SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met als conclusie:quote:
In summary, the results of this 6-year follow-up study demonstrate that the majority of children with dyscalculia, even those classified with PD, have a normative psychosocial profile. Having said this, there still remains an association between this LD and behavioral disturbances, particularly inattention and externalizing problems. Regardless of whether LD negatively affects the child's social and behavioral development or whether the behavioral difficulties and cognitive problems reflect the underpinnings of a neurological dysfunction, both of these domains have to be addressed in any habilitation program for children with dyscalculia.
Publication: Journal of Learning Disabilities
Publication Date: 01-MAY-08
Author: Auerbach, Judith G. ; Gross-Tsur, Varda ; Manor, Orly ; Shalev, Ruth S.
Nee daar is het niet mee te vergelijken, wel met dyspraxie daar dit ook samengaat met gedragproblemenquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:32 schreef EggsTC het volgende:
Je zou het kunnen vergelijken met dyslectie maar dan met rekenen.
Hmm wel worden beiden vaak in 1 zin genoemd en is de letterlijke vertaling "slecht rekenen" en "slecht woord".. ik begreep altijd dat ze niet ver van elkaar vandaan stonden.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:44 schreef vererita het volgende:
[..]
Nee daar is het niet mee te vergelijken, wel met dyspraxie daar dit ook samengaat met gedragproblemen
Heb je ook last van gedragsproblematiek?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb de verklaring dat ik dyscalculie heb.
Wat versta jij onder gedragsproblematiek?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:08 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Heb je ook last van gedragsproblematiek?
Nouja, problemen met je gedrag in het bijzonder eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:11 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat versta jij onder gedragsproblematiek?
Dat snap ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nouja, problemen met je gedrag in het bijzonder eigenlijk.
[..]
Hoe bedoel je dit ? Want ik kan me niet voorstellen dat het hebben van dyscalculie ineens zorgt voor gedragsproblemen. Af en toe enorm gefrustreerd raken wel, maar echt gedragsproblemen, nee.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 03:59 schreef FictionalFenna het volgende:
Misschien zorgt het hebben van dyscalculie wel voor gedragsproblemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |