Ik zou het eerder een SF-dramaserie noemen dan soap imo. Als je BSG een soap noemt dan heb je blijkbaar nog nooit naar een soap gekeken. Anders zou je dit niet zeggen, geen enkele soap kan ook maar in de schaduw staan van BSG of wat dit betreft elke andere gewaardeerde serie. Soaps zijn over het algemeen van zeer lage kwaliteit (imo) het verhaal van soaps is ruk want er komt maar geen eind aan en om nog maar over het acteerwerk te zwijgen.quote:Op zondag 8 maart 2009 05:55 schreef AgitoM het volgende:
Ik zag op tv.com 3 delen staan voor "Daybreak" maar als ik het goed begrijp zijn het maar 2 delen?
Overigens wil ik het einde het liefste nu zien. Wil weten hoe het verhaal afloopt, en ben het gejank in de serie inmiddels wel beu. Battlestar Galactica is meer een soap serie geworden in de laatste 2 seizoenen, echter zat ik toen al zo diep in het verhaal dat ik eigenlijk niet op wilde houden met kijken.
Begrijp me niet verkeerd, het is een goede serie, en hoop dat de serie een waardig einde krijgt.
quote:Op zondag 8 maart 2009 10:14 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Ik zou het eerder een SF-dramaserie noemen dan soap imo. Als je BSG een soap noemt dan heb je blijkbaar nog nooit naar een soap gekeken. Anders zou je dit niet zeggen, geen enkele soap kan ook maar in de schaduw staan van BSG of wat dit betreft elke andere gewaardeerde serie. Soaps zijn over het algemeen van zeer lage kwaliteit (imo) het verhaal van soaps is ruk want er komt maar geen eind aan en om nog maar over het acteerwerk te zwijgen.Dat er veel drama in zit klopt, misschien wel wat teveel drama tov de andere goodies van de serie zoals grote spacebattles. Maar al om al is BSG op alle punten veruit superieur aan elke soapserie op de TV.
Ik begrijp wat je bedoelt maar om BSG te vergelijken met een soap vind ik overdreven. Er had idd wel wat meer pit in de laatste twee seizoenen gemogen, meer battles enzo. Al storen mij die drama stukken niet echt, ik vind BSG er niet minder om. Ik hoop wel voor het einde nog wel een spacebattle te zien, zodat ze eruit gaan met een knal en daarnaast het verhaal netjes afronden.
Hoe vaak gebeurt het überhaupt dat een episode voortijdig geleaked wordt?quote:Op zondag 8 maart 2009 14:46 schreef Migue het volgende:
BSG is nog nooit geleaked, dat zal voor Daybreak dus ook wel meevallen
Grote space battle komt eraan, kijk maar naar de promo voor volgende week.
Maybe kappen ze Daybreak II alsnog in twee delen? Dat zou in ieder geval een dubbele ep zijn. RDM zei dat ze materiaal hadden voor drie uur.. maar dat krijgen we pas op de DVD te zien dan.quote:Op zondag 8 maart 2009 05:55 schreef AgitoM het volgende:
Ik zag op tv.com 3 delen staan voor "Daybreak" maar als ik het goed begrijp zijn het maar 2 delen?
idd plus deze keer geen preview wat mij opviel en ze hadden het op het laatst over basestar galacticaquote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:23 schreef Cerbie het volgende:
Die scene met Starbuck op de wc![]()
En Anders-HybridVraag me af wat de Hybrids op de gewone baseships zijn dan, een volwaardig model of een mislukte eerste poging skinjobs die later nuttig bleek als Hybrid.
Ze hadden meer moeten laten zien van Anders en Kara, zat steeds te wachten tot dat weer verder ging. En Tigh moet Ellen een keer goed de waarheid zeggen, ik dacht even dat hij het zou doen maar nee weer niet. Ellen![]()
Vond het een goede ep, nog steeds Battlesoap Galactica maar stoor me daar niet aan
denk ik ook zat ook heel de tijd te wachten dat hij die tekening zou zien en zou wegjumpenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:27 schreef sp3c het volgende:
nou ik vond deze aflevering al meer in de goede richting
er gebeurt tenminste weer wat interessants, ipv dom gelul in de ruimte (pun intended)
Dat Anders aan die badkuip is gesloten wordt nog wel belangrijk denk ik
misschien toch dat laatste grote gevecht in de ruimte waar iedereen op zit te wachten met al het wapentuig aan boord van verschillende burgerschepen en anders die de Galactica vliegt en er met zijn hoofd zo hele launchbays en Viper squadrons aan laat groeien komt ze op het laatste moment helpen/redden
of niet, maar ik denk wel dat de vloot op een gegeven moment wegjumped van wat er van Galactica over is zonder Anders want die zal er wel niet meer af kunnen en evt Starbux) en dat het schip zich dan door de Cylon smurrie weer in een redelijke staat herstelt en op het laatste moment de dag komt redden
overigens wat doet balthar en caprica en dat operahuis en de angels wie zijn datquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Ik denk dat de de noten die hera heeft opgeschreven toch coördinaten blijken te zijn en dat Anders en starbuck daar volgende week achter komen.
Verder kan Boomer toch misschien weer terug switchen naar de galactica kant aangezien ze moest huilen voor hera en is het operahuis terug.
Misschien moet het als geluid.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
denk ik ook zat ook heel de tijd te wachten dat hij die tekening zou zien en zou wegjumpen
die kleuren duiden op planeten of sterrenstelselsquote:
Ja, maar zowel Anders als Kara communiceren door middel van muziek.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die kleuren duiden op planeten of sterrenstelsels
Zou me niet verbazen als ze daarna zelfmoord pleegt.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:12 schreef Zhenar het volgende:
Anders-hybrid rules![]()
Boomer zal nog wel Hera gaan redden en zich zo redeemen
Met angels worden de head-personen bedoeld. Dus head-six van Baltar, head=Baltar van Caprica Six en head-componistvader van Starbuckquote:Op zondag 8 maart 2009 16:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
overigens wat doet balthar en caprica en dat operahuis en de angels wie zijn dat
Afgelopen week zag je dat er toch een redelijk tekort aan resources kwam (tandpasta bijv.) zal voor drank ook wel zijN? Of kunnen ze die zelf stoken?quote:Op maandag 9 maart 2009 00:32 schreef MrFl0ppY het volgende:
Matige aflevering, vooral veel afscheid/gejank. Valt me wel op dat ze wel erg veel drinken en dat de drank nooit opgaat! Een colatje of biertje kennen ze daarbij ook niet. Die Adama is een grotere zuiplap als Tigh dat toentertijd was.
Ja snap ik maar het is geen toeval dat die 3 ze hebben en de rest nietquote:Op maandag 9 maart 2009 07:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Met angels worden de head-personen bedoeld. Dus head-six van Baltar, head=Baltar van Caprica Six en head-componistvader van Starbuck
De operahouse begon met Baltar en Caprica Six, die daar Hera afnamen, terwijl Roslin (in haar visioenen) dit gadesloeg
Huh. Interessant...quote:Op maandag 9 maart 2009 11:05 schreef HiZ het volgende:
En als we nu eens heel stout zeggen dat Baltar die nucleaire explosie NOOIT kon hebben overleefd ? Het was wel erg lief van Caprica Six om zich voor hem te werpen, maar zijn huis werd aan flarden gerukt door een thermonucleaire explosie. Dan komt er wat logica in de head-people; namelijk ze treden alleen op bij mensen die dood zijn geweest.
Dat is ook iets wat mij bezig houdt ja. Daarom hield ik er al tijden rekening mee dat hij ook een Cylon of later 1 van de final 5 zou zijn.quote:Op maandag 9 maart 2009 11:05 schreef HiZ het volgende:
En als we nu eens heel stout zeggen dat Baltar die nucleaire explosie NOOIT kon hebben overleefd ? Het was wel erg lief van Caprica Six om zich voor hem te werpen, maar zijn huis werd aan flarden gerukt door een thermonucleaire explosie. Dan komt er wat logica in de head-people; namelijk ze treden alleen op bij mensen die dood zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |