met elkaar vergelijken

En uiteraard zijn de kleurtjes ook puur voor gebruiksvriendelijkheid. Al geeft die ' oude championship manager look ' soms wel het idee dat je met iets heel ouds bezig bent.

Je kunt overigens ook pizza's bestellen. Er zit een microfoon op het toetsenbord zodat je kunt bellen naar een pizzeria en dus pizza's bestellen voor al je vrienden in de ruimte om lekker de hele nacht door te bloombergen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66786537
zou je eventueel een inside informatie topic kunnen openen over bepaalde bedrijven zoals bijv. ING of GM? Omdat niet alle informatie via Bloomberg ook voor handen is via het internet.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  Redactie Frontpage vrijdag 6 maart 2009 @ 23:22:58 #8
145738 superworm
is erbij
pi_66786636
Erg tof dat je dit alles met 'ons' deelt. Heel interessant!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66786641
Gaaf zeg . Wat doe je daar in hemelsnaam op zaterdag, [AEX] bijlezen ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66787637
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gaaf zeg . Wat doe je daar in hemelsnaam op zaterdag, [AEX] bijlezen ?
Ik ga er heen om dat het kan. De ruimte met de terminals is toegankelijk op zaterdag van 9 - 4.
Daar komt nog eens bij dat ik nog steeds het idee heb dat ik slechts een 25% pas begrijp van de mogelijkheden van zo'n bloomberg terminal. Je kunt er nog zo veel meer mee en ik wil hem graag tot de volle mogelijkheden kunnen gebruiken. En ja het is inderdaad wat forums afstruinen, onderzoekjes doen. En er zit altijd nog wel een andere verdwaalde soul in de ruimte ( soms meer dan 1 ) die exact hetzelfde doet. Gewoon fijn klooien met die terminals, écht mooi speelgoed is het!

Zo wil ik morgen bijv. even kijken in hoeverre ik informatie kan invragen omtrent een bedrijf. Om zo tot een betere fundamentele analyse te komen hoe een bedrijf er echt voorstaat ipv. de resultaten die gewoon op internet staan. Bloomberg geeft je immers een voorrecht op meer informatie dan de particuliere beleggerat home met zn laptopje.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66787804
Wat supergigantisch vet!
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 00:12:11 #12
236264 crew  capricia
pi_66788244
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:11 schreef Xtreem het volgende:
Gaaf om te zien!


Request:
livestream data?
Dat is precies waar ik ook tegen aan loop...de tickers om livestream data binnen te halen.
Momenteel gebruik ik een Nederlands programma genaamd Vestics. De data haal ik gratis binnen via mijn Binck account. Streaming dus.
Maar wil ik bijv. Amibrooker of zo gebruiken, dan moet ik een ticker hebben waar hij de data op kan halen.
En daar moet je (voor zover ik weet) vet voor betalen...jammer!
Definitely not CIA
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 00:15:17 #13
145738 superworm
is erbij
pi_66788341
HAHAHAHAHA

Sorry, ben een beetje aangeschoten. Point being, ik belde Obama's 'work phone number', lalala 001-etcetera. Ik wachten... prrrrt...

prrrt...

"White House?"

Ik gooide 'm er van verrukking meteen weer op, maar dat is dus het tel. nr. van het Witte fucking House, whahaha!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 7 maart 2009 @ 00:54:41 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66789086
Leuke screenshots Moar!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 7 maart 2009 @ 01:19:47 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_66789523
dikke sjizzle
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 7 maart 2009 @ 01:36:57 #16
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_66789886
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:15 schreef superworm het volgende:
HAHAHAHAHA

Sorry, ben een beetje aangeschoten. Point being, ik belde Obama's 'work phone number', lalala 001-etcetera. Ik wachten... prrrrt...

prrrt...

"White House?"

Ik gooide 'm er van verrukking meteen weer op, maar dat is dus het tel. nr. van het Witte fucking House, whahaha!
Volgende week komt de geheime dienst je even een bezoekje brengen
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 01:37:28 #17
4530 crew  Crazy Harry
pi_66789894
kan je er eigenlijk een order mee plaatsen of is het puur statistieken browsen?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_66792489
Leuk topic.
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66796043
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:15 schreef superworm het volgende:
HAHAHAHAHA

Sorry, ben een beetje aangeschoten. Point being, ik belde Obama's 'work phone number', lalala 001-etcetera. Ik wachten... prrrrt...

prrrt...

"White House?"

Ik gooide 'm er van verrukking meteen weer op, maar dat is dus het tel. nr. van het Witte fucking House, whahaha!
Hahaha, sja Zo heb ik wel meer telefoon nummers gezien waarvan ik dacht, zal ik even bellen? Zo had je ook een telefoon nummer bij trixie staan.
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:37 schreef Crazy Harry het volgende:
kan je er eigenlijk een order mee plaatsen of is het puur statistieken browsen?
Jip, je kunt ook gewoon bincken op de rechter scherm en statistieken volgen op de linker.
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 23:19 schreef massachusetts_avenue het volgende:
zou je eventueel een inside informatie topic kunnen openen over bepaalde bedrijven zoals bijv. ING of GM? Omdat niet alle informatie via Bloomberg ook voor handen is via het internet.
Ik gooi denk ik vandaag wel ff een topic over ING open, of gooi het bij het ING topic naar binnen. Ik ga overigens binnen een uur weer naar de terminal.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66797793
Elfing, als je 1500-2000 dollar betaalt per maand krijg je dan niet een introductiecursus erbij? Ik vind het eerlijk gezegd een hoop geld, ook voor professionele traders. Het lijkt me zonde als je niet alle functies optimaal kunt benutten.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66797825
Er zit vast een handleiding a 2.000 pagina's bij.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 maart 2009 @ 15:19:51 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66798954
Tof hoor!

Maar nu het moeilijke gedeelte: wat ga je met al die data doen? Want als je twee bedrijven met elkaar vergelijkt dat is er wel wat meer dan alleen die getalletjes. Er zit een heel verhaal achter. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om diep in jaarverslagen te gaan graven als je echt wilt gaan stockpicken.

Ik heb trouwens nog wel een request: kun je eens de yieldcurve van NL staatsobligaties uitdraaien tov de Duitse (de spread dus eigenlijk).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66803578
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:19 schreef SeLang het volgende:
Tof hoor!

Maar nu het moeilijke gedeelte: wat ga je met al die data doen? Want als je twee bedrijven met elkaar vergelijkt dat is er wel wat meer dan alleen die getalletjes. Er zit een heel verhaal achter. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om diep in jaarverslagen te gaan graven als je echt wilt gaan stockpicken.

Ik heb trouwens nog wel een request: kun je eens de yieldcurve van NL staatsobligaties uitdraaien tov de Duitse (de spread dus eigenlijk).
Je hebt daar in ook wel gelijk. Het probleem is dat bloomberg alleen erg veel informatie te bieden heeft. Te veel eigenlijk, zo heeft het ook een backt-test simulatie systeem maar dat zag er nog wat te moeilijk uit.De mogelijkheden zijn eindeloos het is alleen de vraag hoe ik dit moet gaan uitbuiten ten opzichte van iemand die niet toegang heeft tot al deze informatie.. Maar ik heb in ieder geval de mogelijkheid om hier 6 dagen in de week gebruik van te maken en ik doe dat met veel plezier. Juist ook de mogelijkheid om dieper in bedrijven te gaan zoeken en te begrjipen hoe en waar inkomsten vandaan komen.

Ik zal komende maandag die yieldcurve van NL staatsobligaties tov de duitse even posten hier. Vandaag was het gebouw afgesloten ivm. flooding jammer genoeg.
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:30 schreef Mendeljev het volgende:
Elfing, als je 1500-2000 dollar betaalt per maand krijg je dan niet een introductiecursus erbij? Ik vind het eerlijk gezegd een hoop geld, ook voor professionele traders. Het lijkt me zonde als je niet alle functies optimaal kunt benutten.
Ik heb er inderdaad een introductie seminar gevolgd voor die Bloomberg terminal anders begrijp je er niks van. Maar ik betaal er niet persoonlijk voor, ik heb de permissie om het 6 dagen in de week te gebruiken. Overigens heb ik er wel een handleidingkje voor maar die is gemaakt door mijn universiteit. Anders sta je wat voor lul als je al de codes niet weet en je geen idee hebt hoe en wat je moet doen achter zon terminal.

Er bestaan namelijk zo ver ik weet geen officiele handleidingen/ manuals voor de bloomberg terminal. Als je wilt begrijpen hoe het werkt moet je eerst naar een officiele seminar van Bloomberg zodat ze weer geld aan je kunt verdienen. Maar als je echt vragen hebt moet je gewoon even een telefoontje plegen. Er zit immers ook een microfoon in de bloomberg toetsenbord Overigens als je eenmaal de licentie hebt van de bloomberg terminal kun je overal ter wereld speciale seminars en lezingen volgen, het enige wat je er voor nodig hebt zijn de inlog codes van je machine.

Overigens kon ik vandaag dus niet naar de terminal ivm flooding was het hele gebouw afgesloten Maandag dus maar weer!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 18:37:09 #24
236264 crew  capricia
pi_66804467
S_E, pas maar op:
quote:
Merrill schorst handelaar om 400 miljoen verlies
De Amerikaanse bank Merrill Lynch heeft een handelaar ontslagen die vermoedelijk verantwoordelijk is voor een verlies van meer dan 400 miljoen dollar (316 miljoen euro).


Noorse en Zweedse kroon
Dat meldde de Financial Times zaterdag. De krant baseert zich op informatie van ,,mensen die bekend zijn met de situatie''. De man die op het kantoor in Londen werkt, zou fouten hebben gemaakt met de handel in Noorse en Zweedse valuta.

Bank of America
Het verlies betekent een nieuwe klap in het gezicht van Bank of America, dat Merrill Lynch heeft overgenomen. Merrill Lynch kwam vorig jaar, zoals veel zakenbanken, in grote moeilijkheden door investeringen in onbetrouwbaar gebleken beleggingsproducten. De bank bespreekt de zaak momenteel met toezichthouders in Groot-Brittannië.
Dus geen onbekende knopjes indrukken.
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 maart 2009 @ 19:18:25 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66805662
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:04 schreef sitting_elfling het volgende:
zo heeft het ook een backt-test simulatie systeem maar dat zag er nog wat te moeilijk uit.
Backtest is eigenlijk wel de meest interessante applicatie omdat Bloomberg fundamentele data bevat. Alles wat met Technische Analyse e.d. te maken heeft kan iedereen zelf gemakkelijk thuis backtesten met Ninjatrader of Tradestation of zelfs met excel, en koersinformatie is natuurlijk makkelijk aan te komen. Maar een grote database met historische fundamentele data heb je thuis niet en is moeilijk aan te komen en te onderhouden. Historische fundamentele data mixen met intraday koersdata dat is echt

Wat ik bijvoorbeeld wel eens zou willen backtesten is de koersreactie van een aandeel op mee- of tegenvallende cijfers. Dus wat doet de koersverloop na zo'n publicatie. Het beste kun je pairtrades bekijken om zeg maar de 'common mode' component te compenseren.

Voorbeeld: RDS komt met cijfers. Wat gebeurde er de laatste 20 jaar als die beter waren dan verwacht? Stel de cijfers zijn beter dan verwacht, dan zou je bijvoorbeeld long RDS willen gaan en short Total of BP. Je bent dan minder gevoelig voor het algehele koersverloop (normaal gaan beide aandelen tegelijk omhoog of omlaag) en isoleert dus specifiek de koersreactie op RDS ten gevolge van de cijfers. Lijkt me echt interessant om dat soort dingen te testen, maar als 'amateur' heb je daar de data niet voor.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')