dit gaat toch niet om wat je wel of niet met iemand deelt?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:51 schreef MNR het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je ervoor kiest om dat te delen met je partner, het kan zijn dat je ervoor kiest om dat te delen met je vrienden. Dat kies je zelf. Dat betekent nog niet dat de waarde van een vriendschap onderschat word, vind ik
Inderdaad. En als je denkt dat dat geluk is, dan zal je het waarschijnlijk nooit worden...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:55 schreef rhubarbje het volgende:
ik denk niet dat dat bestaat of haalbaar is (of gezond is for that matter) MNR dat je noooooooit meer iets hebt waar je je minder over voelt
en wat als je samen woont met die vriend? en beide de halve huur moet betalenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dat onderschat ik zeer zeker niet. Maar het zal niet dezelfde correctie zijn. Bv het voorbeeld van de huur. Als mijn vriendin boos wordt omdat ik die niet betaald heb dan heeft dat een andere impact dan wanneer een vriend daar wat over zegt.
Tuurlijk word je ook door vrienden gecorrigeerd, maar de impact is toch anders. Of vind je van niet?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:56 schreef rival het volgende:
[..]
dit gaat toch niet om wat je wel of niet met iemand deelt?
dit gaat erom dat je gecorrigeerd kan worden, en daarin is mijn mening, dat kan je net zo goed door een vriend als door je partner.
hangt er vanaf in welke context je gecorrigeerd wordt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:58 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Tuurlijk word je ook door vrienden gecorrigeerd, maar de impact is toch anders. Of vind je van niet?
Is het niet voor iedereen en iedere afzonderlijke vriendschap anders?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:00 schreef rhubarbje het volgende:
en ook wel hoeveel waarde je hecht en vertrouwt op het oordeel van die vrienden denk ik
in dat voorbeeld van jou van de huur
als mn beste vriendin dat tegen me zou zeggen zou ik ook wel zoiets hebben van he kut ze heeft gelijk
Uiteraard maakt dat niet uit. Waarom niet? Omdat je beiden de helft moet betalen. Betaal jij niet, dan staat de ander ook op straat.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:57 schreef rival het volgende:
[..]
en wat als je samen woont met die vriend? en beide de halve huur moet betalen
dan neem je het ook minder van hem aan dan wanneer je met een meisje samen woont?
dat lijkt me niet toch
dat staat toch meteen al in de eerste zinquote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:01 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Is het niet voor iedereen en iedere afzonderlijke vriendschap anders?
Gewoon in algemene zin. Dus niet in de zin dat je de ander benadeeld.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:59 schreef rival het volgende:
[..]
hangt er vanaf in welke context je gecorrigeerd wordt.
dat je beide op straat staat is logisch,...daar gaat het ook echt niet om.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:03 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Uiteraard maakt dat niet uit. Waarom niet? Omdat je beiden de helft moet betalen. Betaal jij niet, dan staat de ander ook op straat.
Maar dit is ook niet wat ik zei. Laat ik het zo zeggen. Een partner zal meer corrigerend zijn, een vriendschap meer begeleidend.
Dat zou ik ook denken, maar mijn vriendin zou mij ertoe verplichten. Of iig heel boos worden als ik het niet deed. En dat zal iig bij mij niet gebeuren in mijn vriendschap.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:00 schreef rhubarbje het volgende:
en ook wel hoeveel waarde je hecht en vertrouwt op het oordeel van die vrienden denk ik
in dat voorbeeld van jou van de huur
als mn beste vriendin dat tegen me zou zeggen zou ik ook wel zoiets hebben van he kut ze heeft gelijk
Oow jaquote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat staat toch meteen al in de eerste zin
Gezegd met een dquote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:07 schreef rival het volgende:
[..]
dat je beide op straat staat is logisch,...daar gaat het ook echt niet om.
het voorbeeld wat ik geef. samenwonen met een vriend.
Zou je daar dan minder van aannemen dan van een relatie?
want dat is wat er gezegt werd.
Ahh iemand met een luchtige smiley!quote:
misschien ligt het dan ook aan de vorm van je relatie?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:09 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar mijn vriendin zou mij ertoe verplichten. Of iig heel boos worden als ik het niet deed. En dat zal iig bij mij niet gebeuren in mijn vriendschap.
Ik denk dat we hier meteen het verschil zien. Adviserend versus corrigerend.
Interessante discussie. Heb er nooit zo over nagedacht en vind het toch leuk om mijn gedrag zo eens te analyseren.
Ja, serieus gedoe hier altijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:12 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ahh iemand met een luchtige smiley!
Het is vrijdag, veel te veel gedoe op een vrijdag middag vandaag ijn de chat. Ben ik te vrolijk voor
en waarom ben je zo vrolijk?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:12 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ahh iemand met een luchtige smiley!
Het is vrijdag, veel te veel gedoe op een vrijdag middag vandaag ijn de chat. Ben ik te vrolijk voor
Gooi er eens een luchtig onderwerp in dan!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |