Ik verheug me trouwens nu al op het uurtje rauw racen vanavond (boeiend I know)
Dat Race pro is echt basic, is niet mooi als andere games, heeft een kort menu, onoverzichtelijk MP... maar ....
Kies een auto, kies een track en je waant echt in een raceauto

Er is (natuurlijk) geen muziek, in plaats daarvan allleen hard motorgeluid en piepende banden.
De feeling in het spel is echt ongekend, en ik heb wat racegames toch gespeeld. Het voelt alsof je een stuur in handen hebt, en alsof je op 300 pk zit.
Je komt uit een bocht, geeft voorzichtig gas, voelt de tractie van de banden op het asfalt, iets teveel gas en de auto spint er af, te weinig en je rijd geen goed rondetijd. Je drukt je voet helemaal in en je beseft dat je auto wel heel hard optrekt wanneer je op de kilometerteller durft te kijken.
Je komt uit een blinde bocht, rechtsaf naar beneden, in zn 3, in zn 4, en steeds dat metaalgeluid van de tandwielen... denderd als een dolle stier op een bocht af met +200 km/h, ramt werkelijk je voet op het rempedaal, word naar voren in je riem gedrukt van de remkracht, je ribben kraken, je stuurt in.. auto hobbelt wat over het asfalt door de strakke vering en je verzamelt moed om weer het gas er op te gooien. Het rechte stuk neem je, je gaat over de finish... en je denkt wow... I SAY WOW GODDAMM WHAT A RUSH.
En je legt even met trillende handen van de adrenaline je controller weg.. even een slokje water.