abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66904695
Omdat Multatuli slechts stelt dat Voltaire een ouwe zeur is en Couperus laat zien dat Ottillie een ouwe zeur is.
pi_66905099
Mooi stukje tekst, Mainport.
pi_66905628
In Honderd jaar eenzaamheid wordt alles verteld en dat bevalt me toch een stuk beter. Show, don't tell gaat alleen op als je dat een beetje kunt. Ferdinand Bordewijk heeft toffe boeken geschreven in weinig woorden. Daar komen Arthur Japin, Renate Dorrestein en Maarten 't Hart met hun kutverhaaltjes niet bij in de buurt.
Graag op anoniem
pi_66905904
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mainport probeert zichzelf gewoon nog wat onpopulairder te maken. Niet naar die rare meneer kijken hoor, jantje.
Ik voel me als een onbegrepen adolescent in de woorden van deze oude mannen.
Graag op anoniem
pi_66906359
Nu ja, uiteindelijk is het inderdaad een kwestie van smaak, nietwaar. Ik lees liever honderd boeken van Couperus dan Honderd Jaar Eenzaamheid, wat ik een beproeving vond.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:52:14 #231
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_66908530
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:35 schreef Mainport het volgende:
In Honderd jaar eenzaamheid wordt alles verteld en dat bevalt me toch een stuk beter. Show, don't tell gaat alleen op als je dat een beetje kunt.
Honderd jaar eenzaamheid, dát vond ik toch een kutboek...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:53:01 #232
11923 I.R.Baboon
pi_66908554
Ik heb nooit Couperus gelezen, dus de andere discussie laat ik me buiten. Ik denk ook niet dat ik daar heel enthousiast van zou kunnen worden.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:54:02 #233
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_66908602
't Was wel een Hagenees, I.R. Dat zegt al genoeg (hoewel dat jou vast iets anders zal zeggen dan mij).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_66908960
Als ik straks een beetje een ritme gevonden heb, met werk en treinreizen enzo, dan ga ik Multatuli's verzameld werk meenemen in de trein.

Vandaag ben ik al per trein gereisd, en heb aan de TTKPLT gedacht. Op de heenreis bevond ik mij in de stiltecoupe, waar ik mij geergerd heb aan pratende jongmensen. Omdat het een stiltecoupe is, niet omdat het gepraat me stoorde. Nare gewoonte, van mij.
Op de terugreis zaten kletsende jongelui naast en tegenover me, maar het was geen stiltecoupe, dus het stoorde mij niet. Ik ga hierop oefenen.

Vandaag het ik 'de pers' gelezen, twee achterstallige HP's, een een beginnetje gemaakt in de biografie van Sebastian Haffner; 'Ik ben nu eenmaal Duitser'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:05:06 #235
37950 JAM
pi_66909088
Dat is zeker oefening waard, sigme. Dat neigt naar prietpraat van: 'REGELS ZIJN REGELS EN DIE ZIJN ER OM OPGEFOLLUGT TE WORDEN!',- wat dan weer wel mooi aansluit bij die biografie van die vent.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:10:53 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66909329
Ik 'mag' binnenkort weer naar Utrecht op en neer. Indachtig dit topic overweeg ik de kosten voor de eerste klas zelf bij te passen.

ik denk dat ik 'Nachttrein naar Lissabon' meeneem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_66909445
Hoezo extra kosten voor eerste klas? Vergoedt de werkgever dat niet dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2009 20:13:41 ]
pi_66909501
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:05 schreef JAM het volgende:
Dat is zeker oefening waard, sigme. Dat neigt naar prietpraat van: 'REGELS ZIJN REGELS EN DIE ZIJN ER OM OPGEFOLLUGT TE WORDEN!',- wat dan weer wel mooi aansluit bij die biografie van die vent.
Ja ja .

Maar verder vind ik het heerlijk, treinreizen. Ook als het stampvol is. Als ik een boek heb kan ik me helemaal afsluiten , en als ik dat niet doe heb ik soms best leuke praatjes in de trein. Eerste klas vind ik dan weer weinig aan, en met een eersteklaskaartje kleumen op de grond van een balkon vind ik ook minder leuk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66909863
Multatuli was een pathologische gelijkhebber. Dat is vermakelijk om te lezen, en zo af en toe kan hij daadwerkelijk groots schrijven. Maar terwijl je door zijn Ideen en Millioenenstudies ploegt wordt het toch een beetje een trieste man. Een man die ooit alle gelijk van de wereld had, en daar zo van doordrongen is geraakt dat hij meende altijd en overal gelijk in te hebben en uiteindelijk hopeloos verliefd op zichzelf is geworden. Een tragische en onuitstaanbare kwezel van het type dat hij zelf zo hard meende te bestrijden.

Still, fascinerende figuur.
pi_66910287
Multatuli was ook een beetje een Elsschotpersonage, vind ik.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:48:06 #241
37950 JAM
pi_66911066
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Gellius het volgende:
Multatuli was een pathologische gelijkhebber. Dat is vermakelijk om te lezen, en zo af en toe kan hij daadwerkelijk groots schrijven. Maar terwijl je door zijn Ideen en Millioenenstudies ploegt wordt het toch een beetje een trieste man. Een man die ooit alle gelijk van de wereld had, en daar zo van doordrongen is geraakt dat hij meende altijd en overal gelijk in te hebben en uiteindelijk hopeloos verliefd op zichzelf is geworden. Een tragische en onuitstaanbare kwezel van het type dat hij zelf zo hard meende te bestrijden.

Still, fascinerende figuur.
quote:
noudeknetter seg, lees ik van de week een post van iemand op het indernet, weetje watie schrijft? 'STILL, fascinerende figuur' ik denk dan: 'WAT IS DAT TOCH DE HELE TIJD MET DAT GESTILL EN GESERVICES EN GEPETSHOPBOYS?!!!!' de engelse ziekte, zeg ik je! Alsof al die spaties tussen samenstellingen nog niet erg genoeg waren gaan ze nu ook opeens engels door 't nederlands heenlullen alsof het de doodnormaalste zaak van de wereld is. gatverdamme! daar heb ik maar een oplossing voor: darmen eruit en ondersteboven van het balkon hangen!!!!!!
P. Geitenbeffer - Slomp aan de Lek.
pi_66912038
De komst van Joachim Stiller staat ook op het treinboekenlijstje.
pi_66912045
Gelukkig ben jij niet zo, JAM!
pi_66914071
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet van alle boeken nog waar ik ze gelezen heb en wat de context was.
A-ha! Ik citeer:
quote:
Op donderdag 26 december 2002 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Juist de plekken waar ik de mooiste boeken heb uitgelezen, herinner ik me niet meer. Door het lezen van zo'n boek doet waar je bent er immers niet meer toe.
Jajaja! Nu val je door de mand! .
pi_66914182
Ojé.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:53:51 #246
37950 JAM
pi_66914304
.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:54:35 #247
37950 JAM
pi_66914339
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:08 schreef Gellius het volgende:
Gelukkig ben jij niet zo, JAM!
Juist. Ik heb helemaal geen taalfouten nodig om mijn medemens naar het leven te staan.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:57:30 #248
11923 I.R.Baboon
pi_66914506
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:49 schreef zodiakk het volgende:

[..]

A-ha! Ik citeer:
[..]

Jajaja! Nu val je door de mand! .
Bezig met een biografie?
pi_66915570
Die zodiakk zit goed in z'n quote's.
Aldus.
pi_66916939
Ik ga volgende week met de trein naar Zwitserland. Welk boek moet ik nog lezen mensen?>
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')