Hij woont niet eens meer bij zijn vrouw en kinderen, maar bij een 'collega'. Niet helemaal een normale situatie dus, en reden genoeg voor achterdocht.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:07 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik vraag me vooral ook af wat jou eigen rol hierin is.
Bij mij kwam er wel even een grijns op m'n gezicht bij "werk je voor de campina", dat hoeft ook helemaal niet vernederend of iets te zijn, waarom vat jij dat zo op?
je hebt het er over dat je "er achter bent gekomen" dat hij "een nieuwe vriendin" heeft, maar je weet niet of dat nou serieus wel wat is, ben je dan niet gewoon achterdochtig aan het gissen?
communiceren jullie gewoon wel duidelijk genoeg?
dat hij "intelligent" is heeft er verder geen hol mee te maken natuurlijk.
verder; geen idee, je tekst is te lang naar m'n zin :p
Als je hem volledig uitsluit, is het gevaar wel dat hij zich niet serieus genomen voelt en zich in zijn waarde als vader aangetast voelt (even los van een objectief beeld van hoe hij daadwerkelijk in de situatie staat). De kans bestaat dan dat hij zich nog verder van jullie afsluit en je opzettelijk tegen gaat werken. Op dit moment is hij duidelijk degene met de problemen en jij duidelijk slachtoffer. De kans bestaat dat hij in een slachtofferrol rolt en jou als dader / veroorzaker bestempeld (wat overigens duidelijk onwaar is)quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:02 schreef Re het volgende:
tsja wat is goed advies. Persoonlijk zou ik hem compleet afsluiten uit je leven voorlopig, laat hem maar leven met zijn consequenties en zijn ziekte. Neem een advocaat in armen en laat communicatie lopen via hem.
Tenzij je er van overtuigd ben dat hij hulp wil zoeken en dat ook volhoudt, maar daar heb ik een hard hoofd in, laat zijn nieuwe vriendinnetje maar voor hem zorgen, blijkbaar vind hij dat veel toffer en heeft geen zin in zijn vertanwoordelijkheden
praat die uberhaupt over zijn traumatische jeugd?quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:01 schreef Ghislaine34 het volgende:
Nee, ik heb nog nooit een ander topic geopend. Hij wilde graag nog een meisje dus dat kan het niet zijn. Vandaag kreeg ik weer een redelijk lief mailtje van hem. Moet ik hier nou op reageren of zou ik het juist negeren. Je weet nooit wat het beste is.
Fam en vrienden denken allemaal dat hij met hangende pootjes terug komt over een paar weken/maanden, maar of ik dat nog wil? Er is ontzettend veel gebeurd, we zouden dan echt eerst in therapie moeten.
Gr. Ghislaine.
http://www.trimbos.nl/default19446.htmlquote:
Verschijnselen
Manie/hypomanie
* een extreem uitgelaten stemming
* overdreven vrolijk zijn
* prikkelbaar, snel boos zijn
* opgewonden, geagiteerd zijn
* ruzies maken
* minder behoefte aan slaap, 's nachts klaarwakker zijn
* veel praten, bellen of e-mailen
* gedachten die alle kanten opschieten
* niet stil kunnen zitten
* veel doen, niet kunnen stoppen
* het gevoel hebben alles aan te kunnen
* meer zin in seks hebben, tot seksueel ongeremd zijn
* impulsief dingen doen zonder rekening te houden met nadelige gevolgen, bijvoorbeeld te hard rijden of te veel geld uitgeven
* Wanen en hallucinaties (niet bij hypomanie)
* Sociale en relationele problemen (niet bij hypomanie)
Depressie
* een sombere of geïrriteerde stemming
* lusteloos zijn, nergens zin in hebben
* minder belangstelling voor werk of hobby's
* moe of uitgeput zijn
* geen emoties voelen
* geen contact met anderen willen
* weinig of geen gevoel van eigenwaarde
* niets te zeggen hebben
* denken aan de dood, gedachten over zelfdoding
* slecht slapen of juist veel slapen, vroeg wakker worden
* minder of juist meer gaan eten