abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:16:24 #251
236264 crew  capricia
pi_67897230
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:04 schreef Roosjess het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft bij het invullen van de medische vragenlijst een "leugentje om bestwil" ingevuld, maar die is er nu wel erg over aan het stressen. Het is dan ook niet echt een leugenTJE. Hij heeft opgegeven dat hij 115 kilo weegt, terwijl hij 135 kilo weegt! Nou zit hij (logischerwijs) erg te stressen, want hij is bang dat hij alsnog voor een medische keuring langs moet komen en dat men er dan acherkomt dat hij die 20 kilo extra verzwegen heeft. Volgens mij niet zo'n handige move van hem. Ik kan hem ook niet echt van advies voorzien, nog wijze woorden voor hem?

Nu ben ik wel blij dat ik het wel naar waarheid heb ingevuld. Als ik dan voor een medische keuring langs moet komen, dan is het gewicht in ieder geval geen verrassing meer.
Dan had ik gewoon 80 kg ingevuld...
Dan weet je zeker dat ze je niet oproepen....met 115 KG zit je toch wel op de grens, is mijn gevoel...
Afwachten maar...ik hoop het beste voor hem!
En wees niet bang: Hooguit gaat hij iets meer premie betalen...je er uit flikkeren heb ik nog nooit gezien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67897347
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan had ik gewoon 80 kg ingevuld...
Dan weet je zeker dat ze je niet oproepen....met 115 KG zit je toch wel op de grens, is mijn gevoel...
Afwachten maar...ik hoop het beste voor hem!
En wees niet bang: Hooguit gaat hij iets meer premie betalen...je er uit flikkeren heb ik nog nooit gezien.
Hahaha ja inderdaad, kon hij beter nog lager opgeven. Alhoewel de adviseur het dan ook niet zou geloven denk ik (hij heeft het samen met de adviseur ingevuld).
Maar gaan ze dan niet moeilijk doen als ze erachter komen dat hij erover gelogen heeft? Hij zegt heel laconiek dat het gewoon verkeerd ingevuld is dan (dat is zijn plan). Een leugen met een andere leugen verhullen.

Ik zal hem in ieder geval zeggen dat hij zich niet druk moet maken...straks heeft hij ook nog een hoge bloeddruk erdoor
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:27:58 #253
236264 crew  capricia
pi_67897531
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:20 schreef Roosjess het volgende:

[..]

Hahaha ja inderdaad, kon hij beter nog lager opgeven. Alhoewel de adviseur het dan ook niet zou geloven denk ik (hij heeft het samen met de adviseur ingevuld).
Maar gaan ze dan niet moeilijk doen als ze erachter komen dat hij erover gelogen heeft? Hij zegt heel laconiek dat het gewoon verkeerd ingevuld is dan (dat is zijn plan). Een leugen met een andere leugen verhullen.

Ik zal hem in ieder geval zeggen dat hij zich niet druk moet maken...straks heeft hij ook nog een hoge bloeddruk erdoor
Als dat zijn enige leugentje om bestwil is, heeft hij niets te vrezen. Ze zijn meer geinteresseerd in ziektes in je familie en zo.
En neem maar van mij aan dat iemand die 80 KG weegt het verschil niet ziet tussen 114 en 134 KG.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67897803
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Als dat zijn enige leugentje om bestwil is, heeft hij niets te vrezen. Ze zijn meer geinteresseerd in ziektes in je familie en zo.
En neem maar van mij aan dat iemand die 80 KG weegt het verschil niet ziet tussen 114 en 134 KG.
Nou dan hoop ik maar dat hij doorgegeven heeft dat zijn vader suikerziekte heeft, sinds 2 jaar ofzo. Want als hij dat óók niet heeft opgegeven, dan wordt het wel erg.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:40:34 #255
236264 crew  capricia
pi_67897922
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:36 schreef Roosjess het volgende:

[..]

Nou dan hoop ik maar dat hij doorgegeven heeft dat zijn vader suikerziekte heeft, sinds 2 jaar ofzo. Want als hij dat óók niet heeft opgegeven, dan wordt het wel erg.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat zijn uitslag wordt...blijf posten aub!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67898009
Zal ik doen!
Maar het zal nog wel even duren, want hij heeft pas maandag de offerte getekend.

Ik hoop maar niet dat hij afgekeurd wordt, op basis van al zijn leugens...maar ik zal ook niet vreemd opkijken.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:58:47 #257
236264 crew  capricia
pi_67898471
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:43 schreef Roosjess het volgende:
Zal ik doen!
Maar het zal nog wel even duren, want hij heeft pas maandag de offerte getekend.

Ik hoop maar niet dat hij afgekeurd wordt, op basis van al zijn leugens...maar ik zal ook niet vreemd opkijken.
Mijn ervaring: Ze zitten niet te wachten op al dat gezeur en gecontroleer. Ze zijn blij als ze hun verzekering aan je kunnen slijten... Dat zegt genoeg over hoeveel ze aan je verdienen!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67900389
hallo allen

Eeven een vraagje want hypotheken... daar weet ik niet zo heel erg veel van
Wij wonen nu in een koophuis, stel wij gaan verhuizen en kopen een ander huis, neem je dan je hypotheek mee of sluit je een nieuwe af?
Stel wij verkopen ons huis voor 260k en de hypotheek is voor 220k, nieuwe huis kost 190k inclusief kk.
Hebben wij dan 40k overwaarde? Moeten we een nieuwe hypotheek afsluiten omdat het nieuwe huis goedkoper is?

Dank alvast
pi_67901677
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:02 schreef Hayley84 het volgende:
hallo allen

Eeven een vraagje want hypotheken... daar weet ik niet zo heel erg veel van
Wij wonen nu in een koophuis, stel wij gaan verhuizen en kopen een ander huis, neem je dan je hypotheek mee of sluit je een nieuwe af?
Stel wij verkopen ons huis voor 260k en de hypotheek is voor 220k, nieuwe huis kost 190k inclusief kk.
Hebben wij dan 40k overwaarde? Moeten we een nieuwe hypotheek afsluiten omdat het nieuwe huis goedkoper is?

Dank alvast
Met de verkoopopbrengst wordt de oude hypotheek ingelost en voor de nieuwe woning sluit je een nieuwe hypotheek af. Wat wel kan (is afhankelijk van de verstrekker), is dat je de huidige voorwaarden meeneemt.

Overwaarde = 40.000 inderdaad
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67901725
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn ervaring: Ze zitten niet te wachten op al dat gezeur en gecontroleer. Ze zijn blij als ze hun verzekering aan je kunnen slijten... Dat zegt genoeg over hoeveel ze aan je verdienen!
Neuh, dat valt nogal tegen. Er zijn verzekeraars die echt mierenneuken wat dat betreft. (als ze moeten uitkeren zijn ze een stuk meer geld kwijt. Het gaat nog steeds om wat een aanvaardbaar risico is)
pi_67902923
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Met de verkoopopbrengst wordt de oude hypotheek ingelost en voor de nieuwe woning sluit je een nieuwe hypotheek af. Wat wel kan (is afhankelijk van de verstrekker), is dat je de huidige voorwaarden meeneemt.

Overwaarde = 40.000 inderdaad
Ok bedankt, en als je een nieuwe hypotheek afsluit kijken ze weer opnieuw naar je salaris etc?
Mijn man heeft bijv. nu wel een vast contract (bij afsluiten huidige hypo niet) maar ik heb nu uitzend werk.
Maar we hebben nu natuurlijk ook overwaarde.. pfff moet echt eens langs een hypotheekverstrekker gaan.
pi_67902947
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:38 schreef Hayley84 het volgende:

[..]

Ok bedankt, en als je een nieuwe hypotheek afsluit kijken ze weer opnieuw naar je salaris etc?
Mijn man heeft bijv. nu wel een vast contract (bij afsluiten huidige hypo niet) maar ik heb nu uitzend werk.
Maar we hebben nu natuurlijk ook overwaarde.. pfff moet echt eens langs een hypotheekverstrekker gaan.
Alles wordt opnieuw beoordeeld, inderdaad.

Naar de hypotheekverstrekker is pas de laatste stap. Eerst hier kennis opdoen
  vrijdag 10 april 2009 @ 20:08:03 #263
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_67905523
F_H, kun je mijn vraag ook aub nog bekijken/beantwoorden.

Thnx.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_67910925
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:51 schreef jojomen4 het volgende:
Als ik geinteresseerd ben in een woning in flatgebouw X. Kan ik dan ergens terug zien voor hoeveel geld ze recentelijk andere woningen in gebouw X hebben verkocht?
Als je weet welke woningen recent verkocht zijn, kun je bij het Kadaster de verkoopprijzen opvragen. Dat kan online en per sms.
quote:
En, ik ben geinteresseerd in een apartement in Amstelveen. De vraagprijs op dit moment is 167k. Ik zou het graag voor rond de 150k willen kopen. Met welk bedrag kan ik dan beginnen met bieden? Toch niet 140k? Dat ligt zo ver van de vraagprijs. Maar als ik rond de 150 wil eindigen dan kan ik ook moeilijk bij de 150 beginnen. Of gewoon zeggen wat ik er voor wil betalen en erbij vertellen dat ik niet hoger wil?

Mja, of het succesvol is, is afhankelijk van een aantal factoren: hoe lang staat het te koop en wat hebben vergelijkbare woningen als verkoopprijs/transactieprijs.

Bieden met 140 kan prima. Het is aan de verkopers om aan te geven of dat een onderhandelbaar bod is. Als dat het niet is, dán zou ík zeggen dat je een bod doet van 150, wat tevens je eindbod is. Take it or leave it.
Dan ga ik er wel vanuit dat die 150 echt jouw eindbod is. Als dat zo is, moet je daar ook niet vanaf wijken, denk ik, want dat is die woning waard voor je. Ga er dan ook geen emoties bij laten komen, want er zullen nog meer woningen zijn.
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:44:13 #265
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_67911661
Dank. Dat van de emoties ben ik niet van. Ik ga niet over het bedrag dat ik vooraf als maximaal heb vastgesteld.

Weet je ook hoe het zit met garant staan van ouders? Als ik met mijn salaris 150 kan lenen, en met garantstelling van m'n ouders wil ik 200 lenen, staan mijn ouders dan garant voor de 200 of voor de 50?

Ik was paar maanden geleden op gesprek bij de hypotheekshop, en deze man vertelde me dat m'n ouders bij alle banken, behalve Rabo, voor de 200 garant zouden staan. M'n vader hoorde gisteren bij de tennisclub van iemand die er verstand van zou hebben dat het bij de meeste banken niet zo is (als de hypotheekshop adviseur ons vertelde) en dat de ouders bij de meeste banken dus alleen garant staan voor de de 50.

Wat weet jij (of iemand anders) ?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_67912734
Over het algemeen eisen verstrekkers allemaal volledige mede-(hoofdelijke) aansprakelijkheid voor die 200. Wel staat er dan iets in de voorwaarden als (vrij vertaald): Op het moment dat je zelf de lasten (aantoonbaar) kunt dragen, dan kan die aansprakelijkheid weg.
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:16:43 #267
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_67918647
Ok, dat is dus balen. Wat dat wil ik niet echt.

En op het moment dat ik 180k van de bank leen, en appart 70 k van m'n ouders die overwaarde op hun hypotheek opnemen (en ik beide leningen laat vastleggen bij notaris), kan ik dan de rente over de 250k aftrekken van de belasting? Of alleen de 180k van de bank?
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:09:40 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_67928889
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:16 schreef jojomen4 het volgende:

En op het moment dat ik 180k van de bank leen, en appart 70 k van m'n ouders die overwaarde op hun hypotheek opnemen (en ik beide leningen laat vastleggen bij notaris), kan ik dan de rente over de 250k aftrekken van de belasting? Of alleen de 180k van de bank?
Van 250k, mits de lening ook als zodanig geregisreerd wordt. Google maar eens op "familiebank". Een zeer veel gebruikte constructie. Ik doe het op het moment ook voor een klein gedeelte van de hypotheek
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:54:28 #269
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_67930051
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:43 schreef Roosjess het volgende:
Zal ik doen!

Hoi Roosjess, in 2002 hebben wij ook een huis gekocht en ik heb (en had toen ook al) een behoorlijk overgewicht. Ik heb wel overwogen in de vragenlijst mijn gewicht wat lager op te zetten, maar ja ik weet dat ik me daar zo schuldig over ga voelen en bang ben betrapt te worden. Dus ik ben maar gewoon eerlijk geweest.
Ik moest wel naar een medische keuring. Dat vond ik zooo rot, maar achteraf stelt het weinig voor. Je arts weegt je, neemt je bloeddruk op, luistert naar je hartslag en je longen. Mijn bloeddruk was toen ook net iets te hoog. Toen zei die arts, joh ga even in dit kamertje liggen en relaxen, dan meet ik over een paar minuutjes weer je bloeddruk. Nou dat heeft dus goed goed geholpen want daarna was m'n bloeddruk gewoon goed. Door (onbewuste) spanning kan die stijgen en tja de arts vond het ook wel sneu als dat nou de kosten zou opdrijven.

Overigens gaf de ank ook aan dat zo'n keuring eigenlijk niet tot een afwijzing zou (kunnen?) leiden, maar alleen een premieverhoging. Volgens mij betalen we nu iets van 5 euro meer per maand dan als ik een normaal gewicht zou hebben. Nou ja, dat valt dus ook wel mee..

Succes in iedergeval.
klerkje
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:56:40 #270
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_67933823
Dank Blik.
pi_67936455
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Van 250k, mits de lening ook als zodanig geregisreerd wordt. Google maar eens op "familiebank". Een zeer veel gebruikte constructie. Ik doe het op het moment ook voor een klein gedeelte van de hypotheek
Waar moet de lening geregistreerd worden

Het is hooguit handig om e.e.a. in een overeenkomst vast te leggen.

Als ik met m'n creditcard spullen koop voor het verbouwen van m'n woning, dan is de betaalde rente ook aftrekbaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Five_Horizons op 11-04-2009 22:34:47 ]
  zondag 12 april 2009 @ 15:20:42 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_67950282
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waar moet de lening geregistreerd worden

Het is hooguit handig om e.e.a. in een overeenkomst vast te leggen.

Als ik met m'n creditcard spullen koop voor het verbouwen van m'n woning, dan is de betaalde rente ook aftrekbaar.
Moet toch ook als onderhandse akte opgestuurd worden naar de belastingdienst? Of is dat niet verplicht
pi_67950306
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet toch ook als onderhandse akte opgestuurd worden naar de belastingdienst? Of is dat niet verplicht

Dat hoeft niet
pi_67950390
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:20 schreef Blik het volgende:

[..]

nope, zelfs een mondelinge overeenkomst is voldoende. Als is het lastiger te bewijzen. Overigens heeft naar de belastingdienst sturen nada nut, gaat daar het ronde archief in. Laten waarmerken door notaris of Registratie & Sucessie wel. Maar alleen voor de bewijslast t.a.v. bestaan van een overeenkomst, heeft in principe niets te maken met aftrekbaarheid.
pi_67964859
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:16 schreef jojomen4 het volgende:

Volledig aftrekbaar ( mits het gebruikt is voor verwerving danwel verbetering van de eigen woning ) dus niet als je er een bankstel voor koopt . Veel gebruikte constructie is dat de rente die dan ouders betaald moet worden net iets hoger is dan de "normale" rente die de bank in rekening brengt. Immers je ouders lopen ook meer risico. De belastingdienst accepteert deze hogere rente ook ( niet onbeperkt hoog ). Op deze wijze heb jij dus meer hypotheekrenteaftrek.

Middels de jaarlijkse schenkingsvrijstelling kunnen de ouders dan weer een gedeelte van de betaalde rente belastingvrij terug aan het kind geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Seb1979 op 12-04-2009 23:45:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')