Ik was altijd in de veronderstelling dat je vlees eerst moest laten besterven...maar dat hoeft kennelijk niet?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:17 schreef Joppy het volgende:
[..]
Even je scharrelschuur in gaan en zo een kippetje pakken is natuurlijk wel even iets andersBovendien kan niks hier in NL tippen aan een goeie Zuid-Afrikaanse braai (mits je van vlees houdt)
Jager raakt dier niet goed. Whoops, there it is. Nee, dan wat dombo's er op afsturen die nog nooit een geweer van dichtbij hebben gezien.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:15 schreef Joppy het volgende:
[..]
Waarom is dat nou weer triestigheid? Jager raakt dier niet goed en het dier kan gewond weg lopen. Maar het is duidelijk dat het dier een langzame pijnlijke dood zal sterven als het zomaar wordt achter gelaten, daarom gaan ze het zoeken. Lijkt me gewoon goed jagerschap ofzoiets
Dan had dat dier al niet bestaan op de eerste plaats.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Jager raakt dier niet goed. Whoops, there it is. Nee, dan wat dombo's er op afsturen die nog nooit een geweer van dichtbij hebben gezien.![]()
Denk na, dat dier had in de eerste plaats al niet gewond moeten zijn, al zeker niet for the fun of it.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan had dat dier al niet bestaan op de eerste plaats.
Een ervaren jager kan ook missen, jagers kunnen ook maar mensen, en dieren kunnen bewegen, ook speciaal voor de jacht gefokte dieren kunnen bewegenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Jager raakt dier niet goed. Whoops, there it is. Nee, dan wat dombo's er op afsturen die nog nooit een geweer van dichtbij hebben gezien.![]()
Denk na, dat dier had in de eerste plaats al niet gewond moeten zijn, al zeker niet for the fun of it.
Ik heb niet zoveel moeite met jagen ansich hoor, zolang het een doel dient. Het terugdringen van een populatie bijvoorbeeld of om ziektes te voorkomen. Gedaan door mensen met kennis van zaken en hopelijk nog met enig respect voor de natuur en het dier. Niet zo'n zwakbegaafde die wat op een site leest en dan een topic opent over welk geweer ze moet gebruiken. Puh-leasequote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:27 schreef Joppy het volgende:
[..]
Een ervaren jager kan ook missen, jagers kunnen ook maar mensen, en dieren kunnen bewegen, ook speciaal voor de jacht gefokte dieren kunnen bewegenDus er kan altijd gemist worden. Maar dan is het zaak om er voor te zorgen dat het dier niet onnodig lijdt.
Maar goed, als je tegen jagen bent, dan zal je alles wel als onnodig lijden beschouwen, en is het niet uit te leggen dat jagers en de fokkers ook van dieren houden.
Dan blijft eigenlijk alleen polen overquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik weet: Belgie in de Ardenne heeft een beperkt jachtseizoen, volgens mij op klein grut als konijnen enzo. En net als in Nederland moet je daar diverse vergunningen voor hebben.
Noorwegen kun je wel heen als jachtliefhebber, maar is vrij duur om een permit te halen. Je moet dan wel een opleiding daar voltooien. Dus dat wordt een erg lange vakantie.
En in het Oosten van Polen heb je ook nog wel kans dat je mee mag doen.
Dat het echt zo georganiseerd wordt voor toeristen om ook mee de bush in te gaan, is volgens mij typisch iets van Afrika.
De jacht in Afrika is ook een manier om aan wildbehoud te doen. Doordat ze geld kunnen verdienen aan toeristen op deze manier blijven de ecologische zones in stand.
Zou je je toon wat willen matigen en niet continu van die persoonlijke aanvallen willen doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel moeite met jagen ansich hoor, zolang het een doel dient. Het terugdringen van een populatie bijvoorbeeld of om ziektes te voorkomen. Gedaan door mensen met kennis van zaken en hopelijk nog met enig respect voor de natuur en het dier. Niet zo'n zwakbegaafde die wat op een site leest en dan een topic opent over welk geweer ze moet gebruiken. Puh-lease![]()
Oh, ik was al klaar met je hoor maar anders was het antwoord nee geweest.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou je je toon wat willen matigen en niet continu van die persoonlijke aanvallen willen doen.
Het komt je argumentatie niet ten goede.
Lokale bevolking die dit aanbiedt uit armoede?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:52 schreef Twerk het volgende:
Het is ergens toch wel een schrijnend idee dat zwakbegaafde, onkundige, sensatiebeluste kampers uit (bijv.) Nederland zich kunnen uitleven in Afrika, omdat de lokale bevolking min of meer uit armoede gedwongen wordt dit aan te bieden.
De onwetendheid. Sad.
Het is niet de arme bevolking die dit aanbiedt, het zijn de rijke eigenaren van grote boerderijen. Zoals hier in Nederland er kampeerboerderijen zijn, heb je daar wildfarms.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:52 schreef Twerk het volgende:
Het is ergens toch wel een schrijnend idee dat zwakbegaafde, onkundige, sensatiebeluste kampers uit (bijv.) Nederland zich kunnen uitleven in Afrika, omdat de lokale bevolking min of meer uit armoede gedwongen wordt dit aan te bieden.
De onwetendheid. Sad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ACh, dat is ook 1 manier idd. Maar doe nou niet alsof alle jacht in afrika door westerse paupers zoals jij zo keurig volgens de regels gaat. En uiteindelijk gaat het ook helemaal niet om de bevolking (die ongetwijfeld direct of indirect ook profiteren), maar om de dieren en de manier waarop.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Lokale bevolking die dit aanbiedt uit armoede?
Nee joh, dan ben je verkeerd ingelicht.
Die commerciele farms zijn juist vaak van oorsprong Europeesche farms waar ze dit organiseren. De meeste klanten komen uit Amerika, Duitsland en Nederland.
Daarom ook o.a. En doe nou niet alsof al het jagen in Afrika op een stuk grond gebeurd van een rijke amerikaan of europeaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:55 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het is niet de arme bevolking die dit aanbiedt, het zijn de rijke eigenaren van grote boerderijen. Zoals hier in Nederland er kampeerboerderijen zijn, heb je daar wildfarms.
Ik zat meer in de hoek van Namibie. Die jij zoekt zit in zuid afrika.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:01 schreef gers het volgende:
Iemand trouwens een link van die wildfarm uit die docu van Louis Thoeroux ?
uhm, een farms aldaar kunnen duizenden hectares groot zijn, daar kan je best een tijdje op jagen hoor. De eigenaren zijn idd geen amerikanen of Europeanen, het zijn Afrikaaners, de blanken dus.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:59 schreef Twerk het volgende:
[..]
Daarom ook o.a. En doe nou niet alsof al het jagen in Afrika op een stuk grond gebeurd van een rijke amerikaan of europeaan.
is wel te vinden op de grote torrentsites.Daar heb ik laatst iig de complete collecties van Louis Theroux vandaan gehaald.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:01 schreef gers het volgende:
Iemand trouwens een link van die wildfarm uit die docu van Louis Thoeroux ?
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zat meer in de hoek van Namibie. Die jij zoekt zit in zuid afrika.
Hier een linkje van Namibie:
http://www.oryxhunt.com/dutch/hunting.php
Ze doen vaak ook aan wildbeheer en dat komt de populatie van de dieren weer ten goede. Als ze massaal weg zouden gaan, dan is er een ecologisch probleem in dat soort landen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:03 schreef Joppy het volgende:
[..]
uhm, een farms aldaar kunnen duizenden hectares groot zijn, daar kan je best een tijdje op jagen hoor. De eigenaren zijn idd geen amerikanen of Europeanen, het zijn Afrikaaners, de blanken dus.
En dan krijg je dus dit soort blije mongolen, die 4 weken later op de golfclub trots hun trofee showen.quote:Op vraag van de jager staan wij u graag bij, wanneer u uw trofee wilt laten quoteren voor een medaille van de plaatstelijke jagersvereniging. De prijzen hiervoor zijn redelijk.
dat is echt vet voor in de woonkamerquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:09 schreef Twerk het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
En dan krijg je dus dit soort blije mongolen, die 4 weken later op de golfclub trots hun trofee showen.
Je moet jezelf er maar mee willen identificeren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |