abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66663424
Wij hebben een stuk van de straat uitgenodigd voor een borrel...
Verder hadden wij in het begin bij onze directe buren aangebeld en een handje geschud.

Spannend nu wie komt en wie niet...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:37:20 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_66663700
Hey nieuwe buur! Oh nee, die van mij zijn niet eens even langsgelopen, gewoon in de woning
getrokken en that's that (wist niet eens dat de vorige weggingen en we hadden geen ruzie of iets dergelijks, denk dat het onderhuur is ofzo, want het huis heeft geen dag te koop gestaan.. maar dat terzijde.
Vind dat je het dus netjes aanpakt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:41:35 #3
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_66663876
Hier waren we aan het inhuizen op een erg warme dag. Toen we even bij de vrachtwagen stonden uit te puffen, kwamen de buren van 2 verschillende huizen aanzetten met kofie en frisdrank, zelfs nog een koekje erbij. Dan is het ijs snel gebroken, en de buren meteen bekend.

Onze nieuwe buren, een jong stel, kwam meteen aanbellen en zich voorstellen, dat vond ik ook erg netjes.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_66664506
Gewoon aanbellen, bloemetje geven met de woorden: Hoi, wij komen naast jullie wonen en beginnen met hopelijk maar 3 weken teringherrie van het verbouwen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:56:48 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66667448
Wij hadden bij het uitpakken van de auto al gelijk aanspraak. Maar wij wonen (althans, mijn ouders zegmaar) in een kindvriendelijke wijk met een open achterdeur principe
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:05:35 #6
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66667767
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:56 schreef buitenbeentje het volgende:
Gewoon aanbellen, bloemetje geven met de woorden: Hoi, wij komen naast jullie wonen en beginnen met hopelijk maar 3 weken teringherrie van het verbouwen.
yup, alleen zonder bloemen, en ruim een maand
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:13:40 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66668026
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:05 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

yup, alleen zonder bloemen, en ruim een maand
4 maanden and still going
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:17:04 #8
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66668165
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:13 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

4 maanden and still going
noemen het ook ondertussen 10jaren project hebben alles, maar veel nog maar half af
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:20:20 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66668298
Mijn vriend is as we speak de betonnen vloer van de badkamer aan het slopen met een kangoo van 11 kg

Ik ga maar een heel groot bloemetje kopen voor de buren denk ik... En dat terwijl de beste buurman vanmiddag onze boompjes en hortensia's in de voortuin heeft gesnoeid
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 maart 2009 @ 21:33:20 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_66668834
Ik vind het altijd raar dat nieuwe buren zich niet introduceren.

Ik ga dan altijd aanbellen en me voorstellen.

Ik weet niet wat het etiket is.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:03:20 #11
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66670037
Ik weet nog steeds niet wie er nou rechts van mij woont, ik heb ooit een keer een glimp van hem (dat is het enige dat ik weet, het is een jongen) opgevangen toen hij in de tuin stond. Hij heeft zijn huis ook hermetisch afgeloten met gordijnen, luxaflex en plakplastic, dus even naar elkaar zwaaien als je langs loopt kan dus ook niet.
Verder hebben wij een huurdersvereniging die ongeveer 1 keer in de 2 maanden een borrel oid organiseerd. Daar komen nieuwe huurders meestal ook wel op af. Toen ik er 4 dagen woonde was er ook zo'n borrel, erg handig om de buren te leren kennen. Maar bewoners die niet op dat soort borrels komen ken ik dus eigenlijk ook niet. Daarbij blijven mensen hier vaak ook niet zo lang wonen omdat het een jongerencomplex is. Ik woon er zelf nu ruim 8 jaar, maar van de overige 40/45 bewoners wonen er maar 2 mensen langer dan ik.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_66670825
Wij hebben ons hier bij alle buren (ook die na ons) zelf voorgesteld.
In de volgende buurt gaan we dat natuurlijk ook doen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:34:40 #13
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66671527
Ik heb maar aan 1 kant buren en daar heb ik aangebeld om me even voor te stellen vlak nadat ik in dit huis ben komen wonen.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:55:05 #14
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_66672551
Ik heb sinds januari een Engelse bovenbuurvrouw gekregen. Die heeft zich voornamelijk voorgesteld d.m.v. een strakke baslijn....

Heb al een keer een post-it op haar voordeur geplakt, met m'n tel. erbij, of ze ff contact met mij op wilde nemen. Vanwege haar pc-netwerk-aansluiting; zodat ze ook van het wlan-netwerk gebruik kon maken. Maar mevrouw heeft gewoon ons access-point ontkoppeld en de kabel in haar flaptop geprikt. Zonder iets te zeggen. Zodat ik het probleem kon opsporen, en daarna een ander access-point moest regelen

En het ruikt naar toilet-verfrisser iedere keer als ze in de hal is geweest. Bah

En, en..... En eergistermiddag was ik aan de slag met hamer en beitel, het slot van mijn voordeur liep nl. niet soepel. Hoor ik tussen het geluid van de hamer en de stofzuiger door ineens "Hello? Who is it??" vanachter haar voordeur. Dacht ze dat er werd aangeklopt ofzo (?, we hebben intercom). Dus ik van WTF is dit
Ook niet ff de voordeur opendoen....

Ik maak altijd netjes kennis, maar zo kan het dus ook
Het zijn juist de kleine ergernissen die het 'm doen
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_66677916
Flesje wijn mee en langsgaan bij de buren
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_66677933
Ik woonde er eerst, later kwam er een buurvrouw met naaldhakken en harde stem ernaast.
  woensdag 4 maart 2009 @ 03:25:21 #17
202014 JJH
Knetter. O+
pi_66677939
Prima contact me de omwonenden hier. De meesten ben ik gewoon al tijdens het klussen en verhuizen tegengekomen. Op 1 na. Rechtsboven woont een jongen, volgens de buren dan. Heb hem in ruim 1 jaar nog nooit gezien.
pi_66677974
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 03:25 schreef JJH het volgende:
Prima contact me de omwonenden hier. De meesten ben ik gewoon al tijdens het klussen en verhuizen tegengekomen. Op 1 na. Rechtsboven woont een jongen, volgens de buren dan. Heb hem in ruim 1 jaar nog nooit gezien.

De gezelligen blijken niet altijd zo te zijn en die stille kan maar zo de meest toffe blijken.
pi_66692771
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 03:35 schreef sig000 het volgende:

[..]

De gezelligen blijken niet altijd zo te zijn en die stille kan maar zo de meest toffe blijken.
Ben jij die stille buurman van JJH?
*** Nul Dertien ***
  Trouwste user 2022 woensdag 4 maart 2009 @ 17:51:17 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_66698517
Ik vergiste me in het huis toen mijn broer een nieuwe woning had gekocht. Belde bij de buren aan. Ik heb me toen maar voorgesteld voordat mijn broer ze had gesproken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_66702857
Onze eerste kennismaking met een van de buren was toen wij de eerste dag de deur van ons nieuwe huisje open deden en nog voor we zelfs maar even door het huis konden lopen een buurman kwam aangesneld of we wel even voor de volgende avond ¤30,- wilden neertellen voor het lidmaatschap van de buurtvereniging omdat die de dag daarna een barbecue hielden en ze konden het geld goed gebruiken.

De tweede kennismaking met een andere buurman was drie dagen later toen we behang aan het afstomen waren en de buurman ons kwam vertellen dat zulk gedrag in de buurt niet echt gewaardeerd werd op zondag.

En de derde kennismaking met het dorp was twee weken later toen de bank bezorgd werd en de oma van mijn vriend (woont aan de andere kant van het dorp) letterlijk nog geen half uur later belde dat ze gehoord had dat we een mooie grijze bank hadden gekregen.

En toen vond ik het wel prima met de buren. We zijn geen lid geworden van de buurtvereniging en ik heb me alleen aan de aangrenzende buurvrouw nog even voorgesteld. Latere nieuwe buren hebben zich overigens ook niet voorgesteld en dat de buurvrouw zwanger was daar kwamen we pas achter toen er een ooievaar in de tuin stond.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66703327
Aanbellen en de buren uitnodigen voor een kop koffie
pi_66705452
die ouwe bessen die hier wonen komen er hier niet in, de ene zit toch alleen maar te zeuren en ALTIJD dezelfde vragen te stellen, zo ook dr man en aan de andere kant is ook al zo oud, heb ik gewoon niks mee, woon hier voor mezelf, niet voor hun...
pi_66706352
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:51 schreef MinderMutsig het volgende:
De tweede kennismaking met een andere buurman was drie dagen later toen we behang aan het afstomen waren en de buurman ons kwam vertellen dat zulk gedrag in de buurt niet echt gewaardeerd werd op zondag.

Wat zou die buurt het slecht hebben met mij dan
*** Nul Dertien ***
pi_66706639
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:09 schreef theKiD het volgende:

[..]

Wat zou die buurt het slecht hebben met mij dan
Je denkt toch niet dat ik me daar ook maar iets van aantrek? Geluidsoverlast houden we binnen de perken maar was ophangen, gras maaien of de auto wassen doen wij gewoon op zondag hoor.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')