Ik ben vanmiddag op bezoek geweest.
Joep was een beetje zielig. Omdat hij wat wondjes had (gevochten) en daar aan gekrapt had, had hij een nekkraag om gekregen. Hij had blijkbaar nog steeds wat jeuk want hij probeerde toch steeds te krabben door zijn kraag heen. Hij vond mij wel heel aardig want hij kwam gelijk op mijn schoot liggen omzich lekker over zijn kopje en rug te laten aaien. Als je over zijn achterlijf aait steekt hij heel schattig zijn tong uit.
Diesel was niet zo bang als ik had verwacht. Bij binnenkomst zat ze lekker in de vensterbank en liet zich rustig aaien zonder weg te lopen. Toen even later Joep bij mij op schoot kwam zitten kwam ze gezellig op een meter afstand opgerold op een poef liggen. Later mocht ik haar ook nog even aaien maar liet na een paar minuten met een blaas wel weten dat het nu genoeg was. Ze bleef wel rustig liggen waar ze lag.
De ruimte waar ze nu zitten is alleen de woonkamer en de keuken van het huis, de andere twee katten zitten in de rest van het huis. Als ze naar mijn huis verhuizen gaan ze er in ruimte niet op achteruit maar ik denk dat het wel minder stresvol is omdat hier geen andere katten zijn.
Ik denk wel dat ik ze in huis ga nemen.