Je doet alsof het een straf is, Erik!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moet over een aantal weken Van oude mensen en dingen die voorbijgaan lezen, evenals de Avonden, Multatuli, Kaas en Mystiek Lichaam. En daar dan (plus duizend gedichten en korte verhalen) een mondeling over doen.
Ja. Ik ook feilloosquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:22 schreef Frollo het volgende:
Ah ja, Van oude mensen, die heb ik gelezen op aan de rand van het zwembad op Kreta. Tijdens diezelfde vakantie heb ik ook Kinderjaren van Jona Oberski en Han de Wit gaat in ontwikkelingshulp gelezen.
Hebben jullie dat ook, dat je van veel boeken weet waar je was toen je ze las?
Alleen als de lokatie dermate bijzonder was dat 't me nog bijstaat. Of soms blijft het me ook wel bij, zonder duidelijke reden. Maar heel vaak vergeet ik 't. Ik weet bijvoorbeeld echt niet meer waar ik Van oude mensen heb gelezen, maar ik weet nog wel dat ik 18 was. Ik onthoud vooral leeftijd en context: het gevoel bij het boek is meestal gekoppeld aan het gevoel dat hoorde bij een bepaalde periode in mijn leven. Net zoals je dat hebt met muziek eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:22 schreef Frollo het volgende:
Ah ja, Van oude mensen, die heb ik gelezen op aan de rand van het zwembad op Kreta. Tijdens diezelfde vakantie heb ik ook Kinderjaren van Jona Oberski en Han de Wit gaat in ontwikkelingshulp gelezen.
Nee, niet echt. Ik herinner me wel dat ik Norwegian Wood grotendeels in een politiecel gelezen heb.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:22 schreef Frollo het volgende:
Volgens mij bedoelde ik dat eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:16 schreef mane het volgende:
[..]
Alleen als de lokatie dermate bijzonder was dat 't me nog bijstaat.
De Avonden lees ik nu ook voor mijn leesdossier.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moet over een aantal weken Van oude mensen en dingen die voorbijgaan lezen, evenals de Avonden, Multatuli, Kaas en Mystiek Lichaam. En daar dan (plus duizend gedichten en korte verhalen) een mondeling over doen.
Voor welke opleiding is dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:13 schreef Quir het volgende:
[..]
De Avonden lees ik nu ook voor mijn leesdossier.
Dat klinkt echt kut.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:56 schreef Frollo het volgende:
(...) ik hoef The Secret History maar op te pakken en ik voel mezelf weer op bed liggen in die snikhete hotelkamer in Istanbul, op de hoogste verdieping, vlak onder het dak.
Hoezo?quote:
Ik weet soms niet eens of ik een boek al bezit of niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet van alle boeken nog waar ik ze gelezen heb en wat de context was.
Genootschap, doe er wat aan!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:43 schreef JAM het volgende:
Zo moet ik even kwijt dat ik gisteren drie nummers van Onze Taal heb gelezen en tot de conclusie ben gekomen dat het een kutvod is. Dat lees ik dus niet meer hoor. Da-haag!
Zoon toontje is het daar vaak.quote:'Nu, rijd ik gisteren op de snelweg, zie ik een vrachtwagen rijden met daarop 'Van Damme Tapijt Fabriek.' Dan denk ik: 'GODVERDOMME! TAPIJT FABRIEK? WAT TAPIJT FABRIEK? TAPIJTFFFFFFFFFFBARIEK!' Nou, mensen, van Onze Taal, liefe mede kringrukspelfetisjsten van me, ik durf te wedden dat'ie het ook nog uitspreekt als 'vabriek[/b]' met een STEMHEBBENDE f! Het moet toch niet gekker worden? Daar kan ik me kapot aan ergeren. Ik zie maar een oplossing: een nekschot bij zonsopgang.'
K. Paardenkut - Worzel op den Heist.
In Oezbekistan?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik herinner me wel dat ik Norwegian Wood grotendeels in een politiecel gelezen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |