Ik heb van mijn mams geleerd 100 gr per persoon is een normale hoeveelheid.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:36 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb geen magnetron, maar wel een oven, dus dat moet lukken.
Als ik toch bezig ben: wij koken meestal 200 gram pasta of rijst, en zijn met zijn tweeen. Mijn vriend eet meestal wat meer dan ik. Zou dat dan een normale hoeveelheid zijn?
Ik kon altijd enorme hoeveelheden eten, zeker toen ik nog alleen woonde: ruim koken voor twee dagen en dan toch alles op eten, dus ben een beetje het 'gevoel' voor normale hoeveelheden kwijt.
Oh ja, die muesli heb ik ook wel gehad, die vond ik wel lekker.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:25 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Omdat ik gewone yoghurt te zuur vind en er suiker doorheen doe. Vanilleyoghurt lijkt me dan minder zoet. En het is AH-euroshopper muesli. Met zo min mogelijk dingen er doorheen want dat vind ik ook niet lekker, maar er zitten wel wat rozijntjes en pitjes in geloof ik.
[..]quote:[..]
Ik ben pas om 10 uur opgestaan, dus ik houd dat wel vol
[..]
Check, kijken of ik ook harde dingen weg krijg met die verstandskies van mij, en dat is sowieso wel lekker.
Er zwerft ergens een magnetronappelrecept met kaneel. Bron is Muis dacht ik.quote:Omdat het een zure appel was. Goed idee dat warmmaken, probeer ik volgende keer.
Zelf maken is beterquote:[..]
Uit een flesje.
Waarom niet wat meer tussendoortjes? Stofwisseling op gang houden en zulks...?quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:37 schreef Miss_S het volgende:
Ik vind het ook best een goed lijstje hoor Q
Mijn lijstje tot nu toe:
O: peer en allbran cornflakes met halfvolle melk
L: 2 volkoren geroosterde boterhammen met 1 oude kaas
D: lasagne
Het is niet streng bedoeldquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:21 schreef Greys het volgende:Sigme, wat ben je streng!
Ik zou willen dat ik zo'n lijstje kon posten!
Die zou ik ook wel graag willen wetenquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:38 schreef sigme het volgende:
Er zwerft ergens een magnetronappelrecept met kaneel. Bron is Muis dacht ik.
Veel in de auto gezeten en niets bijquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Waarom niet wat meer tussendoortjes? Stofwisseling op gang houden en zulks...?
Oke, het klinkt zo weinig allemaal maar ik denk dat het met de kaas en lasagne uiteindelijk daardoor wel mee valt qua kcals? Niet wederom onder de 1000 hoop ik wel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Veel in de auto gezeten en niets bijtussen lunch en diner zat 2 uurtjes dus dat is wel goed.
Nee dit is wel gewoon teveel genoeg kcal, zeker met die lasagnequote:Op donderdag 5 maart 2009 18:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oke, het klinkt zo weinig allemaal maar ik denk dat het met de kaas en lasagne uiteindelijk daardoor wel mee valt qua kcals? Niet wederom onder de 1000 hoop ik wel.
* Dizzy-Miss-Lizzy mega rot trap richting Chico geeftquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:40 schreef Chicolate het volgende:
Schop mij, ik moet een mini (her)tentamen leren maar ik vind het niet interessant genoeg.
Saus zelf maken doe ik zoveel mogelijk, maar had ik vandaag geen tijd voor. Dank voor de tips verder. Kga nu ff koken (+eten uiteraardquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, die muesli heb ik ook wel gehad, die vond ik wel lekker.
Wat betreft die yoghurt-met-suiker versus vanilleyoghurt; dat lijkt me dan de moeite waard om wat preciezer uit te zoeken. Misschien is het wel beter als je suiker in yoghurt kiept, en sowieso zou je bij zelf doseren het steeds een stapje minder zoet kunnen maken, of zoetstof gebruiken ipv suiker. Ikzelf vind sinaasappelsap dor de yoghurt wel lekker.
[..]
[..]
Ok. Hoewel ik vermoed dat de vitaminenmaffia zal zeggen dat je dat broodje dan beter met wat rauwkost kan eten.
[..]
Er zwerft ergens een magnetronappelrecept met kaneel. Bron is Muis dacht ik.
[..]
Zelf maken is beter. Is dat een optie?
Nee precies goed, young padawan.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:40 schreef Chicolate het volgende:
Magnetronappel is toch gewoon appel in stukjes, kaneel over gooien en in magnetron opwarmen? Of heb ik hét ingredient nu gemist ofzo?![]()
Schop mij, ik moet een mini (her)tentamen leren maar ik vind het niet interessant genoeg.
Dankjewelquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:43 schreef Muis006 het volgende:
Magnetron appel met kaneel
Benodigheden:
1 appel
kaneel
1 magnetron
mesje
1. schil de appel en snijdt hem in stukjes (grootte mag je zelf weten, hoe gedurfd!)
2. pleur het in een magnetronbakje, liefst met een beetje flair
3. zet het in de magnetron en verwarm de appel een minuut of 3, 4 op vol vermogen
4. haal het bakje met appel uit de magnetron, drapeer wat kaneel over je appel en prak het een beetje
5. eet het op!
Ik las: "DML Chico richting trapt rolt"quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
* Dizzy-Miss-Lizzy mega rot trap richting Chico geeft![]()
Ik heb gisteren met 'de collega'the curious case of benjamin button gezien. Ik vond 'm maar matig
quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:43 schreef Muis006 het volgende:
Magnetron appel met kaneel
Benodigheden:
1 appel
kaneel
1 magnetron
mesje
1. schil de appel en snijdt hem in stukjes (grootte mag je zelf weten, hoe gedurfd!)
2. pleur het in een magnetronbakje, liefst met een beetje flair
3. zet het in de magnetron en verwarm de appel een minuut of 3, 4 op vol vermogen
4. haal het bakje met appel uit de magnetron, drapeer wat kaneel over je appel en prak het een beetje
5. eet het op!
Ja doe je dat echt?quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:46 schreef progje het volgende:
zo uit eten
Nu alleen even zorgen dat ik wat gezonds kies... (ik zag tonijn op de kaart staat) en van de frietjes en/of aardappels die je er bij krijgt dan maar afblijven
quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:43 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Saus zelf maken doe ik zoveel mogelijk, maar had ik vandaag geen tijd voor. Dank voor de tips verder. Kga nu ff koken (+eten uiteraard).
Hoeveel kcal was dat ook alweer?quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:46 schreef sigme het volgende:
+ kwakje
Ja want je schuift het ook meteen vanuit de magnetron je bek in. Ik mag hopen dat mensen verstand genoeg hebben om te weten dat het heet is.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]3, 4 minuten? Dan heb je geen warme appel, maar kokendhete appel waar je je bek aan brandt
.
Ik doe altijd 50 seconden en niet prakken.
Dan ga ik dat morgen eens proberenquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:48 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja want je schuift het ook meteen vanuit de magnetron je bek in. Ik mag hopen dat mensen verstand genoeg hebben om te weten dat het heet is.
Als je de appel langer dan 50 seconden in de magnetron doet, is hij een stuk zachter en lijkt het wat meer op appelcompote.
Wel geregeld uit eten ja..quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja doe je dat echt?
Ik ga niet zo vaak uit eten. Als ik dan ga, ga ik me niet inhouden hoor. Ik wil er wel van genieten dan.
15quote:
Wat? ben je geslaagd?quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:50 schreef P.F het volgende:
De weledelgeleerde Prinses Farfallus meldt zich!
Nee ik wou gewoon hoi zeggen. En dat stond op de brief van een ex huisgenootje en het klonk wel grappigquote:
Halloquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:50 schreef P.F het volgende:
He dude, hoe is je lijstje.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:50 schreef P.F het volgende:
Hoogedelgestrenge vrouwe farfallus, ik heb vandaag getraind en braaf gegeten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:04 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee ik wou gewoon hoi zeggen. En dat stond op de brief van een ex huisgenootje en het klonk wel grappig
Je kunt het!!quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:13 schreef SiTuSavais het volgende:
Ik kom even trots wezen: ipv 2x15 minuten heb ik 1x15 en 1x21 minuten gerend. En het ging best gemakkelijkAls ik nou mijn lijstje vandaag even goed houd, dan is dit een modeldag
Maar ik moet het koekjesschap in de supermarkt dan wel weten te ontwijken dadelijk.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:13 schreef SiTuSavais het volgende:
Ik kom even trots wezen: ipv 2x15 minuten heb ik 1x15 en 1x21 minuten gerend. En het ging best gemakkelijk![]()
[Belgische mevrouwenstem]Kom op, je kan het! Nu opgeven zou een beetje dom zijn [/Belgische mevrouwenstem]quote:Als ik nou mijn lijstje vandaag even goed houd, dan is dit een modeldagMaar ik moet het koekjesschap in de supermarkt dan wel weten te ontwijken dadelijk.
Gefeliciteerd met de jarige (wie is er jarig?) !quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:15 schreef Tinkepink het volgende:
Dat lijstje van Q. zag er inderdaad goed uit, maar Sigme heeft wel gelijk: veel suikers.
Mijn -zeer nette- verjaardaglijstje (voor een verjaardag dan):
o. croissant
t. appel
l. gepofte aardappel + yoghurtcreme + beetje salade
t. mini-magnum
d. veel verse zalm + nog veel meer zelfgemaakte sushi (zalm, avocado, komkommer, rivierkreeftjes en surimi in wisselende combinaties)
quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:19 schreef mspoez het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de jarige (wie is er jarig?) !
¿ʎzzıl-ssıɯ-ʎzzıp ɹǝǝʍ nou ʇɐp ǝɾ ǝop ǝoɥquote:Op donderdag 5 maart 2009 19:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tink, van harte! [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |