en artikel 448quote:Artikel 447
Geen beslag op roerende zaken mag, uit welken hoofde ook, gedaan worden:
1°. op het nodige bed en beddegoed van de geëxecuteerde en de inwonende leden van zijn gezin en op de kleren, waarmee zij gekleed en gedekt zijn;
2°. op de gereedschappen van ambachtslieden en werklieden, tot hun persoonlijk bedrijf behorende;
3°. op de in het huis voorhanden zijnde voorraad van spijs en drank, dienende tot de behoefte van het huisgezin, gedurende een maand;
Ik begrijp dus dat er een maximumbedrag/waarde aan de boeken, werktuigen of gereedschappen zit die ik mag behouden? weet iemand hoe hier in de praktijk mee omgegaan wordt.quote:Artikel 448
1. Evenmin kan beslag worden gelegd op de boeken die de geëxecuteerde nodig heeft voor zijn beroep, en op de werktuigen en gereedschappen, dienend tot enig onderwijs of de beoefening van kunsten en wetenschappen, telkens tot een bij algemene maatregel van bestuur vast te stellen bedrag en te zijner keuze.
Dat vraag ik me ook altijd af.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe bond moet je het maken om een belastingdeurwaarder aan de deur te krijgen zeg?!
Een bedrijfje starten, daar snel veel geld mee verdienen en dat allemaal verbrassen zonder de BTW apart te houden. Dat is een mooi begin.quote:
je belastingen niet (kunnen) betalen? na ee ntijdje staat er dan de deurwaarder voor je deur.quote:
James Bond?quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe bond moet je het maken om een belastingdeurwaarder aan de deur te krijgen zeg?!
Als jij je eigen bedrijf hebt en thuis dus betaald werk op die PC doet dan waarschijnlijk niet. Als jij programmeur bent in loondienst en je werkt elke dag op kantoor op de PC die je daar beschikbaar wordt gesteld dan mogen ze je eigen (prive) PC gewoon meenemen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 07:38 schreef pierredewit het volgende:
ik weet wel dat volgens de wet een 'ambachtsman' zijn 'gereedschappen' niet ontnomen mogen worden (beslag gelegd op worden dus). Nu ben ik programmeur, is mijn PC dan ook uitgelosten van beslag? maak ik daar kans op?
bronquote:16.4. Wanneer is onderhuur verboden?
Onderhuur van een gehele woning is verboden, tenzij de verhuurder akkoord is gegaan met de onderhuur. Onderhuur van een deel van de woning (bijvoorbeeld een kamer), terwijl de hoofdhuurder zelf ook in de woning woont, is toegestaan mits het niet door de verhuurder in de huurovereenkomst is verboden. Dat laatste is overigens in de meeste huurovereenkomsten het geval.
Maar je moet toch wel heel erg lang niet willen/kunnen betalen voordat het zover is. Daarbij gaan ze akkoord met ¤20,- afbetaling per maand; iets wat iedereen wel kan missen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:36 schreef rats het volgende:
[..]
je belastingen niet (kunnen) betalen? na ee ntijdje staat er dan de deurwaarder voor je deur.
Dat hoeft inderdaad ook niet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:05 schreef maok het volgende:
Daar gaat het in dit topic toch niet over. Misschien had TS het kunnen voorkomen als hij eerder had ingesprongen, misschien niet. TS hoeft toch niet te vertellen hoe het is gekomen als hij dat niet wil.
Schuld moet binnen een termijn van, ik geloof 24 maanden terug betaald zijn dacht ik. Dus als je een hoog bedrag aan schuld hebt, wil het maandbeddrag wat je terug moet betalen nog best hoog wordenquote:Op woensdag 4 maart 2009 09:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar je moet toch wel heel erg lang niet willen/kunnen betalen voordat het zover is. Daarbij gaan ze akkoord met ¤20,- afbetaling per maand; iets wat iedereen wel kan missen.
Aha, op die fietschquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Schuld moet binnen een termijn van, ik geloof 24 maanden terug betaald zijn dacht ik. Dus als je een hoog bedrag aan schuld hebt, wil het maandbeddrag wat je terug moet betalen nog best hoog worden
Niet reageren op een aanmaning en daarop volgend dwangbevel is voldoende.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe bont moet je het maken om een belastingdeurwaarder aan de deur te krijgen zeg?!
Ja, best wel.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Jep belastingsdienst werkt met 24 termijnen, met een minimum van 20 euro per maand dacht ik. Ik moet ook wat terugbetalen, maar het is minder dan de 20x24. Toch moet ik de 20 euro per maand dokken en de laatste termijnen betaal ik dus niets.
Maar opzich is het toch wel redelijk dat je een schuld in 2 jaar terugbetaald....
Onderverhuur is niet verboden.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:36 schreef rats het volgende:
[..]
je belastingen niet (kunnen) betalen? na ee ntijdje staat er dan de deurwaarder voor je deur.
in princiepe worden een aantal spullen opgeschreven, mestal gaat het om spullen die in je huiskamer / keuken aanwezig zijn. Dus appartaten zoals tv, dvd speler, fornuis, koelkast, e.d.
De pc zal opgeschreven worden tenzij je kan aantonen dat deze voor je werk bedoeld is. Heb je echter een eenmanszaak dan heb je pech, dit behoord dan gewoon tot de priveboedel en wordt niet uitgesloten van belsagname.
Wat je onderhuurders betreft. Je zegt het zelf al, je verhuurt onder, dit is wettelijk verboden en je zal ook hier geen uitsluiting van krijgen. Wel kan je extra problemen krijgen omdat je illegaal bezig ben met onderverhuur.
Afhankelijk van de belastingsschuld kan je echter vaak nog wel na de beslagname een betalingsvoorstel doen. De spullen blijven dan wel in beslag op papier tot de hele schuld voldaan is.
Dit is echter niet bij elke belastingsschuld mogelijk, ik weet dat bij bijvoorbleed schuld van de wegenbelasting wel het hele bedrag betaald moet worden. Hier zijn geen regelingen voor te treffen.
Beste kan je gewoon even contact opnemen met de belastingdienst en vragen wat je mogelijkheden zijn. Als je dit doet voor ze komen voor de beslaglegging, heb je kans dat je dit zelfs nog kan voorkomen.
Zijn pc is in beslag genomenquote:Op woensdag 4 maart 2009 15:27 schreef Hpzone het volgende:
Veel reacties, maar niets van Pierre?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |