abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:29:44 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_66746804
Kijk, als je zo goedkoop mogelijk wilt koken, ga je kijken naar alternatieven.
Zo dacht ik dat champignons uit een pot of blik goedkoper zijn dan de normale champignons. Maar is dat nou ook te eten?
Door bijvoorbeeld de pasta saus of de chili? Of heeft het de smaak van het zurer water opgenomen en blijf je dat dus proeven?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_66746891
Geen idee, lus het sowieso niet.
pi_66746948
Het is niet zuur maar de structuur is een beetje rubberachtig....vind het opzich niet slecht smaken maar de vergelijking met verse champi's is ver te zoeken
pi_66746967
Hoezo moet eten zo goedkoop mogelijk zijn
pi_66747068
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hoezo moet eten zo goedkoop mogelijk zijn
omdat niet iedereen miljonair is.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:36:48 #6
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_66747258
ze zijn rubberachtig en niet puur van smaak, maar bij gebrek aan beter kan het.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:37:48 #7
190186 hierissieweer
pi_66747328
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:36 schreef maffemuts het volgende:
ze zijn rubberachtig en niet puur van smaak, maar bij gebrek aan beter kan het.
Klinkt niet lekker, dus ik denk dat ik ze dan maar laat staan.
pi_66747354
Koop dan champignons op de markt is een stuk goedkoper dan in de supermarkt of bij de groentenboer en een stuk lekker dan die vieze dingen uit een potje
ijs_beer fan!
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:39:14 #9
190186 hierissieweer
pi_66747428
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:38 schreef NanKing het volgende:
Koop dan champignons op de markt is een stuk goedkoper dan in de supermarkt of bij de groentenboer en een stuk lekker dan die vieze dingen uit een potje
woon naast de markt, maar kam er niet altijd heen. Of het komt niewt uit met de dagen dat ik thuis eet
pi_66747457
ik vind champignons uit een potje lekkerder, ze hebben meestal meer een neutrale smaak.
Nothing to see here, carry on
pi_66747562
De structuur is inderdaad heel anders. Het is net alsof je verse champi's te ver hebt doorgegaard.
Toch moet ik bekennen dat ik altijd een potje in huis heb en ik krijg geen klachten als ik dat gebruik in een gerecht (door de nasi of door een pasta gerecht of zo). Soms heb je nu eenmaal geen verse in huis !
Ik pak wel altijd de champi's van Lutece (glazen pot) en dan degenen die nog heel zijn. Niet de schijfjes, maar dus hele champignons. Ik vind het goed te doen hoor voor in een makkelijke maaltijd!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_66747770
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:39 schreef RijstNatie het volgende:
ik vind champignons uit een potje lekkerder, ze hebben meestal meer een neutrale smaak.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_66749495
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:44 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

verse hebben een sterke smaak
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:20:05 #14
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_66761513
die dingen (ik noem ze geen champignons) zijn ranzig!!!
pi_66762649
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:39 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

woon naast de markt, maar kam er niet altijd heen. Of het komt niewt uit met de dagen dat ik thuis eet
Als je zo goedkoop mogelijk wil eten moet je toch echt bezig gaan met plannen. Aanbiedingen bij diverse supermarkten afgaan en 1 keer per week op de markt bepaalde dingen als champignons, paprika's etc. kopen. Het is niet dat je het gelijk dezelfde dag op moet eten ofzo..
Life is too short not to have fun
pi_66762755
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:20 schreef travelman het volgende:
die dingen (ik noem ze geen champignons) zijn ranzig!!!
Ik noem ze gewoon in die toestand snotjes die in de vorm van champions gemaakt zijn.

Die meuk zouden ze moeten verbieden.

Pizzaria's die zulke champions op hun pizza's gooien bezoek ik ook maar 1* en daarna nooit meer.
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 13:00:59 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66762862
Nou nou nou, dáár ga je eens even flink mee besparen zeg, door voortaans champignons uit een potje te eten.

Champignons moeten nog een klein beetje een bite hebben vind ik. Dat kun je shaken bij die tinnef uit een potje of blikje.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:01:17 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66762874
Huuu Ik vind ze altijd wat zurig smaken. Ook na het afspoelen. Wat mij betreft een absolute no. Dan liever helemaal geen champignons.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66762901
champignons kosten toch maar 1euro per bakje? Vast goedkoper nog als je naar een lidl of aldi fietst. Neem aan dat zo'n potje niet veel goedkoper is?

ik eet liever geen champignons als ze niet vers zijn, of het moet voor in de soep zijn, dan maakt het niet zoveel uit.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66762906
Er zijn gerechten waar ik het zelfs lekker in vind, champignons uit pot

Maar ik vraag me heel erg af of ze echt zo geldbesparend zijn Je hebt al doosjes champignons van 250 gram voor een euro.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:04:38 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66762981
Weet je trouwens wat raar is? In Duitsland vind je nergens champignons onder de ¤ 1,60 ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:16:59 #22
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_66763416
Zelf champignons inmaken

Ingrediënten:

* champignons of paddestoelen (porcini of shi-take)
* enkele teentjes knoflook
* kleine chilipeper
* laurierblaadjes
* rozemarijn
* tijm
* oregano
* olijfolie
* azijn

Bereidingswijze:
Veeg de champignons of paddestoelen schoon en laat ze 10 tot 15 minuten zachtjes koken in water met azijn (2/3 deel water en 1/3 deel azijn). Voeg naar smaak zout toe. Laat de champignons 1 uur op een schone theedoek uitlekken. Doe de champignons in schone glazen potten met wat gepelde teentjes knoflook, een kleine chilipeper en kruiden zoals laurierblaadjes, rozemarijn, tijm en oregano en vul deze bij met wat olijfolie. Sluit de potten goed af. Binnen enkele dagen zijn de champignons klaar om te eten. Je kunt ze zelfs enkele maanden goed houden.

Totale bereidingsduur: 1 uur en 30 minuten

Ik vind de het lekkerder als er wat minder azijn gebruikt wordt, het was nogal zurig volgens het recept vind ik
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_66780720
ik vind champignons uit een pot echt niet lekker

verse champignons
pi_66789213
Van die gewone champignons in een pot koop ik eigenlijk nooit, ik durf ook niet te zeggen of ze goedkoper zijn. Ik weet wel dat ik op de markt voor een euro een flinke bak champignons koop, die zijn alleen minder houdbaar natuurlijk.
Wat ik wel vaak op heb is van die hele champignons in het zuur met kruiden en dergelijke, net als augurken zeg maar. Maar die heb ik al heel lang niet meer gezien. Zijn die nog ergens te krijgen?
pi_66791163
Ik vind verse champions lekker, rauw & gaar. En die uit pot of blik ook, maar ze zijn wel heel anders.

In het kader van bezuinigingen; ik zag dat sommige supermarkten (Jumbo?) kilozakken gesneden champions in de diepvries hebben. Misschien is dat wat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')