abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:43:24 #251
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_66942105
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:46 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Journalisten willen over het algemeen wel 'mooie koppen' wat vaak resulteert in ongenuanceerde misinterpretatie van een bepaald onderzoek o.i.d.
Als ik als journalist professoren benader voor een interview merk ik ook vaak bepaalde scepsis bij ze. Professoren hebben vaak een lang verhaal wat dan door een journalist in een kort stuk/item moet worden geperst.

Ik maak een documentaire over de historische Jezus. Ik heb daarvoor 8 professoren elk ongeveer 2 a 3 uur geïnterviewd. De totale docu wordt 50 min. Een prof heeft dus mazzel als hij 3 of 4 minuten in de docu aan het woord is. De kans is groot dat dan een qoute volledig uit de context geplukt wordt. Journalistiek heeft meestal geen ruimte voor uitgebreide nuance of context.
Daar vergeet je nog bij te vertellen dat het 'verhaal' van een willekeurig artikel of docu al klaar is voor dat er een minuut op papier/film staat.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_66974784
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:43 schreef heartz het volgende:
Waar komt dit verhaal vandaan?
Ik heb het van de genoemde site gehaald. Verder weet ik niet waar de details van dit verhaal vandaan komen.
Ik denk dat zijn “Pensées” wel de belangrijkste bron is om het denken van Pascal te leren kennen.

Vertaling: “Gedachten”
quote:
En je weet cker dat hij niet hallucineerde??
Hij maakt op mij niet de indruk van iemand die hallucineert, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat alle impulsen die verondersteld worden van God te komen dat ook inderdaad doen.
Daar kan een ander natuurlijk moeilijk een oordeel over vellen en een nuchtere houding blijft hier geboden.
Maar je kunt gewoon kijken of iets voor jezelf relevant is en je aanspreekt, of niet.
  donderdag 12 maart 2009 @ 16:57:15 #253
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_66975445
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:39 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Ik heb het van de genoemde site gehaald. Verder weet ik niet waar de details van dit verhaal vandaan komen.
Ik denk dat zijn “Pensées” wel de belangrijkste bron is om het denken van Pascal te leren kennen.

Vertaling: “Gedachten”
[..]

Hij maakt op mij niet de indruk van iemand die hallucineert, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat alle impulsen die verondersteld worden van God te komen dat ook inderdaad doen.
Daar kan een ander natuurlijk moeilijk een oordeel over vellen en een nuchtere houding blijft hier geboden.
Maar je kunt gewoon kijken of iets voor jezelf relevant is en je aanspreekt, of niet.
Okay
Volg je hart, gebruik je verstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')