abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66792985
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij denkt dat het vlees op jouw bord geslacht is door mensen die massaal geen lol in hun werk hebben?
Ga je wéér. Jij wil toch jagen. Niet om ons te voeden maar voor je lol. Hou het daarbij maar nee, lekker naar een ander wijzen zodat jij er nog een beetje fatsoenlijk én vooral stoer bij afsteekt.
Want dat je enorm stoer bent, dat bewees je eerdere topic wel, achterlijke

Nou veel plezier verder, fijne vakantie! Geniet van de negerts en het doden
Go hard or go home
pi_66793270
Ik heb vorige zomer een mug doodgeslagen, gewoon omdat ik het leuk vond.
-weg, zie banmeldtopic-
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 11:12:08 #103
236264 crew  capricia
pi_66793302
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:52 schreef Noek het volgende:

[..]

Ga je wéér. Jij wil toch jagen. Niet om ons te voeden maar voor je lol. Hou het daarbij maar nee, lekker naar een ander wijzen zodat jij er nog een beetje fatsoenlijk én vooral stoer bij afsteekt.
Want dat je enorm stoer bent, dat bewees je eerdere topic wel, achterlijke

Nou veel plezier verder, fijne vakantie! Geniet van de negerts en het doden
Ja, het lijkt me gewoon weer eens wat anders.
En je moet je aanpassen aan het land waar je bent...
Dus maak je niet zo druk wil je...slecht voor je hart! Geniet een beetje van je leven en de leuke dingen die je kunt doen!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66793374
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus maak je niet zo druk wil je...slecht voor je hart! Geniet een beetje van je leven en de leuke dingen die je kunt doen!
Nu heb ik het beeld van een overjarig wijf die de bush in gaat met een safari hoedje op.
"Kijk eens, Gerard! Een Antilope!!" "Schiet hem, schat!! Jammer net gemist, volgende keer beter, pop."
Met je slecht voor het hart en geniet van het leven, ga tegeltjeswijsheden aan negers verkopen.
Go hard or go home
pi_66793726
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:29 schreef capricia het volgende:
Zeg, als je het niet inhoudelijk af kunt, reageer dan niet. Want dat gescheld siert je niet.
Bovendien weet ik nog helemaal niet of ik dit wel ga doen. Het is gewoon een van de excursies die aangeboden worden (net als negers kijken in een township), en ik vroeg me af of meer mensen al zoiets gedaan hadden.
De morele discussie gaan jullie inderdaad maar ergens anders voeren. Nog iemand verder ervaring met jagen in Zuidelijk Afrika? Zo nee, dan hoef je ook niet te reageren.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:17:01 #106
237059 Twerk
The Spurs
pi_66798882
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij moet vooral vanuit jouw eigen bekrompen denkwereldje blijven redeneren. Met een plaat voor je kop blijf je maar allerlei drogredenen aanvoeren om iets te doen, omdat het toevallig aangeboden wordt. Ook met je denigrerende gewauwel over "negertjes kijken".

Positief voor onnozelaars zoals jij is dat de natuur en de dieren elk moment terug kunnen slaan. Dan kun jij je niet meer verschuilen achter een foldertje en een camouflage-hoedje.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:19:44 #107
236264 crew  capricia
pi_66798946
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:17 schreef Twerk het volgende:

[..]

Jij moet vooral vanuit jouw eigen bekrompen denkwereldje blijven redeneren. Met een plaat voor je kop blijf je maar allerlei drogredenen aanvoeren om iets te doen, omdat het toevallig aangeboden wordt. Ook met je denigrerende gewauwel over "negertjes kijken".

Positief voor onnozelaars zoals jij is dat de natuur en de dieren elk moment terug kunnen slaan. Dan kun jij je niet meer verschuilen achter een foldertje en een camouflage-hoedje.
Misschien moet je even lezen wat er in de reactie boven je staat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:23:37 #108
237059 Twerk
The Spurs
pi_66799054
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Misschien moet je even lezen wat er in de reactie boven je staat?
En jij denk ik nogeens goed de reactie boven jouw post(s).
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66799102
Je betaald meestal per kill en ook nog eens per kogel, dus het is aan te raden dat je enkel scherp schiet op de niet fatale lichaamsdelen.
Hey, nerds! Who's got two thumbs, speaks limited French, and hasn't cried once today? This moi.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:28:19 #110
236264 crew  capricia
pi_66799171
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:25 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
Je betaald meestal per kill en ook nog eens per kogel, dus het is aan te raden dat je enkel scherp schiet op de niet fatale lichaamsdelen.
Dat je per kill en per kogel betaalt, dat heb ik gelezen.
Dus het lijkt me dat je juist wel op de fatale delen schiet. Sws natuurlijk wil je niet dat het dier gewond nog een dag verder strompelt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66799221
Dan loopt een leuk middagje wel erg snel in de kosten hoor...
Hey, nerds! Who's got two thumbs, speaks limited French, and hasn't cried once today? This moi.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:31:47 #112
236264 crew  capricia
pi_66799278
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:30 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
Dan loopt een leuk middagje wel erg snel in de kosten hoor...
Ik heb gelezen dat je ongeveer 4.000 euro voor 5 a 6 dagen kwijt bent. Maar dan ga je wel al die dagen de bush in met een expert.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:32:29 #113
237059 Twerk
The Spurs
pi_66799303
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:25 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
Wat een doorzichtige trol.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:47:49 #114
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66799636
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:43 schreef k_man het volgende:
Heb je na die docu nog steeds het idee dat het leuk is zo'n beest neer te knallen? Ik was het wel eens met hetgeen Louis zei: het is té makkelijk. Er is eigenlijk geen sprake van 'jagen'. Je hoeft niet op zoek te gaan naar dieren, ze worden je op een presenteerblaadje aangereikt. Je zit daar in je jagershutje bij de drinkplaats en hoeft eigenlijk alleen nog de trekker over te halen. De kans op 'succes' is zo'n 100%.
Als je in het 'echte wild' gaat jagen, dan is de kans ook groot dat je gewoon een tijdje bij een drinkplaats gaat zitten wachten. Dat is namelijk het meest logische. Op een wildfarm zouden ze best gebruik kunnen maken van drijvers, wat het natuurlijk wat makkelijker maakt. Ik weet niet meer of dat aanbod is gekomen in de docu van Theroux, is namelijk alweer een tijdje terug dat ik die heb gezien.
Maar hou er wel rekening mee dat die wildfarms net zo groot kunnen zijn als bijvoorbeeld de veluwe.
Gewone boeren daar fokken trouwens ook vaak wat klein wild, om zelf op te jagen en op de braai te gooien.
Let the beat control your body!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:49:31 #115
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66799674
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat je per kill en per kogel betaalt, dat heb ik gelezen.
Dus het lijkt me dat je juist wel op de fatale delen schiet. Sws natuurlijk wil je niet dat het dier gewond nog een dag verder strompelt.
Daar zit niemand op te wachten, in die docu zie je ook dat ze tot in het donker gaan zoeken naar een gewond dier.
pi_66799840
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:49 schreef Joppy het volgende:

[..]

Daar zit niemand op te wachten, in die docu zie je ook dat ze tot in het donker gaan zoeken naar een gewond dier.
Met de safari hoedjes op zeker? Wat een triestigheid.
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:59:50 #117
236264 crew  capricia
pi_66799932
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:47 schreef Joppy het volgende:

[..]

Als je in het 'echte wild' gaat jagen, dan is de kans ook groot dat je gewoon een tijdje bij een drinkplaats gaat zitten wachten. Dat is namelijk het meest logische. Op een wildfarm zouden ze best gebruik kunnen maken van drijvers, wat het natuurlijk wat makkelijker maakt. Ik weet niet meer of dat aanbod is gekomen in de docu van Theroux, is namelijk alweer een tijdje terug dat ik die heb gezien.
Maar hou er wel rekening mee dat die wildfarms net zo groot kunnen zijn als bijvoorbeeld de veluwe.
Gewone boeren daar fokken trouwens ook vaak wat klein wild, om zelf op te jagen en op de braai te gooien.
Ja, die farms kunnen aardig groot zijn. Het is een evenwicht waarin die farms ook aan wildbeheer doen.
En wat betreft die braai: ik neem aan dat boeren hier in Nederland ook hun eigen kippetjes wel eens eten...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66799990
tvptje lijkt me machtig mooi om zoiets te doen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 16:03:25 #119
236264 crew  capricia
pi_66800018
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:02 schreef gers het volgende:
tvptje lijkt me machtig mooi om zoiets te doen
Bereid je dan wel voor op een storm van moralistisch geneuzel op fok!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66800100
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Bereid je dan wel voor op een storm van moralistisch geneuzel op fok!
Nee, dat is idd heel anders dan wat jij doet over mensen hun bordje. Misschien kun je een topic openen over welk hoedje je eigenlijk moet dragen want dat doen jagers, net als een topic openen over welk geweer ze moeten gebruiken en denken dat ze die wel ergens op de kop kunnen tikken, zot.
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 16:08:37 #121
236264 crew  capricia
pi_66800148
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, dat is idd heel anders dan wat jij doet over mensen hun bordje. Misschien kun je een topic openen over welk hoedje je eigenlijk moet dragen want dat doen jagers, net als een topic openen over welk geweer ze moeten gebruiken en denken dat ze die wel ergens op de kop kunnen tikken, zot.
Heb je suggesties? Of misschien wil je wel mee, om te kijken of mijn hoedje klopt.
Ik vind jou steeds leuker worden! Volgens mij ben jij erg lief.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66800279
Is zoiets ook trouwens mogelijk in Europa ?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:15:25 #123
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66800327
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Met de safari hoedjes op zeker? Wat een triestigheid.
Waarom is dat nou weer triestigheid? Jager raakt dier niet goed en het dier kan gewond weg lopen. Maar het is duidelijk dat het dier een langzame pijnlijke dood zal sterven als het zomaar wordt achter gelaten, daarom gaan ze het zoeken. Lijkt me gewoon goed jagerschap ofzoiets
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:17:59 #124
36461 Joppy
geen colaboy
pi_66800388
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, die farms kunnen aardig groot zijn. Het is een evenwicht waarin die farms ook aan wildbeheer doen.
En wat betreft die braai: ik neem aan dat boeren hier in Nederland ook hun eigen kippetjes wel eens eten...
Even je scharrelschuur in gaan en zo een kippetje pakken is natuurlijk wel even iets anders Bovendien kan niks hier in NL tippen aan een goeie Zuid-Afrikaanse braai (mits je van vlees houdt)
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 16:20:33 #125
236264 crew  capricia
pi_66800456
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:13 schreef gers het volgende:
Is zoiets ook trouwens mogelijk in Europa ?
Wat ik weet: Belgie in de Ardenne heeft een beperkt jachtseizoen, volgens mij op klein grut als konijnen enzo. En net als in Nederland moet je daar diverse vergunningen voor hebben.
Noorwegen kun je wel heen als jachtliefhebber, maar is vrij duur om een permit te halen. Je moet dan wel een opleiding daar voltooien. Dus dat wordt een erg lange vakantie.
En in het Oosten van Polen heb je ook nog wel kans dat je mee mag doen.

Dat het echt zo georganiseerd wordt voor toeristen om ook mee de bush in te gaan, is volgens mij typisch iets van Afrika.
De jacht in Afrika is ook een manier om aan wildbehoud te doen. Doordat ze geld kunnen verdienen aan toeristen op deze manier blijven de ecologische zones in stand.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')