Ja, 'the space in between' als ik het me goed herinner. Waar D'Anna steeds naar op zoek was in die serie van zelfmoorden. Als ieder bewustzijn, mens of Cylon, daar komt, dan kan dat ook wel eens de gemeenschappelijke factor zijn. Wat maakt dat mensen en Cylons meer op elkaar lijken als 'bewuste wezens', dan dat ze van elkaar verschillen als mensen en machines.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:41 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat mij bezig houdt ja. Daarom hield ik er al tijden rekening mee dat hij ook een Cylon of later 1 van de final 5 zou zijn.
Maar goed, er is dus meer dan cylons, humans en resurrection.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CSI doet 16 april een BSG aflevering, met zo ongeveer de halve BSG crew werkend aan de aflevering. http://www.tvguide.com/News/Battlestar-Vernon-CSI-1003803.aspx
Ik weet niet, dan moet je ook voor Roslin met verklaringen komen, bij mijn weten hebben de volgende personages head-people gezien:quote:Op maandag 9 maart 2009 11:05 schreef HiZ het volgende:
En als we nu eens heel stout zeggen dat Baltar die nucleaire explosie NOOIT kon hebben overleefd ? Het was wel erg lief van Caprica Six om zich voor hem te werpen, maar zijn huis werd aan flarden gerukt door een thermonucleaire explosie. Dan komt er wat logica in de head-people; namelijk ze treden alleen op bij mensen die dood zijn geweest.
Dat was gewoon een droom. Nouja, niet gewoon, een visioen, maar niet dood. Als ze daar een hartstilstand had, was dat vast wel opgemerkt door de verpleegkundigenquote:Op maandag 9 maart 2009 17:45 schreef PPL het volgende:
En die zijn dus allen dood geweest.
Ja ook Roslin, of herinner ik mij die aflevering verkeerd dat ze met een bootje een meer overvaart?
Of ze was gwoon stiekum toch eventjes dood.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:06 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat was gewoon een droom. Nouja, niet gewoon, een visioen, maar niet dood. Als ze daar een hartstilstand had, was dat vast wel opgemerkt door de verpleegkundigen
Ze zat idd op de veerpont naar het hiernamaals als je het zo wilt noemen, haar familie die haar is voorgegaan met het overgaan stond al op haar te wachten. Maar het was haar tijd nog niet ofzo, die ene patiënte waar ze toen ook mee in de ziekenboeg lag, overleed wel en die zag je dan ook niet meer op het pondje maar werd warm onthaald door haar familie aan de overkant. Gene zijde zeg maar.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:58 schreef PPL het volgende:
[..]
Of ze was gwoon stiekum toch eventjes dood.
Al is het maar een milliseconde.
Tijd betekent niets in het hiernamaals.
Of ze zat in de Nexus met James T. Kirk en Jean Luc Picard.
[ afbeelding ]
Haar gesprekken met Elosha doen zich allemaal voor in de 'space in between', tijdens de sprongen van de basestar. Ik weet het op het moment niet 100% maar volgens mij speelt dat zich ook allemaal af nadat ze een keer met die veer naar gene zijde is geweest.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat klopt. Maar had zij niet al visioenen daarvoor?
Volgens mij stookte chief zelf drankquote:Op maandag 9 maart 2009 08:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Afgelopen week zag je dat er toch een redelijk tekort aan resources kwam (tandpasta bijv.) zal voor drank ook wel zijN? Of kunnen ze die zelf stoken?
Verder heb ik mij prima vermaakt met deze ep, mooi opstapje naar een grote finale.
Idd, de chief moest zelfs inspringen omdat zijn mannen rotzooi (ongeschikt voor consumptie) aan het maken waren.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:34 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Volgens mij stookte chief zelf drank
Ze mogen op die basestar alvast beginnen met stoken voor als voor starbuck, adama en tigh aan boord komenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:07 schreef KirkLazarus het volgende:
Met die bar nu aan boord zal de chief z'n handen vol hebben...
En Cavil die dit zegt:quote:
The episode started with Hera playing with a model of Galactica, pushing it into a baseship on the CIC table. But there’s no one in CIC. It’s a projection. How cool is that?
Based on this, Blogger encyclops predicted for the next episode:
Adama is going to ram Cavil’s Baseship with Galactica, or maybe even the Colony itself. This was not-so-subtly foreshadowed by Hera playing with strategic models at the beginning of this ep, as well as the painfully dragged-out talk of Galactica “dying.”
quote:Hera: No, I want Boomer!
Cavil: There, there, now. You’ll have all sorts of new playmates pretty soon.
Hera: Boomer! Boomer!
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:12 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ze mogen op die basestar alvast beginnen met stoken voor als voor starbuck, adama en tigh aan boord komen
Een halve basestar, ik heb zover ik mij kan herinneren nog niet gezien dat deze weer volledig hersteld was. Ik ben trouwens benieuwd of het weer aansluiten van Anders enig effect zou hebben op die biologische goo. Of dat dit echt een waardeloos goedje is of dat het toch nog enige herstellende vermogens krijgt. Ik zou verwachten dat elk complex organisme een controller/brein/computer nodig heeft om te (ver)groeien.quote:Op woensdag 11 maart 2009 03:08 schreef Salamander het volgende:
Eigenlijk zou ik dat niet zo een geslaagd einde van de Galactica vinden.
Rustig een ster in vliegen lijkt me wel wat.
Ik zou het ook niet eens erg vinden als er geen groot gevecht meer kwam. Als de grote vragen maar beantwoord worden. Als het op vechten aankomt kan de Galactica zich alleen maar in een baseship boren. Dan heb je nog één rebel baseship. En de vloot.
Misschien is er wel meer uitgekomen uit zijn onderzoek, het zal niet de eerste keer zijn dat Baltar maar 'de helft' vertelt van zijn bevindingen. Als hij er maar mee te koop kan lopen en gebruiken voor zijn eigen gewin (wat dit ook mag zijn in dit geval), net als toen met zijn cylon-detector. Die bitch-slap van Kara viel mij ook tegen, ik had ook verwacht dat ze hem een flinke ros op zijn muil zou verkopen.quote:Zoals iemand hierboven al zei had ik ook wel wat meer verwacht van Baltar`s onderzoek naar Kara`s dogtags. En ik had verwacht dat ze hem een flinke ros op zijn bek had gegeven in plaats van een klap.
De muiterij is neergeslagen, niet uitgeroeid want niet alle mensen zijn te vervangen.quote:Het is ook nieuw dat Adama tegenwoordig met bewaking rondloopt dacht ik.
Adama gaat recht in die kolonie jumpen en dan al z'n nukes detonerenquote:Op woensdag 11 maart 2009 03:08 schreef Salamander het volgende:
Eigenlijk zou ik dat niet zo een geslaagd einde van de Galactica vinden.
Rustig een ster in vliegen lijkt me wel wat.
Ik zou het ook niet eens erg vinden als er geen groot gevecht meer kwam. Als de grote vragen maar beantwoord worden.
Als het op vechten aankomt kan de Galactica zich alleen maar in een baseship boren. Dan heb je nog één rebel baseship. En de vloot.
Zoals iemand hierboven al zei had ik ook wel wat meer verwacht van Baltar`s onderzoek naar Kara`s dogtags.
En ik had verwacht dat ze hem een flinke ros op zijn bek had gegeven in plaats van een klap.
Het is ook nieuw dat Adama tegenwoordig met bewaking rondloopt dacht ik.
Wat volgens mij zo'n beetje de belangrijkste opmerking van de hele aflevering was.quote:
Denk je? Wellicht dat ze het gewoon aan Sam over kunnen laten. Die is toch al dood.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:26 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Adama gaat recht in die kolonie jumpen en dan al z'n nukes detoneren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |