Edoch, deze theorie komt niet van Freud. Thomas Hobbes opperde deze theorie al heel wat jaren eerder. Het zou me niets verbazen als de Oude Grieken deze filosofie ook al kenden, maar dat zou ik moeten nazoeken. Van Hobbes weet ik het echter 110% zeker.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:26 schreef dawg het volgende:
Maar serieus. Ik begrijp wel wat er bedoeld wordt, maar dat is op een zo'n onbewust niveau (denk ik dan) dat dat geen gecontroleerd gedrag is. En ik ben geen fan van Freud en zijn theorie over de invloed van het onbewuste op het gedrag. Dus ik vind niet dat elke handeling voortkomt uit puur egoisme.
Voortplanten natuurlijk...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:36 schreef Howl het volgende:
zinloos? ach ja, wat is de zin van het leven?
Technoquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:39 schreef Techno het volgende:
[..]
Edoch, deze theorie komt niet van Freud. Thomas Hobbes opperde deze theorie al heel wat jaren eerder. Het zou me niets verbazen als de Oude Grieken deze filosofie ook al kenden, maar dat zou ik moeten nazoeken. Van Hobbes weet ik het echter 110% zeker.
Jij bent/wordt niet van het voortplanten?quote:
Ik vermoed van niet, neequote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jij bent/wordt niet van het voortplanten?
En mag ik vragen waarom?quote:
Pak jij je leuke lingeriesetjes maar in. Dan PM ik wel het adres waar je je mag melden met je koffertje.quote:
Hoe weet je mijn adres?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:49 schreef AirwiN het volgende:
Pak jij je leuke lingeriesetjes maar in. Dan PM ik wel het adres waar je je mag melden met je koffertje.
Waarom wel?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |