Nee... het mutiny verhaal was wel ok, maar nu zit ik me toch af te vragen waar dit heen gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef 1972 het volgende:
Hmmm..... ben ik nu de enige die vond dat episode 18 zowat niets nieuws te melden had...![]()
Refereer je naar mijn post?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef HiZ het volgende:
Toch vraag ik me af wat dat toch is met van die mensen die pas tevreden zijn als er in een aflevering maar veel geschoten en gevlogen is. Waarom kijk je dan uberhaupt naar BSG? De serie heeft mensen die houden van veel vlieg en schietwerk nooit echt goed bediend.
zoveel zijn dat er toch niet?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef HiZ het volgende:
Toch vraag ik me af wat dat toch is met van die mensen die pas tevreden zijn als er in een aflevering maar veel geschoten en gevlogen is.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:08 schreef Migue het volgende:
Tahmoh Penikett heeft gezegd dat Helo op een manier aan zijn einde gaat komen die de meeste mensen niet van hem verwachten, FYI
Niet specifiek, maar hij leek wel in de categorie te vallen. Ik heb de laatste paar afleveringen ook wel eens zitten denken dat er wat meer vaart in het verhaal zou kunnen, maar vaart in het verhaal is voor mij volkomen wat anders dan vliegen en schieten.quote:
Probleem is dat er gewoon na die superspannende afleveringen met die mutiny er afleveringen zijn gekomen die totaal niet aan de verwachtingen hebben voldaan, zeker omdat de serie bijna af is gelopen. Alle noemenswaardigheden in de laatste drie afleveringen zouden in een halve aflevering passen. De vaart is er gewoon uit.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet specifiek, maar hij leek wel in de categorie te vallen. Ik heb de laatste paar afleveringen ook wel eens zitten denken dat er wat meer vaart in het verhaal zou kunnen, maar vaart in het verhaal is voor mij volkomen wat anders dan vliegen en schieten.
Die hele 'staatsgreep' situatie was voor mij juist een dieptepunt in dit semi-seizoen met WEER een zijweggetje naar stomvervelende en onrealistische politieke verhaaltjes. Het zijn de momenten dat BSG het meest een commentaar is op de Amerikaanse samenleving van vandaag dat het mij het minste aanspreekt.
Voor mij geldt meer dat er "suspense" moet zijn. En dan bedoel ik niet (per definitie) spanning zoals in een actiefilm of thriller, maar dat er een verhaaltechnische belofte is gedaan, die langzaam wordt ingewilligd. Scenes moeten een m.i. een "higher purpose" hebben om interessant te zijn, zeker tegen het einde van een verhaal. Dat ontbreekt echt in delen van dit seizoen, vind ik. Er zit veel tussen dat meer een verdieping is van wat er al gaande is, dan dat er echt ergens naartoe wordt gewerkt. Het gebeurt wel, maar te weinig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef HiZ het volgende:
Toch vraag ik me af wat dat toch is met van die mensen die pas tevreden zijn als er in een aflevering maar veel geschoten en gevlogen is. Waarom kijk je dan uberhaupt naar BSG? De serie heeft mensen die houden van veel vlieg en schietwerk nooit echt goed bediend.
Dankjewel voor de spoilerquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:08 schreef Migue het volgende:
Tahmoh Penikett heeft gezegd dat Helo op een manier aan zijn einde gaat komen die de meeste mensen niet van hem verwachten, FYI
...maar toch gaat 'ie de pijp uitquote:[...]As for specifics, Penikett says he doesn’t want to spoil but he did help adjust Helo's ultimate outcome.
“We had the opportunity to go in one direction which I thought was the obvious direction and I fought against it,” he says frankly. “I talked with a few powers that be and said, ‘Let's not do that.’ Everyone agreed and it was great, so I had a little bit of influence on that. I'm happy with the end of my storyline and it will surprise people.”
Dat gedoe met die 'staatsgreep' was ook helemaal niet interessant.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet specifiek, maar hij leek wel in de categorie te vallen. Ik heb de laatste paar afleveringen ook wel eens zitten denken dat er wat meer vaart in het verhaal zou kunnen, maar vaart in het verhaal is voor mij volkomen wat anders dan vliegen en schieten.
Die hele 'staatsgreep' situatie was voor mij juist een dieptepunt in dit semi-seizoen met WEER een zijweggetje naar stomvervelende en onrealistische politieke verhaaltjes. Het zijn de momenten dat BSG het meest een commentaar is op de Amerikaanse samenleving van vandaag dat het mij het minste aanspreekt.
Nee, dat zeg ik, nu niet meer nee. En nu is er ook meteen geen ruk meer aan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:39 schreef Mirel het volgende:
Je moet het ook niet zwartwit bekijken als 2 kampen.
En als de Colonials zonder slag of stoot de Cylon Rebels hadden laten integreren dan was dat weer onrealistisch geweest. En als we vier seizoenen Cylon versus Colonials hadden gehad dan was er te weinig inhoud...quote:Op donderdag 12 maart 2009 05:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat gedoe met die 'staatsgreep' was ook helemaal niet interessant.
Het grootste probleem met de serie is dat men de duidelijke strijd tussen de twee kampen (mensen vs. cylons) om zeep heeft geholpen. Het gaat eigenlijk nergens meer over.
Even voor de duidelijkheid, ik ben een groot fan van character driven series. Een paar jaar geleden heb ik de huidige OP geschreven voor het BSG topic, daar komt vrij duidelijk in naar voren dat daar de kracht van BSG ligt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |