Hierbij de grafieken van mijn persoonlijke record van de temperatuur die maar niet op de 10 graden komt, juist, echt geen dag de 10 graden op de teller! 9.9 graden als MAX! Paar dagen terug leek het er even op dat het einde nabij was, maar nee hoor!
Oke en nu de grafieken!
Ik heb als eerst de WLK bestanden van WeatherLink opgehaald van de boven pc, deze heb ik naar de laptop gestuurd. Hierna heb ik de WLK bestanden geïmporteerd in WXdata, daarna heb ik de volgende geëxporteerd:
21/30 NOV
1/31 DEC
1/31 JAN
1/28 FEB
1/05 MAART
Deze heb ik daarna weer geïmporteerd in Excel en uitgewerkt in grafieken die ik gelukkig dankzij Wilber (Doetinchem GLD) kunnen pakken
Hierbij het overzicht:
LET OP, de minima is dus de dag temperatuur, dus niet de nacht.
21 tm 30 November 2008:
![]()
Minima 3.3gr en maxima 9.1 graden.
1 tm 31 December 2008:
![]()
Minima -2.3gr en maxima 7.4 graden.
1 tm 31 Januari 2009:
![]()
Minima -2.1gr en maxima 6.3 graden.
1 tm 28 Februari:
![]()
Minima 0.3gr en maxima 8.8 graden.
![]()
Minima 6.6gr en maxima 9.9 graden.
Zoals we zien, maxima dus 9.9 graden, das 0.1 graden verwijderd van de 10 graden, dankzij deze dag die eigenlijk 11 graden zou worden is het toch gelukt om de reeks door te zetten
Maar we zijn er nog niet want ik heb ook nog even de minima en maxima van de maanden:
Januari 2008/2009
Februari 2008/2009
Maart 2008/2009
De laatste maand is natuurlijk tot 5 dagen
![]()
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen: Wat een wereld van verschil
Zo dit was het dan, de teller staat nu op 106 dagen, natuurlijk is deze dag mee gerekend.
morgen 9 graden en dagen daarna 9 tot 10 graden, het blijft dus de komende dagen spannend, gaat WS Holwerd de 10 graden 1 deze dagen halen of gaat de reeks nog even door, overleefd deze warmte en dat de kou hier nog even de reekt af maakt! Ik hoop de 110 dagen binnen te krijgen

al met al natuurlijk een overweldigende record die ik hier neer zet, sinds de meting van 2004 is me dit nog niet eerder voorgekomen, en die 16 graden in Februari is natuurlijk bizar voor woorden!