De situatie ligt anders. Moeilijker. Het was de druppel die de emmer deed overlopen. Iedere keer als we daar kwamen hing er spanning, kwamen de gesprekken niet vanzelf. Stroef.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:11 schreef wise het volgende:
en waar ging de ruzie om? Om niks eigenlijk.
Dus gewoon langs gaan en erover praten met je pa
dat dus , geen alternatief. je voelt je daarna stukken beterquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:14 schreef Copycat het volgende:
Je pa bellen. Serieus.
Je lijkt aardig door te hebben dat je vader een enorme muur om zich heen heeft en je geeft zelfs aan dat er geen psycholoog doorheen komt. Waarom verwacht je dan dat je met deze actie zijn ogen kan openen en dat hij opeens wel zijn emotie zal gaan tonen?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:20 schreef Esuri het volgende:
Ik denk dat ik mijn verhaal niet goed neergezet heb. Mijn vader is iemand waarmee ontzettend slecht te praten valt. Als je met hem praat voelt het continu alsof je praat tegen iemand die zichzelf veel beter vindt, veel machtiger.
Het is van essentieel belang dat ik niet de eerste ben die contact opneem met mijn vader. Ik wil namelijk zien hoeveel ik voor hem waard ben. Ik begin nu in te zien dat ik geen kut voorstel in zijn leven. Als hij me terugwil, dan kan dat, maar wel door te laten zien dat ik meer voor hem ben dan een hoopje stront dat om de 2 weken eens langs komt voor de lol.
Optie 3 kun je best doen, maar stel uit zelf bescherming een tijdslimiet.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:32 schreef Esuri het volgende:
Erg prettige reactie.
Op dit moment ben ik bezig met de derde optie, maar alleen omdat ik simpelweg niet weet óf hij nog iets zal laat weten.
Wat ik vergeten was te vertellen was, dat enkele weken nadat we daar geweest waren, ik een email kreeg. Daarna heb ik hem een lange brief geschreven, die hij heeft ontvangen. Daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
Wie heeft wat geschreven? Het is een beetje warrig zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:38 schreef Esuri het volgende:
Uit privacy-overwegingen gooi ik niet de volledige brief op het internet, maar zal ik enkele zinnen uit de brief halen.
''Ik zei: ‘we vertrekken. ******* en ik. Met de koffers. Alles’. Zag dat je schrok. Je werd boos, en zei: ‘Het is je moeder eindelijk gelukt. Met haar bedrijf dat niet loopt’. Dit wilde ik niet hebben. Je dacht dat ******* erachter zat. Dat ze geinsinueerd had dat we naar huis moesten komen. Volgens mij dacht je dat er een soort van complot was, dat jou volledig naar de kloten moest helpen.''
''Volgens mij kwam je email een week later. Op dat moment was ik absoluut niet in staat er op welke manier dan ook op te reageren. Mijn reactie kwam na een week daarna. Mijn voorstel was om contact te houden per email.
Ik heb daar over nagedacht, en het lijkt mij in het begin de slimste oplossing. Je kunt dingen relativeren en uitleggen zonder onderbroken te worden''
Mag ik vragen wat het verschil tussen nu is en vorig jaar? Je zegt dat de gesprekken altijd al stroef liepen. Een keer barst de bom en dat is nu gebeurd. Zo veel is er toch niet veranderd tenopzichte van het jaar daarvoor, lijkt me? Misschien komt nu alles tegelijk maarja wij kennen jouw vader niet dus het is moeilijk advies geven op deze manier.quote:Had ik het er 'n jaar geleden niet veel moeite mee, nu ga ik er echt volledig stuk aan.
Het is inderdaad moeilijk te volgen voor buitenstaanders. Dat snap ik. In de brief heb ik zeer secuur uitgelegd wat mijn gevoelens waren van die avond.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:42 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Wie heeft wat geschreven? Het is een beetje warrig zo.Misschien maakt het ook niet uit. Is de strekking dat jij hebt voor gesteld te mailen? En dit is na of voor de ruzie?
Er is één belangrijk verschil: er is geen moederfiguur meer. Dat zorgt ervoor dat mijn vader zijn humeur - die zich eerst richtte op mijn moeder - nu op ons gericht is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:50 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat het verschil tussen nu is en vorig jaar?
[ . . .]
Edit, je hebt dus al een brief geschreven. sorry.
ik heb vet gemaakt waarmee je juist je trots en eigenwijsheid laat zien, hij moet en daarmee straal je macht uit. En dat is niet prettig in een gesprek als je beiden t anders wil.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:11 schreef Esuri het volgende:
Ik wil graag één ding zeer duidelijk vooropstellen: ik ben dit forumbericht niet gestart om 299 maal 'aah wat zielig' te horen. Dit topic is gestart omdat ik weet dat er vele mensen zijn die weten hoe je met dit soort dingen om kunt gaan. Een advies wil ik graag.
Ook wil ik graag benadrukken dat het niets met trots te maken heeft. Ik was ALTIJD diegene die naar hem toestapte, mijn moeder ook. Ik heb besloten dat dat niet meer zo kan. Als hij mij terugwil, dan moet hij daar iets voor doen. Ik vraag ook helemaal niet van hem dat hij een atoomboom gooit om mij terug te krijgen. Een brief schrijven is voldoende. Dat hij laat weten dat ik nog besta in zijn wereldje.
Zoals ik het lees, is zijn vader enkel een persoon die zijn gevoelens niet bloot durft te geven. TS heeft vindt dat dat niet kan, raakt er zelfs over geïrriteerd.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:28 schreef Copycat het volgende:
Hij heeft toch het initiatief genomen door je die mail te sturen? Zoals ik je verhaal lees, is dat al een aardige stap. Je moet niet direct het andere uiterste van hem verwachten, lijkt me.
dit bericht is net iets te gekleurd, als je het mij vraagt. het heeft niets te maken met de leeftijd van zijn kinderen, maar met het feit dat we maar één keer in de twee weken komen. Dan ben je toch op tijd thuis. Of niet?quote:Op donderdag 5 maart 2009 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap sowieso je houding in het verhaal over wat er een maand terug gebeurde niet helemaal. Hoezo geen rekening met je gehouden?
Zijn kinderen (17 en 14!!!!) komen en hij is wat later thuis van zijn werk. Shit happens, je bent geen 3-jarige meer toch die zijn eigen drinken niet kan pakken? Doe de lampen aan, zet de verwarming wat hoger en zet een pot thee.
Idd wat zwaai ook al zegt. Voor jou is het kut en hij moet er maar klaar mee zijn? Hij is degene die én zijn vrouw kwijt is én zijn kinderen maar eens in de 2 weken ziet...
Nou je hebt zeg maar werkende mensen, en die mensen hebben verantwoordelijkheden of managers ofzo, en een van die twee (of beide) staan het helaas niet altijd toe dat je op tijd weg kan...quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:33 schreef Esuri het volgende:
[..]
dit bericht is net iets te gekleurd, als je het mij vraagt. het heeft niets te maken met de leeftijd van zijn kinderen, maar met het feit dat we maar één keer in de twee weken komen. Dan ben je toch op tijd thuis. Of niet?
ik heb tot de dag vandaag van vandaag geen idee waarom ik op dat moment zo koel over kon denken. waarschijnlijk omdat ik het zag aankomen, ik had in principe jaren tijd gehad om me er op voor te bereiden. voor zover dat kan, natuurlijk.quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:32 schreef bankrupcy het volgende:
...en heb je zo emotieloos afscheid van hem genomen?
ik vind het jammer dat er door velen wordt getwijfeld aan mijn oprechtheid. dat is onterecht, want ik heb echt zoooveeel over om deze rotsituatie op te lossen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:02 schreef Furia het volgende:
Ik zou proberen afstand te nemen, niet (meer) te reageren op vormen van contact, enzovoorts. Ga aan de slag met je eigen leven en laat (jezelf) zien dat je het best alleen of met de familie die je wél achter je hebt redt. Dan zul je het op een gegeven moment ook makkelijker te vinden om hem te zien zoals hij is en niet zoals je wilt dat hij is (waardoor je dus steeds weer teleurgesteld raakt).
...hij lijkt ongrijpbaar en jij zit steeds met de gebakken peren.
het is psycholoog.....quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:34 schreef Esuri het volgende:
de psygoloog heeft me ook voorbereid op teleurstelling. het kan namelijk best dat hij niet kan veranderen, dat hij zichzelf al te ver heeft 'afgesloten'. dan ga ik wel contact met hem hebben, maar weer heel oppervlakkig. dat moet dan maar.
Want je krijgt niet de antwoorden die je wil?quote:
Nou de TS zit er denk ik niet op te wachten om elke post te horen dat hij zich gedraagd als een klein kind. In zo'n confrontatie moeten 2 partijen water bij de wijn doen. Degenen die hier reageren doen alsof het allemaal de TS zn eigen schuld is terwijl ze de situatie niet eens IRL kennen. Lekker objectief allemaal weer. De vader van TS is ook niet heilig, want ook al mocht hij totaal geen schuld hebben van de discussie die nu gaande is dan heeft hij wel schuld dat hij zn kind zo opgevoed heeft zoals hij nu reageert. In beide gevallen zijn het dus BEIDE partijen die water bij de wijn moeten doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want je krijgt niet de antwoorden die je wil?
Je hebt nog een hoop volwassen worden voor de boeg.
Dus jij vindt dat de TS 100% in zijn ongelijk staat?quote:Op zondag 8 maart 2009 10:47 schreef Copycat het volgende:
Dan lees je, net als TS, toch erg selectief. Plus dat we hier enkel TS' kant horen en dus ook enkel op zijn kant kunnen adviseren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |