abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_66666204
Geen idee of ik hier goed sta of whatever, maar geef me anders maar n schopje

Ik vroeg me af wie mij op weg kan helpen met Wicca (Ik woon in Bergen op Zoom)
Ik heb het een en ander gelezen erover, maar ik weet niet goed waar en hoe ik precies moet beginnen

Reacties of prive bericht, graag
pi_66666743
=wegwezen!=

[ Bericht 85% gewijzigd door Bastard op 03-03-2009 21:14:43 ]
kaasboer
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:16:54 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66668158
Ik ben zelf helemaal niet op de hoogte van de wicca, of wat je er mee kan doen als je zou willen maar vlgs mij bestaan er wel wicca cafe's ... kun je lotsoortgenoten leren kennen

Wat zou je er mee willen gaan doen?
The truth was in here.
  woensdag 4 maart 2009 @ 06:24:24 #4
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_66678300
Ik ben zelf bezig met een opleiding binnen de Alexandrian Wicca, en mijn ervaring is dat de beste plek om mensen te leren kennen het forum van www.silvercircle.org is. Zij hebben ook een eigen tijdschrift (The Wiccan Rede) waarin adressen staan van covens en leergroepen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 07:35:49 #5
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_66678582
vriendin van me is een wiccan. Ik kan haar wel wat stuff vragen, indien je gerichte vragen hebt
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_66685642
Bedankt voor die link van het forum

Wat ik ermee wil doen is eigenlijk wat meer bewust zijn van alles wat er om je heen is en gebeurt, ik wil graag weten hoe je die energie kan voelen en sturen, etc
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:23:43 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_66685693
=Onzinnige reactie verwijderd=

[ Bericht 67% gewijzigd door Bastard op 04-03-2009 12:38:40 ]
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:22:19 #8
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_66697588
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:22 schreef Thowra het volgende:
Bedankt voor die link van het forum

Wat ik ermee wil doen is eigenlijk wat meer bewust zijn van alles wat er om je heen is en gebeurt, ik wil graag weten hoe je die energie kan voelen en sturen, etc
Maar dat is toch niet persé Wicca? Energie sturen is iets wat binnen de Wicca wel gebeurd, maar de technieken daarvoor zijn divers en worden ook buiten Wicca gebruikt. Google eens op de termen Energie, Reiki, Magenetiseren, Magie.

Wat zoek je binnen de Wicca dan?
pi_66752984
An Ye Harm None, Do What Ye Will
Lambo of Rekt
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:38:22 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67013139
Ik heb er zelf geen verstand van, niet mijn gebied maar ik heb misschien wel een leuke bron voor je om uit te putten.

http://www.scribd.com/search?c=146&internalSearch=true&query=wicca Boekwerkjes, rituelen, geschiedenis en nog meer dingen. Verder geen idee wat goed of slecht is van dat spul maar kan je er in ieder geval over lezen en kijken hoe het aanvoelt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_67443905
Voeg me even toe op msn (Littesidney@live.nl) staat ook in m'n profiel
I live in a Shadowed world
  vrijdag 27 maart 2009 @ 11:14:03 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67457200
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:22 schreef Thowra het volgende:
Bedankt voor die link van het forum

Wat ik ermee wil doen is eigenlijk wat meer bewust zijn van alles wat er om je heen is en gebeurt, ik wil graag weten hoe je die energie kan voelen en sturen, etc
Daar hoef je niet persé wiccan voor te zijn. Traditionele hekserij of gewoon het wat algemenere paganisme kan ook voldoende zijn. Wicca is echt een religie met een sterke hang naar het aanbidden van de god en godin met een hele rits aan rituelen en jaarfeesten. Niet direct mijn ding. Ik noem mezelf ook heks maar heb meer op met de traditionele hekserij en paganisme (zeg maar de verzamelnaam van natuurreligies en polytheistische geloven zoals de wicca)

Ik noem mezelf heks of pagan maar ben bv geen wiccan omdat ik niet veel op heb met de god en godinnen en de vaste regelementen en rituelen die in de wicca vaak gebruikt worden. Wel geloof ik in Pantheïsme (geloof dat alles god / goddelijk is) en geloof ik dus uiteraard ook dat er meerdere goden zijn (polytheïstisch).

Energie is overal en energie kan je ook gebruiken in magie. Je bewust worden van de wereld om je heen begint bij diep in jezelf kijken. Jezelf kennen, je zwakheden maar ook je sterke punten erkennen. Dat kan je het beste bereiken door te leren mediteren. Als je eenmaal jezelf goed kent en diep in je innerlijk gekeken hebt raak je vanzelf ontvankelijker voor de energiestromen om je heen en kan je ze in bv een magisch ritueel gebruiken (doe dit met mate en grote voorzichtigheid!)

Let wel: magie zou echt niet je grootste drijfveer moeten zijn, het is iets wat je ermee kunt uiteindelijk. Het moet niet je doel zijn. Het uiteindelijk doel is meer jezelf kennen, de eenheid van alles ervaren en je levenslessen leren.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 22:41:45 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67911553
Silvercircle is inderdaad een goed begin om andere mensen te leren kennen. Het is wel een keuze of je in een coven wil of alleen wil werken. Het is niet makkelijk om een coven te vinden die je wil opnemen, maar je zou wel alvast wat huiswerk kunnen doen. Om te beginnen zou je je eens kunnen verdiepen in de maanstanden en de toenemende energie of afnemende energie van de maan proberen in te voelen.

Het boek bezems en pentagrammen van Minerva is wel een heel handig boek met grondbeginselen van de Wicca en anders kan ik je van harte de boeken van Claudia van der Sluis aanbevelen. Vooral Moderne Heksen is een aanrader.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_67913017
Say yes to everything. Loop gewoon een vaag cafe binnen en vraag of er iemand aan wicca doet en je komt erachter. Anders een winkel die duidelijk uitstraalt dat het wicca in zich heeft. Say YEs. Yes you can. Say yes to wicca en the rest of the world.

Typ wicca club in en meld je aan en ga erheen. Even voor jou doen op google nu

http://www.clubs.nl/230803/Heksen_Wicca.htm

24 leden maar

http://www.startspiritueel.nl/spiritueelWeblinks.php?web=spiritueel&rubriek=Wicca&pagina=1&start=00

Wicca bijeenkomst levert ook niet veel op.

Misschien moet je pamfletten gaan ophangen bij jou in de woonplaats.
Genieten is toegestaan!!!
pi_67917899
Ik denk dat je alvorens daadwerkelijk te beginnen heel veel informatie kunt vinden over Wicca op het internet of wellicht in de plaatselijke bibliotheek. Daar krijg je antwoorden op veel vragen die vooral op het begin heel erg belangrijk kunnen zijn;

zoals:

- Is Wicca ook echt iets voor mij en wil ik het echt?

Indien je deze orientatiefase voorbij bent is het altijd een goede zaak om in contact te komen met mensen die er veel mee bezig zijn. Deze mensen zijn nuttig voor demonstraties, meer kennis etc etc. Ze zullen je bekender maken met het Wicca gebeuren en hoe meer je weet hoe leuker het vast zal worden.

Verder weet ik niet als je hier iets aan hebt maar goed:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080809122958AAEN4px

Misschien helpt dit je enigzins op pad

Veel plezier in de wondere wereld van de Wicca
pi_67920940
Laat ook even weten of je er iets aan had of als ik verder moet zoeken
Ik ken wel een X aantal Wiccans hoor
pi_68480860
Ik ben al 10 jaar Wiccan....
Koop heeeeeeel veel boeken en geniet gewoon van het leer process. Moet het niet haasten.
Ja hoor, ik praat raar, daarom ben ik speciaal :-)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')